Güle güle kullan. Anlık tepkileri güzelse, sorun yok. |
Euro 5 Dizel Motor Sorunlarını Nasıl Çözüyorsunuz? (2. sayfa)
-
-
Eyvallah,
Beklerim konuya
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/159312129
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Taksi çıkması alınmaz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
dizelin derdi bitmez . tek marş 50-100 km gitmiyorsanız ya benzin lpg ya elektrik.
-
DPF, Adblue, EGR, Enjektör kirlenmesi gibi sadece Dizellere mahsus saçmalıklarla ilgili bir araştırma yaparsanız neden mantıklı olmadığını anlarsınız. Eskiden Dizel araç 2 şeyden dolayı tercih edilirdi, 1) Yakıt ekonomisi, 2) Tork. Euro5 özellikle Euro 6 dan sonra DPF ve Adblue nun başınıza açacağı masraflar sayesin de, ekonomikliği kalmadı, ayrıca Mazot ve Benzin arasın da eskiden belli bir miktarda fiyat farkı vardı artık Benzin ve Mazot aynı fiyata satılıyor (olması gerektiği gibi çünkü bütün dünya da böyledir). Tork, konusu da artık bitti çünkü Turbo benzinli ve hybrid benzinli motorlar artık bunu sağlıyor, bilmem anlatabildim mi?
-
Arkadaşa anlattım, oradan okuyabilirsin.
-
Mazot eskiden beri daha pahalıydı almanya’da. Ama yine de çok satıyordu dizel araç. Çünkü az yakıyor. Vergisel sebeplerden satışı azaldı. Dpf vs derdim hiç olmadı. Abartılıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
euro 5 kabul edilebilir de euro 6 biraz daha sıkıntılı, euro 6 a-b-c-d giderek artan parçalar, adblue zorunluluğu vs. derken sıkıntılı. Euro 4 düşük km dizel de kalmadı gibi bir şey. Euro 5 düşük km alınabilir diye düşünüyorum.
-
Kardeş biz Avrupada yaşamıyoruz. Saydığın saçmalıklara sahip 2. El araç heralde almayız yani. O saçmalıklara sahip olmayanları da var. Türk işi olanlar yani
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Euro 4 olan psa grubu dizellerin rektefesi çok pahalı değil hocam. Hesaplı denk getirip yağ yakmaya başladığında rektefe ettirilebilir. Ben öyle yaptım şahsen. 2 senede amorti etti bile. 1 sene turbo benzin 1.0 motor kullandım ocağıma incir ağacı dikecekti neredeyse.
Rektefe ettirebilmek önemli bir şey bu arada. Turbo benzinlerin rektefesi çok çok pahalı ve bazıları rektefe de olmuyor 1.3 tce mesela.
2. El turbo benzin alırken yüksek km de 50 kere düşünmek lazım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 26 Ağustos 2024; 11:21:18 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Abartıp abartıp duruyolar. 6 senedir sıfır sorun
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1.3 Multijet Euro 5
EGR, DPF, Katalizör iptal. 180 bin km oldu sıfır sorun.
Performanstan gayet memnunum, yakıtım 4-5 litre civarı. Araç rahat nefes alıyor çünkü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam çok sık sorun yaşayanlarda olmuş sizin kullanım şekliniz nasıl marşa basınca 15-20 gidiyormusunuz yoksa kısa mesafe mi
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bakım maliyet vs den bağımsız olarak 0.9 tce Manuel, 1.2 tce otomatik ve 1.0 ecoboost Manuel kullandım(hala 0. 9 tce var) hepsi turbo benzinli...
1.5 dci 110 bg motorun gözünün yağını yiyeyim. Deli gibi özledim...
Kullandığım Küçük hacım turbo beslemeli benzinli motorlar i tercih ettim, teknoloji olarak beğeniyorum şehir içinde özellikle kışın çok iyi ancak özellikle şehir dışı kullanımda dizeli çok özledim ve tek geçerim. (konu yüksek hacım çok silindirli atmosferik motorlar değil kıyas küçük hacım turbo ve dizel)
Öte yandan küçük hacım benzinli de öyle yokuş çıkmaması vs vs tabii yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Genelde marşa basıp 10-15 km gidiyorum. Egr ve dpf aktif olsaydı ben de illaki sorun yaşardım özellikle kışın.
Aynı motora sahip şirket aracı da var, onunla tek marşta en az 50 km yol yaptığım için herhangi bir sorun olmadı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kısa mesafe gidiyorum, hiç sorun yaşamadım. 1.6 tdi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 28 Ağustos 2024; 11:29:48 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X