Şimdi Ara

Emme manifoldları neden Alüminyü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
4.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • tabi motoru indirmeden de olur :)
    ben daha rahat çalışılır kaynak daha kolay yapılır diye söyledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamay_aytam

    Isıya dayanıklı boyalar mevcut. Yanmaz yani merak etmeyin. İşleyebileceğiniz en kolay malzeme demir gibi görünüyor. Aleminyum ve Kalıp olayı çok çetrefilli olur.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ipo_aga


    quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Üstadım iç kısımdan sürekli benzin geçeceği için yinede oksitlenme olurmu ? Dış kısmı zaten boyayacağım.

    oksit olur gene,,dış kısmındaki boya da herhangi bir boya olamaz o da ısıdan yanar.



    "dış kısmındaki boya da herhangi bir boya olamaz" demekle onu demek istedim açıkca ,özellikli boya lazım, dyo alıp boyarım diye düşünmesin diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Bende tıpkı anlattığınız şekilde yapmayı düşünüyorum motoru indirmeden tabi :) flanş ları hazırladım yani silindir kapağına oturacak yüzey ile karburatörün oturduğu yüzey hazır sadece boru teşkilatı kaldı onuda bu gün yarın başlar bitiririm herhalde resimleri eklerim.


    arabanızda herhangi bir elektronik beyin vs donanım yok mu, nasıl böyle işlerde kaynak makinesine güveniyorsunuz, elktr. cihazlar zarar görmüyormu???
  • Ben aracın üzerinde kaynak yapmayacağım manifoldu bitirdikten sonra silindir kapağına oturan yüzeyi ile karburatörün oturduğu yüzeyi kapakçıda taşlatıp öyle montajlamayı düşünüyorum malüm ısıdan şekil değişikliği gerçekleşebiliyor ayrıca 79 model karburatörlü araçta sonradan takılan cd çalar haricinde elektronik namına hiç bir şey yok :) yaşasın mekanik sistem mekanik sistem = özgürlük.
  • Başlıkta emme manifoldu denmiş ama herkes eksoz manifoldundan bahsetmiş sanırım başlığı açan da onu kastetmiş. Emme manifoldları da genelde alüminyumdan olmaz zaten...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    arabanızda herhangi bir elektronik beyin vs donanım yok mu, nasıl böyle işlerde kaynak makinesine güveniyorsunuz, elktr. cihazlar zarar görmüyormu???


    elektronik aksamla kaynak makinesinin ne alakas var? araçlarımızdaki eksoz işlemlerini ne makineleriyle yaptırıyoruz?


    quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX

    Başlıkta emme manifoldu denmiş ama herkes eksoz manifoldundan bahsetmiş sanırım başlığı açan da onu kastetmiş. Emme manifoldları da genelde alüminyumdan olmaz zaten...


    yooo, herkes gayet de emme manifoldundan bahsetmiş. bir yerde eksoz manifolduna dair ibare var, o da zaten ekstradan bilgi vermek için yazılmış. ayrıca emme manifoldları genelde alüminyumdan olur...




  • yeni araçların çoğunda plastik yapılıyor artık.ısıya dayanıklı plastik boru varsa o ebatta,plastik ile yapmak daha iyi olur bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    arabanızda herhangi bir elektronik beyin vs donanım yok mu, nasıl böyle işlerde kaynak makinesine güveniyorsunuz, elktr. cihazlar zarar görmüyormu???


    elektronik aksamla kaynak makinesinin ne alakas var? araçlarımızdaki eksoz işlemlerini ne makineleriyle yaptırıyoruz?


    quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX

    Başlıkta emme manifoldu denmiş ama herkes eksoz manifoldundan bahsetmiş sanırım başlığı açan da onu kastetmiş. Emme manifoldları da genelde alüminyumdan olmaz zaten...


    yooo, herkes gayet de emme manifoldundan bahsetmiş. bir yerde eksoz manifolduna dair ibare var, o da zaten ekstradan bilgi vermek için yazılmış. ayrıca emme manifoldları genelde alüminyumdan olur...


    1997 corolla 1.6
    1996 civic 1.4
    2000 volvo s40 1.8
    Megane dci motorlar
    2006 focus tdci
    2007 corolla d-4d ve yeni nesil tüm corollalar vvti ler dahil.
    2004 volvo s40 1.6
    VW-Seat TSI motorlar
    Mitsubishi Lancer 1.6
    Yeni lancer 1.5 ler - 1.8 ler
    Mitsubishi carisma 1.6 lar
    Mitsubishi carisma 1.8 GDI motorlar
    Yeni impreza 1.5 ler
    Opel Astra 1.3 CDTI
    Opel Astra 1.6 benzinliler
    VW nin 1.6 8 valf 102hp lik motoru
    VW nin 1.6 FSI motorları
    Yeni vankel motorlu Rx-8
    Mazda 3 1.6 lar
    Mazda 6 2.0 lar
    Kia Cerato 1.6 CVVT motorlar
    Kia cerato 1.6 Turbo Dizel 115 hp lik motorlar
    Chevrolet Cruze 1.6
    Nissan primera 1998-2008 arası bütün motorları
    Şu anda aklıma gelen emme manifoldu plastik olan araçlar. Siz genelde alüminyum olur derken hangi araçları-motorları kastettiniz acaba birkaç örnek verir misiniz?




  • iyi bakmış araştırma yapmışsın, tebrikler. ben senin gibi tek tek isim isim, marka, model bazında uğraşmayacağım.

    onun yerine biraz bilimsel bir şeyler yazayım, hem daha faydalı olur hem de boş işlerle uğraşmamış olurum :


    EMME MANİFOLDLARI :

    Emme manifoldları otomobil motorlarında genellikle alüminyum alaşımından üretilirler. Bunun nedeni düşük ağırlık ve iyi ısı iletimidir.

    Emme manifoldları, özellikle günümüzün değişen uzunluğa sahip manifoldları, ağır parçalardır. Dökme demir yerine aliminyum alaşımı kullanmak yeni bir teknojidir, bazı araç üreticileri şimdi naylon66 ‘dan yapılmış termoplastik manifoldlara veya diğer ısı direnci güçlendirilmiş plastiklere yöneldiler. Bu malzemeler, araç üreticilerinin hayallerine yakın ucuzlukta, hafiflikte ve kolay akışa sahiptir.

    Bununla birlikte plastik manifoldların en büyük problemi gürültüdür ki bu konforlu ve pahalı araçlar için oldukça düşündürücüdür. Bu yüzden Mercedes-Benz magnezyum manifoldların kullanımına başladı. Bu malzeme her ne kadar pahalı ve ısıl iletkenliği düşük (ısıyı iyi iletemese de) olsa da alüminyumdan daha hafiftir. Bu problem değildir, çünkü emme manifoldları yüksek sıcaklıkta çalışmazlar. Diğer herhangi bir metal gibi magnezyum borular içindeki hava akışı plastik olandan daha az gürültü oluşturur.

    kaynak : obitet.gazi.edu.tr makaleleri (sizin için ne kadar kabul görür bilmem ama gayet bilimsel bir kaynaktır)

    yine de alüminyum manifoldlu araçları bilmek isterseniz, yukarıda yaptığınız araştırmanın bir benzerini de alüminyum manifoldlar için yapıp, aynı şekilde marka ve model bazında araçları da yine siz buluverin bir zahmet...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    iyi bakmış araştırma yapmışsın, tebrikler. ben senin gibi tek tek isim isim, marka, model bazında uğraşmayacağım.

    onun yerine biraz bilimsel bir şeyler yazayım, hem daha faydalı olur hem de boş işlerle uğraşmamış olurum :


    EMME MANİFOLDLARI :

    Emme manifoldları otomobil motorlarında genellikle alüminyum alaşımından üretilirler. Bunun nedeni düşük ağırlık ve iyi ısı iletimidir.

    Emme manifoldları, özellikle günümüzün değişen uzunluğa sahip manifoldları, ağır parçalardır. Dökme demir yerine aliminyum alaşımı kullanmak yeni bir teknojidir, bazı araç üreticileri şimdi naylon66 ‘dan yapılmış termoplastik manifoldlara veya diğer ısı direnci güçlendirilmiş plastiklere yöneldiler. Bu malzemeler, araç üreticilerinin hayallerine yakın ucuzlukta, hafiflikte ve kolay akışa sahiptir.

    Bununla birlikte plastik manifoldların en büyük problemi gürültüdür ki bu konforlu ve pahalı araçlar için oldukça düşündürücüdür. Bu yüzden Mercedes-Benz magnezyum manifoldların kullanımına başladı. Bu malzeme her ne kadar pahalı ve ısıl iletkenliği düşük (ısıyı iyi iletemese de) olsa da alüminyumdan daha hafiftir. Bu problem değildir, çünkü emme manifoldları yüksek sıcaklıkta çalışmazlar. Diğer herhangi bir metal gibi magnezyum borular içindeki hava akışı plastik olandan daha az gürültü oluşturur.

    kaynak : obitet.gazi.edu.tr makaleleri (sizin için ne kadar kabul görür bilmem ama gayet bilimsel bir kaynaktır)

    yine de alüminyum manifoldlu araçları bilmek isterseniz, yukarıda yaptığınız araştırmanın bir benzerini de alüminyum manifoldlar için yapıp, aynı şekilde marka ve model bazında araçları da yine siz buluverin bir zahmet...

    Arkadaşım araştırma değil bu. Verdiğim örnekteki araçların büyük kısmı elimden geçen araçlar. Geriye kalan showroom da ve fuarlarda incelediğim araçlardan bazıları. Klavye otomobilcisi değilim anlatabildim mi? Yazına gelince, kendin demedin mi emme manifoldları genelde alüminyum olur diye? Bundan çıkan anlam şudur ki "Günümüzde araçların motorlarının büyük çoğunluğunda kullanılan emme manifoldları alüminyumdur." Buyur işte sana ülkemizde en bilinen, kullanılan modelleri saydım hepsinin plastik olduğunu gördüm, araştırmadım. Kaputu açmayı biliyorsan bak sende. Sana bu genel hangi araçlar diyorum bana ordan burdan alıntı yapıyorsun. Kaç tane aracın kaputunu açıp baktın ve emme manifoldunun alüminyum olduğuna şahit oldun? Boş iş benim gibi incelediği, bizzat şahit olduğu şeylerden örnek vermek midir yoksa senin gibi kopyala yapıştır yapmak mı? Kendi bilgi-tecrubelerinle arkasında duramayacağın şeyler yazıyorsun... Araştırıp bulunabilecek şeylerse sen bul yaz. Ama boş iş ya sen en iyisi biryerden bir yazı veya resim bul onu yapıştır buraya... Ayrıca demişsin ki "yine de alüminyum manifoldlu araçları bilmek isterseniz, yukarıda yaptığınız araştırmanın bir benzerini de alüminyum manifoldlar için yapıp, aynı şekilde marka ve model bazında araçları da yine siz buluverin bir zahmet... " Anlaşılan siz genelde derken araştırmalarınız sonucu bunu yazmışsınız ve beni de kendinizle karıştırmışsınız. Dediğim gibi klavye otomobilcisi değilim. Bir otomobili incelemeye kaputu açarak başlarım, internet sitelerini açarak değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ByWRX -- 27 Temmuz 2010; 1:15:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Emme manifoldunda alüminyum tercih edilir. Çünkü alüminyum hem iyi bir ısı transferi sağlar, hem kolay şekil verilir, hem de hafiftir. Etkin ısı transferi emme manifoldunda önemlidir. Çünkü emişteki havanın ısısı çıktıyı doğrudan etkiler. Isının etkin bir şekilde yayılması alüminyum manifold ile kolaylıkla sağlanır.

    Döküm demir olmaz mı, olur. Ama hem hafif olmaz, hem kolay şekil verilmez, hem de alüminyum kadar etkin ısı dağıtımı, iyi bir ısı transferi sağlayamaz.

    Benden çok yaşayacaksınız bunu yazmak için girmiştim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    iyi bakmış araştırma yapmışsın, tebrikler. ben senin gibi tek tek isim isim, marka, model bazında uğraşmayacağım.

    onun yerine biraz bilimsel bir şeyler yazayım, hem daha faydalı olur hem de boş işlerle uğraşmamış olurum :


    EMME MANİFOLDLARI :

    Emme manifoldları otomobil motorlarında genellikle alüminyum alaşımından üretilirler. Bunun nedeni düşük ağırlık ve iyi ısı iletimidir.

    Emme manifoldları, özellikle günümüzün değişen uzunluğa sahip manifoldları, ağır parçalardır. Dökme demir yerine aliminyum alaşımı kullanmak yeni bir teknojidir, bazı araç üreticileri şimdi naylon66 ‘dan yapılmış termoplastik manifoldlara veya diğer ısı direnci güçlendirilmiş plastiklere yöneldiler. Bu malzemeler, araç üreticilerinin hayallerine yakın ucuzlukta, hafiflikte ve kolay akışa sahiptir.

    Bununla birlikte plastik manifoldların en büyük problemi gürültüdür ki bu konforlu ve pahalı araçlar için oldukça düşündürücüdür. Bu yüzden Mercedes-Benz magnezyum manifoldların kullanımına başladı. Bu malzeme her ne kadar pahalı ve ısıl iletkenliği düşük (ısıyı iyi iletemese de) olsa da alüminyumdan daha hafiftir. Bu problem değildir, çünkü emme manifoldları yüksek sıcaklıkta çalışmazlar. Diğer herhangi bir metal gibi magnezyum borular içindeki hava akışı plastik olandan daha az gürültü oluşturur.

    kaynak : obitet.gazi.edu.tr makaleleri (sizin için ne kadar kabul görür bilmem ama gayet bilimsel bir kaynaktır)

    yine de alüminyum manifoldlu araçları bilmek isterseniz, yukarıda yaptığınız araştırmanın bir benzerini de alüminyum manifoldlar için yapıp, aynı şekilde marka ve model bazında araçları da yine siz buluverin bir zahmet...

    Arkadaşım araştırma değil bu. Verdiğim örnekteki araçların büyük kısmı elimden geçen araçlar. Geriye kalan showroom da ve fuarlarda incelediğim araçlardan bazıları. Klavye otomobilcisi değilim anlatabildim mi? Yazına gelince, kendin demedin mi emme manifoldları genelde alüminyum olur diye? Bundan çıkan anlam şudur ki "Günümüzde araçların motorlarının büyük çoğunluğunda kullanılan emme manifoldları alüminyumdur." Buyur işte sana ülkemizde en bilinen, kullanılan modelleri saydım hepsinin plastik olduğunu gördüm, araştırmadım. Kaputu açmayı biliyorsan bak sende. Sana bu genel hangi araçlar diyorum bana ordan burdan alıntı yapıyorsun. Kaç tane aracın kaputunu açıp baktın ve emme manifoldunun alüminyum olduğuna şahit oldun? Boş iş benim gibi incelediği, bizzat şahit olduğu şeylerden örnek vermek midir yoksa senin gibi kopyala yapıştır yapmak mı? Kendi bilgi-tecrubelerinle arkasında duramayacağın şeyler yazıyorsun... Araştırıp bulunabilecek şeylerse sen bul yaz. Ama boş iş ya sen en iyisi biryerden bir yazı veya resim bul onu yapıştır buraya... Ayrıca demişsin ki "yine de alüminyum manifoldlu araçları bilmek isterseniz, yukarıda yaptığınız araştırmanın bir benzerini de alüminyum manifoldlar için yapıp, aynı şekilde marka ve model bazında araçları da yine siz buluverin bir zahmet... " Anlaşılan siz genelde derken araştırmalarınız sonucu bunu yazmışsınız ve beni de kendinizle karıştırmışsınız. Dediğim gibi klavye otomobilcisi değilim. Bir otomobili incelemeye kaputu açarak başlarım, internet sitelerini açarak değil...



    benim söylediklerimi ispat gibi bir kaygım hiç bir zaman olmadı. bundan sonra da bir çok aracın kaputunu kaldırıp bakacaksınızdır elbette. onlarda alüminyum olanlara rastlayınca onları da not alın bir kenara, sonra oran karşılaştırması yapar, geneli alüminyum mu plastik mi daha istatistiksel bir şeyler çıkarırsınız illa ki...


    sadece bakarken şu kritere dikkat edin :

    quote:

    Bununla birlikte plastik manifoldların en büyük problemi gürültüdür ki bu konforlu ve pahalı araçlar için oldukça düşündürücüdür.




  • Arkadaşlar tartışmaya gerek yok ben manifoldu yaptım araca monte edip çalıştırdım bir haftadır çift boğaz weber in keyfini çıkarıyorum :)

    Sırada turbo uygulaması var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 29 Temmuz 2010; 22:43:43 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.