Şimdi Ara

Eskişehir A.Ü pilotaj bölümü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
2
Favori
49.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Haklısınız ama yediremedim bu durumu kendime. Bilmiyorum ama bir hata yapmadım sordkları soruya tam doğru cevabı verdim. 2. hoca ne kadar baskı altına almaya çalışsa bağırsa da doğru bildiğin şeyi yapmaya çalıştım. Hata yaptığımı da çok düşünmüyorum.

    İşin bir diğer garip yanı her şeyi iç içe istedi hoca. Mesela sağa 90 derece dön diyor daha dönmeden irtifa al diyor. Hangi birine uğraşacağını şaşırıyorsun aynı anda söylemiyor. Bi 90 sağa dön diyor onu yaparken 180 geri dön diyor felan. Bu kadar sinirlenmeme neden olan bunlar. Yoksa sorunum olsa öyle elensem hiçbir şey diyemem.

    Ama yine de vardır herlade bir bildikleri seneye tekrar deneyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koorn

    Haklısınız ama yediremedim bu durumu kendime. Bilmiyorum ama bir hata yapmadım sordkları soruya tam doğru cevabı verdim. 2. hoca ne kadar baskı altına almaya çalışsa bağırsa da doğru bildiğin şeyi yapmaya çalıştım. Hata yaptığımı da çok düşünmüyorum.

    İşin bir diğer garip yanı her şeyi iç içe istedi hoca. Mesela sağa 90 derece dön diyor daha dönmeden irtifa al diyor. Hangi birine uğraşacağını şaşırıyorsun aynı anda söylemiyor. Bi 90 sağa dön diyor onu yaparken 180 geri dön diyor felan. Bu kadar sinirlenmeme neden olan bunlar. Yoksa sorunum olsa öyle elensem hiçbir şey diyemem.

    Ama yine de vardır herlade bir bildikleri seneye tekrar deneyeceğim.


    İşte bu son cümlenle pilotaj eğitiminin gereklerinden birine sahip olacaksın.

    "Sakin olup, alttan alarak daha iyisini yapmak için hırs ve azimle çalışmak!"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    quote:

    Orijinalden alıntı: koorn

    Haklısınız ama yediremedim bu durumu kendime. Bilmiyorum ama bir hata yapmadım sordkları soruya tam doğru cevabı verdim. 2. hoca ne kadar baskı altına almaya çalışsa bağırsa da doğru bildiğin şeyi yapmaya çalıştım. Hata yaptığımı da çok düşünmüyorum.

    İşin bir diğer garip yanı her şeyi iç içe istedi hoca. Mesela sağa 90 derece dön diyor daha dönmeden irtifa al diyor. Hangi birine uğraşacağını şaşırıyorsun aynı anda söylemiyor. Bi 90 sağa dön diyor onu yaparken 180 geri dön diyor felan. Bu kadar sinirlenmeme neden olan bunlar. Yoksa sorunum olsa öyle elensem hiçbir şey diyemem.

    Ama yine de vardır herlade bir bildikleri seneye tekrar deneyeceğim.


    İşte bu son cümlenle pilotaj eğitiminin gereklerinden birine sahip olacaksın.

    "Sakin olup, alttan alarak daha iyisini yapmak için hırs ve azimle çalışmak!"


    Evet

    Zaten bana sormuşlardı sözlü mülakatta "şimdi sana uçağı versek sanki kaldırabilecek misin ne yapabileksin ki" demişti. Elimden gelen her şeyi yapar,çalışır, öğrenir bir şekilde kaldırırım demiştim. Benim zaten bu sağlık aşaması felan sıkıntılı geçti. otobüsle istanbla git gel aç kal felan hiç dayanamadığım şeylerdir. otobüste uyuyamam ve uzun süre açlığa dayanamam. Sağlık raporunu halletmek için 40 saatten fazla uyumadım. Aç gelin dedikleri için 11 12 saat aç kaldım. Hasta gibiydim bide zaten. Ne kadar uğraştım anlatamam o halde zaten EKG'den ve solunumdan kalıyordum. O durumda bir insanın zaten o testleri geçmesi biraz zor yani. Kalp artık deli gibi atıyor solunum desen çok hızlı. Neler çektim bir ben bilirim. O kadar şeyden sonra hala seneye deneyeceğim diyorsam artık bitmiştir bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings

    quote:

    Orijinalden alıntı: koorn

    bütün sınavlar sonunda ilk 10 da olmama rağmen giremedim bende. Uçuşlarda babamın arabasında olduğumdan çok daha rahattım üstelik her şeyi yapmaya çalıştım doğru da yaptım aslında. Torpil lazım artık kesin öğrendim bunu.

    Aynen dediğiniz gibi asker çocuğu olmak lazım.


    Seneye tekrar denemeni tavsiye ederim. Bölümü ikinci senesinde kazanan öğrenci sayısı oldukça fazla.


    tek seferde kazananların sayısı kaç acaba maalesef bnm bi tek şansım olacak 2013-14 dönemine girmeye çalışcam girdim girdim giremedim puanım yetiosa direk tıp fakültesine




  • asker çocuğu derken ne gibi mesela? benim babam kıbrıs gazisi avantajı olurmu ki acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derrick Rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    quote:

    Orijinalden alıntı: koorn

    Haklısınız ama yediremedim bu durumu kendime. Bilmiyorum ama bir hata yapmadım sordkları soruya tam doğru cevabı verdim. 2. hoca ne kadar baskı altına almaya çalışsa bağırsa da doğru bildiğin şeyi yapmaya çalıştım. Hata yaptığımı da çok düşünmüyorum.

    İşin bir diğer garip yanı her şeyi iç içe istedi hoca. Mesela sağa 90 derece dön diyor daha dönmeden irtifa al diyor. Hangi birine uğraşacağını şaşırıyorsun aynı anda söylemiyor. Bi 90 sağa dön diyor onu yaparken 180 geri dön diyor felan. Bu kadar sinirlenmeme neden olan bunlar. Yoksa sorunum olsa öyle elensem hiçbir şey diyemem.

    Ama yine de vardır herlade bir bildikleri seneye tekrar deneyeceğim.


    İşte bu son cümlenle pilotaj eğitiminin gereklerinden birine sahip olacaksın.

    "Sakin olup, alttan alarak daha iyisini yapmak için hırs ve azimle çalışmak!"


    Evet

    Zaten bana sormuşlardı sözlü mülakatta "şimdi sana uçağı versek sanki kaldırabilecek misin ne yapabileksin ki" demişti. Elimden gelen her şeyi yapar,çalışır, öğrenir bir şekilde kaldırırım demiştim. Benim zaten bu sağlık aşaması felan sıkıntılı geçti. otobüsle istanbla git gel aç kal felan hiç dayanamadığım şeylerdir. otobüste uyuyamam ve uzun süre açlığa dayanamam. Sağlık raporunu halletmek için 40 saatten fazla uyumadım. Aç gelin dedikleri için 11 12 saat aç kaldım. Hasta gibiydim bide zaten. Ne kadar uğraştım anlatamam o halde zaten EKG'den ve solunumdan kalıyordum. O durumda bir insanın zaten o testleri geçmesi biraz zor yani. Kalp artık deli gibi atıyor solunum desen çok hızlı. Neler çektim bir ben bilirim. O kadar şeyden sonra hala seneye deneyeceğim diyorsam artık bitmiştir bence

    Hocam acaba psikomotor testine girmeden önce deneme fırsatı veriliyor mu ? Önceden alıştırma falan ?

    Bütün bu sınavları ( Mat -Fizik , Mülakat , hafıza , uçuş ..... ) sizce en ağırı hangisiydi ? Hangisinde çok zorlandınız ?

    Şimdiden teşekkürler ..




  • bu planör kursları falan ücretli mi ve ne kadar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reynn

    bu planör kursları falan ücretli mi ve ne kadar ?

    planörü mutlaka denemeni tavsiye ederim.her sene inönüde açılıyor kurslar thk nın sayfasından kontrol edebilirsin...ahh be tek martı günlerimi özledim eski zamanlar...ali hoca ilk yanlız uçuşum filan
  • mülakatlarda öss puanı için sadece barajı geçmek yeterli mi yoksa yüksekten düşüğe doğru bir sıralama yapılıyor mu ???
  • elektrik müh öğrencisiyim yaş ilerliyor plotajlık için mezun olduktan sonra dahi bize kapısı açık olabilirmi sizce acaba ne dersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: islam_joker

    elektrik müh öğrencisiyim yaş ilerliyor plotajlık için mezun olduktan sonra dahi bize kapısı açık olabilirmi sizce acaba ne dersiniz

    eee tabi yaş geçiyor. Diyelim kazandın. 4 sene pilotaj eğitimi. Tip eğitimiydi gerekli uçuş saatiydi gece uçuşu saatiydi filan 5 sene kafadan gider. Bunlarıda hesaba kat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycnt6606

    mülakatlarda öss puanı için sadece barajı geçmek yeterli mi yoksa yüksekten düşüğe doğru bir sıralama yapılıyor mu ???

    öncelikle barajı geçmek yeterli. Ama çokk başvuru olursa sanırım puana yada başvuru sırasına göre çağırıyorlar fakat onların yaptığı sınav çok zordur sadece fizik 1 2 matematik 1 2 den soruyolar. Yani barajı geçmeyi sorun etme onların sınavını düşün
  • ya ben sivil havacılık okulunu çok istiyorum . kazanmak için herşeyi yaparım.pilotaj okumak istiyorum.zaten üniversite için 5 yılım var.
    bu işi araştırdığımda çok umutluydum ama şuan sandığım kadar kolay değilmiş ama yinede vaz geçmem.fakat hala aklımda soru işaretleri var. sitede havacılıkla ilgili farumlarda ATPL ve SHYO lisansları hakkında konuşulmuş. ben halada bunların ne işe yaradığını ve neden gerekli olduğunu anlamadım. eğer bu konuda bilgili kişiler varsa cevap gelirse çok mutlu olurum.cevaplar için şimdiden teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gülbiye Ceren -- 10 Aralık 2011; 21:16:18 >
  • PPL : Hususi Pilot Lisansı

    CPL : Ticari Pilot Lisansı

    ATPL : Hava Yolu Nakliye Pilotu Lisansı

    Yukarıda belirtiğimiz pilot lisanslarından ayrıyetten alınması gerekli olan bir sertifika daha vardır. Hava yolu nakliye pilotu olmak için alınması zorunludur. Zorunlu olan bu sertifika IR (aletli uçuş yetkisi) sertifikasıdır.

    Hava Yolu pilotu olmak için CPL + IR + ATPL lisansına sahip olmak gerekmektedir.
    Lisansları almak için yapılan eğitimler :
    - PPL için en az 45 saat uçuş ve 108 saat teorik eğitim almak.
    - CPL için en az 200 saat uçuş ve 200 saat teorik eğitim almak.
    - IR için 50 saat uçuş ve 200 saat teorik eğitim almak.
    -* ATPL (modüler) lisansı ise sadece teorik eğitimden mevcuttur. Bunun için
    *PPL lisansına sahip olan pilotlar için 650 saat
    *CPL lisansına sahip pilotlar için 450 saat
    *IR yetkisine sahip pilotlar için 450 saat eğitim gerekmektedir


    Özel uçuş okullarında, pilot lisansları ve aletli uçuş yetkisi için alınan teorik eğitimler ve uçuşlar sonucunda, pilot adayı,lisansları ve sertifikayı almak için sivil havacılık genel müdürlüğünce açılan sınavlardan ve sivil havacılık genel müdürlüğünce görevlendirilen kontrol pilotu ile çıkılan uçuşlardan başarılı olmak zorundadır.

    Lisanslara ve aletli uçuş yetkisine sahip olmak için gereken şartlar :

    PPL (Hususi Pilot Lisansı) için şartlar :

    - 18 yaşını doldurmuş olmak.
    - En az lise veya dengi okul mezunu olmak.
    - SHGM tarafından veya SHGM tarafından görevlendirilmiş havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş geçerli bir veya ikinci sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak.
    - SHGM tarafından yetkilendirilmiş olan Uçuş Eğitim Organizasyonlarında gerekli teorik bilgi ve uçuş eğitimini başarıyla tamamlamış olmak.
    - Teorik bilgi sınavlarında ve uçuş eğitiminin tamamlanmasından sonra altı ay içinde girilecek yetenek testinde başarılı olmak.
    - Gece uçuşu yetkisi isteniyorsa gerekli eğitimleri almış olmak.
    - Yönetmelikte belirtilen uçuş tecrübesine sahip olmak.

    CPL (Ticari Pilot Lisansı) için şartlar :

    - 18 yaşını doldurmuş olmak.
    - En az lise veya dengi okul mezunu olmak.
    - SHGM tarafından düzenlenmiş birinci sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak.
    - SHGM tarafından yetkilendirilmiş uçuş eğitim birimlerinden istenilen teorik bilgi ve uçuş eğitimini başarıyla tamamlamış olmak.
    - Teorik bilgi sınavlarında ve uçuş yetenek testinde başarılı olmak.
    - Yönetmelikte belirtilen uçuş tecrübesine sahip olmak.

    ATPL (Hava Yolu Nakliye Pilotu Lisansı) için şartlar :

    - En az 21 yaşında olmak.
    - En az lise veya dengi bir okul mezunu olmak.
    - SHGM tarafından düzenlenmiş birinci sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak.
    - CPL(A) ve çok motor IR(A) lisans sahibi olmak.
    - SHGM tarafından görevlendirilmiş Uçuş Eğitim Birimlerinden gerekli teorik bilgi eğitimini tamamlamak.
    - Teorik bilgi sınavlarında ve uçuş kontrolünde başarılı olmak.
    - Yönetmelikte belirtilen uçuş tecrübesine sahip olmak.
    - MCC kursu almış olmak.

    IR (Aletli Uçuş Yetkisi) için şartlar :

    - Geçerli sağlık sertifikasına sahip olmak.
    - SHGM tarafından onaylı bir programa uygun olarak, onaylı bir uçuş eğitim biriminden teorik bilgi ve aletli uçuş eğitimi almış olmak.
    - Aletli uçuş eğitimi, hususi pilot veya ticari pilot lisansına sahip bir pilot tarafından SHGM tarafından onaylı bir uçuş eğitim organizasyonunda alınabileceği gibi, sıfırdan başlayan ve devamlılık isteyen entegre bir kurs takip edilerek ticari pilot sertifikası ile birlikte de alınabilir.
    - Teorik bilgi sınavlarında ve uçuş kontrolünde başarılı olmak.
    - IR(A) için müracaat sahibi, gece yetkisini içeren PPL(A) ya da CPL(A) sahibi ve sorumlu pilot olarak uçulmuş 50 saat seyrüsefer uçuşu tecrübesine sahip olmalıdır. IR(A) için helikopter seyrüsefer tecrübeleri de kredilendirilir. Bunun için en az 10 saati uçakta olmak kaydıyla helikopter seyrüsefer uçuşunun 40 saati kredilendirilir.




  • peki başka tavsiye edebileceğiniz şeyler var mı mülakatlarda şunada dikkat et diyebileceğiniz nokta?? ayrıca THK planörlük kursuna katılmak mülakatlarda adaya bir avantaj sağlar mı sizce
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycnt6606

    peki başka tavsiye edebileceğiniz şeyler var mı mülakatlarda şunada dikkat et diyebileceğiniz nokta?? ayrıca THK planörlük kursuna katılmak mülakatlarda adaya bir avantaj sağlar mı sizce

    Sağlar, sormuşlardı bana niye pilotlukla ilgili bir şey yapmadın diye. En azından bir tecrüben olur daha rahat hissedersin kendini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OsmanlıHanedanı

    zaten o bölümü giren 15 kişi varsa 11-12 tanesi asker çocuğu

    Alakası yok bu mesajı dikkate alıp moralinizi bozmayın.
  • Bugün bir arkadaşım bana bu yaptığım yorumları sordu. Benimle birlikte sınava girip kazanmış olan bir arkadaşım. Sonuçlar belli olduktan sonra, yazdıklarımdan daha sonra pişman olmuştum zaten ama birde arkadaşım bunları okuyunca kendimi gerçekten çok kötü hissettim. Bunları yazdığımı unutalı çok zaman olmuş. Keşke yazmasaydım diyorum ama o sinirle, dolduruşa ve gaza gelip baya şey yazmışım. Pek düzgün cümle kuracak durumda değilim ama birkaç şey yazmak zorundayım. Hayatta telafi edilemeyen durumlardan biri bu. Ne deseler haklılar kendimi onların yerine koydum da düşünemiyorum nasıl davranacağımı. Her gün karşı karşıya gelip selam verdiğim insanlar hakkında böyle bir şey yazabileceğimi ölsem aklıma getiremezdim.

    Yazanları tekrar tekrar okudum bir insanın ne kadar değişebileceğini gördüm. Bu yazılardan birkaç gün önce veya şimdi tam tersi şeyleri savunurken bir anda ne yaptığımı bilemez hale gelmişim. Hayatın boyunca istediğin bir şeyde başarılı olamamak elbet zor ama beklemezdim kendimden böyle bir şey. İlk yazdıklarımın neredeyse hepsi yanlış. İnsan doğru düşünmediği zaman en ufak duyduğu bir şeyi, dolduruşa gelip savunabiliyormuş bunu öğrenmiş oldum. O kadar sinirlenmişim ki kendimi bile bunlara inandırmışım. Hala inanamıyorum bu şekilde konuştuğuma. Eğer böyle konuşan birini görsem normalde şiddetle karşı çıkardım. İş işten geçti artık tek yapabileceğim bunun gerçekten ben olmadığını anlatmak. Umarım anlayışlı olurlar, beraber aynı zor aşamalardan geçtik az çok tanıyorum hepsini. Ne yapsalar, ne deseler haklılar ama tek istediğim beni yanlış tanımasınlar.

    Bunları konuşmanın yeri burası değil yarın hepsiyle teker teker konuşup, yaptığım bu savunulamaz davranıştan dolayı özür dileyeceğim. Umarım bunu okumuyorlardır şu an yüz yüze konuşmazsam kendimi affetmem mümkün değil. Son olarak bu üyeliğime sınırsız ban isteyeceğim her ne kadar uzun süredir kullanıyor olsam da. Yazdıklarım hiçbir zaman silinmeyecek ama hiç olmazsa bir daha benzer bir durumla karşı karşıya gelirsem mantıklı olan şeyi hatırlatır bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings

    quote:

    Orijinalden alıntı: koorn

    denemeyi düşünüyorum ama bazı öğretmenlerin yaptıklarını hiç unutmayacağım .. İlk uçuşta hoca ne istediyse 2. uçuşta yaptım ama hoca ne yaptıysam bağırdı çağırdı yukarda doğru bile yapsam. İlk hoca dedi merkez sorduğumda etrafına bakıcaksın. 2. uçuşumda kafamı çevirir çevirmez kızdı gene baya. Mantıklı değil yani çok belli bir şey olduğu. 3 sınavda ortalamam ilk 10 4. sınavı ekliyoruz ilk 20 ye bile giremiyorum. 40 kişiyiz ya


    Bundan 14 sene önce girdim ben de o sınavlara ve anlattığın şey tamamen aynı şekilde gerçekleşti. Bir hocanın iyi davrandığına diğer hoca bilinçli olarak sert davranıyor ve böylelikle stres altında vereceğin tepkileri ölçmek için bir çeşit psikolojik test uyguluyor. Sana bir şeyi beğenmediğini söylese de aslında beğenmiş olabilir çünkü bazı insanların motivasyonla başarıya ulaşmasının yanında bazı insanlar da tenkit sonucu hırsla başarıya ulaşırlar. Yani şundan emin ol ki uçuşlara katılan her adaya bir hoca iyi bir hoca sert davranır her zaman.

    Kazanamaman senin başarısız olduğun anlamına gelmez, sadece ilk 20 kişinin o uçuşlarda senden daha iyi olduğu anlamına gelir. Ama sen de seneye tekrar sınava girdiğinde ilk kez gireceklerden daha iyi olursun yüksek ihtimalle. Ayrıca ikinci kez sınavlara girmek demek "ben bu işe baş koydum, çok istekliyim" demektir ve bu da kazanan listesi yapılırken eşit puana sahip iki kişi arasında tercih sebebi oluşturacak bir etkendir.

    Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu Pilotaj Bölümü giriş sınavlarında torpil olup olmadığı hakkında son sözü de söylemek istiyorum:

    Zamanında babası okulda öğretmen pilot olarak görev yapan bir kişi uçuşlara kadar dereceyle gelip uçuşlara katıldı ancak okulu kazanamadı! Sanırım bu yeterli olmuştur.



    konudan uzun zaman geçmesine rağmen şunu belirtmek istiyorum. en yakın arkadaşımın babası AÜ pilotajda öğretim görevlisi. ve oğlu ciddi bi hazırlanma süreci geçirmesine rağmen kazanamadı bölümü




  • en düşük en yüksek
    2006-2007 10 Önkayıt 236,781 330,247
    2007-2008 10 Önkayıt 301,596 352,327
    2008-2009 10 Önkayıt 286,705 328,77
    2009-2010 10 Önkayıt 297,656 354,729
    2010-2011 15 Önkayıt 363,407 445,919



    ÖSS den aldığımız puanın barajı geçmek dışında bir etkisi var mı kesin bilgisi olan var mı acaba?? sitede yayınlanan puanlar bunlar en düşük puan altında kalanlar eleniyor mu acaba?? ayrıca sözlü mulakatta sorulan sorular nedir ayrıntılı anlatabilecek olan var mı?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.