Hocam aslında ince düşünmek değil bu biraz rekabet ve koruma içgüdüleri haline gelmiş bir şey, bir refleks, bir dürtü. Malum bu ülkedeki ekonomik kriz belli, insanların alım gücü belli, herkesin bir araca erişimi aynı olmuyor. Eşyaya çok zor erişen o eşyaya daha çok bağlanıyor, çünkü eşyayı kolayca elde edemiyor: üzerinde emek var, yıllarca çalışıp almış, yükselte yükselte ilerlemiş o yüzden değerinin kaybetmesini istemiyor. Olay aslında bundan ibaret. Adam o araca (eşya) kolayca erişebilseydi zaten onun için bir değeri olmayacaktı. Bazıları için varı yoğu, bütün yatırımı veya yatırımın çoğu yahut azımsanmayacak bir kısmı o çizilmesin diye üstüne titrediği otomobili. (Forumda sakındığı hâlde aracı her zaman çizilen morali bozulan insanlar, açtıkları konular vardı). Aslında bu psikolojik durumun arkasındaki şeyler yine ekonomiye, refaha, alım gücüne bakıyor. Dünya'da kaç ülkede bir otomobil yatırım aracı oldu ki? Otomobil eskiyen, değer kaybeden bir şeyken bu ülkede yıllarca yatırım aracı olarak görüldü. Halen daha o kafa biraz var. Haliyle insanlar araçlarının değer kaybını bu yüzden istemiyor. Hatta bak bu şey telefonlarda da böyle. Elin fasfakir adamına bakıyorsun mesela elinde Iphone. Tamam 2. el almıştır, biraz eski modelini almıştır, taksit, kredi, takas, teşhir ürünü, en alt donanımlı olanı vs derken kendi alım gücünün düşüklüğüne rağmen yine de iphone almakta ısrar etmiştir neden? Yahu adam iphone'u en az değer kaybeden telefon diye tercih ediyor. 2. elde iyi para ediyor, değiştirirsem ya da satmak durumunda kalırsam TL geri dönüşü diğerlerine göre daha iyi oluyor diyor. Bak alt tarafı alo alo dediğin kıytırık bir teknolojik alet için insanlar nerelere gelmişken otomobili olanları düşünemiyorum bile. Neticede çok daha büyük bir meblağ. Bu milleti bu hâle getirdiler işte, en çok utanması gerekenler bu hâle getirenler. O yüzden vergilerle boğup insanların gelirine çöken bir devlet düzeninde insanlar pek çok şeyi temel seviyede yaşar ve yaşamaya devam eder, fosil yakıtların zararıymış, küresel ısınmaymış bunlara çok takılmazlar, takılamazlar. Çünkü adam daha günlük hayatta kalma medyan okumalarını aşamamış ki böyle biraz olsun entelektüel düşünebilsin, önce kendisi hayatta kalmaya çalışıyor. O yüzden önce parayı, maddiyatı listesinin 1 numarasına koyuyor. Bunu zaten en başta vatandaşın değil hükümetin düşünmesi lazım. Elektrikli araçtan vergi filan almaması, teşvik etmesi lazım ama bizde nerde. Daha TOGG yokken ÖTV'si geldi, sonra ÖTV zammı geldi. Elin ülkesinde adamlar teşvik için normalde aldığı vergileri almadı hatta üstüne birazını biz karşılıyoruz dedi. Bizde şu fosil yakıtlı araçlar kadar elektrikli araç olsa bu hükümet bu ÖTV'leri nasıl köklerdi kim bilir. Bunlar veya bu zihniyetteki başka bir hükümet var olduğu sürece ilerde bu ÖTV'leri de arttıracaklardır. Neyse özetle demek istediğim eşyayı yüceltme ve üzerine titremeyle eşyanın erişilebilirliği arasında güçlü bir ilişki vardır. Ne kadar zor o kadar yüce, ne kadar kolay o kadar önemsiz. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Elektrikli araçlar kışın ne kadar menzil kaybediyor? İşte sonuçlar (4. sayfa)
-
-
"ben aslında iklim krizi olmasın diye şey etmiştim" dediği kısım için "insanlığın ve dünyanın selameti için gereken neyse ben seçerim" dediği kısmı kast ediyorsunuz sanırım.
Ben otomobili kendi zevkim için mi "dünyanın selameti" için mi alıyorum? Yerinde bir soru!
E-araç alanlar karbon ayakizi hikayesine inanıyorlar. Nitekim karbon ayakizi düşük denildiği için de alan var.
Aslında ben e-araçlara karşı değildim. Hızlı şarj olabilen (hızlı derken en cok 5dk yani benzin deposunu fullemek için gereken zaman skalasında) bir araç hayal ediyordum. O şarjla da yine modern benzinli gibi, bir 1000km gidebilmeli diye düşünüyordum. Bu araçların öyle olmadığını görünce "almam" düşüncesi oluştu. Fakat sonra, 2022 yılında sanırım, benzinli araçların 2035 yılında satılmasının yasaklanıp sadece e-araç satılacak haberleri cıkınca işin rengi değişti. Sanırım o andan itibaren e-araç karşıtı oldum.
Sonradan e-araç işini inceledikçe karşı durmamı gerektiren başka sürprizler cıktı.
Tesla'nın en büyük batarya tedarikçisi CATL'e bir Tesla 3 LR batarya maliyeti $350, CATL onu 100% karla Tesla'ya satsa, Tesla'ya maliyeti $700 fakat o bataryanın y.servisteki fiyatı $13500 !
Bataryadaki bu kazığın benzeri e-aracın kendisinde de var.
Batarya da otomobil karoseri de robotik üretiliyor artık. O sayede son derece düşük üretim maliyetleri var. Fakat e-araçlarda örneğin klima düğmesi, kapı kolu gibi ek parçalar (ek maliyetler) de yok, e-araçtaki parçalar konsoldaki dev bir tablette parmak sürttürerek kullandığınız bir yazılım artık. İşte bu yüzden e-araç maliyeti, bildiğimiz normal benzinli araçtan daha da düşük, kazık oranı daha da yüksek.
Tüm bu kazığı isteyen yer, istemeyen yemez olsa yine çok şikayetim olmazdı fakat 2035 diye bir tarih belirlemişler, o tarihten sonra kazığı istemeyene de zorla atmaya çalışacaklar.
Transportasyon sektöründe bu kadar kandırmaca varken başka sektörlerde kandırmaca olabilir mi? Cevap evet. Enerji sektöründe de bir kandırmaca var. Şu konuyu bir inceleyin.
https://forum.donanimhaber.com/ruzgar-olmadigi-halde-bu-ruzgar-turbinleri-nasil-donuyor--146339135
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Haklısın.
-
Kasım ayında 523 km menzilli TOGG aldım.Güncel verimi paylaşıyorum.(Isı Pompası yok)
%99 şarjla Ankara şehir içi 523×%40(Kayıp)
=209,2 km
523-209,2=313,2 km
Bu kadar açık ve net.
Yani %40 Menzil kaybı var.
Nisan ayından itibaren havalar ısınınca buradan yine paylaşırım.
Beni izlemeye devam edin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İso 1.4 TSİ PASSAT -- 18 Ocak 2025; 23:27:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
TR geçen yıl 100.000 civarında elektrikli araç satıldı. yazanlara bakıyorum yüzde 90 e.v sahip olmayanlar. Biri elektrikli 2 aracı olan deneyimli biri olarak açıklama yapayım ; Artılar: Elektrikli araçların kullanımı çok keyifli. Ağır oldukları için yol tutuşları çok güzel. Kısa sürede hızlanma, güvenlik vs konuları muazzam tatmin edici. Bu araçlar çoğunlukla üst paket, teknolojiye merakınız varsa bu araçlara sahip olmak ve kullanmak gerçekten mutluluk verici. Benim gibi çalıştığı sitede şarj imkanı olan için 300 km menzi bile 2 yıldır hiç sorun yaşatmadı, bundan sonra da yaşatmaz. bu araçlar nerede şarj ederseniz edin halen benzine göre tasarruflu, her ay cebinizden 1-2 bin lira fazladan gitmesine engel oluyor. Kim inkar ederse etsin, çevreci. kapalı otoparkta yarım saat araç çalışır halde bekleyin, sonra dışarı çıkın hava mis gibi. istanbul da şarj problemi yok. binlerce istasyon var. hızlı, yavaş farketmez. araçların bakımları vs dert değil, neredeyse bakımı yok. bozulma sorun çıkarma ihtimalleri (motor mekanik vs) neredeyse sıfır. (her yıl yaptığım tasarrufla 10 yıl sonra istediğim bataryayla değişim de yaparım)- eksi tarafları : şehir dışı hep tedirgin ediyor. yazın daha az ama kışın daha fazla. bursa ve izmire 10 kez gidip gelmiş biri olarak bayram seyran tatillerde elektrikli araçla çıkmamaya çalışıyorum. yada bir iki gün erken çıkp yoğunluğa denk gelmeden hareket ediyorum. istanbul izmir yolu son kurulanlarla beraber, orhangaz, gemlik balıkesir neredeyse gidiş dönüş yüzlerce istasyon var. ama yine yoğun dönemlerde yetersiz olacaktır. hiç bir şey olmasa 20 dakikada yüzde 80 şarj edebilmişken, benim aracım yüzde 100 olsun diyen çoğu togg kullanıcıs 1,5 saat şarj istasyonunu meşgul ediyor, çok denk geldim. üstelik eğer benim gibi 100-120 km hızla gitmek size yetiyorsa sorun yok, aksi durumda ben her yolda yokuş vs demem 130 -150 gideceğim derseniz, her saat başı şarj istasyonu ararsınız. kışın şehir içinde bile yüzde 20, hatta yüzde 30 şarj harcama hızı artıyor. özellikle açık otoparktan çıktıktan sonra ilk 10 dakikada normalda 15kvs harcayan araç 30-40 kws harcıyor. Tüm bunlara rağmen, yılda 3-5 kez şehir dışına çıkıyorsanız, evinizde işyerinizde ya da çevrenizde ücretsiz bir otoparkı olan avm lerde aracınızı rahat şarj edebilecekseniz çekinmeden alabilirsiniz. artıları eksilerinden çok fazla. yok eğer zaten bir aracınız var ikinciyi alacaksanız, iki aracınızdan birini yenileyecekseniz e.v almıyorsanız afederseniz eşşk ediyorsunuz demektir. yok ben çok şehir dışına çıkıyorum, otobanda, çok yol yapıyorum , benim bulunduğum yer kışın çok soğuk ve kış uzun sürüyor, çevremde şarj edecek yerler az, evden de şarj edemem, diyorsanız; elektrikli araçlardan uzak durun. 300km menzili olandan da 400 km olandan da, 600 km olandan da uzak durun.
-
Elektrikli motosiklet kullanıyorum %10-30 arası menzil düşüşü oluyor..Hele kar yağışı olduğu zamanlar..Sanıldığı gibi sorun çıkarmıyor ama menzil %30lara varan oranlarda düşüyor..
Ekleme : Özellikle hava 10 derecenin altına düştüğü zaman bu menzil düşmesi bayağı bayağı hissettiriyor kendini..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayat_icinde -- 19 Ocak 2025; 1:30:24 > -
Evin yolunu bulsalar yeter, emekleyen bir teknoloji için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İlk mesajda Mustang Mach-E verisi sanırım % 66 olmalı. % 86 yazılmış ama tabelanın dibinde. Kontrol edip düzeltirseniz sevinirim.
-
Evet arkadaşlar elektrikli araç pişmanlıktır. Almayın, aldırmayın. İçten yanmalı araçlara yönelin. Oradaki ÖTV geliri çok azalırsa elektriklideki %10 fırsatı sona erer. Benim Tesla'ya geçmem zorlaşır.
Böyle devam. Araba dediğinde şanzuman olacak, yağ olacak, bir depoyla 800 km uzaktaki tabakhaneye durmadan gidecek. Çocuk gibi pikachulara binmeyin. Delikanlı gibi yanmalı, patlamalı arabalara binin.
-
Bu kadar cahilce bir yorum okumadım uzun zamandır. 350 USD maliyetle kaç tane kalem pil alabiliyorsunuz acaba bir hesap edebilir misiniz? Bahsettiğiniz araçta 75 kWh batarya var. 350'ye mâl edip 700'e satıyormuş.
-
BYD'de menzil kaybı %10 bile değil.
-
800km durmadan 9 saat araç süren aceminin aracını Allah benim bulunduğum yollardan uzak eylesin.
Usta sürücü 1.8 gider, en az 15 dakika mola verir, sonra 1.8 saat daha gider en az yarım saat mola verir, bu şekilde 1.8 saat sonra en az 15 dakika, 1.8 saat sonra en az yarım saat mola verip en son bi 1.8 saat daha gider ve 9 saati tamamlamış olur, daha fazla da asla da kullnamaz.
Bu süreler de arau fazla fazla şarj etmek için yeter de artar bile
-
Kaç litre yakıyor ortalama ? Bende 2018 Mazda 3 Otomatik Skyactiv-D vardı, 6.5 Litre yakıyordu şehir içi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 19 Ocak 2025; 17:47:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ortalama 5lt benzin yakıyor fakat şehir içine çok girmiyorum.
trafiğin yoğun olduğu yerlerde toplu taşıma kullanıyorum.
düz otobanda monitörde 4.2lt/100km gördüm. 51ltlik bir depo ile teorik olarak 1215km gitme potansiyeli var.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
konu 800km durmadan araç kullanmak değil.
konu, istasyonda makul süre harcamak.
e-araçla 300-500km'de bir şarj istasyonunda 1 saat süre harcıyorsun.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Hızlı şarj istasyonlarında BYD Dolphin %30'dan %80'e 29 dakikada çıkıyor, aradaki bu %50'lik rakam sizi en az 1.8 saat çok rahat götürür. uzun yolda klima+koltuk ısıtma, radyo v hepsi açık olduğu halde.
29 dakika da bir kahve içip bir tuvalete girene kadar geçer ki ben benzinli araba(100 km'de 5.5 lt yakıyor) ile yine de en az 45 dakika mola veriyorum zaten.
-
İki ekleme yapayım.
İlk mesajda Ford Mustang mach e de ısı pompası yok yazılmış. Oysa endüstride en iyi ısı pompasi açık ara teslada kabul edilir. En iyi 2. ısı pompası mach e de denir.
Tesla model Y listede üst sıralarda ama muhtemelen o NMC bataryalı LR veya P modelidir. Bizde satilanin çoğu SR ki bu model LFP bataryalı ve LFP bataryanın soğukta performansı çok daha fazla düşüyor. Benim kişisel deneyimim %25-30 kayıp olduğu şeklinde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sr için -10 derecede yüzde 30 civarında
10-0 derece arasında yüzde yüzde 5-15 arasında falan hocam kayıp. Onunda araştırması vardı bulunca atarım,
Antalya'nın kışında ise sonuçlar 12.9 o 14 ortalama da 1200 km falan ankara ve afyon uzun yol verileri ile. Hava 5 derecenin altına hiç inmedi ben 120'nin altına eds bölgeleri hariç hiç inmedim üstüne dağ inip çıktım,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 19 Ocak 2025; 22:16:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Benim Mazda 'nın depoyu fullemesi 3dk. Sonra menzil 1000km.
Km'yi bırakıp saatten gittiniz tamam ortalama 70km/h ile gitsem, 1000 km = 14.3 saat götürüyor ki gerçekten de öyle, bir full depo ile hesaplayamayacağım ölçüde saatlerce Mazda'mı kullanıyorum.
Siz diyorsunuz ki istasyonda %50 şarj için 29dk'ya karşılık 1.8 saat götürür.
Teklifinizi düşünüyorum. Ben 3dk da 14.3 saat gidiyordum, siz 29 dk da 1.8 saat gideceksiniz diyorsunuz
Oran orantı yapalım mı
Benim kullanış şeklimde benim Mazda 100km'de ortalama 5lt benzin yakıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X