Elektrikli bisiklet, Biselect, 4 adet aküyle çalışıyor. Tek şarjla 50 kilometre yol alıyor, elektrik maliyeti, 1.500 kilometrede 5 YTL. Bisiklet statüsünde olduğundan ehliyet ve plakaya ihtiyacı yok. Yeni yılda piyasaya çıkacak daha güçlü yeni modeller, yokuşlara da tırmanabilecek.
Biselect, adından da tahmin edilebileceği gibi, elektrikli bisiklet. 2006 yılının Mayıs'ında Mobis Bisiklet Motosiklet İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret Limitet Şirketi tarafından Türkiye pazarına sunuluyor. Biselect, 12 voltluk 4 adet aküyle çalışıyor. 2.5 saatte şarj edilen araç, tek şarjda 50 kilometre yol alıyor. Şarj süresinde 1 kilovat elektrik tükettiği için de, elektrik maliyeti, 1.500 kilometrede sadece 5 YTL. Bisiklet, ayrıca, elektrikli motoru sayesinde sessiz çalışıyor ve fosil yakıt tüketmediği için hava kirliliğine de sebep olmuyor.
Biselect'in düz yollardaki performansı çok iyi. Elektrikli bisikleti 10 ila 70 yaş arası herkes kullanabiliyor. Ülke yollarında bugün 5 bin civarında Biselect tur atıyor. Araç, özellikle sayfiye yerleri ve tatil mekanları için uygun. Biselect'ten, pedal destekli olduğu için sportif amaçlı da yararlanılabiliyor. Bisiklet statüsünde ithal edildiğinden ehliyet ve plaka sorunu da bulunmuyor. Biselect'lerin fiyatları, gücü ve özelliklerine göre, 1.000 YTL ile 1.700 YTL arasında değişiyor.
Yeni modeller şanzımanlı
Türkiye dağlık bir coğrafyada yer alıyor, bu nedenle inişliçıkışlı yollar bir hayli fazla. Bu durum Biselect'i Türkiye'ye getiren Mobis'i harekete geçiriyor. Şirket, ehliyet gerektiren daha güçlü araçları ithal etmeye karar veriyor. Şirket ortağı Berna Karataş, "Daha güçlü, özellikle yokuşlara iyi tırmanabilen, ülke koşullarına uygun araca ihtiyaç olduğunu fark ettik. Bunun için de, bu yöndeki çalışmalarımızı hızlandırdık. Yeni yılın ilk aylarında motoru rediksiyonlu, 600w. disk frenli, trafik tescilli plakalı Biselect'leri getiriyoruz. Bu modellerle yüzde 60 derecelik eğimli bir yolu rahatlıkla kat edebilirsiniz. Bir diğer özellikleri de şanzımanlı oluşları" ve 70km/h hıza çıkmaları diyor.
"Çin'de gördük"
Karataş, elektrikli bisikletle tanışmalarını şöyle anlatıyor: "İlk defa 2005'te Çin'e yaptığımız bir turistik seyahat sırasında, 1 milyar 300 milyon nüfuslu Çin'in araç problemini büyük çoğunlukla bisikletle, özellikle de elektrikli bisikletle çözdüğünü gözlemledik. Daha geniş bir araştırma ihtiyacı duyduk ve çalışmalarımız bize elektrikli bisikletlerin Türkiye'de de yoğun bir taleple karşılaşabileceğini gösterdi."
60 bayi var
Mobis, ilk ürünleri Türkiye'ye getirdikten sonra, ülke çapında bir reklam kampanyası yaparak, bayilikler vereceğini duyuruyor. Bayilik için tahminlerinden daha fazla talep oluştuğunu belirten Karataş, "Çok bayi oluşturup ürünü fazla satmaktan ziyade, satış sonrası hizmete yöneldik ve bunu kararlı bir şekilde uyguladık. Çünkü ülkemizdeki kimi Çin mallarında olan kalitesizlik ve satış sonrası ilgisizliği, kalite ve hizmet sunarak kırmak istedik. Yurt çapında 60 bayimiz var ve her birinin satış sonrası hizmet ve yedek parça temini için mutlak bakım ve servisi mevcut" şeklinde konuşuyor.
Ülkede ilk ve tek olan Biselect'in, dar gelirli vatandaşların araç talebini karşılamak ve esnafın da ihtiyacını görmek için ideal bir ürün olduğunu savunan Karataş, ileri dönemlerde Biselect'in üretimini kendilerinin gerçekleştirerek, özellikle Ukrayna, Kıbrıs ve Kuzey Afrika ülkelerine ihraç etmek istediklerini sözlerine ekliyor. İşte biselect 2008 modelleri;
menzilleri çok kısa
Evet 50 km'yi şehir içinde çok çabuk doldurursun çok kısa gerçekten
50 km'den fazla olur kanımca.Çünkü motoru 600 watt maksimum hıza 50km/h yazmışlar fakat 60 rahat basabılıyormuş.Bir arkadaşım biselect aldıgında katalogda 45 km menzil yazıyodu fakat arkadaşım 80-100km gidebiliyordu.
menziller çok kısa fazla kullanışı değil bence yane tercih edilecegini pek sanmıyorum ama yinede zevk meselesi
bir ara bu çin mallarına çok büyük bir yogunluk oldu 5 araçtan 4 ü çin motoruydu bunardan da bulunuyor...
İlk başta hadi 50km götürsün sonraları performansı düşer gibime geliyo.
Mutlaka düşecektir.Kuru akülerde ilk başta kısa süreli bir iyileşme daha sonraki şarjlarda kayıplar oluşacaktır.Mesela ben şarjlı ışıldağımda hiç bir zaman 1000 şarja ulaşamadım.Bence bu tip aküler çok verimli ve uzun ömürlü olmuyor.
herkez eleştirmiş
şarjı düşecegi aşikar bir aküyle ömür billah kullanın diye vaadetmiyor zaten firma.
memleketimizde ulaştırma bakanlığı vs böyle şeyleri teşvik etmeli tv de reklamları yapılmalı kdv ötv vs. alınmamalı vergisiz ve uygun fiyata satılmalı herkes alabilmeli
böylece ulaşım bi nebze rahatlayabilir 50km çok iyibir menzil istanbul da epey dolaşılır satış yapıldıkça gelişmiş modelleri de gelicektir
evin icinde sucunun pizzacının, kuryenin motor egzos gürültüsünden bıkmadınızmı? sokakta yürürken yanınızdan geçen motorlu taşıtların yaydığı kurşunu içinize çekmekten, verdiği zehirli gazı çocukların solumasından rahatsız değilmisiniz?
yapmayın arkadaşlar herkes karşı tavır almış bunlar ulaşıma ve kirli havaya çözüm olacaktır, ayrıca çok ekonomik
vergisiz satılsa 500ytl-700ytl olsa reklamlarla teşvik edilse bilinçlendirilse insanlar herşey çok daha iyi olur 2adım yere gitmek için otomobil yerine buna binebilirsiniz... park sorunu yok vergi yok yakıt yok plaka yok ceza yok
...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme