Şimdi Ara

Enpara kullananlar dikatli olsun (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
635
Cevap
19
Favori
87.742
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
365 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • seyru kullanıcısına yanıt
    Hocam ödemeler senin KREDİ KARTINDAN yapılmışsa,chargeback - ters ibraz,harcama itirazı - başvurusu yapıcaksınız. Bu banka insiyatifinde olan bir şey değil. Visa-Mastercard gibi kuruluşların bir prosedürüdür. Ülkemizde çoğu kişi bilmez. Yok sms gelmiş yok 3d ile işlem yapmışsın bunların hiçbir önemi yok. Size yaptığınız alışveriş karşılığı bir hizmet verdiğini kanıtlama zorunluluğu olan karşı taraftır unutmayın. Bankayada sadece itiraz etmek istediğinizi bildirin. Bizim bankalarda özellikle müşteri temsilcileri bu konudan bahsetmezler. Ben bu şekilde çok geri ödeme aldım. Hatta superonline bir sene önce ödediğim faturanın ödenmediğini iddia etti,itiraz edip onu bile geri aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Limit artışı, avans çekme, para yatırma, yurtdışına aktarma bunların hepsi 1 kod ile olacak iş değil. Bence iceriden biri. Burdan yürümek gerekir.
    Ben 20000 küsur eft yaptığımda direk arayıp onay istemişler di.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kodun telefuz edilmeden tuşlanması güvenlik açığına neden olamaz diye düşünüyorum. Kodu tuslamak sadece ilgili bankanın kendi özel geliştirmiş olduğu güvenlik sisteminde karşılık bulan bir eylemdir. Mesela bazı banka müşteri temsilcileri bize söylemeyin sadece tuşlayin diye özellikle belirtiler. Bu işi İçeriden birisinin yaptığı kesin harcama itirazında bulunun mutlaka. Sonuç alamazsanız da canınızı sıkmayın tüketici mahkemesi başkanlığında işiniz çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten sinirim bozuldu. Düpedüz iyi niyetinizle dolandırılmışsınız. En para gibi büyük bir firmanın kendi itibarları için borcu direk silip hukuki işlemi kendileri başlatmaları gerekir ama siz muhatap bile bulamıyorsunuz. Bakın şimdi bunu gördüm ya bir daha enparanın e sini duysam kaçarım. 18bin tl onlara 18 milyon zarar olarak geri döner. Müşterilerini kollamaları lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SPaCeLoRD kullanıcısına yanıt
    Finans kurumu mu, çete ortağı mı belli değil. Yuh!

    Enpara kartı kullanıyordum, kıllandım şimdi. Konuyu açıp da uyaran ve yine yukarıda izlenecek adımları yazıp farkındalık yaratmaya çalışan arkadaşlara teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • müdür727 M kullanıcısına yanıt
    ben bu konudan şüpheliyim, her tuş farklı ses çıkarıyor olması lazım. o yüzden o sesleri dinleyerek kodu rahatça öğrenebilirler gibime geliyor
  • Şu sahur vakti küfredesim geldi
    Enpara büyük çakallık yapmış
    'O sms onaylanmıycaktı' ne demektir? Benim tüm bilgilerimi bilen biri karşımdaysa sms kodu vermekte tereddüt edemem.Enpara, bu noktada müşteriyi suçluyorsa çakal demektir.
    Ülkede organize soygun yapılır olmuş.
    Üstteki arkadaşlar da yazmış CHARGEBACK başvurusu yapın, bir sonuç alırsınuz inşallah
    Gelişmeleri edit ederseniz..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durumun benzerini yapı kredi nuvo da yaşamıştım. Bir numara beni yapı krediden aradığını söyleyip hesabınızdaki işlemlerden dolayı 800 tl iade olacak dedi. Telefona sms kod geldi. Anladım ki karşıdan hesaba girmeye çalışıyorlar. Kodu istedi, tam söyleyecek iken sms te yazan "banka personeli dahil kimseyle bu kodu paylaşmayın" uyarısını görünce tersleyip kapattım telefonu. Zaten başta kaybettiler. Benim hesabımda 800 tl bile olmamıştı hiç...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • muhalif13 kullanıcısına yanıt
    İnternetten apk bulup yüklersin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu arada her bankanin teftis kurulu vardir ve sizin hesaplariniza bakan calisanlar loglanir.

    Yani ben Tarkanin akbanktaki hesabina bakarsam ve X kadar parasi oldugunu piyasaya yayarsam bu loglanir.

    Tarkan da sikayetci oldugunda teftis kurulu hem hakkinizda hukuki islem baslatir hem de isinize son verir.

    Sizin hesaplariniza giren calisanlar kayit tutulur yani bunu bir arastirin derim kostebek oldugunu dusunuyorsaniz

    KVKK na gore bilgi paylasimi suctur karisina bile bilgi veremezsin adamin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caneycaney -- 13 Mayıs 2019; 3:48:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gece uyurken aniden sms geldi irkilldim. Uyku sersemi baktım kredi kartıyla alışveriş şifresi gelmiş. Başka banka bu arada. Spamdır ya da en kötüsü şifre olmadığı için bir şey olmaz dedim yattım. Sabah bir baktım kredi kartında ne var ne yok çekmişler. Allahtan sanal kart idi ve limit azdı. Hemen bankayla ve alılveriş yapılan yerlerle temasa geçip iptal ettirdim. Şifre olmadığı halde nasıl çektiler anlamadım. Hoş bir sürü uygulama sms okuma izni vs istiyor hangisine güveneceksin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -Alo
    -İyi günler Türk Ekonomi Bankasından arıyorum Selçuk beyle mi görüşüyorum ?
    -Evet
    -Güvenliğiniz için annenizin kızlık soyadının vsvsvs...

    Bu görüşme aynen gerçekleşiyor, ulan sen arıyorsun kayıtlı telefonu altı üstü kredi kartı limitindeki parayı nakit avans olarak satmaya çalışacaksın ne güvenliği?

    Elinde hesap cüzdanıyla gişeden işlem yapan ihtiyarlara imreniyorum bazen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -Kullandığınız bankaların resmi müşteri hizmetleri numaralarını telefonunuza kaydedin.Mesela ben "Enpara.com" olarak kaydettim.Eğer geçrkten bankadan arıyorlarsa numarası bu sayede görünür.

    -Mobil uygulamaya girerek internetten aylık alışveriş limitini çok düşük bir miktar olarak ayarlayın.Alışveriş yapacağınız zaman bu limiti yükseltirsiniz.Kart bilgilerinizi eline geçiren biri internetten alışveriş yapamaz.
  • cinematic kullanıcısına yanıt
    sahibinden dolandırıcıları ? hocam gözünüzü sevim onlar baya basitler ya gönderdikleri western dekontu bile gülümsüyor ben çakmayım diye.
  • Konunun Enpara ile ilgisi yok zannimca. Dikkatsiz davranmissiniz...

    Sabah ilk is chargeback talebi icin bankaya gidin. Yazili olarak da talebinizi alsinlar ve talep formundan 1 adette siz alin. Bunu sabah banka acilir acilmaz yapmaya gayret edin.

    Sonra bilisim hukukunda uzman bir avukat bulun. Ve bankaya dava acin. Bu tarz durumlarda mahkeme “banka, mudisinin her turlu guvenligini saglamak zorundadir” diyip mudi hatasindan gerceklesen islemlerde dahi iade karari verebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daniel_wellington D kullanıcısına yanıt
    hocam zaten kaydettiğimiz için arayan farklı numara, direk numara olarak çıkacak ve açmayacağız ? veya açacağız ben size dönerim diyip kapatacağız ?
  • 0850 222 3663

    Enpara müşteri hizmetlerinin numarası budur. Bunun haricinde başı 0850'li dahi olsa kanmayın, uyanık olun. Hatta bu numarayı "Enpara Müşteri Hizmetleri" diye rehberinize kaydedin ki, başka bir numaradan aradıklarında hemen çakın durumu. Normalde hiçbir banka ne kart şifrenizi, ne internet şifrenizi, ne de SMS'le gelen kodu sizden ister bilirsiniz ki. Farklı bir numaradan aranıyorsanız da, o numarayı görüşmeyi bitirdikten hemen sonra ilgili bankaya bildirin.

    Geçmiş olsun hocam. Umarım paranı alabilirsin.
  • serafon kullanıcısına yanıt
    Bu konuda sorun yaşadıysan apple geçiceksin,android telefonlardın bütün mobil bankacılık işlemlerin herkese açıktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Chargeback/Harcama itirazı denemek lazım. Tabi bu normalde büyük ihtimalle paranızı kurtarmanızı sağlayacaktır, sonuçta ödenen paraya karşılık fayda sağlayan/ürün alan siz değilsiniz. Ama bu olayda vakıf vs deniyor. Bağış adı altında ödeme yapıldı ise, üstelik de 3d secure onay şifresi girilerek yapıldı ise chargeback de sonuçsuz kalabilir. Yine de denemek lazım chargeback işlemini. Kartı çıkaran banka olayla fazla ilgilenmiyorsa; bankanının sorumlu kurumlara BDDK yada her ne ise, oradan da sonuç alınamazsa bankaya kredi kartı çıkarma lisansını veren visa yada mastercard'a hem türkiyedeki hem de amerika'daki merkezine şikayet etmek de işe yarabilir belki.


    Bankanın numarasını telefona kaydetmek bir nebze çözüm olsa da kesin çözüm falan değil. Genellikle yurtdışı kaynaklı voip/skype tarzı arama uygulamaları ile yapılıyor böyle şeyler. Bazıları arayanda çıkacak numarayı kişinin isteğine göre ayarlıyor. Şuana kadar pek böyle birşey olmadı ama bu tarz bi uygulama üzerinden bankanın numarasıyla arayabilir de.

    Bazı arkadaşlar da limitleri düşük tutun diyor ama zaten internet şubesine bir şekilde ulaşmış biri, sizin bu düşürdüğünüz limitleri de tekrar yükseltmesini bilir. Bazı bankalar bu işlemler için sms atıyor, bilginiz dışında olursa görürsünüz belki ama sms göndermezse banka, bu da bir çözüm değil maalesef. Yine de bunlar güvenliği arttıran uygulamalar.


    Sms onayı/şifre tuşlama istenen bir olayda eğer mümkünse işlemi şubeden devam ettirmek en güvenlisi sanırım.



    Bu konuyla ilgili ek olarak, bankaların çoğu tek kişiden tek bir şikayet geliyor diye üzerini kapatma ve arkadaşın zararını karşılamak istemeyeceklerdir. Bu yüzden dolandırılan arkadaş dışındakilerin de enpara'nın sitesinden şikayet formu doldurması herkesin yararına olacaktır. Bu olayla ilgili bankanın güvenliğiyle ilgili bir çok kişinin bankadan hesap sorması, hem bankanın güvenlik politikalarını değiştirmeye yada düzeltmesine hem de olayın daha fazla üzerine gitmesini sağlayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seedless -- 13 Mayıs 2019; 5:52:3 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haldunser

    ekran görüntüsünde işlemlerin provizyonda olduğu gözüküyor,
    provizyon nedir? bu işlem yapıldı, ama ben bunu bi inceleyeyim, bi bakayım sorun var mı? alanın verenin onayı var mı? varsa benim (banka) onayım var mı? işlem yasa dışı mı? şüpheli mi? vs inceleme anlamındadır. en ufak şüphede kart sahibi aranır, işlem dondurulur gerekirse iptal edilir, provizyondan çıkmadan ödeme yapılmış sayılmaz. banka isterse bu işlemi red edebilir onaylamayabilir, hayırdır sen bu parayı kime ne için yolluyorsun diyebilir, işlemden şüphelendiyse yasadışı bir durum söz konusuysa yetkili birimlere suç duyurusu yapabilir. anlaşılan o ki karşı taraf bir suç örgütü bir dolandırıcılık şebekesi. banka burada görevini ihmal edip suç örgütüne para aktarılmasınına aracılık etmiş midir? bankalar önüne gelene pos cihazı hele ki sanal pos vermezler kolay kolay, benim kartımdan bu parayı çeken firma kuruluş kişi vs hem bankamın hem karşı bankanın kayıtlarında bellidir. istense 1 dk içinde bunların hesapları bloke edilebilir.
    bankaya bakıyoruz bunlardan hangi birini yapmış?

    gece yarısı X bankadan qr kodla para çekeyim dedim işlem onaylanmadı 2 dk içinde banka güvenlik birimi aradı teyit etti sonra çekebildim, sistem rutin olmayan işlemlerde uyarı veriyor demek ki.
    bu adam daha önce onbinlerce liralık çekim yapmış mı yurtdışında? ortalama 1 alışveriş bedeli, aylık toplam harcaması ne kadar? sistem bunları değerlendirip rutin olmayan işlemlerde alarm vermeli. verdiyse ihmal söz konusu vermediyse banka sorunlu.
    bimden 10 liralık alışveriş yapıyorum gün boyu provizyonda duruyor,
    aliexpressden 10 dolarlık alışveriş yapıyorum 3-4 gün provizyonda duruyor,
    yahu bu provizyon ne işe yarıyor, madem prosedürü uygulamayacaksın şak diye çekilsin o zaman para.

    uluslararası bir şebeke söz konusu,
    2 kere 9 bin küsür para çekilmiş karttan, hadi ilkini onaylandın (banka) 2. yi niye çektiriyorsun karttan,
    (ama sms gilmis ama kod virmiş bik bik diye ötmeyin paparayı yersiniz.)

    sms kodu kart sahibini değil bankayı korur,
    adam cüzdanı çaldırdı telefonla beraber, olamaz mı? belki gasp edildi, belki rehin alındı.
    isteği dışında hesapları, kartları hızla boşaltılıyor, bu devirde olağan dışı hareketlerde sistem anında uyarı veriyor fraud biriminin anında müdahale etmesi gerekiyor, gasp edilmeseymiş, madem gasp edilmiş donuna kadar soyulsun, yada cüzdanı telefonu çaldırmasaymış, madem çaldırmış Allah belasını versin vs. anlamına gelen nasıl hastalıklı düşünceler,
    adam mağdur adam dolandırılmış hırsızlar parasını çalmış
    halen bik bik. o da öyle yapmasaymış, yahu olmuş yapmış işte basireti bağlanmış dalgınlığına denk gelmiş,
    veya sizin gibi üstün zekalı değilmiş.

    Nasrettin Hoca ne güzel demiş, hırsızın hiç mi suçu yok,
    bin yıldır bu topraklarda bir şeyler değişmez mi?
    bin yıl sonra da mağdur haksız bulunuyor, nasıl insanlarsınız nasıl bir yaşam formusunuz?,
    içten içe ben zekiyim ben dolandırılmam diye düşünüp mağdura sevinen bile vardır,
    sen zeki vs değilsin yalnızca senin sıran henüz gelmedi, veya dolandırıldığını dahi anlayacak kadar zekan yok.

    tamam adam kodu verdi. verdi de, niye verdi? neyin karşılığında verdi? benim kartımdan 18 bin lira çek diye mi verdi?

    örnek; evinizin anahtarını, evinizi temizlemesi için birine, firmaya vs verdiniz,
    temizlik firması size evinizi temizleyeceğini söyledi, siz de anahtarı verdiniz,
    eve döndüğünüzde baktınız ki eviniz soyulmuş,
    bu durumda; anahtarı vermişsin, vermeseydin niye verdin ki bu devirde anahtar mı verilir? bik bik diye saçmalayacak mıydınız yine?
    adam anahtarı evimi temizleyin diye vermiş, paramı eşyalarımı çalın dememiş.
    durum aynen bu örnekte olduğu gibi.

    anlamadın dimi yine;
    ben bu şahsa/firmaya/dolandırıcıya evimi temizlemesi için verdim anahtarı,
    bu dolandırılan şahıs da banka işleminin yapılması yeni kart için vermiş kodu,
    al bu kodu git 18 bin lira paramı çal diye vermemiş,
    kart sahibinin izni olmadan bu işlem yapılmış bu işlem banka üzerinden bankanın kartı kullanılarak yapmış,
    yok öyle bana ne kardeşim kodu vermeseydin diye sıyrılmak,
    sen üzerinde mastercard/visa yazan kartla benim paramı benim itirazımı dikkate almadan dolandırıcıya aktaramazsın.
    kredi kartından çekilen para hoop diye anında karşı taraf tarafından çekilemez. bankanın yapması gereken burada; işlemi fraud kapsamında değerlendirip anında alıcı taraftan bloke edilmesini sağlamak, şüpheliler hakkında eldeki verilerle suç duyurusunda bulunmaktır.
    banka istese anında çevirir parayı, banka bunlardan hangisini yapmış? müşterinin mağduriyetini gidermek adına bilmiyoruz.
    anladınız umarım,

    burada mağdur belli dolandırılan belli,
    iyi olan belli, biz iyi olanın, haklı olan tarafın yanında duracağız, durmalıyız. insan olmak bunu gerektirir.
    nasıl insanlarsınız anında dolandırıcının safına geçip mağduru linç ediyorsunuz?


    konuya yazan bazılarının algılayamadığı şu,
    bir sürü kişi kod vermiş bik bik kod verdiyse bir şey yapamaz vs.

    adam ben kod vermedim demiyor ki, kendi söylüyor zaten,
    adam bu işlem benim tarafımdan yapılmadı, kodu ben vermedim demiyor neyini anlamıyorsunuz?

    kodun amacı bu işlem bilgim dışında yapıldı iddiasına karşılık, bak kod gelmiş sen de bu kodu aktarmışsın anlamında bankayı koruyan bir durum,

    adam kod verdim ama 18 bin liralık harcama için vermedim diyor,
    ben bu işlemi onaylamıyorum dolandırıldım diyor,
    banka neden bu beyanı, müşterisinin beyanını dikkate almayıp parayı ısrarla dolandırıcıya aktarmak için çırpınıyor, yada aktardıysa neden geri almak için kılını kıpırdatmıyor,
    bankalara paramızı kişisel bilgimizi emanet ediyoruz en ufak sorunda yüzüstü bırakacaksa evde saklayalım paramızı o zaman.



    dolandırılan arkadaşla empati yapıyorum, basireti bağlanmış, boş bulunmuş dolandırılmış hata yapmış,

    mağdur arkadaşa benim önerim dolandırıcılıktan değil chargeback ten ilerlemesi,
    uluslararası chargeback süresi 180 gündür,
    alıcı itiraz ederse ispat yükümlülüğü satıcıdadır, ispatlasın 18 bin liralık ne sattığını neyi teslim ettiğini.
    yok biz bağış topluyoruz, bu arkadaş da derneğimize bağış yaptı vs diyebilirler, o zaman bu arkadaşa ne zaman nasıl ulaştıkları derneğin adı adresi amacını açıklamaları bu arkadaşın kendi rızası ile bu bağışı yaptıklarını ispatlamaları gerekir. bu dernek yasal mıdır? bağış toplama izni var mıdır? vs hepsi araştırılmalıdır.,
    burada müşterinin beyanı esas alınmalıdır, para onundur, ortada 1 tane dolandırıcı vardır. kolayca tespiti yapılabilir. Alıcı ben bağış için ödeme yapmadım bunlar dolandırıcı dediği anda para transferi durdurulur, ancak bunlar zaten onlarca yüzlerce kişiye daha dolandırmışlardır muhtemelen, bu nedenle şebeke oldukları zaten anlaşılır.
    eğer hesaptaki para transfer edilseydi nakit olarak çekilseydi vs. itiraz yolu kapalı olabilirdi.
    yani banka zaten senin rızan dışında olduğunu kabul etmiyor, sms kodu deyip sıyrılıyor eğer hukuken de sms kodu verildiğinde geri dönüş yoksa,
    chargeback den başka seçenek kalmıyor,


    bankadan chargeback (harcama itiraz formu) alınır doldurulur,
    itiraz nedenine vaat edilen mal ve hizmet teslim edilmedi seçilir,
    (işlem bilgim dışında yapıldı kesinlikle seçilmez, seçilirse sms kodu ile yapıldı denilerek red edilir.)

    bu durumda mal veya hizmetin teslim edildiğini/verildiğini ispat yükümlüğü satıcıya aittir.

    atıyorum telefonla arandım, 9 bin küsur liraya 2 kişilik 1 aylık tatil vaadiyle ödeme yaptım,
    ancak 9 bin küsurluk meblağ hem 2 kere çekilmiş hem de vaat edilen tatili alamadım, daha sonra verilen telefonlara ulaşamadım,

    dolayısıyla ödediğim bedel karşılığında hizmet verilmedi, paramın iadesini talep ediyorum denebilir,

    bu durumda sizin banka karşı bankaya bildirecek o bankada pos verdiği kişiye yansıtacak varsa parasını hesabını bloke edecek suç duyurusunda bulunacak,
    yoksa hacizle bu parayı tahsil edecek,

    yok öyle önüne gelene pos cihazı ver, sanal pos ver milleti dolandır,

    bankadan destek alamazsanız doğrudan visa/mastercard la iletişme geçersiniz olmadı bankayı dava edersiniz,
    ama dediğim gibi chargeback den ilerleyin. yada hukuki yardım alın. en kötü ihtimal chargebackten sonuç alamasanz bile mükerrer ödemeden yarısını kurtarabilirsiniz. çünkü peş peşe 2 tane aynı tutar çekilmiş.
    paranızın peşini asla bırakmayın.


    milyar dolarlık uluslararası firmaların güvenlik açıklarını kullanarak insanları soymasını gram eleştirmeyip de,
    parası çalınan adama bi ton laf edenler, günün birinde sizin de başınıza bu tip bir olay geldiğinde,
    ah ben ne malmışım haha ben de salakmışım vs diyeceksen sorun yok.
    ama en küçük sızlanmada sana da bu tip dolandırıcının tarafını tutar nitelikte yorumlar yapılırsa ağlamayacaksın.
    konudaki tek çözüm odaklı yazınız için teşekkür ederim




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.