ilk olarak yeni konu açtığım için kusura bakmayın ama kafam çok karışık konulara girip yazılanları okudum ama kafamdaki soru işaretlerini gideremedim. ben küçüklüğümden beri pilot olmak istiyorum . Sınav ı atlattık yakında sonuçlarda açıklanıcak 10-20 bin civarı olucak galiba. Anadolu üniversitesinde pilotaj bölümüne gitmek istiyorum kayıtlar ne zaman başlayacak ne zaman başvurmam gerekiyor ?
2. olarak THY de pilot olmam için bu pilotaj bölümünü bitirmiş olmam yeterli mi ? THY yede başvurup eğitim alabiliyormuşuz öyle mi yapmalıyım?
3. olarak mühendislik ile ilgili şeyler yazılmış ne gibi artısı olur makine mühendisi olsam çünkü ikinci tercihim makine mühendisliği ? 2 sini birden nasıl bitirebiliriz ki ?
şimdiden teşekkür ediyorum kafam baya karışık ne yapmalıyım bilmiyorum
"2. olarak THY de pilot olmam için bu pilotaj bölümünü bitirmiş olmam yeterli mi ? THY yede başvurup eğitim alabiliyormuşuz öyle mi yapmalıyım? "
dışarda normal 4 yıllık üniversite bitirsende plotaj okusanda thy tarafından eğitim göreceksin bildiğim kadarıyla yüzbin dolar civarında ücreti var daha önce dışarıda eğitim veriyorlardı 2 yıla yakındır kendi bünyesinde plotluk eğitimleri veriyor
bu arada üst düzey tanıdık v.s. varmı ? thy genel müdür, vali, velik v.s. v.s. ? kolay değil thy de pilot olmak
topil kadar nefret ettiğim bir şey yok. Tanıdığım yok ama olsa da yardım isteyeceğimi pek sanmıyorum.
anadolu pilotaja gitmeyi denemek istiyorum ne yapmam gerektiğini bilen biri var mı bu konuda yardıma ihtiyacım var biraz
gitmeden önce iyice araştır thy de çalışan birileri varya yakınında akraban v.s. tanıdık iyice sohbet et açıklasınlar çaycı bile thy de tanıdıktır. kolay gelsin. öğrenim hayatında başarılar
@GitarxtanbuL En çok nefret ettiğim şey insanların bilmedikleri konuda yorum yapmalarıdır. Bilmiyorsan ya git öğren ya da insanların kafasını karıştırma. koorn, senin soruna gelince, kayıtlar için önce mülakat, sınav, sağlık kontrolü gibi birtakım testlerden geçmen gerek. Eğer bunları başarıyla geçer ve okula kabul edilirsen kayıt yaptırabilirsin. Okulun sitesinde(http://ecas.anadolu.edu.tr/ ) bu tarihler duyrulur.
2. Evet THY'de pilot olman için bu bölümden mezun olman yeterlidir. THY'ye veya bu bölüme girmen için torpil gerek diyenlere inanma, şayet ben inanmıyorum. Bu insanlar genelde girmeyi denemiş ama girememiş veya giremeyecek, kıskanç kişilerdir. THY'ye başvurup eğitim almak istiyorsan, bunun için THY'nin belirlediği bölümlerden mezun olman gereklidir. Bunun haricinde birkaç şart daha vardır, eğer bunları sağlayabilirsen bir dizi sınava girersin. Başarılı olursan da THY Uçuş Okulu'nda eğitim görürsün.(Şu sıralar THY öğrencilerini pilotaj eğitimi almaları için Florida'ya gönderiyor.)
3. Bahsettiğin makine mühendisliği meselesi 2. maddede belirttiğim gibi, THY Uçuş Okulu'nun kabul ettiği bölümlerden biridir. Yani ikisini aynı anda bitirmek gibi bir şey söz konusu değil. Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu da bir üniversitedir sonuçta. Normal üniversiteden tek farkı mezun olduğunda diplomanın yanında bir de lisans vermesidir.
Çok teşekkür ederim yardımın için iyice anladım artık
quote:
Orijinalden alıntı: Tango1NeverDies
@GitarxtanbuL En çok nefret ettiğim şey insanların bilmedikleri konuda yorum yapmalarıdır. Bilmiyorsan ya git öğren ya da insanların kafasını karıştırma. koorn, senin soruna gelince, kayıtlar için önce mülakat, sınav, sağlık kontrolü gibi birtakım testlerden geçmen gerek. Eğer bunları başarıyla geçer ve okula kabul edilirsen kayıt yaptırabilirsin. Okulun sitesinde(http://ecas.anadolu.edu.tr/ ) bu tarihler duyrulur.
2. Evet THY'de pilot olman için bu bölümden mezun olman yeterlidir. THY'ye veya bu bölüme girmen için torpil gerek diyenlere inanma, şayet ben inanmıyorum. Bu insanlar genelde girmeyi denemiş ama girememiş veya giremeyecek, kıskanç kişilerdir. THY'ye başvurup eğitim almak istiyorsan, bunun için THY'nin belirlediği bölümlerden mezun olman gereklidir. Bunun haricinde birkaç şart daha vardır, eğer bunları sağlayabilirsen bir dizi sınava girersin. Başarılı olursan da THY Uçuş Okulu'nda eğitim görürsün.(Şu sıralar THY öğrencilerini pilotaj eğitimi almaları için Florida'ya gönderiyor.)
3. Bahsettiğin makine mühendisliği meselesi 2. maddede belirttiğim gibi, THY Uçuş Okulu'nun kabul ettiği bölümlerden biridir. Yani ikisini aynı anda bitirmek gibi bir şey söz konusu değil. Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu da bir üniversitedir sonuçta. Normal üniversiteden tek farkı mezun olduğunda diplomanın yanında bir de lisans vermesidir.
Çok teşekkür ederim yardımın için iyice anladım artık
Ne demek, forumun amacıdır yardımlaşma. Ben de aynı yeri hedeflediğim için uzun süredir araştırıyorum, aklına takılan birşey olursa yine yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. Ayrıca yeni açılan THK Üniversitesi'ni de bi düşün derim. Eğer dedikleri gibi iş garantisi veriyorlarsa gerçekten Anadolu Üniversitesi'ne iyi bir alternatif olabilir.
THY, Yetiştirilmek Üzere Pilot Adaylarında Aranan Koşullar 1. T.C. uyruklu olmak. 2.Üniversitelerin Uzay Mühendisligi, Uçak Mühendisligi, Matematik Mühendisligi, Makine Mühendisligi, Isletme Mühendisligi, Fizik Mühendisligi, Endüstri Mühendisligi, Elektrik Mühendisligi, Elektronik Mühendisligi, Bilgisayar Mühendisligi, Elektrik Elektronik Mühendisligi, Elektronik ve Haberlesme Mühendisligi, Havacilik ve Uzay Mühendisligi, Meteoroloji Mühendisligi, Mekatronik Mühendisligi bölümlerinden lisans düzeyinde mezun olmak.(Ama bu bölümler değişebiliyor mesela inşaat mühendisi, kabul edilenler var) 3. Ortaklık tarafından yapılacak yabancı dil (Ingilizce) sınavında başarılı olmak. Son 2 yıl içinde asagıda belirtilen sınavların herhangi birinden, TOEFL (Test Of English As A Foreign Language) sınavından asgari 530 (normal sınav), 197 (Bilgisayar ortamında yapılan sınav) veya 71 (Internet ortamında yapılan sınav) puan, IELTS (International English Language Testing System) sınavından asgari 6.0 (Akademik) puan veya KPDS için (Kamu Personeli Dil Sinavi) 80 ve üstü puan almış oldugunu belgeleyen adaylar yabanci dil sınavından muaf tutulacaktır. 4. Alım ilanında belirtilen tarihler arasında doğmuş olmak. 5. Boy 1.65 cm'den kısa, 1.90 cm'den uzun olmamak ve boy-kilo oranı beden/kitle endeksine uygun olmak. 6. Saglık sartları, Uluslararası Sivil Havacılık Teskilatı'nin (ICAO) ANNEX- 1 ve JAR-FCL 3 'e göre Class 1 havayolu nakliye pilotu sartlarına uygun olmak, (Aday bu raporu, THY A.O.'nca daha sonra duyurulacak tarihte belirtilecek hastanelerden kendi imkanlari ile temin eder.) 7. Daha önce THYA.O., Silahli Kuvvetler ve diger havacılık kuruluslarındaki görevlerinden disiplinsizlik, sicil yetersizligi ve saglık nedenlerinden ayrılmiş olmamak. 8. Adli sicil kaydi olmamak. (Taksirli trafik suçlari hariç) 9. Ortaklıktaki pilot temel egitimi süresi sonundan itibaren baslamak üzere, Türk Hava Yolları'na 15 yıl mecburi hizmet yükümlülügünü ve egitim masraflarının ücretlerinden tahsilini kabul etmiş olmak. http://www.turkishairlines.com/tr-CY/services/training_services/flight_academy/giris_kosullari.aspx
zaten o bölümü giren 15 kişi varsa 11-12 tanesi asker çocuğu
bütün sınavlar sonunda ilk 10 da olmama rağmen giremedim bende. Uçuşlarda babamın arabasında olduğumdan çok daha rahattım üstelik her şeyi yapmaya çalıştım doğru da yaptım aslında. Torpil lazım artık kesin öğrendim bunu.
Aynen dediğiniz gibi asker çocuğu olmak lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: koorn
bütün sınavlar sonunda ilk 10 da olmama rağmen giremedim bende. Uçuşlarda babamın arabasında olduğumdan çok daha rahattım üstelik her şeyi yapmaya çalıştım doğru da yaptım aslında. Torpil lazım artık kesin öğrendim bunu.
Aynen dediğiniz gibi asker çocuğu olmak lazım.
Seneye tekrar denemeni tavsiye ederim. Bölümü ikinci senesinde kazanan öğrenci sayısı oldukça fazla.
quote:
Orijinalden alıntı: mightywings
quote:
Orijinalden alıntı: koorn
bütün sınavlar sonunda ilk 10 da olmama rağmen giremedim bende. Uçuşlarda babamın arabasında olduğumdan çok daha rahattım üstelik her şeyi yapmaya çalıştım doğru da yaptım aslında. Torpil lazım artık kesin öğrendim bunu.
Aynen dediğiniz gibi asker çocuğu olmak lazım.
Seneye tekrar denemeni tavsiye ederim. Bölümü ikinci senesinde kazanan öğrenci sayısı oldukça fazla.
denemeyi düşünüyorum ama bazı öğretmenlerin yaptıklarını hiç unutmayacağım .. İlk uçuşta hoca ne istediyse 2. uçuşta yaptım ama hoca ne yaptıysam bağırdı çağırdı yukarda doğru bile yapsam. İlk hoca dedi merkez sorduğumda etrafına bakıcaksın. 2. uçuşumda kafamı çevirir çevirmez kızdı gene baya. Mantıklı değil yani çok belli bir şey olduğu. 3 sınavda ortalamam ilk 10 4. sınavı ekliyoruz ilk 20 ye bile giremiyorum. 40 kişiyiz ya
quote:
Orijinalden alıntı: koorn
bütün sınavlar sonunda ilk 10 da olmama rağmen giremedim bende. Uçuşlarda babamın arabasında olduğumdan çok daha rahattım üstelik her şeyi yapmaya çalıştım doğru da yaptım aslında. Torpil lazım artık kesin öğrendim bunu.
Aynen dediğiniz gibi asker çocuğu olmak lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: Tango1NeverDies
@GitarxtanbuL En çok nefret ettiğim şey insanların bilmedikleri konuda yorum yapmalarıdır. Bilmiyorsan ya git öğren ya da insanların kafasını karıştırma. koorn, senin soruna gelince, kayıtlar için önce mülakat, sınav, sağlık kontrolü gibi birtakım testlerden geçmen gerek. Eğer bunları başarıyla geçer ve okula kabul edilirsen kayıt yaptırabilirsin. Okulun sitesinde(http://ecas.anadolu.edu.tr/ ) bu tarihler duyrulur.
2. Evet THY'de pilot olman için bu bölümden mezun olman yeterlidir. THY'ye veya bu bölüme girmen için torpil gerek diyenlere inanma, şayet ben inanmıyorum. Bu insanlar genelde girmeyi denemiş ama girememiş veya giremeyecek, kıskanç kişilerdir. THY'ye başvurup eğitim almak istiyorsan, bunun için THY'nin belirlediği bölümlerden mezun olman gereklidir. Bunun haricinde birkaç şart daha vardır, eğer bunları sağlayabilirsen bir dizi sınava girersin. Başarılı olursan da THY Uçuş Okulu'nda eğitim görürsün.(Şu sıralar THY öğrencilerini pilotaj eğitimi almaları için Florida'ya gönderiyor.)
3. Bahsettiğin makine mühendisliği meselesi 2. maddede belirttiğim gibi, THY Uçuş Okulu'nun kabul ettiği bölümlerden biridir. Yani ikisini aynı anda bitirmek gibi bir şey söz konusu değil. Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu da bir üniversitedir sonuçta. Normal üniversiteden tek farkı mezun olduğunda diplomanın yanında bir de lisans vermesidir.
Ne oldu yukarıda adam artislik yapıyordu yok bilmem ne o bu şu bilmediğin yere konuşma falan kim neyi kıskanıyorum Abim thy de müdür! Direk uzman memur olarak işe girdi bu sene müdür oldu şimdi yurt dışı için beklemede Thy de çaycı bile torpille girerken! siz ne biliyorsunuzda konuşuyorsunuz! Hiç gördünüzmü thy de telefona bakıcak lise mezunu bayanlar yemekhanede çalışacak personeller v.s. v.s. denildiğini?
şimdi bilip bilmediğin yere konuşma @Tango1NeverDies insanlarıda bilmemekle suçlarayarak terbiyesizlikyapma
quote:
Orijinalden alıntı: koorn
bütün sınavlar sonunda ilk 10 da olmama rağmen giremedim bende. Uçuşlarda babamın arabasında olduğumdan çok daha rahattım üstelik her şeyi yapmaya çalıştım doğru da yaptım aslında. Torpil lazım artık kesin öğrendim bunu.
Aynen dediğiniz gibi asker çocuğu olmak lazım.
Asker çocuğu olmana gerek yok thy de çalışan her hangi bir uz. memur - şef - müdür - bazen memurda olabilir tanıdık müdürleri v.s. vardır elbet Torpil yaptırman gerekir yani dışarıdan adam almıyorlar ve şu anda thy aşırı derecede karışık çift maaşları bile yatırmadılar bişrleyler yapıp kaç yıl üstüne ilk defa ilk yarıda zarar açıklardılar He bunun yanında thy giderek büyüyor zararının sebebide flosunu neredeyse 5 yılda 3 katına katlamaktır hiç olmayacak yerlere seferler düzenliyorlar.
Demem odurki hostesi bile 100 torpille girilen bir yerde! müdürün ortalama 7 bin aldığı pilotun 18-20 arasında maaş aldığını düşünürsek Öyle herkeze bırakmazlar bu lokmayı İnşallah başarılı olursun dediğin gibi Allah yolunu açık eylesin
quote:
Orijinalden alıntı: GitarxtanbuL
quote:
Orijinalden alıntı: koorn
bütün sınavlar sonunda ilk 10 da olmama rağmen giremedim bende. Uçuşlarda babamın arabasında olduğumdan çok daha rahattım üstelik her şeyi yapmaya çalıştım doğru da yaptım aslında. Torpil lazım artık kesin öğrendim bunu.
Aynen dediğiniz gibi asker çocuğu olmak lazım.
Asker çocuğu olmana gerek yok thy de çalışan her hangi bir uz. memur - şef - müdür - bazen memurda olabilir tanıdık müdürleri v.s. vardır elbet Torpil yaptırman gerekir yani dışarıdan adam almıyorlar ve şu anda thy aşırı derecede karışık çift maaşları bile yatırmadılar bişrleyler yapıp kaç yıl üstüne ilk defa ilk yarıda zarar açıklardılar He bunun yanında thy giderek büyüyor zararının sebebide flosunu neredeyse 5 yılda 3 katına katlamaktır hiç olmayacak yerlere seferler düzenliyorlar.
Demem odurki hostesi bile 100 torpille girilen bir yerde! müdürün ortalama 7 bin aldığı pilotun 18-20 arasında maaş aldığını düşünürsek Öyle herkeze bırakmazlar bu lokmayı İnşallah başarılı olursun dediğin gibi Allah yolunu açık eylesin
sağol çok teşekkür ederim. Elektrik elektonik okuyorum şu an yazın tekrar deneyeceğim. Benim tanıdıklarım çok var orda ama dedim ki sakın ola bana torpil kelimesini içeren bir laf söylemeyin! Kimsenin hakkını yiyemem ben dedim. Gel gör ki Türkiye de işler iyi niyetle yürümüyor. Fırsatınız varsa koyun gitsin artık çok sinirlendirdi bu olay beni. Hakkını yemeyim diye düşüneceğiniz adam sayısı fazla değil. Haketmeyenler için fırsatınızı kaybetmeyin. En büyük hayalimden oldum millet için.
quote:
Orijinalden alıntı: koorn
denemeyi düşünüyorum ama bazı öğretmenlerin yaptıklarını hiç unutmayacağım .. İlk uçuşta hoca ne istediyse 2. uçuşta yaptım ama hoca ne yaptıysam bağırdı çağırdı yukarda doğru bile yapsam. İlk hoca dedi merkez sorduğumda etrafına bakıcaksın. 2. uçuşumda kafamı çevirir çevirmez kızdı gene baya. Mantıklı değil yani çok belli bir şey olduğu. 3 sınavda ortalamam ilk 10 4. sınavı ekliyoruz ilk 20 ye bile giremiyorum. 40 kişiyiz ya
Bundan 14 sene önce girdim ben de o sınavlara ve anlattığın şey tamamen aynı şekilde gerçekleşti. Bir hocanın iyi davrandığına diğer hoca bilinçli olarak sert davranıyor ve böylelikle stres altında vereceğin tepkileri ölçmek için bir çeşit psikolojik test uyguluyor. Sana bir şeyi beğenmediğini söylese de aslında beğenmiş olabilir çünkü bazı insanların motivasyonla başarıya ulaşmasının yanında bazı insanlar da tenkit sonucu hırsla başarıya ulaşırlar. Yani şundan emin ol ki uçuşlara katılan her adaya bir hoca iyi bir hoca sert davranır her zaman.
Kazanamaman senin başarısız olduğun anlamına gelmez, sadece ilk 20 kişinin o uçuşlarda senden daha iyi olduğu anlamına gelir. Ama sen de seneye tekrar sınava girdiğinde ilk kez gireceklerden daha iyi olursun yüksek ihtimalle. Ayrıca ikinci kez sınavlara girmek demek "ben bu işe baş koydum, çok istekliyim" demektir ve bu da kazanan listesi yapılırken eşit puana sahip iki kişi arasında tercih sebebi oluşturacak bir etkendir.
Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu Pilotaj Bölümü giriş sınavlarında torpil olup olmadığı hakkında son sözü de söylemek istiyorum:
Zamanında babası okulda öğretmen pilot olarak görev yapan bir kişi uçuşlara kadar dereceyle gelip uçuşlara katıldı ancak okulu kazanamadı! Sanırım bu yeterli olmuştur.
baskı altına almak olsaydı sadece ben gayet rahattım her şeyi doğru yapmaya çalışmaya devam ettim. Hani baskı altına aldı diye elm ayağım birbirine dolanmadı her şeyi normal yaptım yine. 3 sınavda ortalamam ilk 10 iken sadece son sınavda ilk 20 ye bile girememem enteresan kısım. ortalama olarak bakınca çok saçma oluyor. Uçakta kusan birinin bile kazanması ise daha da ilginç bir detay.
quote:
Orijinalden alıntı: koorn
baskı altına almak olsaydı sadece ben gayet rahattım her şeyi doğru yapmaya çalışmaya devam ettim. Hani baskı altına aldı diye elm ayağım birbirine dolanmadı her şeyi normal yaptım yine. 3 sınavda ortalamam ilk 10 iken sadece son sınavda ilk 20 ye bile girememem enteresan kısım. ortalama olarak bakınca çok saçma oluyor. Uçakta kusan birinin bile kazanması ise daha da ilginç bir detay.
Yazılı veya bilgisayar ile yapılan sınavlarla uçuşları karşılaştırma. Birinde sadece zekanı kullanıyorsun diğerinde zeka+vücut. İlk üç sınavda senden daha kötü olan birisi uçuşlarda senden daha iyi performans sergilemiş olabilir. Örnek olarak ilk sınavlarda 200 kişi içerisinden 57. olan birisi daha sonra 7. oldu.
Dediğim gibi o günkü o şartlarda senden daha iyi performans sergilemiş insanlar olabilir ancak başka bir gün sen daha iyi olabilirsin. Kişiler arasında küçük farklar varsa seçim aşaması iyice zorlaşır. Yani 1. ile 20. arasında öyle çok bir fark olduğunu asla düşünme. Sadece sana dediğim gibi daha önce uçuş tecrübesi yaşayanlar varsa şayet onlar belirgin bir şekilde öne çıkarlar ve sen de seneye bir daha gittiğinde aynı durum senin için de geçerli olacaktır.
Uçakta kusma konusu ise eğer fizyoljik bir bozukuluğu yok ise aşırı G'li manevralarda insan kusabilir. Anormal olan vestibüler sisteminde bir problem olması veya ileri seviyede "motion sickness" olmasıdır.
Bana mülakatta "biz sadece 10 kişi alacağız, kazanma ihtimalin çok düşük, kazanamazsan ne yapacaksın?" dediklerinde gayet hırslı ve de kendimden emin bir şekilde verdiğim cevap "THK planör kurslarına katılırım, kendimi geliştiririm ve seneye tekrar gelirim!" oldu. O yüzden kafanı fazla takma. İmkanın varsa sınavlar yaklaştığında özel uçuş okullarına para verip 2-3 sorti hocayla uçuş yap, imkanın yoksa planör kurslarını araştır.
Bu işi gerçekten istiyorsan peşini bırakma ve emin ol ki bu meslek çok istemeden yapılamaz!
quote:
Orijinalden alıntı: koorn
baskı altına almak olsaydı sadece ben gayet rahattım her şeyi doğru yapmaya çalışmaya devam ettim. Hani baskı altına aldı diye elm ayağım birbirine dolanmadı her şeyi normal yaptım yine. 3 sınavda ortalamam ilk 10 iken sadece son sınavda ilk 20 ye bile girememem enteresan kısım. ortalama olarak bakınca çok saçma oluyor. Uçakta kusan birinin bile kazanması ise daha da ilginç bir detay.
Benim arkadasim hafiza 1 mulakat 2 di ucuslarda elendi. Bende zamaninda elendim ucuslarda. Olur boyle seyler senden daha iyi ve daha kotu ucanlar herzaman olcak.