Şimdi Ara

Empire: Total War (2009) [ANA KONU] (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.381
Cevap
10
Favori
446.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: UltrAslan Çorum

    Tam tersi derken



    O zaman Birleşik Krallık Osmanlı'dan kat kat güçlüydü.Osmanlı lale yetiştirip,habire padişah değiştirirken İngiltere dünyayı fethetti(Üzerinde Güneş batmayan imparatorluk)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingRoger -- 16 Temmuz 2008; 2:18:46 >
  • Osmanlı 1600 lü yıllardan sonra çuvallamaya başladı.18. ve 19. yüzyılların tartışmasız en büyük gücü Birleşik Krallık idi.Her ne kadar ingilizleri pek sevmesek de Gerçek emperyal devlet kavramına karşılık gelen en büyük gücün Britanya İmparatorluğu olduğu gerçeğini yadsıyamayız.

    Medieval'de Türkler'le harikalar yaratan arkadaşların işi bu oyunda biraz daha zor olacak.Bu dönem artık avrupanın sanayi devrimini yapıp güçlü ordular kurmaya başladığı modern çağın başlangıcı oluyor artık.

    Şövalyelerden yeniçerilerden sonra merakla ve heyecanla onsekizinci yüzyılın üçgen şapkalı kurşun askerlerini yönetmek için sabırsızlanıyorum.Konusu 18 yy.da geçen savaşla daima ilgimi çekmiştir.
  • Bi kere o kadar abartma Osmanlıda gerileme devri 1700 den sonra başlıyor ayrıca medieval total war 2 deki dönemde gerek teknoloji gerek birlik bakımından en güçlü Osmanlı idi ama medieval total war 2 de en güçsüz avrupa devletiyle eşit yapmışlardı hele yeni çerileri filan Sonuçta oyunu gavurlar yapıyor önceliğide kendilerine veriyorlar bu oyundada Osmanlının üzerinde fazla durmayacaklardır şu aşağıdaki kalyon devrin en iyisiydi peki bunu oyuna koyarlarmı hiç ama hiç sanmıyorum...


    @KingRoger sen hangi tarih kitaplarında gavurlar geldiklerinde Türklerin öyle korkakca bağırdığını ve kaçtığını gördün ? Ama tarih kitaplarında Osmanlının feth etmeye gittiği ülkelerde genç erkeklerin kız gibi "anneciğim Türkler geliyor" dedikleri geçiyor kendi tarihini öğrenmeden burda britanya sempatizanlığı yapıyorsun amacın nedir ?



    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Gemi savaşlarında Osmanlı ordusunda 1829 yılında İstanbul Tersanesi'nde bütünüyle Türk mühendis ve işçileri tarafından tasarlanmış meşhur Mahmudiye Kalyonunu oyuna koymayı unutmazlar umarım TotalWar yapımcıları. Eğerki olmazsa bu çok ama çok büyük bir haksızlık olur ve oyunun kalitesini düşürür...

    128 Topu vardır.
     Empire: Total War (2009) [ANA KONU]





  • quote:

    Orjinalden alıntı: Çöl Gezer

    Bi kere o kadar abartma Osmanlıda gerileme devri 1700 den sonra başlıyor ayrıca medieval total war 2 deki dönemde gerek teknoloji gerek birlik bakımından en güçlü Osmanlı idi ama medieval total war 2 de en güçsüz avrupa devletiyle eşit yapmışlardı hele yeni çerileri filan Sonuçta oyunu gavurlar yapıyor önceliğide kendilerine veriyorlar bu oyundada Osmanlının üzerinde fazla durmayacaklardır şu aşağıdaki kalyon devrin en iyisiydi peki bunu oyuna koyarlarmı hiç ama hiç sanmıyorum...


    @KingRoger sen hangi tarih kitaplarında gavurlar geldiklerinde Türklerin öyle korkakca bağırdığını ve kaçtığını gördün ? Ama tarih kitaplarında Osmanlının feth etmeye gittiği ülkelerde genç erkeklerin kız gibi "anneciğim Türkler geliyor" dedikleri geçiyor kendi tarihini öğrenmeden burda britanya sempatizanlığı yapıyorsun amacın nedir ?


    Sen de Osmanlı milliyetçiliği yapıp durma.Tarih kitaplarında abarttıkları destanları buraya gelip yazma.Ayrıca savaşlara gitmek istemeyen yeniçeriler değilmiydi?Yabancılara da gavur deyip durma,unutmaki hepimiz adem ve havva dan geliyoruz.Ayrıca gavur dediklerin şimdi kat kat ilerde bizden.




  • Osmanlı'nın asıl gerilemeye başladığı devir 1700' den sonradır. Lakin 1600' lü yıllarda yaşadığımız, genel bir çürüme dönemi vardı kısaca açıklayacak olursak;

    Askeri yönden; Yeniçerilerin sayılarının artmasının devlet ekonomisine olumsuz yönde etkisi, Yeniçeri ocaklarına usulsüz asker alınmaya başlanması ve bunun doğrultusunda askeri disiplinin bozulması, tımar sisteminin bozulması ve birden fazla cephede savaşmanın olumsuz etkileri olarak belirtebiliriz.

    Devlet yönetiminde ise; Sarayda dönen entirikalar, bazı devşirme devlet adamlarının kendi çıkarlarını düşünerek hareket etmeleri, yeniçerilerin isyanlar ile padişahları tahtdan indirmeye yönelik eylemlere başlaması, merkezi otoritenin büyük darbeler yemesi olarak kısa bir şekilde belirtebiliriz.

    Ekonomik yönde ise; Dünya ticaretinin, yeni dünya kolonilerine doğru kayması ve bunun sonuçunda Osmanlı'nın üzerinde bulunduğu eski ticaret yollarının eski önemini kaybetmesi, tımar sisteminin bozulması ve kapıkulu askerlerinin sayılarının artmasının, devlet ekonomisine olumsuz yönde etkisi, asayiş konusunda büyük sıkıntılar yaşanması.

    Görüldüğü gibi 1600'lü yıllarda büyük bir çürüme ve yozlaşma yaşanmıştır. Bunun asıl nedeni Osmanlı'nın kendsini eskiden olduğu gibi her alanda geliştirip yenileyememesidir.

    Medieval 2 Total War' da ise, oyun ilk çıktığında Türkler oldukça güçlü idi. Özellikle yeniçeriler oyunun en seçkin askerleri arasında yerini almış ve büyük güç sağlamaktalardı. Lakin sonradan çıkan yamalar oyunun gerçekçi yönünü olumsuz yönde etkiledi. Yeniçerilerin gücü düşürülmüştü. Lakin ağır süvariyi teşkil eden kapıkulular ve sipahi lancerlar yönünden bir sıkıntımız yoktu. Hafif süvarilerimiz sipahiler ise oyunun en kullanışlı birlikleri, kendinden sayıca üstün ordular vur-kaç ile yıpratıp yenebiliyor. Avrupalıların ağır süvari ve piyade yönünde Türkler'den üstün olması konusu doğrudur çünkü malumunuz avrupalılar ordularını, özelliklede şövalye kuvvetlerini ağır zırhlara büründürürlerdi.

    Türkler ordularının büyük bölümünü hafif süvariler(sipahiler) oluşturmakta idi. Bu askerler hafif zincir zırhlar kullanırdı. Böylece çok rahat hareket kabiliyetleri olurdu. Türklerin asıl gücü taktiksel ve stratejik yeteneklerinde idi.Ağır zırhlara bürünmüş orduları yakın temasa geçmeden önce peşlerinde koşturtarak bitkin düşürüyorlar ve sonrada yakın temasta büyük üstünlük sağlıyorlardı. Bu yüzden Türklere karşı meydan savaşı kazanmak çok zordu. Kolay anlaşılması açısından bir betimleme ile anlatacak olursak; Hafif ama hareketli bir boksörün, ağır ve hantal bir rakibini darbelerden kaçarak yorması ve sonra işini bitirmesi olarak örnek verebiliriz.

    Türkler savaş tarzları sayesinde büyük avantaj sağlayıp zafer kazanıyorlardı. Lakin ateşli silahların yaygın hale gelip artık savaşlarda piyadelerin öneminin artması ve süvarilere üstünlük sağlaması, Türk ordularının binlerce yıllık savaş tarzlarına büyük bir darbe olmuştu. Özellikle 1700'lü yıllarda Türk orduları teknik açıdan büyük eksiklikler yaşadı.

    1700' lü yılların savaşlarına baktığımızda askerlerin saflar halinde dizilip, tüfeklerini aynı anda tüfeklerini ateşleyerek salvolar yaptıklarını ve sonrada süngü hucumuna geçmek suretiyle savaştıklarını görmekteyiz. Süvariler ise daha geri planda kalmışlardı, artık sadece taktiksel bir piyon olarak kullanılıyorlar ve düşmanı manevraya zorlayıp, piyadeye rahat ateş avantajı sağlamak ile görevlilerdi. Bu dönemde bir süvari birliğini piyadelere direk saldırtmak hiç akıllıca bir hareket değildi.

    1700'lü yıllarda bütün avrupa orduları değişmişti. Artık savaşlar farklı bir şekilde yapılıyordu. Osmanlı ordusununda yeniliklere ayak uydurması lazımdı. Ordu silah bakımından yenilenmişti. Lakin savaş tekniği bakımından geri kalmıştı. Bu tenik eksiklikleri söyle sıralıyabiliriz; Yeniçerilerin ateş ederken salvo yapmayıp, tüfeği bireysel bir şekilde kullanmaları ve süngü kullanmayı reddetmeleridir. Bu eksiklikler yeniçerilerin basit askerler karşısında bile başarılı olamamalarına neden oluyordu.

    Empire Total War' da mağlesef güçsüz bir Osmanlı ordusu ile karşılaşma ihtimalimiz var buna hazırlıklı olalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KingRoger


    quote:

    Orjinalden alıntı: Çöl Gezer

    Bi kere o kadar abartma Osmanlıda gerileme devri 1700 den sonra başlıyor ayrıca medieval total war 2 deki dönemde gerek teknoloji gerek birlik bakımından en güçlü Osmanlı idi ama medieval total war 2 de en güçsüz avrupa devletiyle eşit yapmışlardı hele yeni çerileri filan Sonuçta oyunu gavurlar yapıyor önceliğide kendilerine veriyorlar bu oyundada Osmanlının üzerinde fazla durmayacaklardır şu aşağıdaki kalyon devrin en iyisiydi peki bunu oyuna koyarlarmı hiç ama hiç sanmıyorum...


    @KingRoger sen hangi tarih kitaplarında gavurlar geldiklerinde Türklerin öyle korkakca bağırdığını ve kaçtığını gördün ? Ama tarih kitaplarında Osmanlının feth etmeye gittiği ülkelerde genç erkeklerin kız gibi "anneciğim Türkler geliyor" dedikleri geçiyor kendi tarihini öğrenmeden burda britanya sempatizanlığı yapıyorsun amacın nedir ?


    Sen de Osmanlı milliyetçiliği yapıp durma.Tarih kitaplarında abarttıkları destanları buraya gelip yazma.Ayrıca savaşlara gitmek istemeyen yeniçeriler değilmiydi?Yabancılara da gavur deyip durma,unutmaki hepimiz adem ve havva dan geliyoruz.Ayrıca gavur dediklerin şimdi kat kat ilerde bizden.





    Tamam olayı gerginleştirmeyelim bu arada gavur dediklerin daha ilerde diyosun ama bugün ırakta ve afganistanda olan şey ne önemli olan teknolojik üstünlük değildir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: *Bozkır*

    Empire TW Soru&Cevap: Kara Savaşları

    Merhabalar,
    Beşinci Empire Total War Sık Sorulan Sorular bölümüne hoşgeldiniz. Bu ay sadece kara savaşları ile ilgili sorularınıza odaklanıyoruz.


    Soru: Savaşlarda daha çok barutun kullanıldığı bu dönemde hâlâ göğüs göğüse çarpışmalar olacak mı?

    Cevap: Barutun ortaya çıkmasına rağmen, göğüs göğüse çarpışmalar Empire Total War’ın önemli ögesi olarak kalacak. O çağdaki ateşli silahlar hiç güvenilir değillerdi. Ayrıca ateşledikten sonra doldurmak zaman alıyordu ve isabet oranları düşüktü. Aklı başında bir asker mutlaka yanında kılıç, süngü, ya da her ikisi, balta veya buna benzer yedek bir silah bulundururdu. Silahı bir kez ateşlediğinde iki seçeneğin vardır: ya düşman seni bıçaklama mesafesine girmeden silahını yeniden doldurursun ya da ona silahını doldurma fırsatı vermeden hücum edersin. Bundan dolayı göğüs göğüse çarpışmalar mutlaka olacaktır. Oldukça kısa mesafede etkili olabilen tüfekler komutan için oldukça dikkat isteyen bir problem oluşturur. Periyodun başlangıcında oyuncular, son anda ateş ederek göğüs göğse çarpışmaya hazırlıksız girmek ile süngü takmak arasında bir seçim yapmak zorunda kalacaklar. Kara muharebeleri öyle bir şekilde tasarlanıyor ki tek bir doğru taktik asla geçerli olmayacaktır. Bu, muharebelerde zamanlamanın ve manevra kabiliyetinin hayati derecede önemli olacağının garantisidir. Devir, süvari saldırılarının ve süngü hücumlarının başarılı olduğu devirdi. Büyük ve zengin çeşitliliklerin olduğu bu dönemin lezzetini, tadını oyuna ekleme konusunda ne kadar azim içerisinde olduğumuzu da belirtmek isterim. Empire Total War, ateşli silahlar konusunda Rome veya Medieval ile kesinlikle karşılaştırılamaz.


    Soru: Ateşli silahlarla yapılan muharebelerin çok önem kazandığı kara savaşlarında, askerlerimiz kendilerini koruyabilecekler mi ve bunun için mevkilerini değiştirecekler mi?

    Cevap: Kesinlikle, savaş alanında kendilerini koruyan askerler fikri kara savaşları için yepyeni bir fikir. Savaş alanındaki binalar koruma sağladığı için savaşın taktiksel odakları haline gelebilir. Tarihsel olarak, bu dönemde tarla ve köyler sık sık şiddetli savaşlara tanık olurdu; örneğin Waterloo. Empire Total War binaların içine askerlerin girebildiği ilk Total War oyunu olacak.
    Tabi bir de bunun öteki boyutu var. Binalara adamlarını yerleştirmek, onları düşman topçusu için mükemmel bir hedef tahtası haline getirecektir. Empire’daki tüm binalar yıkılabilir olacağından senin üzerine doğru çökebilir!
    Korunma sadece binalarla sağlanmıyor. Chevaux de frise (korkunç sivri çivilerle ve bıçaklarla döşenmiş bir çeşit taşınabilir bariyer) gibi yere konuşlandırılabilen bariyerler ve doğal barikatlar askerler için kısmi korunma sağlayacaktır. Duvarlar, ağaçlar ve binaların dış yapıları da korunma için kullanılabilir olacaktır. Ayrıca bazı askerler (özellikle avcılar) gelen ateşe karşı daha korunmalı olmak için yüzükoyun yatarak ateş edecek şekilde eğitilirler.


    Soru: Menzilli silahlar artık çok önemli, peki kara savaşlarında askerlerin ateş edebileceği menzili gösteren işaretli bir alan olacak mı?

    Cevap: Menzil dışında, oyuncunun askerlerinin görüş mesafesini izleyebilmesi mümkün olacaktır, ayrıca askerlerin alandaki hareketlerini ve atış mesafesini (dış görünümü ve dizilimi ile bir askerin ateş edebileceği alan) gösteren elementler de vardır.


    Soru: Hava ve çevresel etmenler savaş alanında orduları nasıl etkiler?

    Cevap: Hava ve savaşın yapıldığı yer, savaşı ve orduları çeşitli şekilde etkiler. Sis ve duman görüş mesafesini düşürürken, yağmur atış sıklığını ve isabet oranını azaltır. Bu arada savaşın yapıldığı yer askerlerin bitkin düşmesi ile menzili etkileyecektir. Birlikler, tepeye tırmanırken, çamurdan geçerken yorulacaklar ve onların atış sıklığı azalacaktır. Yerşekilleri de ayrıca her çeşit askerin hızına etkiyecektir, bazen onlara duvar gibi gelecektir. Bu yalnızca askerlerini dikkatli şekilde manevra ettirmenin önemini artıracaktır. Birliklerin yavaşladığında ve çamurda bitkin düştüğünde veya ateş altındayken bir duvara tırmanmak için yönlendirildiğinde iyi yetişmiş askerler tarafından lime lime doğranabilir.


    Soru: O dönemde uniformalar standarttı, askerlerin klon ordularına dönüşmesini nasıl engelleyeceksiniz?

    Cevap: Bütün birlikler eşit üretilmez, bazı askerler düzenli orduya dahil değiller ve aralarında bazı değişiklikler var. Her birlik farklı yüzlere, saç rengine ve saç kesimine sahip. Askerleri ekipmanları, sırt çantaları ve barut keseleri farkı pozisyonlarda ve boyutlarda olacak ayrıca silahlarda da farkılıklar var. Askerin istediğimiz bölgesini uygun olduğu ve imkânlar çerçevesinde değiştirebilmemizi sağlayan bir sistem geliştirdik. En standart uniformaların bile şapkaları farklıdır, pozisyonları, üzerindeki düğmeler ve şeritler farklılık gösterir. Elbette daha fazla egzotik asker çeşitleri oyunu daha da lezzetlendirecek.
    Askerlerim milletlere göre renklendirilmesi biraz kurnazca bir yöntemle yapılıyor. Her askerin üzerinde biraz farklı pozisyonlarda o millete özel renklendirilecek kısımlar var. Toz ve yaralanma durumdlarında her asker bunu farklı biçimlerde açığa vuracak. Bütün bunlar birliklerin klon ordular gibi görünmesini engellemek için yapıldı.


    Soru: Birlikleri savaş öncesinde attan indirebilecek miyiz?

    Cevap: Daha da iyisi, Dragoon birlikleri savaş esansında attan inip binebilecek. Bu özellikler yanlız bazı birliklere özel olacak yahut teknoloji ağacıdan seçmek zorundasınız. Bu özellik bir çok stratejik olasılıkları gündeme getiriyor. Örneğin Dragoon birlikleri atları ile bir binanın yanına gidip attan inerek binanın korumasında ateş açabilecekler. Az sayıda birkaç birlik ise savaştan önce atlı olrak mı yoksa biyade olarak mı savaşa dahil olacaklarına karar verceksiniz (savaş esnasında değil). Toplar da savaş esnasında arabalara bağlanıp sökülebilir olacak. Bu sayede savaş sırasında istenilen yerlere atlar sayesinde hızlıca hareket ettirebielceksiniz.


    Soru: Meideval 2 de bazı birlikler kazıklar yerleştirebiliyor. Savaş alanında ne çeşit tahkimatlar olacak?

    Cevap: Oyunda çeşitli silahlar ve savunma amaçlı tahkimatlar mevcut. Bazıları savaş anında bazıları ise yerleşme (deployment) anında kullanılabilecek. Chevaux de fries'ten zaten bahsettik. Bunlar savaştan önce yerleşme basamağında yerleştirilebilecekler ve süvari hücumlarına karşı savunma sağlayacaklar. Diğer örnekler, siperler ve gabionlar (içi toprakla doldurulmuş hasır sepetler) ki bunlar savaştan önceki yerleşim aşamasında kurulacaklar ve ağır silahlara karşı önemli koruma sağlayacaklar. Bu siperler ve gabionlar ağır silahlarınızı küçük silahlardan çok iyi koruyabilecekler ama sizin ağır silahlarınızı sabit hale getirecekler. Eğer pozisyonunuzu kaybederseniz, silahlarınızı da kaybedersiniz. Oyunda kazıklar gibi başka öğelerde var.


    Soru: Süngü takma nasıl olacak? Bizim emrimizle mi gerçekleşecek?

    Cevap: Süngü taşıyan askerler (hepsinde yok) süngüleri takınca tüfek bir mızrak haline gelecek ve bundan sonra ateş edemeyecek. İlerleyen zamanlarda daha gelişmiş süngü takma teknikleri ortaya cıkacak, halka ve soket süngüler. Soket süngüleri, doldurmaya ve ateş etmeye engel teşkil etmez. Aslında bu doğru değil. Tarihsel açıdan Fransızlar soket süngülerini namlunun üst kısmına gelecek şekilde yerleştirmişlerdir ki buda nişan almayı ustalık isteyen bir iş haline getirirdi.


    Soru: Farklı cephane türleri de oyuna dahil olacak mı?

    Cevap: Ağır silahlar (toplar) farklı çeşitte mühimmata erişebilecekler. Cephane çeşitleri, patlayıcı gülle, düşamana doğru fırlatılan ve sonra patlayarak düşmanın üzerine metal parçaları yağdıran bu gülleler piyade birlikleri için yıkıcı bir etkiye sahip olacaklar. Canister güllesi yada Grape Gülle ise yine yanı prensipte çalışıyor ama daha kısa menziller için kullanılacak. Ve el bombaları da onları kullanan askerlerin üretilmesi ile erişilebilir olacaklar. Atış menzilleri ve etkileri doğrudan birliklerin tecrübelerine ve eğitimine bağlı olacak.



    Kaynak: TWT

    bu özellikler gerçekten oyunda varsa süper bir oyun bekliyor bizi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: muhacir


    quote:

    Orjinalden alıntı: *Bozkır*

    Empire TW Soru&Cevap: Kara Savaşları

    Merhabalar,
    Beşinci Empire Total War Sık Sorulan Sorular bölümüne hoşgeldiniz. Bu ay sadece kara savaşları ile ilgili sorularınıza odaklanıyoruz.


    Soru: Savaşlarda daha çok barutun kullanıldığı bu dönemde hâlâ göğüs göğüse çarpışmalar olacak mı?

    Cevap: Barutun ortaya çıkmasına rağmen, göğüs göğüse çarpışmalar Empire Total War’ın önemli ögesi olarak kalacak. O çağdaki ateşli silahlar hiç güvenilir değillerdi. Ayrıca ateşledikten sonra doldurmak zaman alıyordu ve isabet oranları düşüktü. Aklı başında bir asker mutlaka yanında kılıç, süngü, ya da her ikisi, balta veya buna benzer yedek bir silah bulundururdu. Silahı bir kez ateşlediğinde iki seçeneğin vardır: ya düşman seni bıçaklama mesafesine girmeden silahını yeniden doldurursun ya da ona silahını doldurma fırsatı vermeden hücum edersin. Bundan dolayı göğüs göğüse çarpışmalar mutlaka olacaktır. Oldukça kısa mesafede etkili olabilen tüfekler komutan için oldukça dikkat isteyen bir problem oluşturur. Periyodun başlangıcında oyuncular, son anda ateş ederek göğüs göğse çarpışmaya hazırlıksız girmek ile süngü takmak arasında bir seçim yapmak zorunda kalacaklar. Kara muharebeleri öyle bir şekilde tasarlanıyor ki tek bir doğru taktik asla geçerli olmayacaktır. Bu, muharebelerde zamanlamanın ve manevra kabiliyetinin hayati derecede önemli olacağının garantisidir. Devir, süvari saldırılarının ve süngü hücumlarının başarılı olduğu devirdi. Büyük ve zengin çeşitliliklerin olduğu bu dönemin lezzetini, tadını oyuna ekleme konusunda ne kadar azim içerisinde olduğumuzu da belirtmek isterim. Empire Total War, ateşli silahlar konusunda Rome veya Medieval ile kesinlikle karşılaştırılamaz.


    Soru: Ateşli silahlarla yapılan muharebelerin çok önem kazandığı kara savaşlarında, askerlerimiz kendilerini koruyabilecekler mi ve bunun için mevkilerini değiştirecekler mi?

    Cevap: Kesinlikle, savaş alanında kendilerini koruyan askerler fikri kara savaşları için yepyeni bir fikir. Savaş alanındaki binalar koruma sağladığı için savaşın taktiksel odakları haline gelebilir. Tarihsel olarak, bu dönemde tarla ve köyler sık sık şiddetli savaşlara tanık olurdu; örneğin Waterloo. Empire Total War binaların içine askerlerin girebildiği ilk Total War oyunu olacak.
    Tabi bir de bunun öteki boyutu var. Binalara adamlarını yerleştirmek, onları düşman topçusu için mükemmel bir hedef tahtası haline getirecektir. Empire’daki tüm binalar yıkılabilir olacağından senin üzerine doğru çökebilir!
    Korunma sadece binalarla sağlanmıyor. Chevaux de frise (korkunç sivri çivilerle ve bıçaklarla döşenmiş bir çeşit taşınabilir bariyer) gibi yere konuşlandırılabilen bariyerler ve doğal barikatlar askerler için kısmi korunma sağlayacaktır. Duvarlar, ağaçlar ve binaların dış yapıları da korunma için kullanılabilir olacaktır. Ayrıca bazı askerler (özellikle avcılar) gelen ateşe karşı daha korunmalı olmak için yüzükoyun yatarak ateş edecek şekilde eğitilirler.


    Soru: Menzilli silahlar artık çok önemli, peki kara savaşlarında askerlerin ateş edebileceği menzili gösteren işaretli bir alan olacak mı?

    Cevap: Menzil dışında, oyuncunun askerlerinin görüş mesafesini izleyebilmesi mümkün olacaktır, ayrıca askerlerin alandaki hareketlerini ve atış mesafesini (dış görünümü ve dizilimi ile bir askerin ateş edebileceği alan) gösteren elementler de vardır.


    Soru: Hava ve çevresel etmenler savaş alanında orduları nasıl etkiler?

    Cevap: Hava ve savaşın yapıldığı yer, savaşı ve orduları çeşitli şekilde etkiler. Sis ve duman görüş mesafesini düşürürken, yağmur atış sıklığını ve isabet oranını azaltır. Bu arada savaşın yapıldığı yer askerlerin bitkin düşmesi ile menzili etkileyecektir. Birlikler, tepeye tırmanırken, çamurdan geçerken yorulacaklar ve onların atış sıklığı azalacaktır. Yerşekilleri de ayrıca her çeşit askerin hızına etkiyecektir, bazen onlara duvar gibi gelecektir. Bu yalnızca askerlerini dikkatli şekilde manevra ettirmenin önemini artıracaktır. Birliklerin yavaşladığında ve çamurda bitkin düştüğünde veya ateş altındayken bir duvara tırmanmak için yönlendirildiğinde iyi yetişmiş askerler tarafından lime lime doğranabilir.


    Soru: O dönemde uniformalar standarttı, askerlerin klon ordularına dönüşmesini nasıl engelleyeceksiniz?

    Cevap: Bütün birlikler eşit üretilmez, bazı askerler düzenli orduya dahil değiller ve aralarında bazı değişiklikler var. Her birlik farklı yüzlere, saç rengine ve saç kesimine sahip. Askerleri ekipmanları, sırt çantaları ve barut keseleri farkı pozisyonlarda ve boyutlarda olacak ayrıca silahlarda da farkılıklar var. Askerin istediğimiz bölgesini uygun olduğu ve imkânlar çerçevesinde değiştirebilmemizi sağlayan bir sistem geliştirdik. En standart uniformaların bile şapkaları farklıdır, pozisyonları, üzerindeki düğmeler ve şeritler farklılık gösterir. Elbette daha fazla egzotik asker çeşitleri oyunu daha da lezzetlendirecek.
    Askerlerim milletlere göre renklendirilmesi biraz kurnazca bir yöntemle yapılıyor. Her askerin üzerinde biraz farklı pozisyonlarda o millete özel renklendirilecek kısımlar var. Toz ve yaralanma durumdlarında her asker bunu farklı biçimlerde açığa vuracak. Bütün bunlar birliklerin klon ordular gibi görünmesini engellemek için yapıldı.


    Soru: Birlikleri savaş öncesinde attan indirebilecek miyiz?

    Cevap: Daha da iyisi, Dragoon birlikleri savaş esansında attan inip binebilecek. Bu özellikler yanlız bazı birliklere özel olacak yahut teknoloji ağacıdan seçmek zorundasınız. Bu özellik bir çok stratejik olasılıkları gündeme getiriyor. Örneğin Dragoon birlikleri atları ile bir binanın yanına gidip attan inerek binanın korumasında ateş açabilecekler. Az sayıda birkaç birlik ise savaştan önce atlı olrak mı yoksa biyade olarak mı savaşa dahil olacaklarına karar verceksiniz (savaş esnasında değil). Toplar da savaş esnasında arabalara bağlanıp sökülebilir olacak. Bu sayede savaş sırasında istenilen yerlere atlar sayesinde hızlıca hareket ettirebielceksiniz.


    Soru: Meideval 2 de bazı birlikler kazıklar yerleştirebiliyor. Savaş alanında ne çeşit tahkimatlar olacak?

    Cevap: Oyunda çeşitli silahlar ve savunma amaçlı tahkimatlar mevcut. Bazıları savaş anında bazıları ise yerleşme (deployment) anında kullanılabilecek. Chevaux de fries'ten zaten bahsettik. Bunlar savaştan önce yerleşme basamağında yerleştirilebilecekler ve süvari hücumlarına karşı savunma sağlayacaklar. Diğer örnekler, siperler ve gabionlar (içi toprakla doldurulmuş hasır sepetler) ki bunlar savaştan önceki yerleşim aşamasında kurulacaklar ve ağır silahlara karşı önemli koruma sağlayacaklar. Bu siperler ve gabionlar ağır silahlarınızı küçük silahlardan çok iyi koruyabilecekler ama sizin ağır silahlarınızı sabit hale getirecekler. Eğer pozisyonunuzu kaybederseniz, silahlarınızı da kaybedersiniz. Oyunda kazıklar gibi başka öğelerde var.


    Soru: Süngü takma nasıl olacak? Bizim emrimizle mi gerçekleşecek?

    Cevap: Süngü taşıyan askerler (hepsinde yok) süngüleri takınca tüfek bir mızrak haline gelecek ve bundan sonra ateş edemeyecek. İlerleyen zamanlarda daha gelişmiş süngü takma teknikleri ortaya cıkacak, halka ve soket süngüler. Soket süngüleri, doldurmaya ve ateş etmeye engel teşkil etmez. Aslında bu doğru değil. Tarihsel açıdan Fransızlar soket süngülerini namlunun üst kısmına gelecek şekilde yerleştirmişlerdir ki buda nişan almayı ustalık isteyen bir iş haline getirirdi.


    Soru: Farklı cephane türleri de oyuna dahil olacak mı?

    Cevap: Ağır silahlar (toplar) farklı çeşitte mühimmata erişebilecekler. Cephane çeşitleri, patlayıcı gülle, düşamana doğru fırlatılan ve sonra patlayarak düşmanın üzerine metal parçaları yağdıran bu gülleler piyade birlikleri için yıkıcı bir etkiye sahip olacaklar. Canister güllesi yada Grape Gülle ise yine yanı prensipte çalışıyor ama daha kısa menziller için kullanılacak. Ve el bombaları da onları kullanan askerlerin üretilmesi ile erişilebilir olacaklar. Atış menzilleri ve etkileri doğrudan birliklerin tecrübelerine ve eğitimine bağlı olacak.



    Kaynak: TWT

    bu özellikler gerçekten oyunda varsa süper bir oyun bekliyor bizi

    Aynen




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Çöl Gezer

    Bi kere o kadar abartma Osmanlıda gerileme devri 1700 den sonra başlıyor ayrıca medieval total war 2 deki dönemde gerek teknoloji gerek birlik bakımından en güçlü Osmanlı idi ama medieval total war 2 de en güçsüz avrupa devletiyle eşit yapmışlardı hele yeni çerileri filan Sonuçta oyunu gavurlar yapıyor önceliğide kendilerine veriyorlar bu oyundada Osmanlının üzerinde fazla durmayacaklardır şu aşağıdaki kalyon devrin en iyisiydi peki bunu oyuna koyarlarmı hiç ama hiç sanmıyorum...


    @KingRoger sen hangi tarih kitaplarında gavurlar geldiklerinde Türklerin öyle korkakca bağırdığını ve kaçtığını gördün ? Ama tarih kitaplarında Osmanlının feth etmeye gittiği ülkelerde genç erkeklerin kız gibi "anneciğim Türkler geliyor" dedikleri geçiyor kendi tarihini öğrenmeden burda britanya sempatizanlığı yapıyorsun amacın nedir ?



    quote:

    Orjinalden alıntı: SurlarÖnünde

    Gemi savaşlarında Osmanlı ordusunda 1829 yılında İstanbul Tersanesi'nde bütünüyle Türk mühendis ve işçileri tarafından tasarlanmış meşhur Mahmudiye Kalyonunu oyuna koymayı unutmazlar umarım TotalWar yapımcıları. Eğerki olmazsa bu çok ama çok büyük bir haksızlık olur ve oyunun kalitesini düşürür...

    128 Topu vardır.
     Empire: Total War (2009) [ANA KONU]





    Arkadas zaten ikinizde ayni seyi soyluyorsunuz. Biriniz 1600 lerden sonra gerileme basladi derken biriniz 1700 lerde basladi diyor. Yani her ikiside ayni yuzyıla denk geliyor. 18. yuzyıl. İkincisi arkadas ingiliz sempatizanligi yapmamis dogruları soylemis 18. 19. yuzyılda ingilizler Avusturalya, Hindistan, Amerika, dunyanın dortbiryanını somurgelestirmisdi ki bu saydıgım ulkelerin arasi binlerce kilometredir. Dile kolay. Yani osmanlının hasta adam oldugu donemde ingilizler anasını satmısdır. BILIP BILMEDEN konusmamak gerekir. Son olarak totalwar 2 nin en guclu unitesinin yeni ceriler oldugu D.H. ce ispatlanmıs, onlarca zorlukda ve kisi ile denenmisdir. Bilgine...




  • tamam tartışmayalım bunun için bakın kral bir oyun geliyor ona bakalım biz haksızmıyım
  • Haklısın makinem kaldırmıcak olsada dört gözle bekliyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarpcagildak

    Haklısın makinem kaldırmıcak olsada dört gözle bekliyorum.

    kafana takma sen makineleri yükseltiriz bu oyun için değer hemde fazlasıyla
  • *Bozkır* hocam güzel yazınız ve bilgilendirmeniz için çok teşekkürler.

    Askeri tarih bilgimizi tazelemiş ve derli toplu bir şekilde konuyu kavramış olduk.Yazdıklarınızı dikkatle okudum.Bu oyunda böyle tarihi arkaplana hakim olunca daha düzgün stratejilerle daha çok keyif alınıyor.

    TotalWar(medieval-Rome) serisi için özellikle historical battles söz konusu olunca çok ansiklopedi karıştırmışlığımız vardır.Gerek öyle gerekse buradaki gibi bilgilerle tarih bilgimizi de geliştiriyoruz bahaneyle ne güzel.(Tarihi bilmeyen bu günü anlayamaz ve geleceği göremez!)

    Empire Total War oyununda yepyeni taktikler stratejiler bekliyorum artık.Aslında yeni çağ ateşli silahlarların kırıcı gücü ve meydan savaşlarının göğüs göğüse çarpışmları karışımıyla ilginç bir dönem oyunu olacak.

    Umarız oyunda dengeleri iyi kurarlar.Bu oyunun temeli dengeler üzerinde zira.Bu aslında bütün strateji oyunları için geçerli.Ama insanın böyle iyi bir seriden beklentileri de yüksek oluyor haliyle.Grafik detaylarla çok fazla uğraşacaklarına umarız yapay zeka ve dengeler üzerinde yeterince kafa patlatırlar.

    Türkler zayıfmış kuvvetliymiş benim için önemli değil.Şahsen ben avrupa devletleri ile oynamaktan daha çok keyif alıyorum.Ancak yeter ki dengeler iyi kurulsun.Türkler muhakkak zayıflamış olacaklar bu dönemde.Acınacak duruma düşmesinler de gerisi önemli değil.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pinky_Demon

    Grafikler muhteşem!

    bencede bi strateji oyununa göre grafikler aşırı güzel..
  • Türkleri ne kadar güçsüz yaparlarsa yapsınlar ben yine haritanın tamamını ele geçiriyim yeter bana hem medieval 2 total war gibi bunada birsürü mod yapılır kimse o konuda kafasına takmasın yine eğlenceli dakikalar bizi bekliyor
  • Şimdi kesin çıkış tarihi var mı?
  • Evet 06/02/2009.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Selçuk

    Evet 06/02/2009.

    Hmm össden sonra oynarım artık zaten bilgisayarıda yükseltcem
  • Osmanlı bu oyun içerisinde diğer devletlere göre daha geride kaldıgından bu oyun daha zor ama zevkli olucak bence
  • Empire: Total War'dan yeni ekran görüntüleri

     Empire: Total War (2009) [ANA KONU]

     Empire: Total War (2009) [ANA KONU]

     Empire: Total War (2009) [ANA KONU]

     Empire: Total War (2009) [ANA KONU]

     Empire: Total War (2009) [ANA KONU]




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.