Şimdi Ara

Elektronik el freni (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
30.264
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sahinturk00

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Arıza çıkarttığında tamiri yok değişimide oldukça tuzlu birşey (4500 tl). Enazından bizim araçta öyleydi. (1 yil öncenin euro kuruna göre. Şimdi kaç olmuştur kimbilir)

    Opelmiydi ? Opelse ustam ne ugrascam elektronik el freniyle eller ne güne duruyo 4500 tlye ben body kitle jant alırım aga

    Alıntıları Göster
    vw de durduktan sonra emniyet kemerini çıkarınca otomatik devreye giriyor, çok akıllıca..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sahinturk00

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Arıza çıkarttığında tamiri yok değişimide oldukça tuzlu birşey (4500 tl). Enazından bizim araçta öyleydi. (1 yil öncenin euro kuruna göre. Şimdi kaç olmuştur kimbilir)

    Opelmiydi ? Opelse ustam ne ugrascam elektronik el freniyle eller ne güne duruyo 4500 tlye ben body kitle jant alırım aga

    Alıntıları Göster
    ESP gibi güvenli donanımlar varsa bir araçta elektronik el freninin olmasına karşı değilim. Ama ESP yoksa ve kayma yapıyorsa bir araç bir nebze el freni ile kurtulma şansı olabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    vw de durduktan sonra emniyet kemerini çıkarınca otomatik devreye giriyor, çok akıllıca..

    bencede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    ESP gibi güvenli donanımlar varsa bir araçta elektronik el freninin olmasına karşı değilim. Ama ESP yoksa ve kayma yapıyorsa bir araç bir nebze el freni ile kurtulma şansı olabiliyor.

    Alıntıları Göster
    Benim aracımda secenic 2 elektrikli el freni devreye girince piston sesi gibi bir ses çıkararak kendini belli ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CitylineR44

    slm arkadaşlar otomobillerde yeni bir sistem olan elektronik frenin araç elektrik almadığı(akü bittiği vs) ve teknik durumlarda bosaldıgını duydum dogru mu bu dudurm
    teşekkürler...

    biraz mantık yürütseniz sorunun cevabını kendiniz de bulursunuz.

    akü bitince freni boşaltıyor olması demek, frenin boşalmaması için siz kontağı kapatsanız da o freni sürekli çekili tutuyor demek olmaz mı? yani bunun için araç park halindeyken elektrikli olan bu sistem aküden enerji çekecek olmalı ki enerjisi kesilince işini yapamayıp freni bıraksın.

    daha açık anlatayım; siz düğmeye bastığınızda el frenini çeken elektrik motoru, park ettikten sonra da sürekli freni çekili tutmaya devam edecek ki, elektrik kesilince artık çekemesin ve fren boşalsın.

    peki böyle bir durum endüstriyel tasarıma uygun olur mu? yani daha önce elle çekilen ve hiç enerji tüketmetne bir sistemi kim, sürekli enerji tüketecek bir tasarıma niye döndürsün? öyle yapılsa o sistem nasıl satılsın? sürekli akü bitirecek ve araçta olmadığımız sürece aküden enerji çekecek bir sistemi kim niye alsın?

    o zaman demek ki, bu öyle bir sistem olmalı ki, sadece düğmeye basıldığında işini yapacak ve o işi sürekli yapmaya devam etmeyecek. bu durumda akünün bitmesi durumunda da o sistemin freni boşaltması saçma olurdu öyle değil mi?

    onun yerine tam tersini sorsanız anlardım. yani "bu elektrikli park frenini çektik ve sabah geldik ki, akü bitmiş. o zaman bu kilit mekanizmasını bırakması gereken sistem bırakmayacağına göre biz bu freni nasıl boşaltacağız" diye sorsanız anlarım ama akü bitince fren de boşalıyormuymuş gibi, öyle olacak olsa bir çok güvenlik sorunu çıkarabilecek sistemin öyle olabileceğini düşünmenizi anlayamadım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: CitylineR44

    slm arkadaşlar otomobillerde yeni bir sistem olan elektronik frenin araç elektrik almadığı(akü bittiği vs) ve teknik durumlarda bosaldıgını duydum dogru mu bu dudurm
    teşekkürler...

    biraz mantık yürütseniz sorunun cevabını kendiniz de bulursunuz.

    akü bitince freni boşaltıyor olması demek, frenin boşalmaması için siz kontağı kapatsanız da o freni sürekli çekili tutuyor demek olmaz mı? yani bunun için araç park halindeyken elektrikli olan bu sistem aküden enerji çekecek olmalı ki enerjisi kesilince işini yapamayıp freni bıraksın.

    daha açık anlatayım; siz düğmeye bastığınızda el frenini çeken elektrik motoru, park ettikten sonra da sürekli freni çekili tutmaya devam edecek ki, elektrik kesilince artık çekemesin ve fren boşalsın.

    peki böyle bir durum endüstriyel tasarıma uygun olur mu? yani daha önce elle çekilen ve hiç enerji tüketmetne bir sistemi kim, sürekli enerji tüketecek bir tasarıma niye döndürsün? öyle yapılsa o sistem nasıl satılsın? sürekli akü bitirecek ve araçta olmadığımız sürece aküden enerji çekecek bir sistemi kim niye alsın?

    o zaman demek ki, bu öyle bir sistem olmalı ki, sadece düğmeye basıldığında işini yapacak ve o işi sürekli yapmaya devam etmeyecek. bu durumda akünün bitmesi durumunda da o sistemin freni boşaltması saçma olurdu öyle değil mi?

    onun yerine tam tersini sorsanız anlardım. yani "bu elektrikli park frenini çektik ve sabah geldik ki, akü bitmiş. o zaman bu kilit mekanizmasını bırakması gereken sistem bırakmayacağına göre biz bu freni nasıl boşaltacağız" diye sorsanız anlarım ama akü bitince fren de boşalıyormuymuş gibi, öyle olacak olsa bir çok güvenlik sorunu çıkarabilecek sistemin öyle olabileceğini düşünmenizi anlayamadım...

    Valla Kardeşim az cok haklısında agzı olan konusuyo sende ıster ıstemez etkılenıyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konforu artıran bir donanım. Ama bana ters. O cırrrt sesini duyacam. Bence en güzeli Mercedes'lerdeki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: endum126

    Konforu artıran bir donanım. Ama bana ters. O cırrrt sesini duyacam. Bence en güzeli Mercedes'lerdeki.
    evet arkadaşlar geçen gün elektronik park freni nedeniyle kafadan kayıp kardırıma çıktım.
    Olayı özetlersek:
    Cumaya yetişmeye çalışıyordum kavşağa yaklaştığımda yeşil yanıp sünüyordu bende sünnetine yetişebilmek için kırmızıya yakalanmamam lazımdı bu nedenle hızımı arttırdım.
    yeşilde geçtikten sonra yaklaşık 45 km ile döner kavşağa girdim hem hava sıcaktı hemde asfalt yenilenmediği için dümdüz olmuştu.
    döner kavşağa apex den girdiğimde bir miktar kayıp çıkarım diye tahmin ettim ancak araç buz üstünde gibi cayır cayır kayıyordu,biraz yavaşlayıp gaza basarsam toplar dedim ancak,
    Direksiyonu çevirdim kimse yok
    frene bastım kimse yok.
    Bende baktım bir çare yok kaldırıma düz çıkım kafadan rotlar bozulmasın bari dedim ve soluğu kaldırımda aldım....
    Neyseki sadece jant çizilmesiyle olayı atlattım.
    Olayda 100 de 100 ben suçluyum ancak elektronik park freni yerine el freni olsa kesinlikle %70 toparlama şansım olacaktı...
    (Araç Citroen Ds4
    Lastiklar Michelin primacy hp
    Mcp şanzıman tiptronik 2.vites)
     Elektronik el freni



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desoto -- 19 Eylül 2013; 14:46:30 >




  • Araçların bu kadar elektronik olmasına karşıyım ben.

    Bazı donanımlar çok iyi fakat bazıları ise ya bozulursa korkusunu yaşamak gereksiz.

    Elektronik park freni de bunlara örnek.

    Beğendiğim elektronik donanımlar:ABS,ESP,TCS,hız sabitleyici,hidrolik direksiyon, klima

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kocaballi kullanıcısına yanıt
    bu frenler kendi kendilerine belirli aralıklarla bırakıp tekrar sıkıyorlar, 4 tekeri birden bırakmıyor tabi, tek tek bırakıp sıkıyorlar donmayı önlemek için

    passat'ta falan zaten otomatik devreye girip otomatik devreden çıkıyor (emniyet kemerini çalıştırmadan kullanmak şartıyla) onu düşünen onu da düşünmüştür sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    El freni araçtaki son kurtarıcıdır. Bunun sadece park freni olarak algılanması ve elektronikleştirilmesine karşıyım.

     Elektronik el freni


    +1,000,000

    hiç alışamadım elektronik el frenine...hiç sevmiyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    El freni araçtaki son kurtarıcıdır. Bunun sadece park freni olarak algılanması ve elektronikleştirilmesine karşıyım.

     Elektronik el freni


    +1,000,000

    hiç alışamadım elektronik el frenine...hiç sevmiyorum...

    Alıntıları Göster
    Subaru'da giderken basılı tutarsanız öyle acil durum freni falan değil, şök diye çekiyor el frenini. Çekmeden önce uyarıyor, ötüyor ama. Gaza bastığınız an el frenini indirdiği için itlik yapma fırsatınız devam etmiş oluyor.

    Acil durum freni geyiğini de hiç anlayamamışımdır. Tuşa basılı tutup onu devreye alana kadar frene asılmak çok daha hızlı netice verir. Yüksek hızlarla giderken öyle 1-2 saniye bekleme lüksünüz yoktur. Acil durumda sizi hayatta tutan 0 iki saniyedir. O yüzden acil durum freni olan arabalarda da süper bir el alışkanlığınız yoksa (ki bu ayağınızın altındaki fren gibi sürekli bastığınız birşey değil, el alışkanlığınız gelişmiş olamaz) hiç bu toplara çıkmayın, delikanlı gibi asılın frene.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    El freni araçtaki son kurtarıcıdır. Bunun sadece park freni olarak algılanması ve elektronikleştirilmesine karşıyım.

     Elektronik el freni


    Son kurtarıcı derken ne demek istediniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Araçların bu kadar elektronik olmasına karşıyım ben.

    Bazı donanımlar çok iyi fakat bazıları ise ya bozulursa korkusunu yaşamak gereksiz.

    Elektronik park freni de bunlara örnek.

    Beğendiğim elektronik donanımlar:ABS,ESP,TCS,hız sabitleyici,hidrolik direksiyon, klima

    Aynen far sensörü yağmur sensörü ıvır zıvır gereksiz.
    kazadan sonra elektronik el freni yüzünden sürüye sürüye çektiler arabayı.
    mekanik teli çekmeyi denedik o da olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    El freni araçtaki son kurtarıcıdır. Bunun sadece park freni olarak algılanması ve elektronikleştirilmesine karşıyım.

     Elektronik el freni


    Son kurtarıcı derken ne demek istediniz

    Önden kaymalarda, fren boşalması anında yardımcı olabilir. Elektrikliler seyir halinde bu işlevleri göremiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    El freni araçtaki son kurtarıcıdır. Bunun sadece park freni olarak algılanması ve elektronikleştirilmesine karşıyım.

     Elektronik el freni


    Son kurtarıcı derken ne demek istediniz

    Önden kaymalarda, fren boşalması anında yardımcı olabilir. Elektrikliler seyir halinde bu işlevleri göremiyor.

    Önden kayan arabaya el freni çekmek intihar bana kalırsa ve binek arabalarda fren boşalması imkansıza yakın diye düşünüyorum

    Süratle el freni çekerken , tecrübede yoksa yani köşelerde el freni çeken bi tip de değilsek felaket olur gibime geliyo bilemiyorum




  • Narc0s3 kullanıcısına yanıt
    Özellikle kışın karşı, buzlu ortamlarda birçok kez işime yaramıştır böyle anlarda :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Özellikle kışın karşı, buzlu ortamlarda birçok kez işime yaramıştır böyle anlarda :)
    Benim Scenic'de tuş yok kendinize doğru çektiğimiz bir kol var.Bu kolu seyir halinde çekili tutarsanız El freninide çekiyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Özellikle kışın karşı, buzlu ortamlarda birçok kez işime yaramıştır böyle anlarda :)
    Arabayı park edince kendi mi kalkıyor?

    Ben istemem ki öyle bir şeyi.

    O "Cırrttt" sesini ben çıkartmayacaksam ne anlamı kaldı onun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Arabayı park edince kendi mi kalkıyor?

    Ben istemem ki öyle bir şeyi.

    O "Cırrttt" sesini ben çıkartmayacaksam ne anlamı kaldı onun.

    Alıntıları Göster
    geçenlerde arabamı çok eğimli bir yerde park ettim.Araç geri viteste ve el firenini çekip, arabadan tam inerken ileri doğru biraz gitti durdu, sonra tekrar gitti ve durdu.bnde araca inmediğim için müdahale ettim.

    araştırmlarım neticesnde aracı park halinde tutanın vites değil el fireni olduğunu ve ileri de olsa geri de olsa mutlaka aracın el fireninin çok dik ypkuşlarda tam çekilmesi gerektiğini duydum.

    Acaba Elektronik Park Frenlerinde durum nasıl açıklanır. yani fren telinin gevşekliği yada yarım tutması olabiliyo mu? bilen var mı?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.