Bunu arastirmanizi oneririm. 1kw suanda disarida ki bir sarj istasyonunda 22kw ile sarj ederseniz 1TL/dk 100kw lik bir arac ortalama 100/22 = 4saat gibi bir surede sarj oluyor yani 4 x 60dk = 240TL ile ortalama 350KM yol yapabiliyorsunuz. Yani bu sartlarda icten yanmali herhangi bir aractan cok daha ekonomik. Bence elektrikli araclar her yeni teknoloji gibi insanlarda direk bir tepki yaratiyor ama yayginlastikca aliskanliklar degisecektir. Evinizde veya is yerinizde sarj istasyonu yoksa zaten kesinlikle onermem. |
Elektrikli BMW i4 Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri (2. sayfa)
-
-
Kim dedi ki maksimum 50 kw diye? Bir mercedes te gördüm 75 kw ile sarj oluyordu.
-
544 beygirlik arabayla saatte 90km ile gidersen şişman değilsen bagajın olmazsa hava 20 derecenin altında değilse trafik sıkışık değilse..... 521 km menzil vaad ediyor. O kadar güçlü arabayla kim 90 km hızla gidebilir? Millet 90 beygirlik GETZ diesel ile 90 km hızla gidemiyor araç çok güçlü kilosuna göre diye. (90 beygir/ 240 Nm tork.)
Bir beygire düşen ağırlık 10 kilo olan orta halli bir elektrikli araba yapın da mantıklı olsun. Hız sınırları olan yollarda ne yapacağız 544 beygiri. İstanbul Parka gidip turlarsan anca zevkini alırsın.
-
Boğazda yalı, Acarkent te Villa, Zorlu da rezidans da satılıyor. Bağcılar'da, Esenyurt'ta bodrum katında daire de.
Hatta Helikopter, İş Jeti bile satılıyor bu ülkede inanmazsınız ama yat bile satın alanlar var.
Neden birisi ile ötekini kıyaslıyorsunuz?
Lüks araç vergileri çok az zaten bunu alanlar da şirket üzerine alıp vergiden düşüyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
1 milyondan sonrası vergi ??
-
Eşarj - Türkiye'nin en hızlı ve en büyük eşarj istasyon ağı. (esarj.com)
gördüklerim en fazla 50kW
araç kendi isterse 300kW desteklesin.istasyon max ne veriyorsa hız onunla kısıtlı olacak.
-
Şurada elektrikli araçla ilgili bilgi var.
https://www.solargezi.com/jaguar-i-pace-elektrikli-araci-arastirdik-nasil-bir-arac/
Tabi fiyatlar zam öncesi olsa gerek. Ama şarj konusunda bilgi verilmiş.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu fiyata bu arabaları kimler alıyor dedikten sonra, yollarda görünce de tek alamayan benim gibi geliyor..
-
20 Yılda gelinen nokta işte tam Budur..
Yaparsa AKP ZİHNİYETİ yapar..!!!
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yanılıyorsunuz... kriz öncesi fakir zaten fakirdi ve alamıyordu, zengin de zengindi ve rahat alıyordu...
AMA orta sınıf öldü yakın geçmişte... olay zengin-fakir olayı değil, olay orta kesimin yok olması.
Bundan 10-20 yıl önce de asgari ücretli araba alamıyordu, şimdi de alamıyor... ama 10/20 yıl önce orta gelir grubuna ait doktor, mühendis, akademisyen vs.vs.vs. gibi mesleği olanlar alabiliyordu, orta gelir grubuna ait olan da artık araç alamıyor.
Orta gelir grubuna ait birisi hastalıkta, sağlıkta, krizde, yani her şartta her ay 10.000 TL birikim yapsa, yılda 120 bin, 5 yılda 600 bin yapar...
Ortalama 5 yıl kullanacağı sedan dizel-otomatik kombinasyonuna vereceği parayı 5 yılda biriktiremiyor, arabanın borcu bitmeden arabası eskimiş oluyor. Ki sadece araç değerini hesapladık, aylık bir de yakıt, sigorta, vergi masraflarını ekleyin, arada bir bakım masrafları eklenecek...
TR'de orta gelir grubu bile artık tüm dünya'da en ucuz araçlar arasında olan japon / fransız araçları alamıyor, Renault / Peugeot / Toyota tarzı markaları "zenginler" alıyor... kamera şakası gibi.
-
yanıldığım bir nokta yok. zenginler her zaman krizde zenginleşir. fakir de zaten fakirdir. siz 10-20 yılı karşılaştırıyorsunuz. ben son 1 yıl içindeki durumdan bahsediyorum. eskiye dönerseniz de 2001'de en düşük memur maaşı 311$, şuan 377$ dolayısıyla adam zaten eskiden de alamıyormuş. bu da onu fakir yapar orta direk değil. çünkü fakirlik sınırı 16.000TL'dir.
-
Burada da yanılıyorsunuz... eskiden dolar bazında gelir daha düşük bile olsa aracı rahatlıkla alabiliyordu herkes, çünkü 3 araç devlete, son zamanların icadı... Normalde 20 bin dolara satılan aracı şimdi 45 bine satıyorlar... aracın TR'ye giriş fiyatı aşağı yukarı aynı, sadece ittirilen rakam farklı. Kademe kademe ÖTV artışlarını izleyin, kademe kademe önce 1,5 araç, sonra 2, sonra 3 haline geldi fiyatlar...
-
buna da bir cevabım vardı ama o kadar yazdım göndere basınca hepsi silindi artık yazamayacağım. iyi günler
-
Önceki model I3 ABD'de pek tutulmadı. Bu model ABD piyasasındaki diğer seçeneklerle (Ford MachE, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Tesla Model 3 ve Model Y) rekabet edebilecek düzeyde. 84Kw'lık bataryası ve arkadan itişli 320 beygir gücündeki motoruyla 300 mil yol gitmesi gayet iyi. Şarj özelliklerini tam incelemedim ancak diğer seçeneklerden farklı değildir muhtemelen.
New York liste fiyatı 55 bin dolar. Nakliyesi ve vergisiyle 58 bin doları bulur. 8 bin dolar vergi indirimi ile toplam 50 bin dolara epey müşterisi olacaktır ama şu sıralar piyasada elektrikli arabalara yüksek talep varken bu fiyata vereceklerini zannetmiyorum.
-
Niye daha vahim? Millet Daha güçsüz BMW 3 Serisi alacağına en gelişmiş özelliklere sahip olan ve katlarca daha güçlü hızlı olan Model 3 alıyor Tr de bile Model 3 ü Bmw 3 e tercih ederim.
-
Hocam -10, +40 derecelik bir yerde yaşamıyorsanız 100kWh bataryalı bir araba için 350km az bile şuanda 60kWh bataryalı arabalar o kmleri rahatça yapıyor zaten elektrikli arabaları uzun yol hariç %100 e doldurmak iyi değil ve gereksiz zaten 0 dan %80 e daha hızlı şarj oluyor araba %80 den %100 e dolmasına göre. Şuanda Seres 3 ü baz alırsak 50kW de 30 dk da %80 e geldiğini söylüyor bu da hızlı şarjda 30x3.3 den 99 lira eder 52kWh bataryası var tam dolu 310km yapıyormuş %80 şarj 41.6kWh eder verdikleri bilgilerden 100km de 16*17kWh lik batarya kapasitesi harcıyor anlamına geliyor yani %80 ilk bataryadan 240-250km gider demektir ki en basitinden benim 2. araba 1.5 Corolla trafikte 10 dan aşağı yakmıyor 250 km gitmek için 25lt yakıt almam lazım 25x19.81 den 495 lira tutuyor en iyisi ben Corolla'yı satıp 2. araba olarak bir MG ZS EV yada Seres3 alayım daha iyi...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 30 Mart 2022; 15:29:46 > -
Senelik MTV 16.000 TL dediler (Beygir gücü vs yüzünden). Oldukça düşündürücü
-
Dostum nick guzel ama ben tarafsiz bakiyorum. Ben zaten elektrikli arac kullaniyorum :)
Kwh den bagimsiz aracin gucu ile ilgili ; 100kwh batarya ile 200hp olursan tek motor daha da fazla gidersin.
700 hp olursan cok oyle degil.
Benim anlatmaya calistigim. Sahsen amerikada yasasam ; Taycan Turbo yerine 911 Turbo alirdim (ayni paralar hemen hemen)
Ama Turkiye de kesinlikle Taycan daha mantikli ; tamamen vergisel olarak.
-
Türkiye'de ise elektrikli otomobiller normal araçların 3-4 katı pahalı.
Genelleme yaparsaniz burada haksiz cikarsiniz dostum. Vergi dilimlerine bakarsan zaten bunun dogru olmadigini gorebilirsin.
Sadece ufak modellerde fiyat farki var ; ve bence aptalca. Kensinlikle sana katiliyorum o konuda
Ama araclarin baz fiyatlarindan ziyade OTV dilimleri hesap edilince elektrikli araclar cok daha uygun hale geliyor.
Bazi durumlarda ise basa bas fiyatlar BMW I4 ornegi gibi.
O guc ve ozelliklerde 4 serisi ile I4 u kiyasladiginizda goreceksiniz.
Yurtdisinda ; arac vergileri yuksek olmadigi hatta bazi ulkelerde olmadigi icin ; araclarin BAZ fiyatlari karsilastirilinca Elektrikli uretim maliyetinden kaynakli zaten daha pahali hale geliyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X