Şimdi Ara

Elektronik el freni (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
30.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    geçenlerde arabamı çok eğimli bir yerde park ettim.Araç geri viteste ve el firenini çekip, arabadan tam inerken ileri doğru biraz gitti durdu, sonra tekrar gitti ve durdu.bnde araca inmediğim için müdahale ettim.

    araştırmlarım neticesnde aracı park halinde tutanın vites değil el fireni olduğunu ve ileri de olsa geri de olsa mutlaka aracın el fireninin çok dik ypkuşlarda tam çekilmesi gerektiğini duydum.

    Acaba Elektronik Park Frenlerinde durum nasıl açıklanır. yani fren telinin gevşekliği yada yarım tutması olabiliyo mu? bilen var mı?

    elektronik el freni bir kere kaldırıldığında az da olsa motor resi duyuluyor. Ses durduktan sonra tekrar yukarı doğru çekince el freni tam çekilmiş oluyor. yine o motor sesi duyuluyor. Araçların kullanım kitapçığında da yazar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    geçenlerde arabamı çok eğimli bir yerde park ettim.Araç geri viteste ve el firenini çekip, arabadan tam inerken ileri doğru biraz gitti durdu, sonra tekrar gitti ve durdu.bnde araca inmediğim için müdahale ettim.

    araştırmlarım neticesnde aracı park halinde tutanın vites değil el fireni olduğunu ve ileri de olsa geri de olsa mutlaka aracın el fireninin çok dik ypkuşlarda tam çekilmesi gerektiğini duydum.

    Acaba Elektronik Park Frenlerinde durum nasıl açıklanır. yani fren telinin gevşekliği yada yarım tutması olabiliyo mu? bilen var mı?

    normalde olmaz.
    Eğer aracınızın arka frenleri kampanalı tip ise, dik yokuşta park ederken, araç çalışır vaziyette frene iyice basıp el frenini çekin. Zımpa gibi duracaktır.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Bak bunu hiç kimseden duymamıştım! onu da deneyeceğim tşkrler
  • Bakın bakalım mekanik el freni ne kadar önemliymiş!

    Kendi kendine hızlanan araçlar...

    http://forum.donanimhaber.com/m_71694295/tm.htm
  • Peki arkadaslarım 2016 huyundan Tucson aracım var benim elit donanımlı pakette herkeste oldugu gibi elektronik el freni yok ; ( halbuki elit plusdaki el freni bolumunu ve elektronik el frenini cok beğeniyorum :) serviste vites bolumu bölgesine degıstırıp elektronik el freni taktırmak imkanı olabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sals S kullanıcısına yanıt
    Olmaz diye birsey yok ama nerden baksaniz 5,000 TL fiyat cikartacaklardir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cok pahalı yaa ustadım alt tarafı bır dügme takacaklar bırde ona baglı tel takıcaklar nasıl bu kadar fıyat cıkartırlar anlıyamıyorum bende servısten fıyat sorup sızıde bılgılendırecem kı herkes bılgı sahıbı olsun sonuçta elektrikli bagaj kapagını bıle 2500 tl ye yapıyolar :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sals -- 5 Şubat 2017; 22:24:58 >
  • Herhalde bayan şöförler hariç aranacak bir donanım değil.

    Otm vites de ilk başlarda bayanlar için diyorduk şimdi herkes arar oldu. Aynı şey olurmu bilmem.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Acil durum freni sürücünün rahatsızlanması veya bilincini kaybetmesi durumunda araçta bulunan diğer kişinin aracı en kısa sürede güvenli bir şekilde durdurması icin konulmuş bir ozellik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    Hiç öyle düşünmeyin hocam. Normalde aranan bir özellik gibi görülmeyebilir ama bi kere alıştıktan sonra vazgeçilmesi kolay bir şey de değil inanın. Hani araçlar hakkında konuşurken "konfor" kelimesini ağzımızdan düşürmeyiz ya, elektronik el freni araca ciddi manada konfor katan bir özellik. Sistem benim aracımda o kadar iyi çalışıyor ki varlığını unutuyorsunuz bile. Bu konfora alıştıktan sonra başka bir araca binince o kolu garipsemeye başlıyorsunuz, amelelik gibi geliyor. Ayrıca elektronik el freni, orta konsolda yer açtığı için aracın kullanışlılığını da arttırıyor, yerden kazanç sağlıyor. Eşya gözü bakımından pozitif etkisi var. Ayrıca ben şimdiye kadar en ufak bir problem bile yaşamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    ben de araya bir soru şıkıştıyorum??? bu donanım hareket halinde de devreye sokulabilir mi?? sonuçta bir tuş, belli km'nin üstünde yanlışlıkla devreye sokulması facia yaratır.

    Ben A3 de denedim direksiyonu kırıp çektim arkayı atarmı diye normal frene abanmış gibi panik fren yaptı. Arkayı kilitlemedi tabi farklı koşullarda farklı şekillerde denemek lazım markadan markaya da değişebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy

    Hiç öyle düşünmeyin hocam. Normalde aranan bir özellik gibi görülmeyebilir ama bi kere alıştıktan sonra vazgeçilmesi kolay bir şey de değil inanın. Hani araçlar hakkında konuşurken "konfor" kelimesini ağzımızdan düşürmeyiz ya, elektronik el freni araca ciddi manada konfor katan bir özellik. Sistem benim aracımda o kadar iyi çalışıyor ki varlığını unutuyorsunuz bile. Bu konfora alıştıktan sonra başka bir araca binince o kolu garipsemeye başlıyorsunuz, amelelik gibi geliyor. Ayrıca elektronik el freni, orta konsolda yer açtığı için aracın kullanışlılığını da arttırıyor, yerden kazanç sağlıyor. Eşya gözü bakımından pozitif etkisi var. Ayrıca ben şimdiye kadar en ufak bir problem bile yaşamadım.

    Evet en çok hoşuma gidende emniyet kemerini takmayınca el frenini bırakmıyor. Takana kadar gitmeyeceksin der gibi arka teker sürükleniyor. :D Yada manuel indirmek gerekiyor. Normalde emniyet kemeri takarım kısa bir ileri geri yapmam gerektiği zaman farkettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim bir aracımda elektronik el freni var. Diğerinde yok. Bana göre olmasa daha iyi. Uyuz bir şey elektronik el freni...

    Hillholder'ı ucuzlatmak için orta sınıf arabalara koyuyorlar. Bunu da çok güzel yiyorsunuz.

    El freni elektronik olmayan aracımda da hillholder var. Delikanlı gibi fren sıkarak yapıyor. Çok daha düzgün ve hızlı çalışıyor. Elektronik el freni olan aracımda hill holder'ı açarsam yaptığı şey şu: Yokuşta elfreni çekmek. Gaza basınca bırakmak. Arkada sürekli bir vızırtı sesi ve elektronik el freninin doğası gereği bir yavaş çalışma söz konusu oluyor.

    Hoş hillholder'a da ayrıca gıcığım. Bana göre bu tarz işler konfor falan katmıyor. "Oyuncaklı" oluyor. Bilinçsiz tüketici de bunu çok büyük bir şeymiş gibi karşılıyor. Halbuki aldığı aracın otomobil olma konusunda büyük eksikleri var. Parayı hillholder'a, elektronik el frenine gömeceğine, önce düzgün bir otomobil olsa aldığımız araçlar, içim yanmayacak. Neyse,

    Dün Uludağ'da arabayı garip bir yere park ettim. Döndüğümde araç kara oturmuştu. 4 çeker araçla çıkamadım abi oturduğu yerden. Neden? Çünkü hıyar orta diferansiyel hangi teker kayıyorsa oraya güç veriyor (AWD prensibi gereği) ve Orta diferansiyeli iptal etmek için sigorta çekmek gerekiyor. Bir tuş yok. Anti patinaj iptal edilebiliyor; ama gene de araç kaymakta olduğunu anladığında devirin 2000'i geçmesine izin vermiyor. GERİZEKALI ARABA KONTROLÜ BANA VERSE ÇIKACAĞIM. Çıkamadım. Eski düzen, 5 kişi arabayı itiş kakış oturduğu yerden çıkardık. Yolumuza devam ettik. Tek ihtiyacım olan şu, Bir tane geri zekalı tuş: Tuşa bastığında orta diferansiyeli kitleyecek, bir de 2000 devir limitörünü kaldıracak. Bu kadar. Yok öyle bişiy. Sigortayı bulacaksın da sökeceksin... Sonra sigortayı geri taksan da bütün yol araba japon keranesi gibi bildiği bütün ikaz ışıklarını yakıyor olacak falan...

    --------------

    Aynı yerde eski araçlarımdan biri, hıyar Frontera veya Suzuki Vitara falan olsa şak diye çıkardım. Bu araba anti patinaj, ESR, HBD, ÜGS, LMBAO, IPGRT falan olduğu için ittik arabayı. Safi hıyarlık. Oyuncak koyma demiyorum. Hobi olarak gene koy. Ama kontrolü bana verecek de bir tuş koy oraya...

    Gerizekalılar için gerizekalı arabalar üretiyorlar. Kendinize geri zekalı olup olmadığınızı sorun. Değilseniz oyuncakları iptal edilebilen aletler talep edin. Benim tercihim ise daha az oyuncak, daha çok otomobilden yana. Zaten kalas gibi ruhsuz keyifsiz arabalara biniyoruz. Donanımda zerre gözüm yok o yüzden.

    ---------------

    Elektronik el frenine bağlayayım, kışlık lastiğe rağmen aracın ağırlığından ötürü kaydığım bir yokuşta, araçta el freni olsaydı aracı başka araca yaslamak zorunda kalmadan işi çözecektim mesela. Ancak HIYAR ELEKTRONİK EL FRENİ 1-0 mantığı ile çalıştığı için bir şey yapamıyorsun. Utanç verici bir durum, çünkü aynı yokuşu cabrio A3 ile sıkıntısız iniyorsun. 4 çeker Legacy ile maymun oluyorsun. Yazık. Halbuki aynı yokuşu A3 ile çıkmayı hayal bile edemezsin. Legacy ile ortasında durur bir de tekrar kalkarsın. Ya... Biraz zeka. Üreticiye de, tüketiciye de...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 7 Şubat 2017; 13:23:7 >




  • Gereksiz olduğunu düşündüğüm sistem belkide ben alışamadım bilmiyorum.



    Astra J Sport aracım var. Aynı şekilde el freni elektronik tuşlu inanın daha uğraştırıcı.Arabayı yol kenarına parketmişim acele markete bakkala vs gidicem stop edicem aracı el freni olsa çeker bırakırsın ama bunda boşa al frene bas tuşa basılı tut frenin tutmasını bekle sonra stop et daha çok vakit kaybına sebep oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önceki şirket aracımız c4'te vardı ve ssitem muhteşem çalışıyordu, kontağı kapatınca kendisi çekiyor, hareket etmek için gaza basınca kendisi indiriyordu.

    Yeni aracımız corolla... Bahsetmek bile istemiyorum...
  • Mekanik el freni acil durumlarda hayat kurtarabilir. Veya kazayı önleyebilir. O yüzden elektronik el frenine karşıyım. Frenle duramayınca ekstra el freninide kullanıp kaza yapmaktan kurtulduğum oldu yani tecrubeyle sabit
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.