Şimdi Ara

Elektrikli araçlar kışın ne kadar menzil kaybediyor? İşte sonuçlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
1.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy şu anda #16
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ID.4'te ısı pompası varmış. Listede yok yazılmış.

    Enerji tasarruflu iklimlendirme.
    Elektrikli araçlar için özel olarak tasarlanan ısı pompası, ID.4’ün iç mekânını istenilen sıcaklığa getirirken bunu olabilecek en az enerji tüketimi ile gerçekleştirir. Geleneksel içten yanmalı motorlu araçların ısıtma sistemlerinden farklı olarak elektrikli araçlarda, herhangi bir yanma olmadığı için tahrik bileşenlerinden yeterli miktarda sıcak su üretilemez. Tam da bu noktada ısı pompası, dışarıdaki havadan ısıyı alır ve bu ısıyı ciddi oranda yükselterek iç mekânı ısıtır, böylece batarya tüketimini minimumda tutarak daha uzun bir kullanılabilir menzil sunar. Soğuk kış günlerinde bile sıcak bir yolculuk sağlarken, enerji tasarrufu sayesinde çevreye olan negatif etkiyi de azaltır.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Lityum pil 25 derece ortam sıcaklığında fabrika çıkış kapasitesini verebiliyor. Örneğin Taycan'ın 100 kWh 'lık bataryası 25 derecede 100kWh. Ortam sıcaklığı 5 derece olduğunda 50kWh'ya düşer çünkü 20 derecelik ısıl enerji, aynen kanı çekilen insan gibi, Lityumun kimyasal enerjisini çeker. Bu durum benzinde olmaz. Lityum bataryaya o yüzden ısıtma düzeneği konulur, kışın kendini ısıtsın diye fakat bu kez ısıtma için harcanan enerji yüzünden batarya kapasitesi düşer.

    Soğuk havalarda Lityum batarya için

    Lose-Lose durumu sözkonusudur.

    Soğuk sabah düşük şarjla yola cıktığınızda ilk gideceğiniz, gitmek istediğiniz yer değil, en yakınlardaki şarj istasyonudur. Sabah sabah herkes şarj yapmak için gitmiş ise, kuyrukta başkasının 1'er saat şarjını beklemezseniz şanslısınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • fortekno kullanıcısına yanıt

    Geçilemez demişsiniz ama işte neden geçilemez; - benzinli - içten yanmalı motor tasarım paradigması uyarınca. Termodinamik açıdan elektrik motorların ısıl verimi daha iyi. Daha az kayıpla daha fazla enerji işte kullanılıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Sanırım ayda 2 depo benzin almaktansa haftada 1 şarj etmeyi insanlar sorun etmiyor gibi görünüyor şehir içinde.

  • fathTR kullanıcısına yanıt

    Amerika listesi bu. Farklı donanımda araçlar olabilir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PeYLeR. P kullanıcısına yanıt
    aynen :D 2025'de model y alana kadar gomun elektrikli araclari :D sonra ne haliniz varsa gorun :D

  • Geçerli Bir Üye Adı G kullanıcısına yanıt

    Nerede %30'a düşüyor yahu. Yukarıda ölçülmüş gerçek verilerden oluşan tablo varken böyle sallamak da neyin nesi? Tesla Model X %11 düşmüş Ortalama %13-14 düşmüş. İçten yanmalı da de kışın %10 düşüyor zaten.

  • PeYLeR. P kullanıcısına yanıt
    Sen seviniyorsun fakat ben de üzülüyorum sizin adınıza. Bu kadar bariz gerçekleri bile görmezden gelip körü körüne övmeye devam ediyorsunuz. Araba dediğin şeyi araba olmaktan çıkarttı aciz bir araç haline getirdiler. Biz mi araba için varız yoksa araba mı bizim için var? Sizin yorumlarınıza kalırsa ilki söz konusu.

  • symbiat kullanıcısına yanıt
    Yine olayı duygusal boyuta çeken bir yorum. İlginç bir şekilde elektrikli araçlar ile ilgili yorum yapanlar mantıktan uzak tamamen duygusal yorumlar yapıyor.

    Umarım arabana kavuşursun ne diyeyim...

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Yahu yukarda yazdığımı okumuyor musunuz yoksa fanboyluk gözünü kör mü etti?

    Yüzde 30'a varacak kadar azalıyor dedim. Liste yukarda duruyor bazıları yüzde 65'e kadar düşmüş. İnanılmaz bir kayıp var ortada. Bu kadar bariz bir gerçeği anlamak bu kadar zor mu?

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Hakikaten çok garip bir psikoloji. Daha garip olan bir insanın bir eşyaya aşık olması ve sanırım siz olmuşsunuz. Oranlar yukarda yazıyor bunun neresi yanlış?

  • Geçerli Bir Üye Adı G kullanıcısına yanıt

    Yukarıda %30 mu yazıyor? neden yanlış bilgi veriyorsun? Yanlış bilgi deyip yumuşattım yoksa onun başka bir adı var.

  • Geçerli Bir Üye Adı G kullanıcısına yanıt

    Bazıları dediğin bir tek ID.4, listede kalan araçların hiç biri o sınırda değil. Anormal tekil bir örneğe bakıp, tasarımı sorunlu olduğu belli tek bir modeli baz alıp sanki diğer tümü de %30 menzil kaybı yaşıyormuş algısı yaratmaya çalışmak herhalde takdir edilecek bir tutum değil. ID.4'ü baz almayı biliyorsun da niye Tesla Model X'i baz almıyorsun? Çünkü amaç belli. Amaç üzüm yemek değil, bağcı dövmek. Amaç elektrikli otomobillere b.k atmak olunca sadece işine gelen örneği öne çıkarırsın, bırakın bu ayakları, salak mı var karşınızda'


    Elektrikli araba düşmanını 500 metre öteden tanırım. Elektrikli araba düşmanı olmasan, objektif bir eleştiri getirme niyetinde olsan, o listenin yegane sorunlu modelini değil, tüm listenin ortalamasını alıp, elektrikli araçlar ortalama şu kadar menzil kaybediyor derdin ama amaç objektif eleştiri olmadığı için şaşırtmıyor.


    Her zamanki ucuz ayak oyunları.


    Objektif eleştiri yapana söyleyecek tek sözüm yok ama kendi problemli duyguları için gerçekleri çarpıtana söyleyecek lafım çok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 17 Ocak 2025; 13:53:47 >




  • bilgi@sayar kullanıcısına yanıt

    abartı olmuş hocam. ben Adanada, çok soğuk bir yer olmamakla birlikte, ara ara 3-4 derecelerde de kullandım ve gördüğüm kadarıyla yüzde 15 kayıp olabiliyor ortalama. yüzde 20 yi geçmiyor bence.


    25 yakan da varsınız maalesef ama 15 yakanlar olarak biz de varız Elektrikli araçlar kışın ne kadar menzil kaybediyor? İşte sonuçlar 



    Elektrikli araçlar kışın ne kadar menzil kaybediyor? İşte sonuçlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 17 Ocak 2025; 14:15:49 >




  • swat882 kullanıcısına yanıt
    Bendeki 2018 otomatik Mazda 3 Skyactiv-G 1.5 bir depo ile yaz/kış farketmeksizin 1000km gidiyor.

    Özellikle dikkatli kullanırsam bir depo 1100km bile gidiyor.

    Ayda ortalama 500km kullanıyorum. 2-3 ayda bir depo (50lt) alıyorum, o da istasyonda sadece 3dk.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçerli Bir Üye Adı G kullanıcısına yanıt
    lakin sorun su ki, senin mantikli sinifina dahil ettigin bir seyin baska bir insanin mantigina oturacaginin garantisi yok, icten yanmali motorlari kullanan/savunan insanlarin mantikli ve duygusalliktan uzak yorumlar yaptigina cikan bir onermede bulunmussun ki ikimizde bunun mantiga oturmadiginin bilincindeyiz. piyasa serbest kim neyi isterse, hangisi isine gelrise onu alir. ben arkadasin tatli esprisine ortak olmak istemistim, kullandigim isaretlemelerden de bu anlasilir dedim ama heyhat.... neyse sizinde gonlunuzde arac olur olmaz artik ne varsa, hakkinizda hayirliysa nasip olur insallah.

  • darkaura kullanıcısına yanıt

    elektrik motorlu araçlara yüklenen enerji yüzde kaç verimle üretiliyor? türkiye hala kömür yakıyor elektrik üretmek için, yenilenebilir enerji kaynakları artmadıkça verim karşılaştırması yanlış olacaktır.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    "Elektrikli araba düşmanını 500 metre öteden tanırım"

    Bu yoruma iyi güldüm ayrıca başlı başına sadece bu ifaden bile fanatiklik seviyesini belli ediyor. Cümlelerinden, kelime tercihlerinden hakaretamiz ifadelerinden zaten her şey belli. Lütfen yaptığın yorumu eğer varsa eşin dostun çevrendekilere göster ve onlardan kendinle ilgili yorum yapmalarını iste. Belki öyle durumun farkına varırsın :D Her zaman ki ucuz ayak oyunları derken :D :D Adam belediye başkan adayına bağladı birden :D Yahu sakin ol kardeş...

    Sana zaten bir şey anlatmak mümkün değil ama yine de bir umut işte. Ayrıca belki başkaları da okuyordur o yüzden yazmak istedim.

    Kış olduğu için sırf zaten aracın menzilinin düşmesi başlı başına bir rezalet değil midir? Biz aracı ne için alıyoruz birilerine para kazandırmak için mi yoksa sıkıntısız seyahat için mi? Yukarda da yazdım araç için mi yaşıyoruz yoksa araç bizim için mi var oluyor?

    Menzilin yüzde 1 bile düşmesi büyük bir rezaletken yüzde 30 oranında düşüyor ve bu sorun olmuyor öyle mi? Orada hiç de öyle hurda araçlar yok. Dilersen listeye tekrar bakalım. Özellikle son kısmına:


    Kia EV6 %80
    Tesla Model 3 %79
    Nissan Leaf %78
    Tesla Model S %77
    Ford F-150 Lightning %74
    Chevrolet Equinox EV %74
    Cadillac Lyriq %72
    Chevrolet Bolt %69
    Ford Mustang Mach-E %86
    Volkswagen ID.4 %63

    Oranlara ve modellere bakar mısınız? Hepsi de kalburüstü araç markaları. Bunu şimdi es mi geçelim? Ben yorumların bu denli iyimser olmasına şaşırdım fakat elektrikli araç düşmanlığı ile suçlandım. Yahu adamlar göz göre göre milleti dolandırıyor neyini anlamıyorsunuz? Benim sorunum bu dolandırıcı sistemle. Bunu şu an birçok üründe görmek mümkün. Öyle bir göz boyuyorlar ki satın alırken fark edilen tüm kusurlar sanki onun mükemmel birer özelliğiymiş gibi geliyor. Buna karşı durmak gerek bundan bahsediyorum. Banane abi kim ne araba almış yoksa. Dolandırıcıları beslemeyin başka sözüm yok.





  • Malesef halkımızın çoğunlukla okuma, anlama, öğrenme kapasiteleri çok kötü. Otomobil bölümü için örneklendirirsek, aldığı aracı veya sevdiği markası göklere çıkarıp, ortak linç sevdası ile belli araçları linç etmeye bayılan bir kitle olduğumuz için bilgilendirici veya irdeleyici yazılar esasen boşa bir uğraşta olsa neyse ilgimi çeken bir yazıyı paylaşmak istedim.


    Daha dün alakasız bir şekilde biri yine klasik görüşünü paylaşıp bu araç çöp banada boş yapma yazmıştı örneğin. Halbuki yazımın bir marka veya araç ile hiçbir alakası olmamasına -bilgilendirme amaçlı sadece arkadaşın şikayetnin teknik sebeplerini örnekleri ile anlatmama rağmen.


    Neyse, PSA'nın elektrikli araçlarında bir yazılım sorunu olduğu PSA tarafından da incelenen bir durum gibi duruyor. Kaba bir inceleme yaptım yabancı forumlarda PSA ve VW grubu elektrikli araçlarda kışın ciddi şekilde menzil düşüşü oluyor deniiyor. Ancak yazılım güncellemeleri ile durum iyileşip kötüleşebiliyor.

    PSA'da çoğunlukla tüketim değerlerinin doğru gösterilmediğini ifade etmişler.

    Bunun dışında kapalı garajı olanların bu menzil kaybından çok daha az etkilendiği belirtilmiş. Ama genellikle yazılım buglarından insanlar şikayetçi.

    Avrupalı üreticilerin bu kadar sürede bu sorunları aşacaklarını düşünmüştüm.


    Buda faydalı bir video E-5008 ile soğuk havada 1000km. Araçta yazılımsal gariplikler bol. Yeni üretilen araçta halen bu kadar hata ilginç, gerçekten bizim Togg mühendislerini kutluyorum bana göre avrupalı üreticilerden daha iyi performans sergilediler.


    Bunların dışında aşağıda paylaştığım yazıda soğuk ve eğimşi yollarda elektrikli araçların tüketim değerleri çok değiştiğinden bahsedilmiş. Yani güzergahınızda eğimli yollar varsa işler sizin için daha çok değişiyor. Bu etmenlere en hazırlıklı arac Tesla gösterilmiş, diğer üreticilerin bunca yıl bu alanda arayı kapatamaması gerçekten dinazorluk.



    Elektrikli araçlar kışın ne kadar menzil kaybediyor? İşte sonuçlarBjørn Nylandyoutube
    Get 30 day free Premium trial on ABRP by using referral code "Teslabjorn": https://abetterrouteplanner.com/ref/teslabjorn Elbilmek is one of the best EV repair shop near Oslo: https://www.elbilmek.no/ Kempower make awesome EV chargers: https://kempower.com/teslabjorn/ Get 17 % discount when shopping at https://www.bilkomponenter.no/ by using code "Teslabjorn". Worldwide shipping available (except for a few countries). Get 20 % discount when ordering from Stormberg online by using discount code "Teslabjorn": https://www.stormberg.com/no/kampanje/teslabjorn?utm_source=youtube&utm_medium=organic_social&utm_campaign=teslabjorn Get 10 % discount on S3XY buttons for Tesla: https://enhauto.com/?utm_source=youtube&utm_medium=social&utm_campaign=bjorn&promo=bjorn Results from my range tests, banana box tests and other goodies here: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?usp=sharing Main folder with everything: https://drive.google.com/open?id=1HOwktdiZmm40atGPwymzrxErMi1ZrKPP If you want to support me, please consider my donation links: http://streamlabs.com/bjrnnyland (direct to PayPal, less cut) http://www.patreon.com/Teslabjorn (some cuts, recurring) My equipment: https://www.foto.no/ecoflow/140865/ecoflow-delta-max-2016wh-2400w https://www.foto.no/ecoflow/140866/ecoflow-delta-max-smart-extra-battery-2016wh-for-delta-max https://www.foto.no/ecoflow/140862/ecoflow-solar-panel-160w https://www.foto.no/canon/117819/canon-hf-g60-4k-video-kamera https://www.foto.no/canon/117820/canon-hf-g50 https://www.foto.no/canon/109080/canon-eos-6d-mark-ii-kamerahus-fullformat-26-2mp-full-hd-video https://www.foto.no/sigma/106703/sigma-24mm-f-14-dg-hsm-art https://www.foto.no/r%c3%b8de/138324/r%c3%b8de-wireless-go-ii-plus-2-lavallier-mic-pakke-med-2-stk-r%c3%b8de-lavalier-go-mygg https://www.foto.no/lowepro/113571/lowepro-nova-200-aw-ii-skulder-bag-35-x-20-x-18-5-cm https://www.foto.no/fotostativ/122919/joby-gorillapod-3k-pro-gorillapod-for-systemkamera-opp-til-3-kg The app I use when connecting to OBD ports on most EVs: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner ScanMyTesla app for showing battery temperature, etc: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.emon.canbus.tesla https://www.facebook.com/scanmytesla/ https://www.e-mobility-driving-solutions.com/produkt/diagnostics-cable-tesla-m3-01-2019-bundle/?lang=en https://www.e-mobility-driving-solutions.com/produkt/diagnostic-adapter-cable-facelift-pre-facelift-bundle/?lang=en The OBD dongle I use in Tesla, Leaf, Ioniq, e-Niro, e-Soul, i3, ID3/ID4 (Android only): https://www.obdlink.com/products/obdlink-lx/ My Artlist playlist: https://artlist.io/mycollection/246288/42729/Teslabjorn Most of my music is from Artlist.io. If you sign up for one year and use my referral link, you will get two months free: https://artlist.io/artlist-70446/?artlist_aid=Bjorn_Nyland_214&utm_source=affiliate_p&utm_medium=Bjorn_Nyland_214&utm_campaign=Bjorn_Nyland_214 My live channel: https://www.youtube.com/teslabjornlive24 Teslabjørn Discord server: https://discord.gg/b6PC9wx Get 400 NOK bonus when signing up for Tibber: https://tibber.com/no/invite/teslabjorn
    https://www.youtube.com/watch?v=qMuLE6owMic




    Peugeot E3008: Ne Hızlı Şeritte Ne de Yavaş Şeritte Mutlu Bir Elektrikli Araç


    Elektrikli araç (EV) savunucuları, bu araçların her konuda mükemmel olduğunu iddia ederek ve içten yanmalı motorların (ICE) yapabildiği her şeyi yapabileceklerini öne sürerek tartışmalara zarar veriyor. Ancak, menzil iddialarındaki abartılar ve batarya kapasiteleri gibi açık sorunları dile getirenler genellikle fosil yakıt endüstrisinin etkisinde olmakla suçlanıyor.


    EV’lerin Başarısı İçin Öneriler:

    EV’ler, üreticilerin teknolojinin en iyi olduğu alanlara odaklanmaları durumunda başarılı olabilir. Bu da küçük, ucuz ve kısa mesafeler için tasarlanmış araçlar anlamına geliyor. Örneğin, Çin’in BYD Seagull modeli gibi araçlar Avrupa’da da üretilebilir mi? Bu tür bir araç, yaklaşık 10.000 € fiyatıyla, 100 mil (160 km) menzile sahip, dört kişilik ve şehir içi kullanım için ideal olabilir. Ancak, Avrupa’nın bu tür bir kitlesel EV üretimine yönelip yönelmeyeceği belirsiz.


    EV’lerin Hız ve Menzil Problemleri:

    Tesla Model 3 gibi en iyi performans gösteren EV’ler bile Avrupa otoyollarında ICE araçlarla kıyaslandığında zayıf kalıyor. Cardiff Business School’dan Peter Wells, yüksek hızlarda menzilin ciddi şekilde düştüğünü ve 60 mph’den (96 km/h) 75 mph’ye (120 km/h) çıkmanın enerji tüketimini neredeyse iki katına çıkardığını belirtiyor. Aerodinamik direncin yüksek hızlarda menzil üzerindeki etkisi büyük. Emissions Analytics CEO’su Nick Molden, hızın yüzde 63 artmasının (80 km/h’den 130 km/h’ye) hava direncini yüzde 164 artıracağını açıklıyor.


    Kullanıcı Deneyimleri ve Sorunlar:

    Peugeot E-3008 gibi araçlar, şehir içi kullanımda mükemmel olsa da otoyolda menzil ciddi şekilde düşüyor. Ayrıca, bu modelde yazılım ve menzil göstergesi sorunları olduğu gözlemlendi. Örneğin, her şarj sonrası araç sürekli aynı menzili gösteriyor ve gerçek kullanım sırasında bu menzil hızla azalıyor. Peugeot, bu sorunlara ilişkin sınırlı açıklamalar yaparak kullanıcıların şikayetlerini incelediklerini belirtti.


    Çin ve Avrupa’nın EV Rekabeti:

    Emissions Analytics’ten Molden, Avrupa’nın daha ucuz EV üretmekte zorlanacağını düşünüyor. Yüksek iş gücü maliyetleri, enerji fiyatları ve çevre düzenlemeleri bu durumu etkiliyor. Ancak, Çin’in Avrupa’da EV üretim tesisleri kurarak rekabet avantajı elde edebileceği öne sürülüyor. Böyle bir ortaklık, Avrupa’da istihdamı korurken daha ucuz EV’lerin piyasaya sürülmesini sağlayabilir.


    Sonuç:

    Elektrikli araçlar, şehir içi kısa mesafeler için uygun çözümler sunuyor ancak yüksek hız, uzun mesafe ve otoyol performansında ICE araçlara kıyasla hala dezavantajlı. Üreticilerin daha dürüst bir iletişim stratejisi benimsemesi ve menzil, hız ve kullanım senaryolarındaki sınırlamaları tüketicilere açıkça iletmesi gerekiyor. Avrupa’da daha ucuz ve kitlesel EV üretimi mümkün olsa da bunun gerçekleşip gerçekleşmeyeceği politik ve ekonomik kararlara bağlı.


    Haberin linki:

    https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2024/08/27/peugeot-e3008-an-ev-unhappy-in-the-fast-lane-and-the-slow-one-too/




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YBA -- 17 Ocak 2025; 16:40:56 >




  • İleride herhangi bir ülkede elektrik kesintisi olsa arabalar duracak :)


    Menziller biraz daha artmalı. Dışarıda elektrik şarjı biraz daha uygun olmalı.


    Elektrikli araçların olgunlaşması zaman alacak. Çünkü bu kapasiteler ile menzil belli uzatamıyorsun. Bataryadaki madde değişirse sil baştan tekrar olgunlaşma başlayacak çünkü.


    Yani dönme dolap hep dönecek, bir ara atlamak lazım neye denk gelirse artık :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eteksen -- 17 Ocak 2025; 16:38:57 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.