Efb ise İnci, Agm ise Varta veya Bosch. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
en iyi akü markası ve akü ömrü (51. sayfa)
en iyi akü markası ve akü ömrü
(En Son Oy Tarihi: 7.1.2025)
-
-
Teşekkür ederim. Aracın orijinal aküsünün üzerinde şunlar yazıyor:
Mutlu t897 12v 72ah 600a (en2) heavy duty
EFB veya AGM olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Akünüz Efb diye biliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
m.n11.comVARTA 12V 70 AH N70 START-STOP EFB AKÜ - KASIM 2021 Fiyatları ve Özelliklerihttps://m.n11.com/varta-12v-70-ah-n70-start-stop-efb-aku-kasim-2021-P455453344?utm_source=comp_akakce&utm_medium=cpc&utm_campaign=akakce_genel
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Fabrikasyon GM Varta 9 sene dayandı 2013 model arabam, bu sene su koyu verdi Bosch aldım bu sefee
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bosch da varta üretimi zaten,
hayırlı olsun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok sağ ol hocam, bu arada içimi rahatlattın valla, Varta olsun diye çok istiyordum çünkü GM logolu Varta'dan çok memnundum zaten 9 senelik aküyü gören yuhh diyordu ama tek marşta arabayı çalıştıran akü ansızın bir sabah kızdırma bujilerinin kurbanı oldu , 4-5 kez zorlamasaydım belki hala hayattaydı. Bosch servis yakın olduğu için oradan almak durumunda kaldık gerçi bize yakın yetkili serviste de Varta kalmamış Eurorepar akü takıyorlarmış, onu hangi firma üretiyor bilmiyorum.
Neyse uzun lafın kısası sağlık olsun , sadece aküye 950 TL gitti
-
EuroRepar markası PSA Group Bünyesinde bir marka olup , aküler İnci Akü üretimidir.
peugeot ve citroen arabalar genellikle bu akü ile gelir.
-
Hocam akü bilginizin maşallahı var valla :) Benim arabam Opel , aslında gerçek bir Alman Opel'i olduğu için GM logosu vardı aküde şimdi ki Opeller Almanlıklarını yitirip PSA - Fransız oldukları için EuroRepar markalı aküye geçmişler.
Gerçi İnci akü de iyi ama bir Alman kalitesi olan Varta kadar güçlü ve dayanıklı değildir diye tahmin ediyorum. Arada da zaten 150TL fark vardı. Bosch'un tedarikçi olarak Varta'yı seçmiş olması sevindirici oldu benim için
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 25 Mart 2022; 14:49:53 > -
Tereddütünüz olmasın,
varta da Bosch da kalitelidir.
benim araçta 60 ah varta vardı, 2-3 kez iç ışıkları açık bırakmışız, yinede 6.5 yıl gitti,
tekrar varta almıştım, 5 yıl gitti, yeni değiştirdim, inci gorilla denemek istedim. 65 ah aldım.
diğer araçta da 44 ah 440A akü vardı, 7 yıl gitti,
yine aynı değerlerde Varta da bulmuştum.
.
inci de iki kalite var;
inci formul A Taurus = düşük kalitelidir,
inci Maxim A gorilla = yüksek kalitelidir.
.
inci EFB pantera = düşük,
inci EFB MAX tigris = yüksek kalitelidir.
'
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracımı aldığımda hemen akümü değiştirmiştim. Mutlu akü aldım ve tam 6 yıl gitti. Bir sabah aniden hiçbir belirti vermeden bitmişti. Tekrar mutlu alacaktım ellerinde yoktu bu kez varta aldım bakalım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sayın @lordford50, inci Akü deki birbirlerine göre, yüksek kaliteli modeller hakkında verdiğiniz bilgi için teşekkürler .
Aynı bilgiyi Bosch Akü için verebilirmisiniz ? Silver en iyisi bu tamam ama black veya blue dynamic ? hangisi birbirinden üstündür?
aracımın orjinali 60A exide EFB , 2017 üretimi . Akü henüz sıkıntı yaratmadı ama yinede olay vuku bulduğunda ne alacağımı şimdiden bilmem lazım .
Şu anda ki fikrim İnci Max Tigris EBF , Bosch hangi modeli alınmalı ? Silver de EFB yok.
-
60ah’dan ziyade soğuk marş basma gücü olan 640A daha önemli,
exide 640A olması lazım,
inci Tigris 640A tercih edilebilir,
varta blue de 640A tercih edilebilir,
Bosch ise 640A tercih edilebilir,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Desülfator olayını tavsiye ediyor musun hocam?
Yapıyorsanız kimlere öneriyorsunuz?
2 yıllık sıfır araç start stop a girmiyor. PSA gruplarında akü modunda radyo çalıştırıldığında belli bir süre sonra akü yü korumak için eco moda geçiyor. Eskiden bu eco moda geçme sürem 30 dk larda olurdu. Şimdi 5 dk lara düştü.
Günlük 25 km git gel yol yapıyorum ama dolmuyor akü.
-
2 yıllık akü,
günlük 25 km yol yapılıyorsa akü de sorun olduğunu sanmıyorum,
normalde yaklaşık 40 dakika kullanımda şarj dinamosu ile akü tam şarj olmuş oluyor.
yine de büyük bir akü firmasına (varta-inci-Bosch bayileri gibi) göstermekte fayda var. Akünün sağlığına ve doluluk oranına bakarlar,
buna göre bir yol çizersiniz. normalde orjinal bir akü enaz 4-5 yıl kullanılabilmesi lazım.
belki arada ( 2 yıllık olduğunda) bir kez şarj yaptırılabilir.
soğuk havaların da etkisi olduğu söyleniyor.
en önemlisi cca değeri yani cold cranking amps denen motor ve akünün ilk çalışmada sunduğu amper değeri, özellikle soğuk iklimlerde veya start stop ile yorulan akülerde bu değer çok önemli.
eğer akünüzün kapasitesi yüzde 80 civarına inmişse bir dk bile düşünmeden akü yenilenmeli.
ilerde akü değişeceğiniz zaman soğuk basma gücü bir boy büyük, yani
600a ise 640a aküye, 680a ise 760a'ya geçmenizi öneririm.
fakat araç garantide ise yetkili servis ile yürünmeli.
AGM aküler bulunulan ortamdaki sıcaklık değişimlerine karşı oldukça duyarlıdır.
Bu sebeple standart aküler ile ikame edilemez.
Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan bir otomobilde AGM türü akü kullanılabilir.
Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olmayan otomobillerde de EFB türü akü kullanılır.
EFB aküler tam bakımsız akü sınıfına dahildir. Kullanıma hazır durumda işlev gösterir.
Fren enerjisi geri kazanımı araç fren konumuna geçtiğinde fren enerjisinin elektrik enerjisini dönüştürmeye yarayan bir düzeneğe sahiptir. Söz konusu fren enerjisi elektrik enerjisine çevrildikten sonra depolanmak üzere AGM aküye iletilir.
Böylece EFB aküde kullanılan alternatörden bağımsız olarak da akü şarj edilebilir.
AGM aküde sistemsel olarak alternatör daha az devreye girer.
Motor üzerine alternatörün daha az yükü bulunur.
Bu sayede de aracın tükettiği yakıttan tasarruf edilir.
Bu yönüyle AGM aküler oldukça ekonomik ve bütçe dostudur.
.
desülfatör olayı yatan aküler içindir.
günlük kullanılan akü için gerekli olduğunu sanmam.
teste göre belki bir gece şarj da bırakılabilir.
AGM akülerinin şarj edilmesi esnasında akü şarj cihazı (redresör) voltajı 14.40 V a sabitlenmelidir.
Şarj esnasında 14.40 V geçilmemelidir.
EFB akülerinin şarj edilmesi esnasında akü şarj cihazı (redresör) voltajı 15.80 V a sabitlenmelidir.
Şarj esnasında 15.80 V geçilmemelidir.
www.forumpeugeot.comStop & Start sistemi sorunuhttp://www.forumpeugeot.com/showthread.php?6093-Stop-amp-Start-sistemi-sorunu
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 19 Nisan 2022; 9:25:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Eyvallah hocam. Bir ölçtüreyim bakalım.
-
Hocam merhaba. Aracımın aküsü bittiği için yetkili bayiden sıfır mutlu akü aldım. Üretim tarihini kontrol ettirdiğimde şubat 2022 de üretilmiş. Bu sıkıntı yaratır mı bilgin var mıdır?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir yıldan eski olmadığı sürece sorun olmaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yerlide inci yabancı exide
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X