Şimdi Ara

En İyi Araba Dinamikleri Sizce Hangi Oyunda? (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
1
Favori
12.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KubilayE

    quote:

    Orijinalden alıntı: FFFaust

    Bende LFS'yi çok severim ama oyun sanki drift üzerine yapılmış.
    50-60 km/hızla hafif viraj dönerken bile lastiklerden ses geliyor araba kaymaya yelteniyor resmen.


    Dediğin olay arkadan çekişli araçlarda yaşanıyor. (özellikle xr gt adlı araçta) büyük ihtimal klavye ile oynuyorsun ve en büyük sebebide bu.
    Virajı dönerken klavye ile tam gaz verildiği için, bir diğeri direksiyonu klavye ile gerektiğinden fazla döndüğü için bas çek yaparak kontrolü sağlarken kayması kaçınılmaz olur. eğer seçeneklerden kontrolllere bakarsan Hızlı döndür ve yavaş döndür kısımları vardır bunlara kesinle elinizin hemen altında bir tuşa atayın virajları dönerken çok işe yarıyor ben hız dön. ''Q'' yavaş dön. ''E'' tuşlarını atadım virajları ilk yavaş dönmeye çalışırım baktım hızlı girdim kaymaya başlıyor q ile hemen toplarım. kayma felan olmadan kurtarırım virajı.. Hafif kaymalarda ise vites artırıp zorlayıp patiyi kesip sonra tekrar vites düşürmek. Bir diğer konu ise aracın ayarları (lastik kamber vs..) bozuksa yine spin atarsınız.. Güzel bir direksiyonunuz varsa dediklerimi yapmanıza gerek yok.

    Ben zaten mouse ile oynuyorum ama senin dediğin hızlı döndür yavaş döndür seçeneğini
    ilk defa duymuş oldum.Deneyeceğim.




  • Şu ana kadar gördüğüm en iyi araç fiziklerine sahip oyun driver san francisco :)
  • TDU2 en iyisi
  • Driver: San Francisco ' yu hiç birine değişmem.Muhteşem bir sürüş olanağı sağlıyor.Birde direksiyon seti olsaydı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozan_26

    arcade oyunlarda araç dinamiği aramak yeni moda galiba ?

    sözün özü
  • Arcade ve Action oyunlarda araç dinamikleri aramak bence de doğru değil. GTA daki araç dinamiğini ne yapayım. LFS, rFactor, rFactor 2, GT 4, GT 5, GTR 2 gibi oyunlarda aracınızın virajlarda savrulmamasını isterseniz aracı düzgün ayarlarsınız olur biter. Kanat açıları, lastik basıncı, yay sertlikleri, anti roll bar vs derken uçarsınız zaten dinamiklere doğru :D Araç dinamiklerine hükmedemediğim bir oyunda aracın dinamiği çok önemli değil bence. GTA ymış, NFS miş çok gerçekçi bulmuyorum.Eğlenceli ve hoş görünüyor kullanması da kolay ama bu oyunlardaki dinamikleri gerçekçi bulanlar çıksın aracıyla 270 ile bir viraja girmeyi denesin. GranTurismo serisi gibi rFactor ya da LFS gibi "ruhsuz" bir arabayla karşılaşırsınız. Ruhunuzu verirsiniz... :D O yüzden ayarlanabilen dinamikler bence en iyisi... :D Hörmetler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtletliSapik

    Driver: San Francisco ' yu hiç birine değişmem.Muhteşem bir sürüş olanağı sağlıyor.Birde direksiyon seti olsaydı

    Ben de onu oynuyorum da sanki oyunda bir eksiklik varmış gibi geliyor.Araçlar felan güzel yapmışlar ama bir türlü hızlı gidemiyorum.10 SN sonra araç son hızına ulaşmış oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slippery Soap

    quote:

    Orijinalden alıntı: AtletliSapik

    Driver: San Francisco ' yu hiç birine değişmem.Muhteşem bir sürüş olanağı sağlıyor.Birde direksiyon seti olsaydı

    Ben de onu oynuyorum da sanki oyunda bir eksiklik varmış gibi geliyor.Araçlar felan güzel yapmışlar ama bir türlü hızlı gidemiyorum.10 SN sonra araç son hızına ulaşmış oluyor.

    Hocam önemli olan o son hızda hiç bi yere çarpmadan ilerlemek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozan_26

    arcade oyunlarda araç dinamiği aramak yeni moda galiba ?

  • kaymasa şu araçlar çoğuna iyi dicem yok ya e dandikler bile daha iyi.
  • ilğinç çalışma olmuş bu sayfada harcadığım40 dakika boşa gitmedi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtletliSapik

    Driver: San Francisco ' yu hiç birine değişmem.Muhteşem bir sürüş olanağı sağlıyor.Birde direksiyon seti olsaydı

    Sen bu işi çözmüşsün arkadaş
  • konuda dinamikten bahsediliyor ama ne lfs ne de racerle ilgili bişey göremedim.

    racer'i bilmeyenler için açık kaynak kodlu yarış simülatörü. oyuna arabalar yollar vs. kendiniz ekliyorsunuz.

    sitesi de racer.nl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miracdemir

    konuda dinamikten bahsediliyor ama ne lfs ne de racerle ilgili bişey göremedim.

    racer'i bilmeyenler için açık kaynak kodlu yarış simülatörü. oyuna arabalar yollar vs. kendiniz ekliyorsunuz.

    sitesi de racer.nl

    Aslında Lfs'den bahsedilmediğimi söylemek için buradaki mesajları okumamış olmak gerekiyor, çünkü belki üç beş kişi bunu överken yukarıdan ikinci mesajda bir de Lfs videosu eklenerek arabaların fiziksel olarak ne kadar başarılı bir şekilde hareket ettiği özellikle vurgulanmış.

    Ve bir de konu başlığı soru kelimesi ihtiva etmekte yani an iyi araba dinamikleri nedir diye soruluyor, burada kendi deneyimlerinizi ve size göre neyin neden iyi olduğunu yazmanız da benim açımdan faydalı, ben bütün oyunları oynadım ve bir karar verdim demiyor bilmediğim ve bu konuda da deneyim yaşamak istediğim diğer oyunları da bulmak maksadım. Lfs bunların başında gelse de online satın alınıp oynanan oyunları biraz da es geçiyorum...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MonitörKertenkelesi -- 25 Mayıs 2012; 10:40:47 >




  • Tam olarak bahsettiğin kriterleri anlayamadım fakat araç dinamikleri denildiğinde akla; araç refleksleri, süspansiyonlar, araç ve pist arasındaki ilişkinin fizik kurallarına olan yakınlığı gelir. Ve bu kriterleri en iyi veren oyunlar ise genellikle simülasyon oyunlarıdır, senin örneklerini verdiğin gibi arcade türünde (ilerlemeli) oyunlar değil.

    Arcade oyunlar hasar modellemesi derdine pek düşmezler. Onlar için önemli olan oyunun oynanabilirliğidir.
    Simülasyon oyunlarının amacı ise sürüş fiziğini olabildiğince gerçeğe yakın şekilde yansıtmaktır.
    Örneğin bir arcade oyununda koca bir pisti veya bölümü neredeyse frene hiç basmadan tam gaz bitirebilirsin fakat bir simülasyon oyununda gaza biraz fazla basman veya viraja olması gerekenden daha hızlı girmen aracın kaymasına, spin atmasına ve herşeyin berbat olmasına yeterlidir. Fren ise olabildiğince çok kullanılır. Bazen direksiyon hakimiyetini kaybetmemek ve aracı stabilize etmek için düz yolda dahi frene basılabilir. Şahsen bu benim için gerçeğe en yakın sürüş dinamiğidir ve arcade oyunlar bunu genelde sağlayamazlar.

    Hasar modellemesine gelince, o apayrı bir boyuttur. Örneğin NFS Shift'te belki bir GTA 4 kadar hasar modellemesinin üzerine düşülmemiştir. Fakat fizik kurallarına yakınlık denildiğinde GTA 4, NFS Shift'in yakınından bile geçemez.

    Bir oyunun hasar modellemeleri iyiyken bir diğerinin ise fiziği veya grafikleri üstünlük sağlar. Kısaca senin istediğin gibi her konuda mükemmel bir oyun malesef henüz üretilmedi.

    PlayStation2'de biraz Gran Turismo 4 oynamıştım. Grafikleri ve çarpma hissiyatı kötü olsada kalkışta, hız kesmede, manevra sırasında süspansiyonların eğilmesi, G kuvveti altında aracın aldığı şekil ve yol tutuşu şu ana kadar oynadığım belkide en gerçekçi sürüş hissiyatını vermişti bana.

    NFS Shift'te keza aynı şekilde. Orada rüzgar direncini düşürmek amacıyla araç süspansiyonlarının ve aerodinamiklerinin çok daha az esnek olmasından ötürü bu tepkileri daha az hissetsen de motor rölanti halindeykenki aracın titremesini dahi hissedebiliyorsun.
    Grafiklerinde gerçekçiliğiyle vites boşta iken gaza bastığında şasenin verdiği tepkileri oldukça fazla hissedebiliyorsun ki bence gerçek araç dinamikleri bunlardır.

    Şu ana kadar piyasaya sürülmüş hiçbir GTA oyununun bu denli gerçekçi araç reflekslerine sahip olmadığını düşünüyorum ve araç dinamikleri dediğinde arcade oyunlarını örnek göstermenin son derece yanlış olduğunu düşünüyorum.

    Özetle senin bahsettiğin gibi; hem sürüş fiziği hemde hasar modellemeleri 10 numara olan bir oyun henüz icad edilmemiştir.

    Discovery Channel'da yayınlanan Efsane Avcıları programında Adam ve Jamie'nin yaptıkları gibi gerçek bir arabaya kamera ve uzaktan kontrol bileşeneri ekleyerek bir uzaktan kumanda ile monitörün karşısına geçmeyi deneyebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nvidiacı -- 25 Ağustos 2012; 19:43:16 >




  • Cevap yazmayı düşünmüyordum ancak son yorumlara artık dayanadım. Konuyu açan arkadaşa önce bir saygı gösterin ya kendi görüş ve fikirlerini paylaşmış sana epic fail geliyorsa girme yorumda yazma arkadaş. Yalnız konuyu açan arkadaşım GTA4 hakkında acayip bir şekilde yanılıyorsun sende seninle aynı fikri paylaşan arkadaşlarda. Audi TT nin o kadar videosunu izledim o arabanın o kadar yattığını hiç görmedim dönerken arabanın iki lastiği resmen yerden kesiliyor daha neler ya :))) Aynı şekilde diğer videolarda farklı değil gözüne hoş geliyor olabilir ama harbi çok saçma bir fizik yapısı var gerçekle alakası yok. G25 direksiyon setim vardı çok oyun denedim ve oynadım GTR 2 nin tadı çok başkaydı hakikaten ama GRID in verdiği yarış hazzını hiçbir oyundan alamadım şimdiye kadar.
  • bende dayanamayıp kendı deneyımımı aktarmak ıstıyorum belkı de boylelıkle burada bır seyler yazıla yazıla ortak bır begenıye ulasmıs olunur...

    Oncelıkle konuya acan arkadas GTA4 u lıstesıne almakta cok ısabetlı davranmıs ,gercekten de gta4 te fızık gayet basarılı ,aracların tepkımelerıne ufak bır ornek vermek ıstıyorum, bılgısayarlarında gta 4 yuklu olanlar derhal acıp kendılerı tanık olabılırler,
    ornegın gta4 te arabayla usul usul sag veya sol tekerlegı bır kaldırıma cıkartın suspansıyonların oldugunu dusuneceksınız oysa kı dıger yapımlarda arac bır tumsege cıktıgında lastık degıl tum govde cıkıyormuscasına havalanmakta ,cogu yapımda bunu gordum ben...

    Gta4 u lısteye almakta bence ısabet etmıs.
    Kendı oyun fıkrıme gelınce fazla uzatmadan grid ,dirt 2 dıyebılmekteyım, gt5 i pek fazla oynamadım lakın grafıklerın etkısıyle bır an olsun gercekten arac kullanıyorum hıssıne kapıldım. nıhayet formula serısını de gozardı etmemek lazım gelır.

    sımulasyon hastasıyım (lock-on ,il-sturmovık vsr.) araba sımulasyonu tavsıyelerınız nelerdır? off-road,rallı,pist,openroad farketmez,




  • Yok daha neler?Ben de FIFA diyeyim o zaman.
  • GTA IV

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hala GTA4 diyorsunuz ya süspansiyon lastik hissi değilde balon var sanki arabalrın altında yukarıdaki videolara bakın işte iki sağ sol yapıyor Audi TT nin BMW X5 in iki lastiği yerden kesiliyor bir dönüştede araba o kadar yatarmı ya aklınızı başına devşirin gidin ehliyet alın biraz araba kullanın böyle saçmalık mı olur bu oyundan nasıl araç fiziği mükemmel lafını çıkarıyorsunuz anlamadım gitti. Normal arabayı kaldırıma çıkar hissedersin süspansiyonu ama sen git ferrari yi ne bileyim viper ı o kaldırıma vur lastiğini kütük gibi gelir tabi süspansiyon sert çünkü spor araba bu ya Allah ım sana geliyorum :)
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.