EPDK'nın 2023 için yayınladığı raporda üretilen elektriğin %42,25'i yenilenebilir kaynaklardan geliyor. %57,25'i ise termik kaynaklardan geliyor. Bunun %21'i doğalgaz, %35'i ise kömür ve türevleri. Kömür santrallerinin ortalama verimleri %37 civarında. Doğalgaz santrallerinin ise %50 civarında ki daha yeni teknolojiye sahip santraller %59'a kadar termal verimlerini çıkartabiliyor. Yenilenebilir enerjileri emisyon yapmadıklarından ve bir yakıt gerekmediğinden dolayı tam verimde kabul edersek (sonuçta bir barajın %50'lik veriminin veya güneş çiftliğinin %20'lik veriminin daha aşağıda olması termik santrallere göre çok daha az seviyede zarar getiriyor.) Ülkede üretilen enerjinin %67'lik bir verimle üretildiği ortaya çıkıyor. Bu %67'lik verimin %5'i iletimde kayboluyor. Kaldı %63.65, AC şarj yapılırsa %85(toplam verim=%54,1), DC şarj yapılırsa %95-99(toplam verim=%60-63) arası bir verimi var. Sadece termik santrallerin ise ortalama verimi %41,8. Ülkedeki tüm enerji termik santraller aracılığıyla üretilseydi dahi verimlilik içten yanmalı bir araçtan daha fazla olacaktı. |
Elektrikli araçlar kışın ne kadar menzil kaybediyor? İşte sonuçlar (3. sayfa)
-
-
Kusura bakma, ben sadece ana sayfadaki tabloyu baz almıştım. Bir de link varmış, dikkat etmemiştim. Linke tıklayıp esas tabloya baktım, evet, haklısın, orada menzili %30'dan fazla düşen 3 araç ve %25 civarında düşen bazı başka modeller de var. Ayrıca üslubum rahatsız ettiyse özür dilerim, maalesef öfkelenince üslubum buna dönüşüyor ve kolay öfkeleniyorum. Öfkeliyken hemen klavyeye sarılmamam gerek.
Neyse, asıl konumuza dönelim. Listenin tamamını görünce, üşenmedim, listedeki 22 aracın kayıp menzil ortalamasını aldım. tamı tamına %79,55, yuvarlarsak %80. Buradan cihetle ortalama menzil kaybının %20 olduğunu söyleyebiliriz. yani iddia ettiğin %30 rakamı hala gerçekçi değil, hala abartılı.
Öte yandan bir de şuna bakalım:
Cold-weather range hits aren’t as bad for EVs with heat pumps - Ars Technica
Yukarıdaki linkten bir alıntı yapayım:
Alıntı
metni:Conventional gasoline cars lose between 10 percent and 20 percent of their driving range when the temperature drops from 77° Fahrenheit to 20°, according to the US Department of Energy. İngilizce sorun olabilir diye Türkçesini de alıntılayayım:
Alıntı
metni:ABD Enerji bakanlığına göre, geleneksel benzinli otomobiller sıcaklık 25 dereceden -5 dereceye düşünce menzillerinin %10 ile %20'sini kaybediyorlar. Aynı linkte yine elektrikli otomobillerin menzil kayıpları karşılaştırılmış ve konunun ilk mesajındaki ile aynı veriler var:
Tablodan görüleceği üzere ısı pompalı BEV modellerinin menzillerinde en çok %16 kayıp var. Araştırma ısı pomnpalı/pompasız tüm modellerde ortalama menzil kaybını %21 olarak vermiş. Ben yukarıdaki tabloda ısı pompalı modellerin ortalama verim kaybını %13,33 olarak buldum. Aynı şeyi ilk sayfadaki tabloda yapsak yine benzer bir sonuca ulaşırız.
ABD enerji bakanlığı/dairesi benzinli araçların kışın menzil kaybı %10 ile %20 arasında değişiyor diyor. Bunun ortalaması %15 yapar. Bu durumda ısı pompalı elektrikli araçlar benzinli araçlara kıyasla daha az menzil kaybediyor.
Soğuk yerlerde yaşayanlar ısı pompalı elektrikli otoları tercih ederlerse sorun kalmıyor çünkü ister içten yanmalı alsın, ister elektrikli alsın, ortalama benzer miktarlarda menzil kaybedecek. Hatta elektrikliler daha az menzil kaybediyor. Sıcak yerlerde yaşayanlar da ısı pompası olup olmadığına bakmaksızın her model BEV satın alabilirler çünkü kışın menzil kaybı dünyada yaşayan herkesi ilgilendiren bir konu değil. Antalya'da Adana-Mersin'de, Aydın'da yaşayan adam kışın menzili neden dert etsin? Bir Ortadoğulu, tropik iklimde yaşayan biri kışın menzil kaybını neden dert etsin? Böyle bir alıcı nasıl kandırılıyor bana anlatır mısın?
Peki sevgili forumdaşım. Şimdi sıra sende. Bana lütfen içten yanmalıların menzil kaybını gerekçe göstererek kandırılıyorsunuz diye yaptığın bir paylaşımı gösteriver bir zahmet. Eğer bunu yapabiliyorsan adamın derdi gerçekten objektif eleştiriymiş diyeceğim. Eğer böyle bir paylaşımın hiç olmadıysa, kusura bakma demek ki derdin başka. Demek ki ben yazdıklarımda haklıymışım.
O paylaşımı yaptığın konunun linkini bekliyorum.
O link gelirse "haklısın" diyeceğim. Gelmezse sen bana "haklısın, benim derdim elektrikliyi her halukarda gömmekmiş" diyeceksin. Ben elektrikli düşmanını 500 metreden tanırım derken palavra sıkmıyordum. Senin elektrikli eleştirin mantıksal değil tamamen duygusal sebeplere dayanıyor. Paylaşımlarından 500 metreden bile belli oluyor bu.
Ayrıca ben hiç bir şeyin fanı değilim. Benim derdim bambaşka. Ben tamamen çevre ve küresel ısınma kaygılarıyla elektrikliyi savunuyorum. yarın sıfır emisyonlu başka teknoloji çıkar, yarın onu savunurum. benim derdim elektrikli değil, karbon emisyonlarını nasıl azaltırız derdi.
Bak benim derdimi konuda arkadaş gayet güzel özetlemiş:
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/160487819
Elektrikli her durumda daha az CO2 emisyonuna yol açıyor. Benim derdim işte tam bu.
İçten yanmalı otomobillerin pis ve sıcak egzozları yüzünden şehrin üzerinde ısı adası oluşuyor ve bu yüzden kar yağmıyor nicedir İstanbul'a, İstanbul'da yaşıyorsan suzuz kalacak olan sensin, benim derdim işte bu.
Ayrıca elektrikli arabalar şehrin havasını kirletmiyor, gürültü yapmıyor. Trafikte bir benzinlinin arkasında beklerken zehir soluyorsun ama elektriklinin arkasında beklerken bu olmuyor. Sırf bunlar için bile şehirlerde elektrikli zorunlu kılınmalı.
Evet, "kışın menzilden ortalama %15 kaybeden benzinli araçları size satarak sizi kazıklıyorlar" dediğin bir paylaşımını görmeyi bekliyorum. Bu paylaşımı yapamayacaksan cevap yazma, gerek yok çünkü ciddiye almayacağım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 17 Ocak 2025; 19:0:0 >
-
Sanırım merkezden kopmamak gerek. İki soru soralım:
Kayıplar ortada mı? Ortada. Bunun savunulacak bir tarafı var mı? Yok.
İşte benim meselem tam olarak burada başlıyordu. Fakat sen durumun vahametinin farkında olduğun için konuyu kazanabileceğini düşündüğün daha farklı alanlara çekmeye çalışıyorsun. Üstelik bu örnekler de yeterli değil. Yani kazanacağını düşündüğün alanlarda bile tam olarak açıklama yapamıyorsun. Örneğin:
"Sıcak iklimde yaşayan adam menzili neden dert etsin" yorumun bence elektrikli araç satanların bile yapamayacağı türden bir yorum. Bunu satış danışmanları söylese işten kovulacaklarını düşünüyorum. Baştan eksik tarafı kabullenmektir bu. Açıklama gereği bile duymuyorum.
"O link gelirse 'haklısın' diyeceğim. Gelmezse sen bana 'haklısın, benim derdim elektrikliyi her halükarda gömmekmiş' diyeceksin. Ben elektrikli düşmanını 500 metreden tanırım derken palavra sıkmıyordum."
Yani bu tartışmanın kazanan tarafını daha önce içten yanmalılar hakkında atılmış bir mesaj belirleyecek öyle mi? Tüm o somut veriler, analizler, yazılanlar çizilenler hepsi bir tarafta kalacak ve benim bir tek mesajım bu konuda haklı çıkmamı sağlayacak. Menzilin uzaması, kısalması, arabanın çalışmaması ya da çalışması, yakıtın tipi, şekli şemaili a'sı b'si c'si bir anlam ifade etmeyecek ama benim attığım bir mesaj tüm bu konuşmaya şekil verecek hatta sonucunu belirleyecek. Üstelik sen benden özür dileyeceksin ve sen bunu mantık çerçevesi içerisinde bir düşünce olarak görüyorsun öyle mi? Ve bu kişi bana duygusal davrandığımı söylüyor, kendisinin ise mantıklı olduğunu ima ediyor :)
Bunu gösterirsem eğer nesnel mi olacağım? Seni kandırmak bu kadar kolay olmamalı kardeş. Belki ben bir hibrit otomobil ajanıyım :) Paylaşım dediğin şey bir avuç gönderim var eğer merak ettiysen hikayeyi anlatayım. Haber sitelerine bakarken tesadüfen burayı gördüm ve haber ile yapılan yorumlar arasındaki çelişkiyi fark ettim. Ayda yılda bir girdiğim hesabıma girip veriler ortadayken yapılan yorumların hakkında bir şeyler söylemek istedim. Ne kadar doğru bir yorum yaptığımı da mesajlardan anladım.
İçten yanmalı, elektrikli, pilli, sulu, hidrojenli, karbonatlı, çaylı çorbalı ne ürün olursa olsun alacağımız şey bizi değil, biz onu yönetelim. Onu amaç değil araç yapalım adı üstünde. Ben size işe yararlık değil DENEYİM SATIYORUM diyen yeni model kurnaz şirketlerin kalitesiz ama pahalı ürünlerinin kusurlarını görmezden gelerek dolandırılmayalım. Tek istediğim buydu.
"Evet evet ben öfkeleniyorum" diye başlayan yazın doğrudan ifade etmesen bile "evet evet ben daha da çok öfkeleniyorum" mesajıyla son buluyor. Buradaki kimseyi beni de dahil ciddiye almamak konusunda ise sonuna kadar haklısın. Böylelikle belki gün gibi ortada olan gerçekler karşısında tersini savunarak onu hayat gayesi haline getirip, bu konuda fikir beyan edenlere öfkelenerek oturduğun yerde saçlarını ağartmazsın.
Lütfen beni ciddiye alma. Teşekkürler.
-
Alakası yok.Kalorifer asla bir klima kadar enerji çekmez.Gelin gözünüzün önünde uzun yol yapayım.Yazın antep antalya arası bir depo mazot ile yaptığım yolculuğu aynen şu kış şartlarında da yaparım.Yazın aracımın ortalama tüketimi 5.8 iken ocak ayında 6 litre.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Maalesef çok fazla ciddiye alamayacağım bir cevap olmuş. Haklı olduğun husus mesaj sayın konusunda olmuş. Haklısın, bu kadar az mesaj sayısı içinde öyle bir mesaj aramam anlamsız. Öte yandan yazdıklarıma karşı senden de somut veriler beklerdim ama temel argümanını kanıtlama çabası yerine edebiyat yapmayı tercih etmiş görünüyorsun, lakin burası otomobil forumu, güzel metin forumu değil dostum.
Her şey %30 menzil kaybı iddianla başladı ki somut ama doğrulanması gereken bir veri içeriyor. Ben bu iddianın doğru olmadığını söyledim. Tartışmamızın ekseni bu, bu eksenin dışına her çıktığında beni cevaplamış olmuyorsun, edebiyat yapmış oluyorsun.
Rakamlar ortada, veriler somut:
İçten yanmalılar %10 ile %20 arasında, ortalama %15 menzil kaybediyor.
Isı pompalı elektrikliler ortalama %13,33 menzil kaybediyor.
Tüm elektrikliler ortalama %20 menzil kaybediyor.
Sonuçta her türlü otomobil kışın menzil kaybediyor, aralarında sadece nispet farkı var.
Ortaya attığın %30 kayıp iddianı bu veriler çürütüyor. Senden bunlara karşı somut bir cevap beklerdim ama amiyane tabirle top çevirmeyi tercih etmişsin.
Elektrikli olsun, benzinli olsun tüm otomobil firmaları modellerinin tüketim verilerini WLTP standardına göre ölçüp yayınlıyor. Hiç bir firma ayrıca kış tüketim verisi sunmuyor. Sunmaları gerekir diyorsan elbette katılırım. Ama bunu hem içten yanmalı hem de elektrikli üreticilerden istemeliyiz, sadece elektrikli üreticilerinden değil.
Öte yandan mesele tartışmayı kazanan kaybeden meselesi değil, ortada tarafınca öne sürülmüş bir iddia söz konusu. Bu iddia ya doğrulanmalı ya da çürütülmeli ki forumu takip edenler yanlış bilgiye maruz kalmasın. Bu iddia eğer yanlışsa forumu okuyanlar bu yanlış bilgiyi veri olarak alıp yayacaklar. Doğruysa da yaysınlar zaten. Mesele aslında bu. Benim hassasiyet gösterdiğim nokta hatalı veya yanlış bilginin paylaşılmaması.
Kişisel olarak çıkıp ben elektrikli otomobili sevmiyorum deseydin, zaten cevap vermezdim, bana ne, sev ya da sevme. Bu senin kişisel problemin olurdu ama %30 menzil kaybı diye ölçülebilir bir iddia ortaya attın. Ölçümler bir kaç model dışında öyle olmadığını söylüyor.
Keşke buna söyleyecek bir sözün olsaydı.
Alıntı
metni:İçten yanmalı, elektrikli, pilli, sulu, hidrojenli, karbonatlı, çaylı çorbalı ne ürün olursa olsun alacağımız şey bizi değil, biz onu yönetelim. Onu amaç değil araç yapalım adı üstünde. Ben size işe yararlık değil DENEYİM SATIYORUM diyen yeni model kurnaz şirketlerin kalitesiz ama pahalı ürünlerinin kusurlarını görmezden gelerek dolandırılmayalım. Tek istediğim buydu. Burada haklısın ve sana katılıyorum. meramını baştan bu formatta ortaya koymuş olsaydın, hiddetlenmek yerine mesajını artılardım. Sonuçta asıl vermek istediğin mesaj buyduysa yanlış kurgulama seçerek mesajının doğru iletilememesine neden olmuşsun görünüyor.
Söylediğim gibi, elektrikli fanı değilim, hiç bir şeyin fanı değilim. Küresel ısınmanın dünyayı yavaş yavaş bir felakete sürüklediğine gönülden inanıyorum ve bunun için elektriklileri destekliyorum, yoksa ben bir otomobilsever değil, bisiklet ve motosikletseverim. Aksine bazı istisnai örnekler dışında ana akım otomobillerden çok hoşlanmadığım bile söylenebilir. Bana kalsa, elektrikli şöyle dursun, şehir içinde toplu taşımayı zorunlu kılardım.
Onun için beni lütfen yaftalama. Ben de seni bilinçli tüketici olmaya çalışan duyarlı biri olarak yeniden konumlandırmayı isterim. İletişim kazaları sanırım böyle bir şey.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 18 Ocak 2025; 0:55:8 >
-
"serbest piyasa" dediğiniz kısmı bir kez daha düşünün...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
2024 kömür oranı yüzde 19. Düşüyor sürekli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Somut veriler mi? Olay zaten burada somut verilere inanılmadığı için çıktı diye hatırlıyorum.
Zaten somut veriler haberde yazıyordu ve tüm bu sohbet buradaki insanların bariz bir şekilde haberde verilen bilgileri matah bir şeymiş gibi övmesi ile başladı.
E peki bunlar ortada ve sen bunlara inanmazken ben daha nasıl bir somut veri verebilirim sana? Şimdi de olay tekrar "somut verilerin nerde" ye döndü.
Ve inanır mısın ben ortalamadan hiçbir zaman bahsetmedim. Konuyu ortalamaya çeken hep sen oldun maalesef. Madem öyle ok yaydan çıktı artık :D Şimdi sohbette biraz geriye gidiyoruz. Olay şöyle başladı:quote:
Dünyanın parasını verip araba alıyorum zaten her yerde şarj istasyonunu bulmak mümkün değil bir de kışın arabanın neredeyse yüzde 30'a varacak kadar menzili düşüyor.
Sonra sen şöyle dedin:quote:
Nerede %30'a düşüyor yahu. Yukarıda ölçülmüş gerçek verilerden oluşan tablo varken böyle sallamak da neyin nesi? Tesla Model X %11 düşmüş Ortalama %13-14 düşmüş. İçten yanmalı da de kışın %10 düşüyor zaten.
Sonra ben de şöyle dedim:quote:
Yahu yukarda yazdığımı okumuyor musunuz yoksa fanboyluk gözünü kör mü etti?
Yüzde 30'a varacak kadar azalıyor dedim
Ardından şöyle bir cevap aldım:quote:
tek bir modeli baz alıp sanki diğer tümü de %30 menzil kaybı yaşıyormuş algısı yaratmaya çalışmak herhalde takdir edilecek bir tutum değil.
Her zamanki ucuz ayak oyunları
Ve sen bundan sonra ortalama almaya başladın birden. Kimse ortalamadan bahsetmemişken sen ortalama almaya çalışarak benimle olan tartışmanda sırf üstün gelmek adına konuyu ortalamaya çektin. Sırf verim kaybı yüzde 30 değil de yüzde 20 gözüksün ve daha az göze batsın diye. İşin komik tarafı zaten haber metninde ortalaması alınmış fakat sen o anki hırs ve öfkeyle üşenmeyip hesapladın. Evet bunu kendin söylemiştin.
quote:
Listenin tamamını görünce, üşenmedim, listedeki 22 aracın kayıp menzil ortalamasını aldım. tamı tamına %79,55, yuvarlarsak %80. Buradan cihetle ortalama menzil kaybının %20 olduğunu söyleyebiliriz. yani iddia ettiğin %30 rakamı hala gerçekçi değil, hala abartılı.
Fakat keşke haberi okusaydın, boş yere uğraşmazdın çünkü haberde zaten ortalama oranlar verilmiş. Belki de sorun zaten budur? (Haberi okumamak) Bu arada adamlar rakamı yüzde 83 bulmuş. Hadi yine iyisin :D Isı pompalı olanlar ise yüzde 75 imiş. İkisinin ortalaması da yüzde 21 kayıp olarak çıkıyor. Haberde şöyle geçmiş bu durum:quote:
Ortalama olarak, ısı pompalı araçlar dondurucu sıcaklıklarda ideal koşullardaki menzillerinin yüzde 83’ünü korurken, bu oran ısı pompası olmayan araçlarda yüzde 75’e kadar düşüyor
Ve sen son kez bir ortalama hesabı daha yaptın:quote:
İçten yanmamlılar %10 ile %20 arasında, ortalama %15 menzil kaybediyor.
Isı pompalı elektrikliler ortalama %13,33 menzil kaybediyor.
Tüm elektrikliler ortalama %20 menzil kaybediyor.
Son darbeyi vurma zamanı gelmişti artık. Kendi yarattığın kumdan kaleleri yıkmaya çalıştın:quote:
Ortaya attığın %30 kayıp iddianı bu veriler çürütüyor. Senden bunlara karşı somut bir cevap beklerdim ama amiyane tabirle top çevirmeyi tercih etmişsin.
İşte olay böyle başladı ve böyle bitti. Şimdi söyler misin kim top çevirmiş ve lügat paralamış :D
Hadi bir de senin pencerenden bakalım son olarak madem öyle. Ortalama alarak ilerleyelim. Bu arada dizel araçlarda bu oran yüzde 5-10, benzinlilerde yüzde 10-15 ve elektrikli araçlarda ise ortalama yüzde 20 çıkıyor.
"Eeh ne farkı var ha yüzde 10 ha yüzde 20" mi diyeceksin yoksa?
E iyi de sen "yüzde 30 değil yüzde 20 bir kere ortalaması böyle rezalet olmaz iddian çürüdü bile" diyerek çarşaf çarşaf yazı yazıp tüm argümanlarını bunun üzerine kurmadın mı? Yani madem bu kadar fark bir anlam yaratmıyor o zaman neden yüzde 30'u yüzde 20 yapmaya çalışıyorsun? Yok "yüzde 20 ve yüzde 30 arasında anlamlı bir fark var" diyorsan o zaman elektrikli araçları mı kötülüyorsun?
Sen elektrikli araçları nasıl kötülersin? Pardon onu demesi gereken başkasıydı... Roller karıştı dostum. Bu işte bir terslik olmasın... :D
-
Hocam o horon psikolojisinin mevcut eşyaya bağlanma psikolojisiyle ilgisi olabilir. Sevgi varsa nefret neden olmasın. Ve/veya adam, elindeki fosil yakıtlı araca varını yoğunu bağlamıştır, değer kaybetmesini istemiyordur ama her geçen gün artan elektrikli araç sayısı fosil yakıtlıların değerini düşürecektir diye düşünüyordur. Nihayetinde elbet bir gün fosil yakıtlı araç üretimi duracak, kullanımına izin verimeyecek. Kullanımına izin verilmeyen eski aracın değeri de olmaz haliyle.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Isı pompası olmadığı halde %86 soğuk hava menzili sunan Ford Mustang Mach-E, ısı pompasına sahip olsaydı sonuç ne olurdu diye merak etmedim de değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alıntı
metni:Somut veriler mi? Olay zaten burada somut verilere inanılmadığı için çıktı diye hatırlıyorum. Hayır somut verileri çarpıttığın için çıktı. Listede 22 tane model var, "Elektrikli arabaların %30'a varan menzil kaybı" diyerek yalan söylediğin için tartışma çıktı. Listede sadece son 3-5 sırada yer alan otomobiller %30 ve üzeri menzil kaybediyordu ama sen kalan 17-19 modelin somut verisini görmezden geldiğin için çıktı. Listede %11 menzil kaybı yaşayan Teslalar vardı. Neden onları görmezden geldin? Cherry picking. İşine gelen veriyi seç, gelmeyeni görmezden gel.
Derdin gerçekten %30'u aşan anormal menzil kaybı olsaydı, sadece o modelleri eleştirirdin. ID.4'ü eleştirirdin örneğin, bu nasıl araba derdin. Ama derdin o olmadığı için bütün elektriklileri aynı sepete koyuverdin kaşla göz arasında. Evet Listede ID.4 var ama Model X de var sadece %11 menzil kaybıyla. Ama bu önemli değil, çünkü amaç menzil değil, menzil üzerinden bütün elektrikli araçları kötülemek. O zaman gelsin hangi veri işimize geliyorsa onu kullanalım kurnazlığı.
Alıntı
metni:Ve inanır mısın ben ortalamadan hiçbir zaman bahsetmedim. Konuyu ortalamaya çeken hep sen oldun maalesef. Madem öyle ok yaydan çıktı artık :D Şimdi sohbette biraz geriye gidiyoruz. Olay şöyle başladı: Bahsettin diyen var mı? Neden bahsetmedin diyen var. "Elektrikli arabalar" diyerek genelleme yapıyorsun. Madem genelleme yapıyorsun o halde o listedeki 22 aracın ortalama verisini alıp konuşacaksın, sadece listenin sonundaki 3-4 aracın verisini baz alarak değil. O zaman ben de şöyle konuşma hakkına sahibim: "Elektrikli arabalar sadece %11-12 menzil kaybediyormuş, oysa benzinliler daha çok kaybediyor" Bu ifade nasıl doğru değilse, senin ifaden de doğru değil. O zaman neyle konuşacağız? Ortalamayla konuşacağız. Bunu bir çocuk aklı bile kavrayabilirdi. Zaten o yüzden linkte ortalama vermişler değil mi?
Alıntı
metni:Ve sen bundan sonra ortalama almaya başladın birden. Kimse ortalamadan bahsetmemişken sen ortalama almaya çalışarak benimle olan tartışmanda sırf üstün gelmek adına konuyu ortalamaya çektin. Sırf verim kaybı yüzde 30 değil de yüzde 20 gözüksün ve daha az göze batsın diye. İşin komik tarafı zaten haber metninde ortalaması alınmış fakat sen o anki hırs ve öfkeyle üşenmeyip hesapladın. Evet bunu kendin söylemiştin. Cevabı yukarıda verildi ama ilave edeyim.Sırf menzil kaybı %30 değil %20 gözüksün diye değil, zaten öyle olduğu için. Hatırlatayım: Teslalar ortalama sadece %12 menzil kaybediyor. Bu Teslaları nereye koyacaksın o zaman? Sen neden sadece %11 menzil kaybı yaşayan Teslayı baz almadın o halde? Elbette buna bir cevabın yok. Hayır kardeşim Elektrikli arabalar %30 menzil kaybetmiyor, sadece %11'e varan menzil kaybediyor. Al sana somut veri. Madem sen somut verilerden söz ediyordun. Ben de ortalamadan vazgeçtim. Somut veri %11 diyorum. Buyur burdan yak.
Alıntı
metni:Hadi bir de senin pencerenden bakalım son olarak madem öyle. Ortalama alarak ilerleyelim. Bu arada dizel araçlarda bu oran yüzde 5-10, benzinlilerde yüzde 10-15 ve elektrikli araçlarda ise ortalama yüzde 20 çıkıyor. Benzinlilerde %10 ile %20 arasında diye ABD Enerji bakanlığını referans gösteren kaynak paylaştım, hala %10-15 diyorsun. Bir veri paylaşıyorsan kaynağını göster. Sonuçta sen sarı çizmeli mehmet ağasın, bu verileri uydurmadığını nereden bileyim. Bak ben kaynak paylaşıyorum:
How Does Cold Weather Affect Fuel Economy? - Fuel Logic
Burada da %15 diyor, senin iddia ettiğin gibi %10-15 değil. Kaynak vermediğin hiç bir veri benim için muteber değildir. Ayrıca ısı pompalı elektrikli araçlarda %12-14 çıkıyor, %20 çıkmıyor. Tabii bu veriyi de görmezden geliyorsun çünkü işine gelmiyor. Başta bir yalan uydurdun, o yalanı sürdürebilmen için her türlü aksi veriyi göz ardı etmen gerekiyor. Sonuçta menzil takıntısı olan gider ısı pompalı elektrikli alır, %30 menzil kaybeden modeli almaz. %30 menzil kaybeden elektriklinin alternatifi mevcutken sen neyin kavgasını veriyorsun?
Alıntı
metni:E iyi de sen "yüzde 30 değil yüzde 20 bir kere ortalaması böyle rezalet olmaz iddian çürüdü bile" diyerek çarşaf çarşaf yazı yazıp tüm argümanlarını bunun üzerine kurmadın mı? Yani madem bu kadar fark bir anlam yaratmıyor o zaman neden yüzde 30'u yüzde 20 yapmaya çalışıyorsun? Yok "yüzde 20 ve yüzde 30 arasında anlamlı bir fark var" diyorsan o zaman elektrikli araçları mı kötülüyorsun? Evet kurdum. Burada açıkça mugalata yapmışsın, laf kalabalığı ve safsata. Elektrikli arabalar %30 menzil kaybetmiyor. Piyasadaki modellerin ortalaması %20. Isı pompalı elektriklilerin ortalaması da %13. Benzinlilerin ortalaması %15. Dlzel ve LPG'lileri bilmiyorum, senin kerameti kendinden menkul rakamını baz alacak değilim. Belki öyledir belki değildir, kaynaksız verine itibar etmem.
Sonuç:
Bir kaç elektrikli modeli %30'a varan hatta aşan oranlarda menzil kaybediyor. Öte yandan spektrumun diğer ucunda sadece %11-12 menzil kaybeden elektrikliler var. Elektriklilerin menzil kaybı hakkında konuşabilmek için spektrumun hangi ucunu baz alacağız? %30 mu %11 mi? Mantıklı biri ortalamaya bakar. Ben de öyle yaptım.
Sen öyle yapmadın. Ben de buna itiraz ettim. Mesele bundan ibaret.
Daha fazla saçmalayacağını bildiğim için seni blokluyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 18 Ocak 2025; 12:39:40 >
-
Elektrikçi araçların neden ihtiyaç duyduğunu hala anlamıyorum çevre dostu olduklarını düşünmüyorum insanları sinir etmekten başka bir şeye yaramıyorlar İstanbul trafiğinde günde en az bir kere elektrikli araç problemi ile karşılaşıyorum
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Olabilir tabii ama bu kadar ince düşünmek de ne bileyim, hala sorunlu bir durum. Bende de benzinli var, arabamdan da memnunum ama ben insanlığın ve dünyanın selameti için gereken neyse onu öncelemeyi seçebiliyorum. varsın değeri düşerse düşsün arabamın.
-
Kurulu güç olarak %20 ama üretilen enerjinin %34'ü kömürden gelmiş.
-
Bizim insanımız bu teknolojinin hala olgunlaşmadını düşünüyor, pil ve şarj teknolojisi 1000 km 5 dakika şarj olana kadar bu ülkenin yarısı olumlu bakmaz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Elektrikli konusunu sorguladığım için Torlak Kemal beni bloklamıştı.
Sen de sorguladığın için seni de bloklar diyecektim ki nitekim seni de bloklamış.
Aslında tartışmaya gerek yok.
E-araçlarda menzili Çin'in aldatmacalı WLTP hesabına göre veriyorlar ise, kışın menzil düşmesini de aldatmacalı vereceklerdir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
istanbul şişli, güngören, zeytinburnu, bahçelievler, kağıthane, okmeydanı, kasımpaşa gibi ilçelerde oturan adam haklı olarak böyle düşünüyor; bırakın araç şarj etmeyi araç park edecek yer bulamıyorlar.
istanbul'da şarj istasyonları hala yetersiz. istanbul'da sitede ya da müstakil evde oturmayan ya da işyerinde şarj istasyonu olmayan için zulüm olur elektrikli araç.
günden güne elektrikliye geçiş hızlanacaktır, minimum petrol tüketimi türkiye'nin ekonomik kazancı olacak.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet işin o kısmı da var, katılıyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
ID.4 resmen çakılmış. Bir VW hezeyanı daha.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Son olarak sorduğum soruya hiçbir cevap veremedi çünkü o sorunun iki cevabı da onun kendiyle çelişmesine sebep oluyordu :D Bundan dolayı soruyu cevapsız bıraktı ve bu konuda üsteleyeceğimi bildiği için beni engelledi. Bu da zaten her şeyi açık ediyor. Bir şey söylemeye gerek kalmadı.
Şimdi bu yazacağım yeni nesil müşteri tiplemesi için:
Müşteri cebini ve sağlığını düşündüğü pragmatist olmalı fakat böyle yeni nesil müşteriler çok ilginç bir şekilde pragmatist olmaktan ziyade şirketlerin çıkarlarını ön planda tutarak onları her fırsatta her yerde savunuyor. Kendi cebini ve sağlığını düşünen kişi de doğal olarak olaya "bakın bakın yüzde 30'a kadar menzil kaybı var diyor fakat ortalama yüzde 20 kayıp var ve sadece yüzde 11 kaybı olan araçlar bile var" demez. Ters taraftan başlayarak, sorgulayarak satın alır ürününü. Aksi takdirde kandırılması an meselesedir. Dünyada inanılmaz bir pazarlama ağı var ve şirketler bu ağlar sayesinde insanlara ihtiyaçları dışında, yalan yanlış, eksik gedik bir sürü ürün satmayı başarıyor. İşte dünya böyle sömürülüyor. Yalanlara inanan müşteriler ve onların verdikleri trilyonlarca dolar sayesinde. Sen yüzde 30'u görmüyor ve "bak bak yüzde 11'de var o zaman her şey mükemmel, yaşasın elektrikli araçlar" dediğin zaman sadece kendine değil tüm topluma zarar veriyorsun çünkü dolandırıcıları aleni bir şekilde besliyorsun, insanları da şirketlerin yalanlarına inandırıyorsun.
Ve son olarak yukarıdaki bana attığı mesajın son kısmı ilgimi çekti.quote:
Mantıklı biri ortalamaya bakar. Ben de öyle yaptım.
Mantıklı biri ortalamaya bakar diyorsan zaten ortalama yüzde 20 kayıp var. Eğer "hayır hayır yanlış söyledim mantıklı biri ortalamaya bakmaz" diyorsan zaten yüzde 30'a varan bir kayıp var.
Hiçbir zaman "ama olsun yüzde 11 kayıp olanlar da var" diye duruma bakılmaz. Kara kaşı kara gözü için araba mı alıyorsun? Düşünsenize kardeşimiz araba alırken şöyle diyor:
"Yeni bir araba aldım kışın yüzde 20 menzil kaybı var ama olsun TERTEMİZ BİR YÜREĞİ VAR...."
Dipnot: Hiçbir çaresi kalmadığı için de şimdi "ben aslında iklim krizi olmasın diye şey etmiştim" diyerek çark etmesi de gözümden kaçmadı bu arada. Yaa öyle işte çelişkiler yumağı elektrikli araba sevdalısı Bihruz Bey kardeş :)
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X