Şimdi Ara

Elektrikli bisiklet sürücüleri, normal bisiklet sürücülerinden daha fazla egzersiz yapıyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
419
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Çelişkili gibi gelse de, elektrikli bisikletler ortalamada normal bisikletlerden daha fazla spor yaptırıyor. Yapılan bir çok araştırma elektrikli bisiklet kullanan kişilerin pedallı bisiklet kullananlara göre daha fazla egzersiz yaptığını gösteriyor.



    Bisikletlerini daha uzun kullanıyorlar



    Bu şaşırtıcı bulgunun nedenleri üzerinde düşününce kulağa mantıklı geliyor. Sürücüye yardımcı olan bir motor ve bataryaya sahip olduklarından elektrikli bisiklet sürücüleri daha fazla kilometre kat etme eğiliminde oluyor. Araştırmalar, ortalama olarak e-bisiklet sürücülerinin pedallı bisiklet sürücülerinden daha uzun süre bisiklet sürdüklerini buldu. Sadece daha fazla saat kaydetmekle kalmıyorlar, aynı zamanda çok daha fazla kilometre de kaydediyorlar. Biraz pedal desteği alsalar da hâlâ çok fazla pedal çeviriyorlar.



    Elektrik motoru sürüşün en zorlu kısımları olan yokuşlarda ve kalkışta yardımcı olduğundan dolayı bisiklet sürmek daha az yorucu olduğu için araştırmacılar, elektrikli bisiklet sürücülerinin daha uzun sürüşe çıkma eğilimde olduklarını keşfettiler.



    Araştırmacılar ayrıca e-bisiklet sürücülerinin elektrikli bisiklet sürmeyi daha keyifli bulduklarını ortaya koydular. Dolayısıyla daha eğlenceli bulunan bir etkinliğe daha fazla zaman harcama eğilimi göstermenin gayet olağan olduğunu belirttiler.



    2021'de yapılan bir araştırmanın bulgularına göre, katılımcıların çoğunda e-bisiklet sürmeye yönelik olumlu algı olduğu ortaya çıktı. Katılımcılar e-bisikletle işe gidip gelmenin daha kolay ve eğlenceli olduğunu söyledi.



    Ayrıca Bkz.McLaren tasarımcısının kurduğu Gocycle, elektrikli kargo bisikletini duyurdu: Şık ve katlanabilir



    Bisikletlerini daha sık kullanıyorlar



    Araştırmalar ayrıca elektrikli bisiklet sürücülerinin daha istikrarlı sürüş eğiliminde olduğunu da ortaya koyuyor. Birçok kişi için e-bisiklet, günlük kullanılan araç haline geldi ve işe gidip gelme veya günlük işler için arabanın yerini aldı. Diğerleri için ise e-bisikletler tamamen eğlence amaçlı araçlar olarak görülüyor. 



    Elektrikli bisikletler ayrıca doğa sürüşlerinde de kullanıcıyı daha az yorduğu için sıklıkla tercih ediliyor. Bütün bu bulgular, elektrikli bisikletlerin insanları spor yapmaktan alıkoyduğu yönündeki bilginin doğru olmadığını gösteriyor. 



     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/02/20/why-electric-bikes-give-more-exercise/







  • arabalar gibi hızlı dolma olayıda olsa tadından yenmez 4 ile 6 saat icinde dolması dışında başka sorun yok 10 yıla yakındır kullanıyorum normal bisiklete binesim gelmiyor geceleri pilin durumuna göre 30 40 km gidiyorum istanbul ici karışık

  • Yılın en saçma, en mantıksız, en yalan haberi!!!
    Ayrıca dolaylı yoldan elektrikli bisiklet reklamı.

  • - O sırada araştırmayı yapan ekip -



    Yalanaa gel yaalana

    Dolanaa gel doolana

    Üfürüp ipe dizeyim

    İnanaan bol nasılsa

  • Insanlarin bilincli olup reklami algilamasi cok iyi. Psikolojik olarak yonlendirilip yonlendirilmedigimizi anlamak daha dogru karar vermemizi sagliyor. Bununla ilgili kitaplar okumak lazim. Ozellikle (en gec) yetiskinlige gecerken.

    DH'nin referans aldigi Electrek'in verdigi referansin ozeti:

    "Physical activity levels, measured in Metabolic Equivalent Task minutes per week (MET min/wk), were similar among e-bikers and cyclists (4463 vs. 4085). E-bikers reported significantly longer trip distances for both e-bike (9.4 km) and bicycle trips (8.4 km) compared to cyclists for bicycle trips (4.8 km), as well as longer daily travel distances for e-bike than cyclists for bicycle (8.0 vs. 5.3 km per person, per day, respectively). Travel-related activities of e-bikers who switched from cycling decreased by around 200 MET min/wk., while those switching from private motorized vehicle and public transport gained around 550 and 800 MET min/wk. respectively. Therefore, this data suggests that e-bike use leads to substantial increases in physical activity in e-bikers switching from private motorized vehicle and public transport, while net losses in physical activity in e-bikers switching from cycling were much less due to increases in overall travel distance."

    Onemli yeri koyu yaptim. Diyor ki, motorlu tasittan geciyorsaniz fiziksel aktiviteniz artiyor ama normal bisikletten geciyorsaniz da azalmiyor, cunku daha cok kullaniyorsunuz.

    Artisini eksisini alacak kisi dusunebilir.

    Castro, A., Gaupp-Berghausen, M., Dons, E., Standaert, A., Laeremans, M., Clark, A., Anaya-Boig, E., Cole-Hunter, T., Avila-Palencia, I., Rojas-Rueda, D. and Nieuwenhuijsen, M., 2019. Physical activity of electric bicycle users compared to conventional bicycle users and non-cyclists: Insights based on health and transport data from an online survey in seven European cities. Transportation research interdisciplinary perspectives, 1, p.100017.





  • Çok doğru bir haber ama Araştırmalarına gerek yoktu bana sorsalar söylerdim. Elektrikli bisiklete İlk bindiğim gün kalpten ölecektim. Fazla coşmuşum, elektrik desteğini hızdan dolayı kesmiş ben 50km süratle pedal çeviriyorum. Diyorum niye böyle yoruldum acaba ? Şimdi herşey dengede. Hızlanırken bacak kaslarımı ve dizlerimi korumak için destek alıyorum. Daha sonra yorulana kadar kendim çevirip yorulunca dinlenirken destek alıyorum. Ama coşku hep yüksekte. ölmüş bitmiş gibi sürüşüm olmuyor. iyi anlaşıyoruz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kim araştırmış ya da hangi kurum , güvenirliği açısından önemli. Ayrıca sürekli eğimsiz yolda kullanılıyorsa aynı sonucu verir mi? Pedal mekanizması daha fazla enerji harcamsına nefen olabilir. Karmaşık durum. Genelleme yapması bile zor

  • Sallamayın yahu..

  • 3 yıldır kullanıyorum, diz ağrısı sorunuma çare oldu. Bisikletli ulaşımın tercih edilme oranı arttı özellikle Almanya’da ve Avrupa genelinde. Artmaya da devam edecek. Eleştirenlere gelince; ebike’a ihtiyaç duyacak kadar ömrünüz olsun. ??

    Bisiklet hangi model olursa olsun hep hayatımızda olsun.???????+???

    #sürdürülebilirulaşım

  • Su habere yalan dolan diyen yakindan bile gormemistir elektrikli bisikleti..

  • Bu habere kanıp da, sorgulamadan inanmak, hatta elektrikli bisiklet almak akılsızlıktır.



    Biraz zahmet edin de, araştırın, sorgulayın.



    Haber kaynağında gösterilen site yabancı bir haber sitesi.

    O da kaynak olarak, elektrikli bisiklet kullananlara yapılan bir anketi göstermiş.



    Ankette, elektrikli bisiklet kullananlar, kullanmayanlara göre daha uzun mesafe gidiyormuş.

    Bu nedenle, daha çok egzersiz yapıldığı iddia ediliyor.



    Peki sayın editör, elektrikli bisiklet kullananların neredeyse tamamı, pedal kullanmıyor.

    Normal bisiklet malum zaten.

    Pedal kullanılmadığı halde, nasıl oluyor da daha fazla egzersiz yapılıyor?



    2. olarak da dağ bisikleti sporu yapanlar örnek gösterilmiş.

    Normal bisiklet kullananlar, dağı tırmananamıyor, bu nedenle telesiyej-teleferik gibi bir taşıt kullanıyorlarmış, sonra bisikletle dağdan iniyorlarmış.

    Böylece, daha fazla egzersiz yapılıyormuş.

    Bu mantıklı gibi.



    Elektrikli dağ bisikleti kullananlar ise, dağa bisikletle tırmanıp, bisikletle iniyorlarmış.

    O kadar dağ bisikleti videosu izledim, elektrikli kullanan sporcuya denk gelemedim nedense!



    Sonuç olarak, bu habere bakıp da, elektrikli bisiklet alınmaz.



    Elektrikli bisiklet satışını arttırmak için yapılmış bir haber sadece.



    Haberin orta yerinde, elektrikli bisiklet reklamı olmasaydı, böyle düşünmezdim tabiki.



    Bu siteye, böylesine reklam kokan bir haberi yakıştıramadım.





  • Yaşlı, engelli veya dizlerinden rahatsız olanlar için çok iyi.

    Onun dışında tembellik aracı.

    Kaynak olarak gösterilen sitede, bir yorumcu 72 yaşında olduğunu ve elektrikli bisiklete henüz hazır olmadığını belirtiyor.



    Bir başkası 3 çeşit bisikletinin olduğunu, elektriklinin söz konusu olmadığını belirtiyor.

  • velican81 V kullanıcısına yanıt
    Bunları da hesaba katarak daha fazla egzersiz yaptığı söylenmiş. Burada kritik olan nokta "ortalama". Tabiki bisiklet sevdalısı bir insan daha fazla bisikletini kullanır, dolayısıyla daha fazla spor yapar. Ama çoğu bisiklet sahibi bunu yapmıyor. Haberde anlatılan da o. Elektrikli bisiklet, "normal" bir kullanıcıyı daha fazla egzersiz yapmaya itiyor. Sebepleri de haberde bahsedildi. Elektrikli bisikleti kötülemeye gerek yok, kimse kimseyi belirli türde bisikleti kullanmaya zorlamıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bu tarz anket şeklinde yapılan "bilimsel araştırmalar" şu oluyolar aslında: tek amacı okulu bitirip diploma kapıp evlenmek olan gençlerin, ulaştıkları kişilere zorla ve alel acele yaptıkları anketler. çoğu fason. zaten çoğunda sorulan sorular bile özensiz hazırlanıyo.


    şu doğru: geleneksel bisiklet (elektriksiz) satın alan çoğu kişi kısa sürede kullanmayı bırakıyor. benim gibi kullanmayı bırakmayanların da çoğu "seyrek aralıklarla" kullanarak devam ediyor. yani geleneksel bisiklet kullanıcılarının ortalama olarak az kilometre yaptıkları kesinlikle doğrudur (bence)


    şu da doğru: elektrikli bisiklet satın alan kişilerin sadece bırakma sürekleri daha uzun olmuyo, aynı zamanda dışarı çıktıklarında yaptıkları ortalama kilometre miktarı daha yüksek oluyo (bu da kendi subjektif görüşüm)


    ancak bu durumun sebebi zaten elektrikli bisiklet kullanmanın efor gerektirmemesi. zaten geleneksel bisikletler efor gerektirdikleri için kullanıcılar daha çabuk bırakıyolar.


    şunu da söyliyim: ülkemizde elektrikli bisikler satın alanların ezici çoğunluğu bisiklet kullanıcısı değil. bu kişiler bisikleti genellikle hiç pedal çevirmeden, motorsiklet kullanır gibi kullanıyolar.


    hatta bu kişiler bisiklet festivallerine de geliyolar, normalde festival gününde 45~75 Km arası yol katedilir ve yokuşsuz düz yol da çoktur. yani elektrikli bisiklet sahiplerinin bile pedal çevirmeleri şarttır. ama festivallerde elektrikli bisiklet sahipleri şöyle yapıyolar: pil bitene kadar hiç pedal çevirmeden mobillet gibi yol alıyolar. pil bitince kenara çekip muhabbet ederek festivalin süpürge adı verilen kamyonetinin gelmesini bekliyolar.


    süpürge kamyonunun varoluş nedeni = teknik sorun yaşadığı için ya da sakatlık geçirdiği için yolda kalanları alıp getirmek.

    süpürge kamyonunun kullanılma şekli = pili çabucak biten ve asla pedal çevirmek istemeyen elektrikli bisilet kullanıcılarını taşımak.


    özet: elektrikli bisikleti kullanmak geleneksel bisiklete kıyasla çok çok daha az efor sarfettirir. elektrikli bisikletin asıl amacı senin pedal çevirmen ve elektriğin sana takviye yapmasıdır ama kullananların ezici çoğunluğu ya hiç pedal çevirmezler, ya da, eğer bisikletin sistemi pedal çevirmeyi zorunlu kılıyorsa: elektrik takviyesi oranını maksimuma çıkararak minimum güç ile pedal çevirirler.


    verdict: daha fazla egzersiz yaptıklarına asla katılmıyorum.





  • velican81 V kullanıcısına yanıt

    bisikletsever biri olarak, elektrikli bisiklet çok keyifli ama ben satın almam. neden mi?


    çünkü o bir bisiklet değil. o bir elektrikli bisiklet. o farklı bi alet. biz normal bisikleti senelerce kullanıyoruz da eskimiyo, kışın 6 ay yatıyo hiç ellemiyoruz mesela, buna rağmen bişey olmuyo bisiklete. akmaz kokmaz. en fazla birkaç yılda bi lastiğini ve zincirini değiştirirsin.


    elektrikli bisiklet öyle değil. o bir araç abi. onu kullanmayıp yatırırsan zaten pilinin ömründen yiyosun. üstelik ağır bi alet. mesela benim yol bisikletim karbon, tüy gibi hafif. tek elle tutup hiç zorlanmadan eve çkartıyorum merdivenden (ya da bisikleti dikey konuma getirip asansörden çıakrıyorum) elektrikli bisiklette bunları yapamam ben. zaten kendim 60 kiloyum.


    ve zaten ben birazcık kondisyonlu olduğumda günde 70 km yapabiliyorum. iyi kondisyon ile 105 km yaptım (rekorum bu) ve bunlar hep yokuş da barındıran sürüşler.


    not: elektrikli bisikletlerin lastikleri bile normal bisikletlerden farklı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 29 Mayıs 2024; 9:41:56 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.