Şimdi Ara

en iyi dizel motor. (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
11.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • çok düşük devirlerde kullanmak sanıldığının aksine zararlıdır. BEnzinli bir motor 1500 devirin altına fazla indirilmemelidir. Çünkü düşük olan alt devir gücü ve torku nedeniyle motor aracı taşımakta zorlanabilir. Buda motor ömründen yer. Ayrıca zaman zaman(hafta 1-2) aracın redline kadar birkaç kere devirlendirilmesi birikmiş kurumların yakılmasını sağlar.
  • Benim duyduğumda devirli kullanım yönündeydi.
    daha once vw transporter vardı(2001) sürekli kurum tutuyordu.Yanlış hatırlamıyorsam 30-40binde illaki temizletmek zorunda kalıyorduk yoksa çekişten düşüyor gitmiyordu(bilakis yokusta).Ustalar yakıttan diyorlardı.Surekli euro dizel kullanammıza rağmen yine oluyordu.Bunun sebebi yakıtlarımızın kalitesiymiş.Ve bunun için devirli kullanmak gerek diyorlardı.Televizyonda da bir programda izlemiştim aslında onda da böyle demişlerdi.Birde ben transporter kullanırken Almanya'dan bir gurbetçi aracı gelmiş yine transporter kurum namına bir şey yoktu.

    geçen reno maiste merakımdan bu olayı sordum, doğruluğunu bilmiyorum ama 200 binde açılan motorda buna benzer birşey yoktu dediler.

    Devirli kullanmakla sürekli redline kullanmak bir olmasa gerek.

    teknik bilgim yok tabi uzman arkadaşlar daha iyi bilir ama transporter da çekiyorduk bu sorunu.Yeni modelleri nasıl bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz_han -- 25 Kasım 2007; 2:09:28 >




  • TRANPORTER OLAYI DOGRU 30 -40 KM BİR KURUM TEMİZLİGİ İSTİYORDU SONRA EGR SİSTEMİNİ İPTAL RTTİKTEN SONRA MOTORLAR DÜZELDİ.BENİM DUYUMUM TÜRKİYENİN ELİNDE 2011 E KADAR MAZOT KALİTESİ AYNI 2011 DEN SONRA DÜZELECEK MİŞ.ŞİMDİ BENZİNLİ ARABADA PEK ZARALI DEGİL VİTESİ 2000-3000 DEVİRDE DEGİŞ. ÇÜNKÜ ATEŞLEMEYE YARAYAN BUJİ VAR AMA DİZELDE ATEŞLEME KENDİ BASINÇLI OLDUGU İÇİN DİZELİ DÜŞÜK DEVİRDE PATLAMA İYİ OLMADIGI İÇİN YANMADA İYİ OLMUYOR BUDA KURUM YAPIYOR MOTORUN ÖMRÜ AZALIYOR.....
  • en iyi dizel bizim amcanın clio dci si2003 model 4 .sahibi (şirket kullanmış)araba yı servise bile götürmüo öle bi tek yag deiştirio o kadar arac 210 000 de şirketten sona km düşürülmüş olabilir
  • en iyi motor mercedes motoru hiç ellenmemiş 1972 mercedes var üstelik km si rahat 600 000 km üzeri yakıt belkı biraz fazla ama kalite insanı cezvediyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: stuka

    en iyi dizelin volkswagen de olduğunu duymuştum,ben renault megane dci kullanıyorum,okuduklarıma göreen az yakanda dci lar galiba...


    dci lerin üstüne az yakan araba tanımıyorum


    Ben tanıyorum ===> HDI
    Peugeot ve Ciroen kullanıyor. Ama performans olarak tabiki TDI


    TOSFED YAKIT TESTİ YAPTI
    22.06.2007
    Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 km'de ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi.

    Toplam 1,417 km'lik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbul'dan Antalya'ya gidip gelmeyi başardı. Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot’ya test verilerinin onaylandığı bir tescil belgesi de verildi.

    1,417 km'lik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407'nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbul'dan Antalya'ya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 km'de sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre).

    407 1.6 HDi'nin AB standartlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt.! Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı.

    Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor!

    Peugeot'nun 407'de ve diğer modellerinde kullandığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor.

    İstanbul'dan Antalya'ya 1,417 km'lik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 km'de 8.76 YTL).

    Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbul'da Kozyatağı'nda Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi.

    Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407'yi takip ettiler. Yolculuk İstanbul'a dönüşte tamamlandığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylandı.

    İstanbul-Antalya-İstanbul Test Verileri
    Geçilen kilometre 1417
    Tüketilen yakıt miktarı (litre) 52.16
    Ortalama tüketim (litre/100 km) 3.681
    Aracın testteki ağırlığı (yakıt+sürücü) 1565 kg
    Ortalama hız (km/s) yaklaşık 68 km/s

    Kaynak: TOSFED




  • valla az yakacak diye bu motora 70-80km de gidilirse motoru çok çabuk ömrü gider
  • valla az yakacak diye bu motora 70-80km de gidilirse motoru çok çabuk ömrü gider
  • mendel50 M kullanıcısına yanıt

    peki DCİ ler de kendi içinde ayrılıyor hangisi daha iyi

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.