Şimdi Ara

en iyi dizel motor. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
11.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HDI'lar turbosuz değil.Turbosuz olanlar genelde sonlarına sadece D ekliyorlar.Eski arabalar hariç turbosuz dizel az günümüze en yakın olanlar corsab 1.5, saxo 1.5d, kangoo 1.9D, doblo 1.9D, partner 1.9D onun harici yok sanırım bunlarda artık üretilmiyor 5-10 sene önceki modeller.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emp:) -- 15 Kasım 2007; 14:05:00 >
  • Arkadaşında açıkladığı gibi HDI dizellerde turbo vardır. Ben Peugeot 207 1.4 HDI kullanıyorum .
  • BURDA ÖNEMLİ BİR YANLIŞLIĞI DÜZELTMEK İSTİYORUM ,RENAULTUN AZ ÖMÜRLÜ OLAN MOTORLARI DCI LER DEĞİLDİR YANİ 100.000 KM Yİ DEVİREMEYEN ÜNLÜ MOTORLARI 1.9 D 1900 CC MOTORLARIDIR BU MOTORLAR R19 VEDE KANGOO VEDE EXPRESS MODELLERİNDE KULLANILMIŞTIR GÜCÜ İSE 65 HP DİR TURBO YOKTUR COMMON RAİL TEKNOLOJİSİNE SAHİP DEĞİLDİR VEDE ÇOK NAZİKTİR , RENAULT İLK DİZEL PAZARINA GİRİŞ MOTORUDUR YANİ ACEMİLİĞİNİ ATTIĞI İLK MOTOR 1.9 D MOTORUDUR , PİYASADA PEK TUTULMAZ ÖZELLİKLE RENOYU KÖTÜLEYECEK GALERİCİLER BUNU ÖRNEK GÖSTERİRLER

    DCİ MOTORLAR İSE COMMON RAİL TURBO DİZEL TEKNOLOJİSİNE SAHİP AYRI BİR DÜNYADIR KARIŞTIRMASIN KİMSE ,VEDE ÇOK AZ YAKIT HARCARLAR VEDE ŞU ANDA TRAFİKTE 240.000 KM Yİ DEVİRMİŞ DE Bİ SÜRÜ TAKSİ (CLİO -MEGANE) GÖREBİLİRSİNİZ DAHA MOTORA EL VURULMAMIŞ ÇOK KMLİ DCİLERİ PİYASADA ÇOK SAYIDA GÖREBİLİRSİNİZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 16 Kasım 2007; 11:54:30 >
  • crdi tekonojisi aynı diyelim peki..markadan markaya farkı olurmu..yani hyundai ile diğer crdi motor üreticilerinin motoru aynı mı yoksaaaa....sadece crdi si mi aynı yani sistemi..
  • bide 2007 getz diesel.crdi 80 bg. klima abs. kaça gider 19.500 istiyorlar...
    40.000 de araba...
  • hyundailer hakkında bir bilgim yok ama internetten baktığım kadarıyla ikinci el fiyatları 17.500 den başlıyor 23 e kadar gidiyor...imkanınız varsa dizel aracı sıfır almanızı tavsiye ederim.dizel aracın bakımı benzinlilere oranla daha çok hassasiyet ister.bu yüzden sıfır araçta içiniz biraz daha rahat olur..ama bildiğiniz veya temiz bir ikinci el de düşünülebilir..
    Dizel corollayı da tavsiye ederim.arkadaşımda corolla sedan dizel var.performansı normal derecede,yakıt tasarrufu iyi düzeyde bir araçtır.ayrıca corollanın servisinin kalitesini ve sorunsuzluğunu da birçok kişiden duymuştum..
    Ben Focus 1.6 tdci hb kullanıyorum..aracımdan performans konusunda çok memnunum ancak fazla agresif kullanımda menzil 850 km.ye kadar düşüyor..normal kullanımda 1000 km.yi devirmemek işten bile değil..53 lt.lik deposu var..uzun yolda 1.300 km.ye kadar çıkanlar var..
  • Bende 1.3 astra var memnunum ş.içi şehir dışı tüketiminden şehirçinde trafikte 7-7.5 civarı bişey yakıyor uzun yolda da 110km civarında 4.5 dizellerin verimliliği hemen hemen aynı motor ömrü için bir şey diyemeceğim ama motorun büyüklüğüyle motor ömrünü kıyaslayarak kesin yargılara varmak ne kadar doğru bilemiyorum anlayan bilen varsa açıklarsa teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RocknRoll@ -- 22 Kasım 2007; 20:17:03 >
  • walla arkadaşlar ben rektifiyeciyim yeni nesil dizel moturu yapmaktan gına geldi.bu kadar pis motorlar olamaz .eskiden bir dizel motorlar 200bin-350bin motoru ellemezsin şimdi 15.000 de 20.000 de motorlar sorun çıkarıyor sorunlar aynı .piston sarma.hararet.çkişten düşme.yani aynı motordan 1-2 tane gelse diyecemki tesadüf şansızlık olur.ama yemin ederimki ayda 40-60 adet dizel motoru geliyor ve hepsi meşhur yeni nesil dizel motor yok .1.3 mjt.1.5 dci.1.5 cdri 1.9 tdi 1.4 hdi hepsi hikaye he görmedigim tek dizel motor toyota d4d



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karamurat39 -- 24 Kasım 2007; 0:24:59 >
  • 2 gün önce arkadaşımın aracacının mazot pompası arızalanmış araç 2005 model 70bin km mazot pompası tam 5.000 ytl şaşırdım.birde enjektörde sorunçıkarsa 2.500 ytl o etti=7.500 ytl arabanın 2. el fiyatı 17-22.bin ytl . parası olan için sorun degil olmayan için adam arabayı servise bırakıp gider.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karamurat39

    2 gün önce arkadaşımın aracacının mazot pompası arızalanmış araç 2005 model 70bin km mazot pompası tam 5.000 ytl şaşırdım.birde enjektörde sorunçıkarsa 2.500 ytl o etti=7.500 ytl arabanın 2. el fiyatı 17-22.bin ytl . parası olan için sorun degil olmayan için adam arabayı servise bırakıp gider.


    Turbo arızasını unutmussun oda 2,500 civarıydı yanlıs hatırlamıyorsam
    Bosuna dememisler 2 el dizel alınmaz. Millet sıfır alıyo ekonomini yapıyo, tam masraf cıkaracak kilometrelere geliyor arac hemen araba pazarına.
  • hocam dizel yakarken ucuz ama allah korusun motor bir arıza yaparsa az yaktığınız yakıt paralarını misli ile tamire verirsiniz.
    ben dizel araba konusunda mesefeli yaklaşanlardanım.eğer alırsam bile az km de elden çıkarırım.motor arıza yapmaya başladımı ekonomi mekonomi kalmaz keşke benzinli alsaydım dersiniz.
    o yüzden cesaretli birisi bile olsanız dizelin ikinci eli alınmaz.çok riskli
  • şirkette hemen hemen listedekilerin tümünü kullandım
    1.3 multijet
    Artısı: vergi
    eksisi: özellikle alt devirlerdeki cansızlığı ve performans
    Ömür: 300000 devirmiş birçok multijet taksi gördüm
    yakıt tüketimi:orta karar
    1.5 dci
    Artısı: düşük devirlerde iyi performans yakıt tüketimi
    eksisi:Türkiyeye eski model motorları geliyor
    Ömür:300000 devirmiş birçok dci taksi gördüm
    yakıt tüketimi çok iyi
    d4d:
    Artısı: motor çok sessiz
    eksisi:performans(bana göre)özellikle devirlenmelerde belli ediyor,yakıt tüketimi
    motor ömrü:şirkettekiler 200000 den sonra satıldı
    yakıt tüketimi:rakiplerine göre çok
    1.6 Hdi
    artısı: performans
    eksisi:yakıt tüketimi
    Motor ömrü:henüz bir fikrim yok

    aşağıdakileri ise kullanmadım
    ama en eski teknoloji olanlar vw grubunun tdi'ları
    Hyundai CRDi ler için ise fazla yakıt tükettiğini duydum




  • Megane 1.5 DCİ, Astra 1.3 CDTI, Corolla 1.4 D-4D arasındaki araçlardan hangisi daha seri?
  • ARKADAŞLAR DCİ MULTİJET TDCİ CDTİ TDİ VEYA DİĞER HEPSİ BUNLARIN BAZILARININ 40.000 - 100.000 KM LERDE MOTOR BİTİRDİĞİNİ VEYA HARARET YAPARAK YATAK SARDIĞINA ŞAHİT OLMUŞUZDUR PEKİ NASIL OLUYORDA BU KMLERDE BU MOTORLAR BİTİYOR ?

    BİZİM İNSANIMIZ SİNEKTEN YAĞ ÇIKARMAYA BAYILIR MALESEF BU MOTORLARIN BU KADAR DÜŞÜK KM DE BİTMESİNİN NEDENİ YÜKSEK KÜKÜRT VE KALİTESİZ YAKIT KULLANIMI YOKSA SANILDIĞI KADAR BU MOTORLARIN ÖMRÜ AZ DEĞİLDİR , YÜKSEK KÜKÜRT VE KALİTESİZ MAZOT DİZEL MOTORU KANSER EDER EN KISA ZAMANDADA GÖTÜRÜR İNSANLARIMIZ LİTRE BAŞINA 150 KRŞ KAR EDECEM DİYE MOTORU HİÇ DÜŞÜNMÜYOR O YÜZDEN DİZEL ALACAKSANIZ MUTLAKA KULLANAN KİŞİNİN SÜREKLİ DÜŞÜK KÜKÜRTLÜ YAKIT YANİ EURODİESEL ALDIĞINDAN EMİN OLMALISINIZ YOKSA BAŞINIZ ÇOK AĞRIR ÖRNEĞİN ŞİRKETLER VEYA FİLO LARDAN ARAÇ DİZEL ALIRKEN VEYA GALERİLERDEN ALIRKEN ÇOK DİKKAT EDİLMELİDİR

    PEKİ YÜKSEK KÜKÜRTLÜ YAKITIN ZARARLARI NELERDİR ?

    - GÜCÜNÜ EGSOZ GAZINDAN ALAN TURBOYU MAHVEDER PANERLLERDE KURUM OLUŞTURUR ÖMRÜ KISALIR
    - KATALİZÖR VEDE ÜZERİNDEKİ SENSÖRLERİ AŞIRI KURUMLA KAPLAR
    - COMMON RAİL DİZELLERDEKİ ENJEKTÖRLER DİREK SİLİNDİR İÇİNDE OLDUĞUNDAN DİREK ETKİLENİR
    - SİLİNDİR İÇİ YANMA ODASI KISA SÜREDE TAHRİP OLUR
    - POMPANIN KISA SÜREDE ARIZALANMASINA VEDE YAKIT FİLTRELERİNİN TAHRİP OLMASINA NEDEN OLUR

    HAAA BUNLAR UZUN SÜREDEMİ OLUR ARADA VEYA AYDA YILDA BİR DEPOMUZU NORMAL UCUZ MAZOTLA DOLDURSAK BİŞEY OLURMU ?
    CEVAP : HAYIR DEPONUZA BİR KERE BİLE YÜKSEK KÜKÜRTLÜ KALİTESİZ YAKIT KOYSANIZ ANLATILAN ŞARTLARI OLUŞTURMAK İÇİN ORTAM SAĞLANMIŞ OLACAKTIR ÖZELLİKLE ENJEKTÖRLER DEPODAN ETTİĞNİZ KARI SİZE HEMEN ÖDETECEKTİR İLERİKİ ZAMANLARDA İSE DİĞER MOTOR ELEMANLARI




  • yeni corolla d-4d son hız ve ara hızlanmada daha iyi (not: kendi tecrübelerime göre)

    quote:

    Orjinalden alıntı: demir_mert

    Megane 1.5 DCİ, Astra 1.3 CDTI, Corolla 1.4 D-4D arasındaki araçlardan hangisi daha seri?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 24 Kasım 2007; 17:22:39 >
  • toyota her zaman 1 numara

    quote:

    Orjinalden alıntı: karamurat39

    walla arkadaşlar ben rektifiyeciyim yeni nesil dizel moturu yapmaktan gına geldi.bu kadar pis motorlar olamaz .eskiden bir dizel motorlar 200bin-350bin motoru ellemezsin şimdi 15.000 de 20.000 de motorlar sorun çıkarıyor sorunlar aynı .piston sarma.hararet.çkişten düşme.yani aynı motordan 1-2 tane gelse diyecemki tesadüf şansızlık olur.ama yemin ederimki ayda 40-60 adet dizel motoru geliyor ve hepsi meşhur yeni nesil dizel motor yok .1.3 mjt.1.5 dci.1.5 cdri 1.9 tdi 1.4 hdi hepsi hikaye he görmedigim tek dizel motor toyota d4d




  • evet 200ü çok rahat görürsün 0 100üde tablolardakinin aksine daha iyidir 10 sn falandır heralde dimi?
    ara hızlanmalar konsunda 90 hplik astra daha iyidir sonuçta 6 ileri vitesi var daha kısa oranlı bir şanzman seçilmiş durumda. ama son hız konusunda birşey diyemeyeceiğim belirtilen 3 aracıda kullanmadım sadece mantığım doğrultusunda konuşuyorum. içlerinde tek 16v motorda astrada bilginiz olsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    yeni corolla d-4d son hız ve ara hızlanmada daha iyi (not: kendi tecrübelerime göre)

    quote:

    Orjinalden alıntı: demir_mert

    Megane 1.5 DCİ, Astra 1.3 CDTI, Corolla 1.4 D-4D arasındaki araçlardan hangisi daha seri?






  • sorunsuz ve sessizlik bakımından toyota d4 d
  • bu common rail teknolojisi ilk büyük iş makinalarında kullanıldı iş makinalarının piston çapları 110-135 mm arasında degişiyor binek araçların piston çapları ise 74-90 arası hele bu 1.3 1.4 1.5 1.6 motorların 82 mm geçmiyor şimdi bu ufak çaplı pistonlar okadar yükü basıncı kaldırmıyor.birde bizim insanlar dizel aracı benzinli arac gibi kullanıyor dizel arabayı devirli kullancaksın vitesi 3500-4500 arası degişmesi lazım az yaksın diye gaza basmassan motorun ömrü gider....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karamurat39

    bu common rail teknolojisi ilk büyük iş makinalarında kullanıldı iş makinalarının piston çapları 110-135 mm arasında degişiyor binek araçların piston çapları ise 74-90 arası hele bu 1.3 1.4 1.5 1.6 motorların 82 mm geçmiyor şimdi bu ufak çaplı pistonlar okadar yükü basıncı kaldırmıyor.birde bizim insanlar dizel aracı benzinli arac gibi kullanıyor dizel arabayı devirli kullancaksın vitesi 3500-4500 arası degişmesi lazım az yaksın diye gaza basmassan motorun ömrü gider....


    Ya su devirli kullanma olayını biraz daha acabilirmisin. Ne zararı var devirsiz kullanmanın. Mesela devirli kullanınca arabanın limitlerini zorluyoruz. Üretici artık motora zara gelicek diye redline koymus, oda yetmemiş devir kesici koymus. Ama düşük devirde pek birşey olacagını samıyorum. Cünkü araba hic zorlanmıyor.

    Yanlıs anlama karamurat39 ogrenmek için bunları yazdım. Motor ustası oldugunu biliyorum.

    Bende Jazz ve civic var. Jazz otomatik (cvt) vites. Evden işe kadar cogu zaman 2000 deviri gecmeden ve genelde de 1500 devir de gidiyorum. (mesafe 42km) Sence yanlısmı bu yaptıgım




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.