Şimdi Ara

EN İYİ SERVİS HANGİ MARKADA (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
10.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiat servisleri ile hep kötü tecrübe yaşadım. Müşteri hizmetleride aynı şekilde. Tavsiye etmiyorum. Zaen bu yüzden bir daha bu markayı almayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: :::biohazard:::


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÆmL

    Hepsi aynı, hepsi soyguncu.



    ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX


    quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    Arkadaş hiç biride 5 para etmez.. Nedenmi servislerde çalışanların yüzde 95 i kalifiyesiz elemandır.. Çünkü verilen ücreti servisler oldukça düşük tuttuğu için..Makina mühendisi felam gidip serviste çalışmaz...Bu yüzden sınıflama yaparken vasatın üzeri diye sınıflamak lazımdır kanısındayım..

    Ama sana şunu deyim, burda hiç kimse çıkıpta şu markanın servisi iyidir de diyemez..Çünkü servisten servisede kanı değişiyor.. Mesela Toyotanın Y servisi çok iyi X servisi ise çok kötü olabilir.. Bu yüzden sana tavsiyem sana mesafe olarak yakın olan markaların servislerini araştır..Çevrendeki eş dost komşuya sor, soruştur...Hangi servis iyiyse, o servisin markasıda hoşuna gidiyorsa omarkanın aracını satın al derim..Araç seçerken mutlaka servisin size yakın olmasına dikkat edin, servis hakkındaki görüşleri felamda alın derim..



    makine mühendisi maaş az olduğundan servisde çalışmaz orda kalifiyesiz ler çalışıyo demişsinde. dostum makine mühendislerinin servisde ne işi var??

    makine mühendislerinin çalıştığı servisden korkucaksın asıl sen. mühendis dediğin insanlar teorisi en üst düzey ama pratiği en alt düzey insanlardır.

    sana makineyi gözü kapalı çizer motorun parçalarını ölçülerini sıcaklık derecelerini kitap gibi bilir. . ama al lastik değiştir desen değitiremez

    mühendis masa başı hesap kitap ölçü biçti uzmanıdır. servislerde araba altına yatmazlar yatsada o arabadan hayır bekleme:):):)



    servislerde tekniker ve teknisyenler çalışır. yani meslek lisesi mezunu yada 2 yıllık otomotiv yüksek okul mezunları. bunlarda mühendis gibi ehsap kitap eğitimi alırlar. ama 16 yaşına girdikleri gibi lisede okurken bile 2 gün okul 3 gün servisde staj yaparlar.


    bu kişilerde o malzemenin ingilizce ismini mühendis gibi söleyemez belki. ama gözü kapalı triger değiştirir misal.



    servislerde çalışan insanların bence nitelikleri hakkında tam bilgi sahibi değilsiniz . servisde mühendis arabanıza bakım yapsa iyi bişi olcak sanıyosunuz.

    bi püf noktası. arabanıza en iyi okuldan mezun olmuş mühendise elletmeyin. liseden sonra ömrü sanayide geçmiş usta o arabanın dilinden anlar.

    elinde 4 yıllık diploması olmaması o adamı kalifiyesiz yapmaz.

    lise mezunu ustanın yanına 10 tane mühendis getir 10 tanesi bi pompa sökene kadar bi usta 2 tane söker takar.


    İşte bu ülkede bu mantıkla kaybediyoruz.. Meslek lisesi mezununu Üniversite mezunu bir mühendisten üstün görerek.. Sana şöyle örnek vereyim o zaman:

    Hemşire NASIL OLUNURDU hemşirelik meslek lisesinden mezun olan direk hemşire olurdu değilmi.. Ve bu hemşireler daha sonra direk Hastanelerde göreve başlarlar.. Peki hemşireler Ameliyat yaparlarmı? Doktor a yardımcı olmak için vardırlar hemşireler.. Doktor a gerekli malzemeleri felam temin ederler, Terini silerler.. Bazen doktor güvenirsede son dikişi onlara attırır..

    Gelelim diğer açıklamana efendim tekniker şöyleymiş, meslek lisesi mezunu gözü kapalı sökermiş motoru.. Mühendiste elbette ilk 2 sene bir staj aşaması geçirecek, teoriyi pratiğe uygulama imkanı verilsinki yararlı olsun..Teknikerler ve Meslek lisesi mezunları hemşire rolünde, Mühendisse Doktor rolünde olmalıdır.. Eğer bu düzen oturtulursa Servislerden memnuniyetimiz inanın bir nebze olsun artar.. Ama bizim ülkede Doktor yerine ne üdüğü belirsiz Sağlık lisesi mezunu sihhiyeye gidilir.. Avukat yerine arzuhalciye gidilir.. Mühendis yerinede eski mantıkla salla pati araç tamir eden.. Araçtan motordan gelen değişik seslere normal abi diyen, araç bozuluncada abi yanlış kullanmışsın deyip bütün suçu sana yükleyen tipler... Bu gün Yetkili Servislerde özellikle mühendis çalıştırılmamasının nedeni sineğin yağını çıkartma amacından başka bir şey değildir.. Mühendise ücret ödemek yerine asgari ücretli kişiler çalıştırıyorlar.. Meslek lisesi mezunu bile değildir çoğu.Zaten bayilerin Türkiyede Araç Markalarının umurunda değil araç satıldıktan sonraki işlemler.. Sonuçta araçların bozulması onların lehine.. Oysa Mühendislere emanet edilse, onlarda teoriyi belli bir zaman sonra pratiğe dökecektir.. Ayrı eten okumuş adama dert anlatmak cahilden daha iyidir sanırım.. Çünkü artık bıktım, motordan gelen her sese normaldir diyen tiplerden..Aracın motorunun tepesine çıkıp 10 km gezip sesin nerden geldiğini arayan tipleride görüp şahit oldum ya


    arkadaşım boşuna kendini yorma. mantıkda bişi yok.

    senin mantığında olan insanlar müteahit ile mimar. mimar ile inşaat mühendisinini hepsini n aynı işi yaptığını sanan insanlardır:)


    beni tanıyanlar biliyor ben ford ürün geliştirmede çalışma imkanım oldu 2 yıl ..

    mühendis parçayı tasarlarken bir üstündeki mühendise sormaz. atölyeye inip senin vasızsız dediğin ustalara sorar. çünkü o işi bilen ustadır.

    teknikeri mühendisden üstün görüyosun demişsin.

    arkadaşım gayet açıklayıcı yazdım servis departmanı prtaik bilgi gerektirir. teorik bilgi bi yere kadar yardımcı olur.
    buna el yatkınlığı da diyebilirsin.


    o arabayı tasarlamak üretmekde mühendisler ön plana çıkar.

    ancak o aracı montajlamada sökme takma tamir aşamasıdna teknikerler ortaya çıkar.


    eğer bir mühendisin bir teknisyenden yada teknikerden daha fazla pratik bilgiye ve pratik ustalığa. üstüne basarak sölüyorum pratikkk. inanıyosan neyazıkki boşuna inanmışın.



    senin düşünce çok safca iyi niyetli bi düşünce ama yalnış. sadece gülünür buna.

    maaşı az olduğu için mühendisler servisde yokmuş:) sen bi mühendise sorsana sana 5 bin maaş vercez gel servisde çalış?
    sana diyeceği yanıt ben servisde çalışmak içinmi o okulu okudum:? bunun maaşla alakası yok .


    mühendisin işi ayrı. teknisyenin teknikerin işi ayrı. ben okadar yıl servisde çalıştım mühendis falan olmaz servisde ne mühendisi arkadaşım ya başkasının yanında söleme sana gülmesinler.

    mühendis üretim hattında fabrikasında iş bulamazsa gelir servise. onun dışında istediğin parayı ver .

    el yapımı arabalarda ferrari bugatti gibi bunlarda mühendisler çalışır. fabrikasyon araçların servis işlemlerini teknisyenler yürütür.

    bunun mantıkla ilgisi yok. hemşireleri doktorları örnek vermene gerek yok . ben fabrikadada çalıştım servisdede çalıştım .

    hem meslek lisesi motor mezunuyum hem 2 yıllık otomotiv mezunuyum . servis danışmanıyım . arkadaşımda makine mühendisi.

    onun yaptığı iş ayrı benimki ayrı .
    konuyla ne kadar alakasız olduğunuz belli . ben işin içindeyim okadar okuduk ettik yılalrdır çalışıyoruz servisde .
    sölüyorum mühendisin ne işi var araba altında yağ değiştiricek pratik bilgisi az onların diyorum hala öyle mantıkmı olur böle mantıkmı olur.


    mühendislik oku git bi servise başvur deki ben mühendisim en iyi okuldan hemde. adam 1 hafta deniycek seni geçicen motorun başına daha anahtarların numarasını bilmiyosun direk yol vercek sana.

    servisde diploma lazım değil tecrübe lazım. mühendislerin teorisi yüksektir. atölye tecrübesi teknisyenlerin yarısı kadardır .


    Bir makina mühendisi olarak birkaç şey yazmak istedim.

    El emeğinin kullanılacağı çoğu yerlerde makina mühendisi çalıştırmak gereksizdir.
    Bu işlemleri teknik elemanların yapması daha mantıklıdır.

    Ben 6 yıl ARGE'de makina mühendisliği yaptım.
    Bir parçayı tasarlarken ustabaşını da yanıma çağırırdım, "bu parçayı tezgahta nasıl işlersin, montajda şöyle yapsak sorun olur mu? DÜşüncen nedir?" diye sorardım. Çünkü ben mühendis olarak teorik çoğu detayı, malzeme özelliklerini, dayanımı vs. biliyor olabilirim, ama eğer tasarladığım parçayı bir tekniker işleyecekse, ustabaşının yıllarca edindiği tecrübelerden faydalanmamak kendini beğenmişlik olur.

    Bu arada belirteyim, CNC tezgahın başına geçerek bütün ayarlarını tek başıma yapabiliyordum. Yani pratikte de elimden iş gelir. Sadece teorik değilim.

    Eski otomobilimi (spring) geçen hafta işyerimde (sakin geçecek bir haftaydı) yanımdaki bir çalışanla beraber komple saç haline getirdim, bütün camları, koltukları, döşemeleri (taban-tavan) söktüm ve kaporta-boyaya gönderdim. Boyadan gelince de tekrar toplayacağım. Toplarken de yalıtım konusuna el atacağım.
    Bir makina mühendisi olarak bu işler de elimden gelir ve hoşuma gider. Kaportacı da aracı dağıtabilirdi, ama söktükten sonra toplarken benim kadar temizlemezdi, özen göstermezdi.

    Veya bayilerim ürün standı istiyorlardı. Mobilyacı ile konuştum, tanesine 120 lira istedi. Ben gittim, yatar testere, kompresör, şarjlı tornavida, vs. marangoz teçhizatlarını aldım, plaka halinde mdf lam aldım, tanesini 60 tl'ye mal ettim ve makinalar da benim yanıma kar kaldı. Ayrıca bu makinalar ile ablamın evindeki kilere iki tane dolap, yatak odasına sürgülü ayakkabı dolabı yaptım, . Tabii ki sanat eseri değiller, ama iş görüyor

    Servis konusuna gelince
    Makina mühendisi serviste sadece "servis müdürü" olarak bulundurulabilir.
    O da müşterilere inandırıcılık açısından açıklama yapması konusunda.
    Yetkili servislerde yapılan işlemlerde bir mühendisin bilgisine gerek yoktur.

    Yetkili servislerdeki usta geçinen ve yanlarında kalfa geçinen çoğu çoluk çocuğun teorik tecrübelerine güvenmeyen biri olarak tamirat ile ilgili konularda kararları kendim veririm. Gerçekten "USTA" barındıran yetkili servis sayısı çok azdır. Çünkü gerçek usta gereksiz parça değiştirmez, gereksiz masraf çıkarmadan gerekli tamiratları ve değişimleri yapar. Yetkili servislerdeki çalışanlar ise "parça değişimi" konusunda uyarılmışlardır. Değiştirin gitsin.

    Geçen gün babamın aracı için sipariş ettiğim kapı kolunu almak için servise gittim. Müşteri temsilcisi ile aracını servise bırakan adamın telefon konuşmasına şahit oldum.

    "İyi günler efendim, aracınız için yetkili servisinizden arıyorum"
    "Aracınızı inceledik, gerekli bakımı hakkında bilgi vermek için aramıştım"
    "Fren balatalarınız ve diskleriniz değişecek"
    "Sağ arka fren lambanız yanmıyor, değişecek"
    "Klima kompresörünüz değişecek"
    "Klima kompresörünün fiyatı 1.700 TL"
    "Ses yapıyor"
    "Evet efendim, sadece ilk çalıştırmada yapıyor"
    "Evet efendim, birkaç saniye sonra geçiyor"
    "Evet efendim, çalışmasında bir sorun yok"
    "Evet efendim, teknik olarak büyük bir sorun değil, sadece ses var"
    "Tamam, değiştirmeyelim"

    Eğer müşteri aracından anlamayan bir müşteri olsa idi, 1.700 TL'ye klima kompresörü değişivermişti. Bu yüzden yetkili servislere güvenmiyorum.

    İyi ustaların sanayide kendi işlerinin başında olduğunu düşünenlerdenim. Gider parçayı parçacıdan kendim alırım, kendim seçerim.

    DÜZELTME: aracın markasını kaldırdım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 30 Haziran 2010; 19:24:44 >




  • En iyi ustalar özel servislerde.Yetkili servisler tamire yanaşmıyor,hemen değişime gidiyorlar.O yüzden benim tercihim özel servis olur.Bir örnek.Birgün araca bindim göstergeler,yol bilgisayarı çalışmıyor.Gittim sanayiye,adamlar düzeltmek için uğraşacağız dedi.1 saat falan uğraştılar,tamir oldu.20 TL para verdim,yırttım.Yetkili serviste şuyu bozulmuş,buyu bozulmuş deyip paneli komple değiştirip bana dünyanın faturasını çıkartırlardı muhtemelen.
  • En iyi servisi bilmem de benim gittiğim en kötü servis Opel'indi.
    Mercedes'in servisi gayet iyi müşteri memnuniyetine gerçekten önem veriyorlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974
    Servis konusuna gelince
    Makina mühendisi serviste sadece "servis müdürü" olarak bulundurulabilir.
    O da müşterilere inandırıcılık açısından açıklama yapması konusunda.
    Yetkili servislerde yapılan işlemlerde bir mühendisin bilgisine gerek yoktur.


    hay ağzına sağlık . bunu sölemen bile COMMANDERX isimli arkadaşı ikna edermi bilmiyorum

    ben kendim teknikerim. sabah beri anlatamadım . bi mühendisin kendi ağzıdnan sölemesi daha ikna edici olmuştur.

    seninde ddediğin ve benim yukarda belirttiğim gibi müşteriye teknik konularda doyurucu açıklama yapsın diye mühendis koyarlar iletişimide kuvvetlidir bi ustaya göre.


    ama servisde 30 kişi çalışıyosa arkadaşa göre 30uda mühendis olmalı . teknikerse teknisyense vasıfsızdır.

    adamlar liseden sonra meslekleri üzerine 2 yıl daha okusunlar. çalışsınlar sonra arabanın A sından anlamayanlar gelip vasıfsız desin olur iş değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX


    quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    Arkadaş hiç biride 5 para etmez.. Nedenmi servislerde çalışanların yüzde 95 i kalifiyesiz elemandır.. Çünkü verilen ücreti servisler oldukça düşük tuttuğu için..Makina mühendisi felam gidip serviste çalışmaz...Bu yüzden sınıflama yaparken vasatın üzeri diye sınıflamak lazımdır kanısındayım..

    Ama sana şunu deyim, burda hiç kimse çıkıpta şu markanın servisi iyidir de diyemez..Çünkü servisten servisede kanı değişiyor.. Mesela Toyotanın Y servisi çok iyi X servisi ise çok kötü olabilir.. Bu yüzden sana tavsiyem sana mesafe olarak yakın olan markaların servislerini araştır..Çevrendeki eş dost komşuya sor, soruştur...Hangi servis iyiyse, o servisin markasıda hoşuna gidiyorsa omarkanın aracını satın al derim..Araç seçerken mutlaka servisin size yakın olmasına dikkat edin, servis hakkındaki görüşleri felamda alın derim..



    makine mühendisi maaş az olduğundan servisde çalışmaz orda kalifiyesiz ler çalışıyo demişsinde. dostum makine mühendislerinin servisde ne işi var??

    makine mühendislerinin çalıştığı servisden korkucaksın asıl sen. mühendis dediğin insanlar teorisi en üst düzey ama pratiği en alt düzey insanlardır.

    sana makineyi gözü kapalı çizer motorun parçalarını ölçülerini sıcaklık derecelerini kitap gibi bilir. . ama al lastik değiştir desen değitiremez

    mühendis masa başı hesap kitap ölçü biçti uzmanıdır. servislerde araba altına yatmazlar yatsada o arabadan hayır bekleme:):):)



    servislerde tekniker ve teknisyenler çalışır. yani meslek lisesi mezunu yada 2 yıllık otomotiv yüksek okul mezunları. bunlarda mühendis gibi ehsap kitap eğitimi alırlar. ama 16 yaşına girdikleri gibi lisede okurken bile 2 gün okul 3 gün servisde staj yaparlar.


    bu kişilerde o malzemenin ingilizce ismini mühendis gibi söleyemez belki. ama gözü kapalı triger değiştirir misal.



    servislerde çalışan insanların bence nitelikleri hakkında tam bilgi sahibi değilsiniz . servisde mühendis arabanıza bakım yapsa iyi bişi olcak sanıyosunuz.

    bi püf noktası. arabanıza en iyi okuldan mezun olmuş mühendise elletmeyin. liseden sonra ömrü sanayide geçmiş usta o arabanın dilinden anlar.

    elinde 4 yıllık diploması olmaması o adamı kalifiyesiz yapmaz.

    lise mezunu ustanın yanına 10 tane mühendis getir 10 tanesi bi pompa sökene kadar bi usta 2 tane söker takar.


    İşte bu ülkede bu mantıkla kaybediyoruz.. Meslek lisesi mezununu Üniversite mezunu bir mühendisten üstün görerek.. Sana şöyle örnek vereyim o zaman:

    Hemşire NASIL OLUNURDU hemşirelik meslek lisesinden mezun olan direk hemşire olurdu değilmi.. Ve bu hemşireler daha sonra direk Hastanelerde göreve başlarlar.. Peki hemşireler Ameliyat yaparlarmı? Doktor a yardımcı olmak için vardırlar hemşireler.. Doktor a gerekli malzemeleri felam temin ederler, Terini silerler.. Bazen doktor güvenirsede son dikişi onlara attırır..

    Gelelim diğer açıklamana efendim tekniker şöyleymiş, meslek lisesi mezunu gözü kapalı sökermiş motoru.. Mühendiste elbette ilk 2 sene bir staj aşaması geçirecek, teoriyi pratiğe uygulama imkanı verilsinki yararlı olsun..Teknikerler ve Meslek lisesi mezunları hemşire rolünde, Mühendisse Doktor rolünde olmalıdır.. Eğer bu düzen oturtulursa Servislerden memnuniyetimiz inanın bir nebze olsun artar.. Ama bizim ülkede Doktor yerine ne üdüğü belirsiz Sağlık lisesi mezunu sihhiyeye gidilir.. Avukat yerine arzuhalciye gidilir.. Mühendis yerinede eski mantıkla salla pati araç tamir eden.. Araçtan motordan gelen değişik seslere normal abi diyen, araç bozuluncada abi yanlış kullanmışsın deyip bütün suçu sana yükleyen tipler... Bu gün Yetkili Servislerde özellikle mühendis çalıştırılmamasının nedeni sineğin yağını çıkartma amacından başka bir şey değildir.. Mühendise ücret ödemek yerine asgari ücretli kişiler çalıştırıyorlar.. Meslek lisesi mezunu bile değildir çoğu.Zaten bayilerin Türkiyede Araç Markalarının umurunda değil araç satıldıktan sonraki işlemler.. Sonuçta araçların bozulması onların lehine.. Oysa Mühendislere emanet edilse, onlarda teoriyi belli bir zaman sonra pratiğe dökecektir.. Ayrı eten okumuş adama dert anlatmak cahilden daha iyidir sanırım.. Çünkü artık bıktım, motordan gelen her sese normaldir diyen tiplerden..Aracın motorunun tepesine çıkıp 10 km gezip sesin nerden geldiğini arayan tipleride görüp şahit oldum ya


    arkadaşım boşuna kendini yorma. mantıkda bişi yok.

    senin mantığında olan insanlar müteahit ile mimar. mimar ile inşaat mühendisinini hepsini n aynı işi yaptığını sanan insanlardır:)


    beni tanıyanlar biliyor ben ford ürün geliştirmede çalışma imkanım oldu 2 yıl ..

    mühendis parçayı tasarlarken bir üstündeki mühendise sormaz. atölyeye inip senin vasızsız dediğin ustalara sorar. çünkü o işi bilen ustadır.

    teknikeri mühendisden üstün görüyosun demişsin.

    arkadaşım gayet açıklayıcı yazdım servis departmanı prtaik bilgi gerektirir. teorik bilgi bi yere kadar yardımcı olur.
    buna el yatkınlığı da diyebilirsin.


    o arabayı tasarlamak üretmekde mühendisler ön plana çıkar.

    ancak o aracı montajlamada sökme takma tamir aşamasıdna teknikerler ortaya çıkar.


    eğer bir mühendisin bir teknisyenden yada teknikerden daha fazla pratik bilgiye ve pratik ustalığa. üstüne basarak sölüyorum pratikkk. inanıyosan neyazıkki boşuna inanmışın.



    senin düşünce çok safca iyi niyetli bi düşünce ama yalnış. sadece gülünür buna.

    maaşı az olduğu için mühendisler servisde yokmuş:) sen bi mühendise sorsana sana 5 bin maaş vercez gel servisde çalış?
    sana diyeceği yanıt ben servisde çalışmak içinmi o okulu okudum:? bunun maaşla alakası yok .


    mühendisin işi ayrı. teknisyenin teknikerin işi ayrı. ben okadar yıl servisde çalıştım mühendis falan olmaz servisde ne mühendisi arkadaşım ya başkasının yanında söleme sana gülmesinler.

    mühendis üretim hattında fabrikasında iş bulamazsa gelir servise. onun dışında istediğin parayı ver .

    el yapımı arabalarda ferrari bugatti gibi bunlarda mühendisler çalışır. fabrikasyon araçların servis işlemlerini teknisyenler yürütür.

    bunun mantıkla ilgisi yok. hemşireleri doktorları örnek vermene gerek yok . ben fabrikadada çalıştım servisdede çalıştım .

    hem meslek lisesi motor mezunuyum hem 2 yıllık otomotiv mezunuyum . servis danışmanıyım . arkadaşımda makine mühendisi.

    onun yaptığı iş ayrı benimki ayrı .
    konuyla ne kadar alakasız olduğunuz belli . ben işin içindeyim okadar okuduk ettik yılalrdır çalışıyoruz servisde .
    sölüyorum mühendisin ne işi var araba altında yağ değiştiricek pratik bilgisi az onların diyorum hala öyle mantıkmı olur böle mantıkmı olur.


    mühendislik oku git bi servise başvur deki ben mühendisim en iyi okuldan hemde. adam 1 hafta deniycek seni geçicen motorun başına daha anahtarların numarasını bilmiyosun direk yol vercek sana.

    servisde diploma lazım değil tecrübe lazım. mühendislerin teorisi yüksektir. atölye tecrübesi teknisyenlerin yarısı kadardır .


    Bir makina mühendisi olarak birkaç şey yazmak istedim.

    El emeğinin kullanılacağı çoğu yerlerde makina mühendisi çalıştırmak gereksizdir.
    Bu işlemleri teknik elemanların yapması daha mantıklıdır.

    Ben 6 yıl ARGE'de makina mühendisliği yaptım.
    Bir parçayı tasarlarken ustabaşını da yanıma çağırırdım, "bu parçayı tezgahta nasıl işlersin, montajda şöyle yapsak sorun olur mu? DÜşüncen nedir?" diye sorardım. Çünkü ben mühendis olarak teorik çoğu detayı, malzeme özelliklerini, dayanımı vs. biliyor olabilirim, ama eğer tasarladığım parçayı bir tekniker işleyecekse, ustabaşının yıllarca edindiği tecrübelerden faydalanmamak kendini beğenmişlik olur.

    Bu arada belirteyim, CNC tezgahın başına geçerek bütün ayarlarını tek başıma yapabiliyordum. Yani pratikte de elimden iş gelir. Sadece teorik değilim.

    Eski otomobilimi (spring) geçen hafta işyerimde (sakin geçecek bir haftaydı) yanımdaki bir çalışanla beraber komple saç haline getirdim, bütün camları, koltukları, döşemeleri (taban-tavan) söktüm ve kaporta-boyaya gönderdim. Boyadan gelince de tekrar toplayacağım. Toplarken de yalıtım konusuna el atacağım.
    Bir makina mühendisi olarak bu işler de elimden gelir ve hoşuma gider. Kaportacı da aracı dağıtabilirdi, ama söktükten sonra toplarken benim kadar temizlemezdi, özen göstermezdi.

    Veya bayilerim ürün standı istiyorlardı. Mobilyacı ile konuştum, tanesine 120 lira istedi. Ben gittim, yatar testere, kompresör, şarjlı tornavida, vs. marangoz teçhizatlarını aldım, plaka halinde mdf lam aldım, tanesini 60 tl'ye mal ettim ve makinalar da benim yanıma kar kaldı. Ayrıca bu makinalar ile ablamın evindeki kilere iki tane dolap, yatak odasına sürgülü ayakkabı dolabı yaptım, . Tabii ki sanat eseri değiller, ama iş görüyor

    Servis konusuna gelince
    Makina mühendisi serviste sadece "servis müdürü" olarak bulundurulabilir.
    O da müşterilere inandırıcılık açısından açıklama yapması konusunda.
    Yetkili servislerde yapılan işlemlerde bir mühendisin bilgisine gerek yoktur.

    Yetkili servislerdeki usta geçinen ve yanlarında kalfa geçinen çoğu çoluk çocuğun teorik tecrübelerine güvenmeyen biri olarak tamirat ile ilgili konularda kararları kendim veririm. Gerçekten "USTA" barındıran yetkili servis sayısı çok azdır. Çünkü gerçek usta gereksiz parça değiştirmez, gereksiz masraf çıkarmadan gerekli tamiratları ve değişimleri yapar. Yetkili servislerdeki çalışanlar ise "parça değişimi" konusunda uyarılmışlardır. Değiştirin gitsin.

    Geçen gün babamın aracı için sipariş ettiğim kapı kolunu almak için servise gittim. Müşteri temsilcisi ile aracını servise bırakan adamın telefon konuşmasına şahit oldum.

    "İyi günler efendim, aracınız için yetkili servisinizden arıyorum"
    "Aracınızı inceledik, gerekli bakımı hakkında bilgi vermek için aramıştım"
    "Fren balatalarınız ve diskleriniz değişecek"
    "Sağ arka fren lambanız yanmıyor, değişecek"
    "Klima kompresörünüz değişecek"
    "Klima kompresörünün fiyatı 1.700 TL"
    "Ses yapıyor"
    "Evet efendim, sadece ilk çalıştırmada yapıyor"
    "Evet efendim, birkaç saniye sonra geçiyor"
    "Evet efendim, çalışmasında bir sorun yok"
    "Evet efendim, teknik olarak büyük bir sorun değil, sadece ses var"
    "Tamam, değiştirmeyelim"

    Eğer müşteri aracından anlamayan bir müşteri olsa idi, 1.700 TL'ye klima kompresörü değişivermişti. Bu yüzden yetkili servislere güvenmiyorum.

    İyi ustaların sanayide kendi işlerinin başında olduğunu düşünenlerdenim. Gider parçayı parçacıdan kendim alırım, kendim seçerim.

    DÜZELTME: aracın markasını kaldırdım...



    Arkadaşım bende onu diyorum ama asabi_troll arkadaşımız anlamıyor..Mühendis doktor rolünde, teknikerlerde yada diğer çalışanlarda hemşire rolünde olmalıdır dedim.. Ben açıkcası dediğiniz gibi en azından servis müdürünü mühendis olarak görmek isterim.. Biz bu forumlarda nelerden nelerden bahsediyoruz, servise gidince dumura uğruyoruz.. Gerekli açıklamaları cevapları alamıyoruz.. Yoksa yağ değiştirme imiş, disk temizleme imiş onları tabiki mühendis yapmaz.. Ama önemli sorunlarda, yada sorularımıza cevap verme konularında en azından bir mühendis bulundurulmalı kanaatindeyim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoMMaNDeRCX -- 1 Temmuz 2010; 1:35:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974
    Servis konusuna gelince
    Makina mühendisi serviste sadece "servis müdürü" olarak bulundurulabilir.
    O da müşterilere inandırıcılık açısından açıklama yapması konusunda.
    Yetkili servislerde yapılan işlemlerde bir mühendisin bilgisine gerek yoktur.


    hay ağzına sağlık . bunu sölemen bile COMMANDERX isimli arkadaşı ikna edermi bilmiyorum

    ben kendim teknikerim. sabah beri anlatamadım . bi mühendisin kendi ağzıdnan sölemesi daha ikna edici olmuştur.

    seninde ddediğin ve benim yukarda belirttiğim gibi müşteriye teknik konularda doyurucu açıklama yapsın diye mühendis koyarlar iletişimide kuvvetlidir bi ustaya göre.


    ama servisde 30 kişi çalışıyosa arkadaşa göre 30uda mühendis olmalı . teknikerse teknisyense vasıfsızdır.

    adamlar liseden sonra meslekleri üzerine 2 yıl daha okusunlar. çalışsınlar sonra arabanın A sından anlamayanlar gelip vasıfsız desin olur iş değil





    Arkadaşım benim yazdıklarımı neden yanlış yorumluyorsun.. Ben ne dedim mühendis doktor rolünde, teknikerler ve diğer çalışanlar hemşire rolünde olmalı dedim.. Bence Araba markaları 1 yıl boyunca kendi fabrikalarında Mühendislere staj yaptırmalı, tüm yapım aşamalarını felam öğretmeli daha sonra bunları servislerin başına geçirmeli.. Yani serviste Akil adam olmalılar.. Hersenede yeni gelişmeleri takip etmeleri için bir iki hafta fabrikalarında ağırlamalılar.. Mesela benim babam HENKEL de çalışırdı.. Sık sık Almanyaya gönderirlerdi..




  • genel olarak

    hyundai servislerini beğenmezler.
    doğuş servisleri pahalıdır.
    skoda servislerini uygun bulurlar,geneli beğenir
    opel servislerini beğenmezler
    toyota servislerini beğenirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    En iyi servisi bilmem de benim gittiğim en kötü servis Opel'indi.
    Mercedes'in servisi gayet iyi müşteri memnuniyetine gerçekten önem veriyorlar..



    Kesinlikle katılıyorum.Bende insignia varken "beyefendi aracınız 2.0 dizel olmasın 2.0 benzinli olduğuna emin misiniz?" lafını duyunca çıktım hemen servisten.

    Genelde premium markaların servisleri iyidir diye tahmin ediyorum.Arkadaşlarımla beraber gittiğim mercedes servisleri ise gayet iyiydi.Aldıkları paranın hakkını veriyorlar.
  • En ıyı yetkılı sercıs mı? Renault ,Fıat ve son olarak Seat servısıne gıttım.Hepsı adam kazıklamak ıcın acılmıslar.
  • En iyi marka olabilir ama en iyi servis yoktur bence
  • Servise göre değişir,

    Tanıdıklara o servise gidenlere sormak lazım,

    ben Renault kullanıyorum, 3 farklı servise gittim biri rezil kepaze bi yer iyi diğeri süper

    Mesela forumda gideceğin servisler hakkında bilgi alabilirsin,

    mesela ben Akdeniz ve ege bölgesinden 3 Renault servisi hakkında bahsedebilirim,

    Akdeniz veya ege bölgesindeysen pm at
  • ozaman arkadaşlar konuyu şuraya çeksek çok daha iyi olacak böylelikle türkiyedeki herkes iyi servisleri öğrenmiş olur..

    arkadaşlar bulunduğunuz il'e göre gidip memnun kaldığınız servisleri yazarsanız o şehirdeki arkadaşlarda iyi servislere giderler

    Bulunduğunuz il:
    Servisin ilçesi:

    kötü servis tecrübesi olan arkadaşlarda belirtsinki mesela şu servis çok kötü pahalı tecürbesiz gibilerinden yanlışlıkla o servislere gitmeyelim

    Hatta konuyu birazdaha ileriyi götürürsek servise gitmeyen sanayiye giden arkadaşlarda yine hangi sanayiye hangi ustaya ..kaportacı mekanik elektrik ustası...gibi bilgi verirlerse işimiz mutlaka düşecek sanayiye doğru ustalara gitmiş oluruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX


    quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974
    Servis konusuna gelince
    Makina mühendisi serviste sadece "servis müdürü" olarak bulundurulabilir.
    O da müşterilere inandırıcılık açısından açıklama yapması konusunda.
    Yetkili servislerde yapılan işlemlerde bir mühendisin bilgisine gerek yoktur.


    hay ağzına sağlık . bunu sölemen bile COMMANDERX isimli arkadaşı ikna edermi bilmiyorum

    ben kendim teknikerim. sabah beri anlatamadım . bi mühendisin kendi ağzıdnan sölemesi daha ikna edici olmuştur.

    seninde ddediğin ve benim yukarda belirttiğim gibi müşteriye teknik konularda doyurucu açıklama yapsın diye mühendis koyarlar iletişimide kuvvetlidir bi ustaya göre.


    ama servisde 30 kişi çalışıyosa arkadaşa göre 30uda mühendis olmalı . teknikerse teknisyense vasıfsızdır.

    adamlar liseden sonra meslekleri üzerine 2 yıl daha okusunlar. çalışsınlar sonra arabanın A sından anlamayanlar gelip vasıfsız desin olur iş değil





    Arkadaşım benim yazdıklarımı neden yanlış yorumluyorsun.. Ben ne dedim mühendis doktor rolünde, teknikerler ve diğer çalışanlar hemşire rolünde olmalı dedim.. Bence Araba markaları 1 yıl boyunca kendi fabrikalarında Mühendislere staj yaptırmalı, tüm yapım aşamalarını felam öğretmeli daha sonra bunları servislerin başına geçirmeli.. Yani serviste Akil adam olmalılar.. Hersenede yeni gelişmeleri takip etmeleri için bir iki hafta fabrikalarında ağırlamalılar.. Mesela benim babam HENKEL de çalışırdı.. Sık sık Almanyaya gönderirlerdi..

    kimse yanlış yorumlamıyor dostum . sen bilmediğin bi sektör hakkında gereğinden fazla ve yalnış yorumlarda bulunuyorsun.

    1. yetkili servislerin hepsi kurumsal şirketlre ait 5 yaşından çocuğu alıp yetiştirdikleri yerler değil. okul ve referans veremezsen giremessin..
    sen mühendisin aşağısına vasıfsız eleman dedin . servisde çalışanların ne mezunu olduğundan habersizsin.

    2. babamda şirkette çalışıyor eğitime gidiyor almanyaya dedin .. servisdekileri evden işe işden eve giden insanlar sanıyosun .

    ford gölcükdeydim eğitim departmanı ordadır bütün ülkedeki bayilerden düzenli eğitime gelirler 2 ayda bir . bun dışında yeni modeller çıkınca eğitime gelirler. gölcükdeki kadroda eğitim alır extra olarakda yılda bir eğitim puanı düüşk olan ingilteredeki tesise gider srtifika için.


    fiat servislerindede aynı şey geçerli. ister sen özel fiat servisi ol mutlaka 2-3 ayda bir burasaya eğitime gidersin bazen 2 gün bazen 1 hafta otelde kalırsın .eğitimi alır gelirsin.

    servisde çalışanlar bunu iyi bilir. bilmediğin konularda milleti eğitimsiz sanıyosun.
    vasıfsızlık ayrı şeydir görevi kötüye kullanmak ayrı şeydir. seninle ilgilenmek istemeze isterse mühendis olsun farketmez burnundan getirir.

    vasıfsız kelimesini yalnış yerde yalnış isnsanlar için bilmeden kullandığın çok açık ama hala savunuyosun.

    beğenmediğin çalışanlara vasıfsız değil meslek etiğine uygun değiller desen daha anlaşılır olur.

    daha onlarında sürekli şirket tarafından eğitim aldığından bile bi habersin. bence bilmediğin bi sistem hakkında çok fazla yorumları uzatma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    ozaman arkadaşlar konuyu şuraya çeksek çok daha iyi olacak böylelikle türkiyedeki herkes iyi servisleri öğrenmiş olur..

    arkadaşlar bulunduğunuz il'e göre gidip memnun kaldığınız servisleri yazarsanız o şehirdeki arkadaşlarda iyi servislere giderler

    Bulunduğunuz il:
    Servisin ilçesi:

    kötü servis tecrübesi olan arkadaşlarda belirtsinki mesela şu servis çok kötü pahalı tecürbesiz gibilerinden yanlışlıkla o servislere gitmeyelim

    Hatta konuyu birazdaha ileriyi götürürsek servise gitmeyen sanayiye giden arkadaşlarda yine hangi sanayiye hangi ustaya ..kaportacı mekanik elektrik ustası...gibi bilgi verirlerse işimiz mutlaka düşecek sanayiye doğru ustalara gitmiş oluruz


    önce ben veriyim madem bu formatta.

    il: istanbul
    ilçe: beylikdüzü

    yetkili servis : birmot fiat beylikdüzü.
    görüş: servisin içi çok modern değil bekleme salonu genelde kirli çay kahve lekeleri ve ufak. servis danışmanları 2 kişiydi en son genelde yetişemiyolar gelemsini bekliyosun. ama tavır olarak fena değiller. yardımcı oluyolar. en azından herşeyi kağıda dökmüyolar 1-2 kere gidince bazı ufak tefek işlerini bedava yapıyolar . doğuş da bu mümkün değil mesela herşey faturaya dökerler genelde.

    özel servis: pars otomotiv hadımköy yolu istanbul.
    genelde bakımlarını burda yaptırırm aracımın . çay kahve sınırsız . ve otomattan değil görevli arkadaş getiriyor turk kahvesi fincada bakır tutacakla geliyo :D

    fiyatları çok uygun . mühendis arkadaşımızın dediği gibi iyi usta parça değiştirmek için mazeret aramaz. bu servis böle ömrü varsa parçanın dewam et der. 3 kuruş kazancam diye müşteriyi kazıklamaz. kazalı mazda 323 vardı arkadaşımda ikitellideki özel servis 4500 istedi en uygun. pars oto 4000 bine yaptı üstüne bide lpg taktırdı fiyatın içinde. güzel .

    çoğu işleminide kendim yapyıorum zaten aracımda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asabi_troll -- 1 Temmuz 2010; 14:26:13 >




  • Rot balans yaptırmaya, yağ değiştirmeye , triger değiştirmeye makine mühendisi; laptop baktırmaya bilgisayar mühendisi, ağaç diktirmeye orman mühendisine ihtiyacımız var
  • VOLKSWAGEN PASSAT için Yetkili Servise (araç benim)
    FIAT GRANDE PUNTO için Özel Servise gidiyorum (araç eşimin)

    VW servisi kazık, pahalı, uzun sürüyor, bekleme yerinde WLAN yok, faresi çalışmayan CASPER bilgisayar var, sekreterler çok zayıf ama çok sigara içiyorlar, 1 litre yağ için 33 TL talep ediyorlar, 3 yılda bir değişmesi gereken fren hidroliğini 2. yılda zorla, cebren, dayatma ile değiştirdiler (90 TL), 30 TL'lik paspası 50 TL'ye, 150 TL'lik motor karter muhafaza sacını 180 TL'ye itelediler, aksesuar istemeye korkuyorum, param olmadığından değil, fiyatını sormak için bile tırsıyorum, adam beni yiyecekmiş gibi bakıyor (HAYLAYN panjur var mı? "Yok!", BAĞAJ kapağı kromajı var mı? "YOK!!", RNS 510 kaç para? "13.000 TL!!!" [araba fiyatının % 25'i]).

    FIAT servisi de pek iyi değil, "ne kadar hızlı geldiyseniz o kadar hızlı kaybolun buradan" der gibi, hiçbirşeyi garantiden değiştirmek istemedikleri gibi, Bulgaristan Komünist Partisi 1977 Politbüro Üyelerine hizmet eden (d)epilasyon kliniği gibi en iyi çalışan yer VEZNE, en janjanlı yer de VEZNE, en bol ruj, rimel, far, fondöten, sprey VEZNE'de, ömrünün % 5'ini ancak dolduran bujileri geri takacağına söküp atık poşetine koyan, suratsız, konuşmayan, "garantiye girmez", "garanti dışı", "olmaz", "gelmedi", "yok" diyen bir servise gideceğime kuzenime gidiyorum, yağ ve filtre değişiyor, hepsi 60 TL, ne dert, ne stres, ne sorun.




  • En iyisi sanayideki ustalar daha samimiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    Hepsi aynı, hepsi soygun.


    +1
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.