Şimdi Ara

En İyi B Segmenti Hb Araç (Karşılaştırma) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
12.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adrion

    http://ekonomi.milliyet.com.tr/opel-in-gozdesinde-motor-hatasi/ekonomi/detay/1741619/default.htm

    Bir bakınız, oldukça şaşırtıcı.

    Ben boşuna mı diyorum OPEL den uzak durun diye.
  • dış tasarım: clio

    iç tasarım: punto evo + fiesta

    güvenlik: aveo

    donanım: aveo

    iç hacim jazz

    yakıt: polo + clio

    ikinci el: polo + fiesta

    malzeme kalitesi ve işçilik: polo + auris

    fiyat performans: clio + aveo
  • yaris cok mu kotu bir arac adi hic gecmemis?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'deki Pololar böyle değil. O yüzden Clio 4 Icon rakipsiz.

     En İyi B Segmenti Hb Araç (Karşılaştırma)


     En İyi B Segmenti Hb Araç (Karşılaştırma)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akmac -- 28 Temmuz 2013; 5:26:33 >




  • Bu karşılaştırmayı çok yaptım araba almadan önce. Birçok değişkeni yorumladığımda alabileceklerim içinde en iyi olanın Hyundai i20 1.2 dohc team olduğuna karar verdim. Aracı 2011 yılında 25.800 liraya sıfır olarak aldım. Şu an 21.000 km yapmış bulunuyorum ve gayet memnunum. Son olarak da Brc marka tüp taktırdım, şimdilik ondan da memnunum. Şu an aracı satsam, aceleci davranmazsam 26.000 liraya alıcı bulacağını düşünüyorum.

    Geçen aylarda bir arkadaşım benden araç konusunda yardım istedi. Ben de ona Clio 4 1.2 75 beygir benzinliyi önerdim. Fiyat 31.000 lira. Yeni i20'nin en baz paketli olanı ise 30.500 liraya veriliyor. Tipi i20'den daha radikal, donanımda ise çok çok üstün. i20'nin arka koltuk genişliği ve 10 beygirlik bir motor avantajı dışında hiçbir üstünlüğü yok mevcut paketlerde.

    Polo, sandero, clio ve i20 kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki:

    1. Clio
    2. i20
    3. Polo
    4. Sandeo...

    Kullanmadıklarımdan rio ve ibiza, i20 ve polo'nun kardeşleri diyebiliriz. Fiesta oturanlara dar bir iç mekan veriyor. Son halini de tasarım olarak sevmedim. Punto birçok fiyat avantajına rağmen tutmadığı için şüpheyle yaklaşıyorum. Jazz ve Yaris'in sorunsuzluklarıyla meşhur olduğu zaten biliniyor. Aveo ve Mazda 2'nin servis ağı azlığı nedeniyle kumar oldukları kanısındayım. Corsa ise kendini kanıtlamış bir araç.

    Şu an bu sınıftan araç alacak olsam Clio, i20, Yaris ve Corsa seçeneklerini titizlikle incelerdim şahsen. Diğerlerini çok çeşitli sebeplerle eleyebiliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    Bu karşılaştırmayı çok yaptım araba almadan önce. Birçok değişkeni yorumladığımda alabileceklerim içinde en iyi olanın Hyundai i20 1.2 dohc team olduğuna karar verdim. Aracı 2011 yılında 25.800 liraya sıfır olarak aldım. Şu an 21.000 km yapmış bulunuyorum ve gayet memnunum. Son olarak da Brc marka tüp taktırdım, şimdilik ondan da memnunum. Şu an aracı satsam, aceleci davranmazsam 26.000 liraya alıcı bulacağını düşünüyorum.

    Geçen aylarda bir arkadaşım benden araç konusunda yardım istedi. Ben de ona Clio 4 1.2 75 beygir benzinliyi önerdim. Fiyat 31.000 lira. Yeni i20'nin en baz paketli olanı ise 30.500 liraya veriliyor. Tipi i20'den daha radikal, donanımda ise çok çok üstün. i20'nin arka koltuk genişliği ve 10 beygirlik bir motor avantajı dışında hiçbir üstünlüğü yok mevcut paketlerde.

    Polo, sandero, clio ve i20 kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki:

    1. Clio
    2. i20
    3. Polo
    4. Sandeo...

    Kullanmadıklarımdan rio ve ibiza, i20 ve polo'nun kardeşleri diyebiliriz. Fiesta oturanlara dar bir iç mekan veriyor. Son halini de tasarım olarak sevmedim. Punto birçok fiyat avantajına rağmen tutmadığı için şüpheyle yaklaşıyorum. Jazz ve Yaris'in sorunsuzluklarıyla meşhur olduğu zaten biliniyor. Aveo ve Mazda 2'nin servis ağı azlığı nedeniyle kumar oldukları kanısındayım. Corsa ise kendini kanıtlamış bir araç.

    Şu an bu sınıftan araç alacak olsam Clio, i20, Yaris ve Corsa seçeneklerini titizlikle incelerdim şahsen. Diğerlerini çok çeşitli sebeplerle eleyebiliyorum.



    Açıkçası ben de corsa düşünüyordum, o kadar arabadan bahsedildi 208i sevdim mesela ve hala corsa almayı düşünüyorum (şu an aracımı satılığa çıkardım satılır satılmaz araba alacağım). Bence corsa, jazz harici diğer araçların hepsinden daha geniş ve ferah, cliodan, fiestadan, polodan daha geniş ve iç daraltıcı, bayıcı bir havası yok. Dediğiniz gibi kendini kanıtlamış bir araba aynı zamanda ve 1.3 cdti 95 beygir motoru da oldukça güzel çoğu 1.4 dizel motora göre daha iyi hızlanıyor yakıtı da onlar kadar belki de daha az ve MTV si tamamından daha düşük en alt dilime giriyor. O yüzden bana genişlik, yakıt tüketimi, vergi dilimi, ikinci el konularında oldukça iyi geliyor açıkçası dış tasarımını da çok beğeniyorum 16" titanyum görünümlü alaşım jantları da oldukça güzel tok ve güzel bir iç tasarımı var fakat konsolunu pek beğenmiyorum biraz daha teknolojik olabilirdi. Şu an corsa almaktaki tek korkum uzun zamandır aynı kasanın duruyor olması yani belki ben alacağım bir 6 ay sonra yeni kasası çıkacak ki bu da beni üzer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hllnz

    dış tasarım: clio

    iç tasarım: punto evo + fiesta

    güvenlik: aveo

    donanım: aveo

    iç hacim jazz

    yakıt: polo + clio

    ikinci el: polo + fiesta

    malzeme kalitesi ve işçilik: polo + auris

    fiyat performans: clio + aveo



    Auris c segmenti değil miydi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adrion

    quote:

    Orijinalden alıntı: hllnz

    dış tasarım: clio

    iç tasarım: punto evo + fiesta

    güvenlik: aveo

    donanım: aveo

    iç hacim jazz

    yakıt: polo + clio

    ikinci el: polo + fiesta

    malzeme kalitesi ve işçilik: polo + auris

    fiyat performans: clio + aveo



    Auris c segmenti değil miydi?

    yaris demek istemiş olabilir arkadaş
  • dsgnin sorun çıkarmadığı bir motor çeşidi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adrion

    quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    Bu karşılaştırmayı çok yaptım araba almadan önce. Birçok değişkeni yorumladığımda alabileceklerim içinde en iyi olanın Hyundai i20 1.2 dohc team olduğuna karar verdim. Aracı 2011 yılında 25.800 liraya sıfır olarak aldım. Şu an 21.000 km yapmış bulunuyorum ve gayet memnunum. Son olarak da Brc marka tüp taktırdım, şimdilik ondan da memnunum. Şu an aracı satsam, aceleci davranmazsam 26.000 liraya alıcı bulacağını düşünüyorum.

    Geçen aylarda bir arkadaşım benden araç konusunda yardım istedi. Ben de ona Clio 4 1.2 75 beygir benzinliyi önerdim. Fiyat 31.000 lira. Yeni i20'nin en baz paketli olanı ise 30.500 liraya veriliyor. Tipi i20'den daha radikal, donanımda ise çok çok üstün. i20'nin arka koltuk genişliği ve 10 beygirlik bir motor avantajı dışında hiçbir üstünlüğü yok mevcut paketlerde.

    Polo, sandero, clio ve i20 kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki:

    1. Clio
    2. i20
    3. Polo
    4. Sandeo...

    Kullanmadıklarımdan rio ve ibiza, i20 ve polo'nun kardeşleri diyebiliriz. Fiesta oturanlara dar bir iç mekan veriyor. Son halini de tasarım olarak sevmedim. Punto birçok fiyat avantajına rağmen tutmadığı için şüpheyle yaklaşıyorum. Jazz ve Yaris'in sorunsuzluklarıyla meşhur olduğu zaten biliniyor. Aveo ve Mazda 2'nin servis ağı azlığı nedeniyle kumar oldukları kanısındayım. Corsa ise kendini kanıtlamış bir araç.

    Şu an bu sınıftan araç alacak olsam Clio, i20, Yaris ve Corsa seçeneklerini titizlikle incelerdim şahsen. Diğerlerini çok çeşitli sebeplerle eleyebiliyorum.



    Açıkçası ben de corsa düşünüyordum, o kadar arabadan bahsedildi 208i sevdim mesela ve hala corsa almayı düşünüyorum (şu an aracımı satılığa çıkardım satılır satılmaz araba alacağım). Bence corsa, jazz harici diğer araçların hepsinden daha geniş ve ferah, cliodan, fiestadan, polodan daha geniş ve iç daraltıcı, bayıcı bir havası yok. Dediğiniz gibi kendini kanıtlamış bir araba aynı zamanda ve 1.3 cdti 95 beygir motoru da oldukça güzel çoğu 1.4 dizel motora göre daha iyi hızlanıyor yakıtı da onlar kadar belki de daha az ve MTV si tamamından daha düşük en alt dilime giriyor. O yüzden bana genişlik, yakıt tüketimi, vergi dilimi, ikinci el konularında oldukça iyi geliyor açıkçası dış tasarımını da çok beğeniyorum 16" titanyum görünümlü alaşım jantları da oldukça güzel tok ve güzel bir iç tasarımı var fakat konsolunu pek beğenmiyorum biraz daha teknolojik olabilirdi. Şu an corsa almaktaki tek korkum uzun zamandır aynı kasanın duruyor olması yani belki ben alacağım bir 6 ay sonra yeni kasası çıkacak ki bu da beni üzer

    Çok güzel araç bence de. 95 beygirlik dizel seçeneği de hem ekonomik hem de performanslı. Kasa değişikliği konusunda ise kesinlikle haklısınız. Kasa değişirse son Corsa olmaktan çıkacak. Arabayı alıp 4-5 sene ve daha fazla kullanacaksanız ise bu kaygınız yersiz olacaktır zira mutlaka bir kasa değişecektir o sürede, 6 yılı bulması halindeyse iki kez kasa değişir. Bir-iki sene kullanıp satmayacaksanız gönül rahatlığıyla arabanızı alınız. İçinize sinmiş belli ki tadını çıkarırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    dsgnin sorun çıkarmadığı bir motor çeşidi yok.

    Ufaktan salla, ruhsat sahibi oldugum araci 2.5 yildir gozune sokuyorum daha ne istiyorsun?

    1.4 litre 85hp kullanicisiyim, henuz bir problem cikmadi.

    shadow gibi VW showroom'larina uzun uzun ic cekip bakanlarin aksine, showroomlara araba almak icin giriyorum.
  • Yav birak allasen kabak gbi acklama yapti adamlar halen yok bnmki sorunsz yok blmemnevkomik olmayn

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

     En İyi B Segmenti Hb Araç (Karşılaştırma)


    Sahibi olarak hemen cevaplayalım(objektif olmaya çalışacağım)

    2.el düşünülürse, bütün B sınıflarından uygun
    şanzıman gerek manuel gerekse AMT çok başarılı.
    Forumda tek kavramalılara saydırırlar. Aksine bu aracın son sürüm yazılım gayet iyi vites geçişleri var.
    Şanzımanın kronik problemi yok. Yakıt tüketimine de etkisi yok.
    Manuel modellerde cleartec ve lastik, yağ, gibi etkenler sebebiyle bir nebze az yakıyor manueller.

    Yakıt tüketiminde bana göre en iyi araç; çünkü fabrika değerlerini birebir tutturuyor.
    Manuel olan 4,3-6,3lt 5lt ortalamaya sahip
    AMT ise 4,6 - 7lt ortalama 5,5lt tüketime sahip(aracım lpg'li ama lpg tüketimini 1.2 çarpanına bölünce ortalama şehiriçi-dışı rahatca tutturuyor)

    İç hacim çok iyi, şu ana kadar binip de dar araç diyen çıkmadı, hatta ne kadar geniş dışarıdan küçük gözüküyor diyen çok.
    Tek sorun bagaj, biraz küçük diğer HB'lere göre.

    Görsellik olarak göreceli ama köpek balığı tasarımı hoş ve dikkat çekici, pis halde bile anahtarla çizilmesine sebp oluyor()

    Maalesef 1332cc oldugu için 1301-1600cc vergi diliminde ama az yakması ve PROBLEMSİZ olması sebebiyle göz yumuyorum.

    Sanılanın aksine 2.el piyasası fena değil, düzgün fiyata ilan açan satıyor, öyle son sahibi olursun esprilerini DSG'cilere pas atıyorum.

    Sürüş pozisyonu fena değil, aynalar yeterince büyük, ön cam iyi, tek sıkıntı A sutunu direkleri bazen problem oluyor.
    EPS direksiyon, şehir içi rahatlık sağlıyor, ama bir hidrolik kadar hisli değil, başka bir EPS'li araç kadar da hissiz değil.

    Konfor olarak B sınıfı için eh işte ama bir çok kişi tarafından sert süspansiyonları sebebiyle konfor konusunda eleştiri yağmuruna tutuluyor.
    Konfor konusunda, hiçbir marka mitsubishi markalı yarı otomatik klimasının eline su dökemez, çok iyi sogutma, ısıtma, yakıt tüketimi başarımı var. Sürücü koltugu yükseklik ayarlı ve direksiyon çok fonksiyonlu, cruise control ve ses sistemini kontrol etme olağını sağlıyor. Aynı zamanda deri direksiyon.

    Güvenlik olarak sağlam bir şasiye sahip kardeşi smart testlerine bakabilirsiniz, aynı şasiye sahipler.
    4airbag(invite donanım), fren konusunda iyi abs, ba, ebd var.
    Sert süspansiyonları yüksek yapısına rağmen bir çok araca kafa tutacak yol tutuşuna sahip, çok iyi bu konuda.

    Mivec motoru 95hp ve 125nm tork üretiyor, kasası ise 975kg oldugu için çok iyi yetiyor ve birçok 1.6 araca kafa tutuyor, manueli 0-100km/h 10sn civarında iken amt 11sn ki böyle bir araç için çok iyi ve yeterli. Ara hızlanmaları atmosferik olmasına ragmen çok iyi. Agresif kullanımda bile çift haneye ulaşmayan tüketim değerleri çok iyi

    Şanzımanı getrag alman yapımı, çok iyi, tam otomatikten geçtim, tam otomatiği aratmıyor. Ama hill holder olmadığı için sol ayak kullanmaya başladım egimli alanda sol ayak fren + sag ayak gaz, hiç de zor değil.

    Araçta LPG mevcut ve birçok dizelciyi ağlatan tüketimi var.

    cd Mp3 6hoparlör çalar var, hıza duyarlı ayarlanabiliyor, gayet tatminkar.

    B sınıfı şehir içi kullanılan bir araç, bunu da sağlıyor.
    B sınıfı araba alıp şehir dışı kullanan kişiler bu araçtan uzak dursun çünkü üretim amacına aykırı kullanım olur.

    Bu aracı tercih ettim çünkü, tutuldugu için kapak jant, manuel klimalı colt'tan 6-8bin tl pahalı satılan araçtan hiçbir farkı yok. Güvenlik, donanım, motor başarısı, şanzıman başarısı, uygun 2.el fiyatı sebebiyle tercih ettim. Sert süspansiyonlar sebebiyle konfor beklentisini karşılamaz ama sorun olmaz diyeni üzmez.

    AMT bakım maliyeti olarak da uygun, öyle mekatronikmiş, beyinmiş, 3-5bin TL masrafı yok, en fazla baskı balata(750tl), vites değiştiren robot(750tl) onun dışında pahalı bir şeyi yok, düzgün binildiği sürece 100bin de bir baskı balata dışında maliyeti yok. Isınınca kenara çek soğusun, aman bozulur diye narin kullan derdi yok.

    Servisleri diğer firmalara göre biraz iyi, benim gittiğim yetkili servis ilgili, çok pahalı değil, ama garanti olmadığı için özel ustada çok uygun bir şekilde yıllık bakımımı 150tl civarına hallediyorum.




  • hiç kimse toyota yaris dememiş.
    2013 1.33 yaris fun multidrive fun benzin+lpg cvt şanjuman sahibiyim 1 ay oldu aracı alalı şehir içi ve uzun yol yaptım şu an 1900 km de.
    1.33 olduğu için 1.3-1.6 vergi dilimine giriyorsunuz bu bir dez avantaj.
    aynı sınıfta sadece honda jazz yaristen daha üstün. kapasite olarak. ama jazz da kendini c segment bir üst sınıf olarak tanımlıyor o da başka bir konu.
    yakıt tüketimi kesinlikle en düşük araç yaris. benzinli ve lpg uyumu ile birlikte.
    yol tutuşu 140-150 lere kadar çok iyi
    göğüs çok sade ve yetersiz. 1970 lerden kalma bi göğsü var. vitesin önünde kocaman bi boşluk var ve hiç değerlendirilmemiş.
    torpido ufak. cepler çok küçük.
    aracın içi çok çok çok ama çok geniş. bagaj bu sınıftaki en genişi
    motor sesi ve rüzgar sesi makul derecede
    periyodik bakım en ucuzlardan biri. opel 480 tl yaris 280 tl.
    opel otomatik 33.000 tl idi yaris otomatik 37.000 tl. janzuman farkı ve japon olması itibarı ile yarisi tercih ettim. polo 1.4 dsg 40.000 tl idi yakıt tüketimi ve dsg olduğu için vaz geçtim.
    yokuş performansı BEKLENİLENİN çok çok üstünde.
    cvt şanzuman gereği 1500 devirle 100 km hız yapabiliyor.
    süspansiyonu biraz sert. ama çok ta değil.
    bu sınıfta tercih edilebilecek araçlar başında geliyor bence.
    megane 3 ün arkasına oturmanın imkanı bile yok. fiestanın içi çok dar. clio iyi ama o parayı vereceksin ve clio alacaksın düşündürücü biraz. polo da dar ama diğerlerine göre iyi. jazz ve yaris müthiş geniş.




  • Opel corsa, yaristen, yakıt tüketimi ikinci el ve vergi avantajı konularında üstün bence, aynı zamanda corsanın iç hacminin yaristen kalır bir yanı olacağını düşünmüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akmac

    Türkiye'deki Pololar böyle değil. O yüzden Clio 4 Icon rakipsiz.

     En İyi B Segmenti Hb Araç (Karşılaştırma)



    Hangi Polo böyle değil çok merak ettim. Bu araç GTI ve buradaki tüm Polo GTI'lar bu şekilde geliyor. Navigasyon standart değil tabi ama zaten yurtdışında da genelde standart gelmiyor. Yani normal Polo'yu zaten nerede alırsanız alın bu şekilde gelmez.




  • Ama harbiden görünüş 10 numara değil mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adrion -- 29 Temmuz 2013; 2:26:37 >
  • b sınıfı araçlar tartışılıyor punto isminin geçmemesi çok ilginç, sahibi olarak yorumlayayım

    gayet yakışıklı arabadır, ikinci eli mükemmeldir(polodan sonra en iyi 2. el), donanım olarak rakiplerinden biraz geri kalabilir ama yeterlidir
    dizelde efsane motor fiat multijet vardır son yaptığım ölçüm kmde 23krş
    parçası ucuzdur, bakımı ucuzdur, vergisi kaskosu ucuzdur, multijet motor çok rahat 500.000 km devirir, iç mekanı b sınıfı araçlar içerisinde normaldir
    f/p olarak b sınıfında ilk 3e girer
  • opellere lpg olmuyor. aliminyum sibop ve piston kullanılmış benzinle daha az tüketsin diye. birde avrupalar ile uzak doğular arasında fabrika verileri biraz farklı. uzak doğu söylediği değeri hatta daha aşağısını tutturabiliyor ama avrupa tutturamıyor.
    avrupa yakıt değerleri aracın dururkenki yakıtını ve yanlış hatırlamıyorsam 18 km den düşük hızlardaki yakıt tüketim değerlerini gale almıyor yani yok sayıyor bunun için normal kullanımda farklar çıkıyor.
    aklımdaki araba kesinlikle corsa idi arkadaşım dizelini almıştı ve çok memnundu. ben otomatik düşündüğüm için seçenek biraz azaldı ve dizel araç hiç düşünmüyorum. benzinli ve atmosferik yani lpg li araç benim için ilk sırada.
    araç alma işi tamamen önceliğnize bağlıdır.
    benim için öncelik - yakıt tüketimi - bakım maliyeti - sağlamlık
    daha önce opel kullanmışlığımız vardır. opeller çok rahat ama bir o kadar da nazik araçlardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifffff

    opellere lpg olmuyor. aliminyum sibop ve piston kullanılmış benzinle daha az tüketsin diye. birde avrupalar ile uzak doğular arasında fabrika verileri biraz farklı. uzak doğu söylediği değeri hatta daha aşağısını tutturabiliyor ama avrupa tutturamıyor.
    avrupa yakıt değerleri aracın dururkenki yakıtını ve yanlış hatırlamıyorsam 18 km den düşük hızlardaki yakıt tüketim değerlerini gale almıyor yani yok sayıyor bunun için normal kullanımda farklar çıkıyor.
    aklımdaki araba kesinlikle corsa idi arkadaşım dizelini almıştı ve çok memnundu. ben otomatik düşündüğüm için seçenek biraz azaldı ve dizel araç hiç düşünmüyorum. benzinli ve atmosferik yani lpg li araç benim için ilk sırada.
    araç alma işi tamamen önceliğnize bağlıdır.
    benim için öncelik - yakıt tüketimi - bakım maliyeti - sağlamlık
    daha önce opel kullanmışlığımız vardır. opeller çok rahat ama bir o kadar da nazik araçlardır.

    Ben de opel corsa 1.3 95 düşünüyorum ama kasası uzun yıllardır aynı yaklaşık 6 yıldır her an değişebilir ve arka camların manuel olması da can sıkıcı ve esp opsiyonlarda bile yok

    Aynı motor corsada da kullanılıyor dediğiniz gibi vergi, yakıt tüketimi ve dayanıklılık yönünden güzel motor ama ben corsayı daha çok beğeniyorum puntoya nazaran




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.