Şimdi Ara

Emektar fx3600 için dandik ama eğlenceli programlar :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Süpper sayısal loto programı

    + Tahminleri 6'yı tutturacakmış gibidir
    + Rakam tekrar etmez
    + Karizmatik ve beleş
    - İkramiyeden %2 komisyonlu

    Olgun İşimgücümyokabi Ltd. Şti. iftiharla sunar:

    ************************** mode -> lrn -> p1 ile programlama moduna girin
    RAN#
    x 4 8 + 1 =
    RND
    kin 3
    kout 2 / kout 3
    = kin 4 RND
    - kout 4 = (üssü 2) (kare kök)
    (x küçükeşit M)
    kout 3
    kin x 2
    HLT
    1 kin - 1
    kout 1
    x>0
    0 Min
    6 kin 1
    1 kin 2
    AC

    ********************************* mode -> run ile normal çalışma moduna girin

    ayrıca ilk çalıştırma için:
    mode -> fix -> 0
    6 kin 1
    1 kin 2

    kolon içinde döngü RUN tuşu ile sağlanır, diğer kolon tahmini için "0" görününce p1'e bas


    SÜPER ZAMANLAYICI PROGRAMI

    + Diğer zamanlayıcılar gibi iğrenç sesler çıkartmaz, çünkü sessizdir, rahatsız etmez, uykuyu bölmez
    + 60 saniyede 59.1 saniye hızıyla ilerler, hayatı yaşamaya zaman bırakır!
    + Tarihin ilk hesapmakinalı bombasını tasarlama fırsatı!

    kin 1
    0,06
    kin - 1
    kout 1
    x>0
    AC

    Saniye cinsinden bekleme süresini yazıp programı yüklediğiniz tuşa basın.

    Kompleks sayıları çarpma ve bölme

    + Bak makinam nasıl da sanal sayı işlemi yapıyor diyenlere cevap fırsatı
    - Bu konuda tartışmaya fazla girmeseniz iyi olur


    *************** ardışık çarpma
    kin 2
    X<->Y
    kin 1
    AC

    kout 1
    R->P
    kout 2
    =
    kin x 3
    X<->Y
    kin + 4

    kout 3
    P->R
    kout 4
    =

    *************** sanal sayının tersini hesaplamak için (1/z)

    kin 2
    x<->y
    kin 1
    AC

    kout 1
    R->P
    kout 2 =

    (1/x)
    kin 1
    x<->y
    (+/-)
    kin 2
    AC

    kout 1
    P->R
    kout 2 =

    ************************************

    Zamanında kendime bu program için yazdığım hatırlatma notları, şöyle yazmışım:

    X ekran değişkeni ve yardımcı artalan değişkeni Y arasında X<->Y komutu ile değiştokuş yapılabilmesi fx3600'de kompleks sayıları kullanabilmeye olanak tanıdı. 3+2 işlemini yaparken ='e basmadan önce kısaca x=2 ve y=3 olur.

    Bu iki program çarpma ve bölme için birbirini tamamlıyor. 1/z'yi kullandıktan sonra çarpım işlemi kullanacaksan sonuç üstünde x<->y işlemi yapman lazım çünkü sanal sayıyı tuşlayıp girmek ile makinanın direkt işlem yapması arasında bir x<->y farkı oluyor unutma.

    Sayıyı Reel + Sanal (+/-) şeklinde girmelisin. Ortadaki işlemin (-) olması sanal kısmı negatif yapmaz.

    ***************
    ***********
    ****
    *



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NickFury -- 26 Mart 2006; 22:30:05 >







  • bizede okulda hoca casio fx3600 tavsiye etmişti
    demek ki bir bildiği varmış
  • Bende de fx3600 Pv var. Yazdıklarınız çok ilgimi çekti. yalnız anlayamadığım bir iki husus var.
    (üssü 2) demişsiniz, (X üzeri y) tuşu var, onu mu kastettiniz?
    iki yerde "Kin -1" geçiyor bu ne demek?
    ayrıca "Kin +4" demişsiniz o da "Kin 4" mü demek?
    Umarım rahatsızlık vermedim.
  • Arkadaşlar cahilliğimi bağışlayın ama fx3600 ne oluyor?
  • casio hesapmakinasının modeli...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atakan84

    Bende de fx3600 Pv var. Yazdıklarınız çok ilgimi çekti. yalnız anlayamadığım bir iki husus var.
    (üssü 2) demişsiniz, (X üzeri y) tuşu var, onu mu kastettiniz?
    iki yerde "Kin -1" geçiyor bu ne demek?
    ayrıca "Kin +4" demişsiniz o da "Kin 4" mü demek?
    Umarım rahatsızlık vermedim.




    Yok arkadaş ne rahatsızlığı? Bişey yanıtlamak için iki satır yazmak problem değil. (Üssü 2) deyince şundan bahsediyorum, aslında (karekök) tuşunun "shift" ile uygulanan ikinci fonksiyonu bu.

    Kin tuşunun sayıları direkt hafızaya almaktan başka özellikleri de var. Kin - 1 tuşlarını sırayla girerek o anda ekranda bulunan sayıyı (X diyelim buna) 1. hafızada bulunan (kin[1] diyelim) sayıdan çıkartmış olursunuz, en önemlisi sonuç kin[1]'in yeni değeri olarak kaydedilir ve ekrandaki hiçbir şeye (yani X değişkenine) dokunulmaz. Böyle güzel bir kolaylığı var. Diğer kombinasyonlar da aynı mantıkla çalışır:

    Kin + 4 :: Kin[4] <- Kin[4]+ X ,
    Kin * 5 :: kin[5] <- Kin[5] * X,
    Kin / 6 :: kin[6] <- Kin[6] / X

    Şuna dikkat edin, hani işlem yaparken ekran hızlıca yanıp söner ya, "kin + 1" gibi bir işlem yaparken, makine + tuşuna bastıktan sonra üçüncü operandı bekler, bu beklenen son tuşa da basıldı mı ancak o zaman yanıp sönme cevabı verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NickFury -- 27 Mart 2006; 19:19:28 >




  • Teşekkür ederim.
    Yalnız makinem iş yerinde kaldı artık bu söylediklerinizi yarın denerim, beceremezsem yine rahatsız ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.