Hürriyet gazetesi yazarının yazısı bilgilendirici olduğu için paylaşmak istedim. Tabi ki kullanım özellikleri tercihi belirleyen temel unsur ama yükselen maliyetler hepimizin alışkanlıklarını da ister istemez değiştiriyor. ![]() < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Elektrikli - Benzinli ve Dizel araç tüketim maliyeti karşılaştırması



-
-
MTV?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
MTV; motorlu taşıtlar vergisi demektir. Aracın tüketim maliyetini değil, bulundurma maliyetini etkileyen bir unsurdur.
elektrikli araçların mtv’sinin yüksek olduğunu kastetmeye çalıştıysanız; onlarda da aynı fosil yakıtlı araçlar gibi batarya gücü nispetinde 3000-25000₺ gibi bir aralıkta MTV yükü çıkıyor.
edit: imla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluerdem -- 22 Ağustos 2023; 10:38:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evden şarj imkanım olsa kesin elektrikli düşünürdüm.
Ama öteki türlü pratik olmadığını ve günlük kullanımda bezdireceğini düşünüyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Az değiller. Masrafa eklenmeliydi. Clickbait haber olmuş.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
MTV oranları bakımından Kona 4628TL, TOGG 6453TL. Bu boyutlarda 1.6'ya kadar bir hacimli araç alınırsa 2217TL oluyor. Ayda 1500km yapan biri için 1.6 hacimli motorda kilometrede 0,25kr eklemek gerekir. Elektrikli 150kw bir Kona için 0,50kr eklemek gerekir. TOGG için ise 0,70kr eklemek gerekir. Tabi ek vergiler ile bu rakamlar 0,50kr, 1TL, 1,40TL olarak güncelleniyor.
40kr yaktığı iddia edilen araç Kona ise 1,40tl, TOGG ise 1,80tl oluyor. 1.6 hacimli bir motor ise 2,70tl oluyor. Sigorta ve kasko fiyat farklılıkları hariç. Çünkü bataryaya özel poliçede yapıldığını duydum.
-
Tüketim? Bulundurma? Aracı tüketmeyiz zaten, kullanırız. Mtv de kullanım maliyetini etkileyen ciddi bir unsur, kelime oyunlarına gerek yok. Tesla’nın senelik mtvsi çok yüksek. Ayrıca evdeki prizden şarj maliyeti hesaplayarak resmen oyun oynamış yazar. İstasyondan şarj edersen mazotla aynı maliyeti. Batarya maliyeti de cabası. Elektrikli araçlar halen ekonomik değil. Gaza biraz yüklenirsen, klimayı açarsan ist-izmir arası üç şarjla ancak bitiyor. Hem zaman hem de yakıt maliyeti yüksek.quote:
Orijinalden alıntı: bluerdemMTV; motorlu taşıtlar vergisi demektir. Aracın tüketim maliyetini değil, bulundurma maliyetini etkileyen bir unsurdur.
elektrikli araçların mtv’sinin yüksek olduğunu kastetmeye çalıştıysanız; onlarda da aynı fosil yakıtlı araçlar gibi batarya gücü nispetinde 3000-25000₺ gibi bir aralıkta MTV yükü çıkıyor.
edit: imla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 28 Ağustos 2023; 12:28:37 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Daha bir ay önce izmire gitmiş birisi olarak üç defa şarj etmedim. Ortalama hız 120 km/s, bagaj full, klima açık ve artı bir yolcu ile gittim.
“kullanmadığınız” arabayı sadece kapıda tuttuğunuz için “bulundurma” maliyeti ödersiniz. O yüzden aracın A noktasından B noktasına giderken yaktığı enerji (benzin, motorin, elektrik vs) “tüketim” maliyetidir.
ayrıca yazıdaki hesaplamaya yüzde yüz ben de katılmadım. Ama dc şarj yapsanız bile (yazıdaki kadar yüksek olmasa da) yine de fosil yakıtlara göre maliyet avantajı var elektrikli araçların.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X