Merhaba arkadaşlar; Malumunuz yeni bir teknik, henüz bilinmeyen yönleri çok fazla olan şarjlı araçların şarj akımı, şarj süresi, şarj kontrolu, şarj akımı sağlama teknikleri henüz detaili öğrenilmemiş, herkesin yapabileceği konular teknikler değil. Kısaca, piyasada bulunan şarjlı motorlar, bisikletler ile şarjlı otomobil arasında şarj konusu % 100 farklı görünüyor. Ekte resmini paylaştığım şarj kontrol cihazını geçenlerde tamir ettim. Çok sevdiğim hatırlı bir hocamın Skywell aracının şarj cihazı. Şarj olurken elektrikler gitmiş gelmiş cihaz nakavt. İlk defa tamir ettim, ve arızası basitmiş (Tabi bana göre) Aslında basit değil ama modifiye ederek cihaz eskisinden daha güçlü hale geldi. Açıkçası bu cihazı ilk defa görüyordum ve ilk defa devresini inceleme, tespit ve tamiri yaptım. Ben zannediyordum ki; şarjlı motorlar gibi şarj kontrolunu cihaz yapardır. Bu cihazı inceleyip tamir edince elk. araç ve şarjı hk. baya bir aydınlandım. Yani bu cihazdan yola çıkarak şimdilik tespit ettiğim önemli bir konu; araçlar şarj kontrolunu kendisi yapıyor. Öyle ki Gerek 3 faz gerekse mono faz AC girişi alıp, doğrultup uygun voltaja regüle edip akım sınırlı (yani kontrollu) olarak kendisi şarj kontrolu yapıyor. |
Bildirim