Şimdi Ara

esp plus nedir?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
6.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arakadaşlar esp plus ın esp den farkını biliyormusunuz.?
    bide başka bi konu başlığında sorularım olmuştu. kimse cevaplamadı, bilen arkadaş cevaplarsa çok sevinirim. aracım 2005 model 4üncü ay çıkışlı astra cosmo esytronic(ids plus yok ,esp plus var)Kitapçıkta kontak açıkken ve spor modda iken spor mod düğmesine 4 sn basılı tutulunca esp off olur diye yazıyor, ancak bunu malesef beceremedim. yanlış hatırlamıyorsam bi forumda esp off işlemi 2005 yılının ortalarından itibaren çıkan araçlarda mümkün diye bir şey yazıyodu. bu konuda bilgisi olan arkadaş var mı?
    öte yandan aracımda TC(Elektronik çekiş kontrolü) ve EDL(Diferansiyel Kilidi) var mı? 2008 yılına ait katologda cosmo modellerinde TC'nin IDS PLUS paketi altında opsiyonel olarak geldiği belirtiliyor. diğer taraftan 2004 yılına ait bir katalog buldum onda ise herhangi bir paket altında, opsiyonel veya standart hiç bir şekilde TCden bahsetmiyor. yine aynı şekilde EDL'den iki katologda da hiç söz edilmemiş. bilgisi olan arkadaş yardımcı olursa sevinirim. .







  • edl yoktur.
    tc vardır tc esp nin bir alt kolu olarak çalışır.
    anlamak için hafif nemli bir yokuşu çıkarken gaza yüklen espnin ışığı yanıp yanıp sönecektir. bildiğim kadarıyla ids plus olmayan araçlarda esp kapatılamıyor. 2007 yılının ortalarında alınan bir 1.6 enjoy spor paket easytronic de denemiş kapatamamıştım ama biizm 2006gtcde babalar gibi kapatılabiliyordu
  • teşekkurler. dediğiniz gibi patinaj çektiğinde esp lambası yanıyor. tc ile asr aynı şey demek heralde. sadece isim farkı, dogrumudur?
  • aynı olsa gerek.
  • Benim bildiğim esp plus ta normal esp lere göre en önemli fark normal esp tek tekerleğe kaymayı algıladığında fren yaptırarak stabiliteyi sağlamaya çalışmaktadır esp plus ta ise bu 3 tekerleğe kadar aynı anda müdahale gerçekleşebilmekte ve bu sayede daha hasssas bir şekilde müdahaleye izin vermektedir.
    Bu sayede normal esp çalışırken bir miktar sesli ve kasıntılı olarak çalışmaktadır buna karşılık esp plus çalışırken hemen hemen bu kasıntılar hiç hissedilmemektedir.Kullandığım araçtan örnek verirsem 2001 passatta esp devreye girdiğinde çalışması astraya göre hissedilmekte ve astraya göre hafif sanki bir kasma veya hangi sıfatı kullanacağımı gerçekten bilemedim garip bir his oluşmakta 'eski nesil abs ler devreye girdiğinde fren pedalında yoğun bir titreşim yaratmaktadır ki bir miktar buna benziyor'
    Sonuç olarak bu sistemin asıl farkı normal esp de tek olan fren hidrolik pompası esp plus ta birbirine paralel bağlanmış olarak çift ünitenin birbiriyle entegre olarak çalışmasıyla olmakta ki bu sayede tek bir sert frenleme yerine daha geniş bir basınç skalası oluşabilmektedir.
    Kısaca normal esp tek tekerleğe sert bir frenle stabiliteyi sağlarken esp plus birden fazla tekerleğe daha az veye daha fazla basınçla frenleme imkanını daha hassasiyetle yapabilmektedir.




  • cevap için teşekkürler .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.