Şimdi Ara

Euro 7 standartları öngörülenden daha pahalıya mal olacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Euro 7 standartları öngörülenden daha pahalıya mal olacak
    Brüksel merkezli Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), Temmuz 2025'te otomobil ve hafif ticari araçlara, Temmuz 2027'de de ağır vasıtalara uygulanması planlanan Euro 7 emisyon standartlarına ilişkin açıklama yayımladı.



    Euro 7, otomobillerin araç başına maliyetini 2 bin euro artırabilir



    Yeni yapılan bir araştırmanın Euro 7 standartlarının doğrudan maliyetlerini AB Komisyonu tahminlerinin 4 ile10 kat daha üzerinde belirlediğine dikkat çekilen açıklamada, "Euro 7 düzenlemesi otomobillerin, kamyonetlerin, kamyonların ve otobüslerin üretim maliyetlerini artıracaktır." ifadesi kullanıldı.



    Açıklamada, yeni standartların araç başına maliyetin içten yanmalı motorlu otomobiller ve kamyonetler için yaklaşık 2 bin euro, dizel kamyonlar ve otobüsler için de yaklaşık 12 bin euro olduğuna işaret edildi.



    Bu rakamların AB Komisyonu'nun Euro 7 etki değerlendirmesindeki tahminleri olan arabalar ve kamyonetler için 180-450 euro ile kamyonlar ve otobüsler için 2 bin 800 euronun çok üzerinde olduğu kaydedilen açıklamada, bu fiyatların ekipman ve yatırımlar için doğrudan üretim maliyetlerini içerdiği, son kullanıcılar için fiyatların daha da fazla artacağı ifade edildi.



    "Yüksek maliyet, düşük çevresel etki"



    Euro 7 standartları öngörülenden daha pahalıya mal olacak
    Açıklamada, Avrupa otomobil sanayisinin iklim, çevre ve sağlık faydaları nedeniyle emisyonları daha da azaltmayı desteklediği belirtilerek, "Ancak Euro 7 teklifi, bunu yapmanın doğru yolu değildir. Çünkü Euro 7 son derece yüksek bir maliyetle son derece düşük çevresel etkiye sahip olacaktır." değerlendirmesinde bulunuldu.



    Doğrudan maliyetlere ek olarak Euro 7'nin daha yüksek yakıt tüketimi gibi dolaylı maliyetleri de olacağı kaydedilen açıklamada, bir aracın kullanım ömrü boyunca yakıt maliyetlerini yüzde 3,5 oranında artabileceği bildirildi.



    Euro 7 standartları



    AB Komisyonu, geçen yıl Avrupa Yeşil Mutabakatı doğrultusunda AB'de satılan yeni araçlardan kaynaklanan kirliliği azaltmak için Euro 7 standartları teklifini açıklamıştı.



    Ayrıca Bkz.Makyajlı Volkswagen Touareg bu hafta tanıtılacak



    2025'te yürürlüğe girmesi öngörülen yeni Euro 7 standardı ile dizel ve benzinli motorlara aynı kuralları getiriyor ve emisyon seviyeleri daha fazla düşürülüyor.



    AB Komisyonu'nun hazırladığı teklifin yürürlüğe girmesi için Avrupa Parlamentosu (AP) ve üye ülkelerin bunu onaylaması gerekiyor.



    Öte yandan, İtalya'nın başını çektiği bir grup ülke söz konusu yeni standartlara karşı olduklarını açıklamıştı.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/euro-7-standartlari-pahaliya-mal-olacak/2903883
    Kaynak:https://europe.autonews.com/environmentemissions/euro-7-emission-rules-will-create-higher-costs-car-buyers-companies







  • Senin benim aracımın egzozuna euro standartı koymakla meşgul olan çakallar özel jetleri ile gezerken saldıkları gazın hesabını yapmaya hiç yanaşıyor mu? Şimdilerde ürettikleri elektirikli araçlar için lityum madeni olan ülkeleri karıştırıp çökme planları için çalışıyorlar. Bizimde çevre duyarlılığı numaralarını yememiz bekleniyor. Ehh yiyienlere afiyet olsun
  • Euro 8 Standartını belirliyorum yazın motor benzin yada dizel olabilir ama egzoz koymak yasak.

  • 2000 Euro ek maliyet, bugün bile gelse Türkiye'de vergilerle en az 100 Bin TL demek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 23 Mayıs 2023; 17:02:51 >
  • zaten amac o, maliyetlerini yukselterek elektrikli araclara gecisi hizlandirmak. modern icden yanmali araclar verimlilikde temizlikde artik sinegin yagini cikariyorlar, bundan sonrasinda karbon emisyonunu birazcik dusurmek bile cok buyuk maliyetlere gelir, icten yanmali araclarin gozden cikarildigi asikar.

  • Şaka maka araba alacak varsa euro 7 den önce alsın. Benzinlileri de dizel gibi kırılgan yapacaklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senin benim aracımın egzozuna euro standartı koymakla meşgul olan çakallar özel jetleri ile gezerken saldıkları gazın hesabını yapmaya hiç yanaşıyor mu? Şimdilerde ürettikleri elektirikli araçlar için lityum madeni olan ülkeleri karıştırıp çökme planları için çalışıyorlar. Bizimde çevre duyarlılığı numaralarını yememiz bekleniyor. Ehh yiyienlere afiyet olsun

  • Avrupa’ya uymak için ödediğimiz paralara bak. Bu Euro normlarından çıkamıyor muyuz biz arkadaş?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Standart olsunda motorlar bitmesin ya. Elektrikli araç istemeyenler katlanir maliyete.

  • Euro 6-7-8-9 önemli değil. Hala Dünya'da ve özellikle cahil ülkeler Orta Doğu Türkiye dahil, AS250, AS950, ISUZU NKR vs... gibi zehir saçan hiç bir emisyon önlemi olmayan milyonlarca araçları yasaklayın önce.

  • Şu fosil yakıt,saçılan zehir ve düzenekli ateşlemeli motor saçmalıkları komple ne zaman yasaklanacak acaba

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Avrupa Devleti'nin hatrı sayılır geliri otomobil sektöründen geliyor, onu da sıka sıka kendi kendilerini bitirecekler, garip bir beyin yapıları var vesselam.

  • Otomobillerden çok zehiri sanayi yayıyor. Fabrikalarda çok etrafı kirleten ne var. Önce fabrikalar adam gibi denetlenmeli. Milletin bindiği araca göz dikenler bunu düşünmüyor çünkü çıkar meselesi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • peki elektrikli araçlar için batarya üreten fabrikaların baca gazı ve kimyasal katı-sıvı atık testleri acaba euro kaç normuna uyuyor?

  • sharkemre kullanıcısına yanıt
    Süper zeki arkadaşım git o zaman kamyon eksozunun yanında bol bol nefes al anlarsın ne demek istediğimi , bos yapma.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ssbrutality : boş yapan sensin cahil cahil konuşma atık pil ve pataryaların çevreye etkisini araştır o zaman konuş

  • tokatli6061 T kullanıcısına yanıt
    jetlerin kanatlarında hidrokarbon yakıt yok o yüzden emisyonları sıfır.

    kasım 2010 da singapurdan full tank kalkış yapan A380'in sol 1. motor türbin bıçağı kopup kanatta yanıt deposunun üstünü deldi. basınç farkından oradan yakıt fışkırmalıydı fakat hiç yakıt fışkırmadı


    Euro 7 standartları öngörülenden daha pahalıya mal olacak

    Ayrıca kimi uçaklarda kanatlar aşırı ince. cessna citation jet kanatlarda 2-2,5 ton yakıt var deniliyor, böyle ince kanatların içine 2,5 ton yakıt nasıl sığabilir?

    Euro 7 standartları öngörülenden daha pahalıya mal olacak

    lityum madeni olan ülkeleri bir kez daha düşünün. ankara da lityum batarya üretilecek. nerden geliyor bu lityum? ondan önemlisi lityum bir element maden mi, sentetik ürün mü? Doğru soruları sorduğunuzda çevrecilik hikayesinde tutarsızlıkları daha iyi bilebilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Euro 7 standartları öngörülenden daha pahalıya mal olacak

    Gördüğünüz periyodik tablo bilinen tüm atomları içerir.

    Sol en üstte hidrojen var. Onun altındaki ilk kırmızı kutu Lityuma ait. Kendisi 3 protona sahip olan bir atomdur. Alkali bir metaldir. Alkali metaller elektronlarından bir tanesini vererek elektron düzenlerini soygaz a benzemek isterler. En iyi elektron verenler bunlar olduğu için pil yapımında ideal atom bunlardır. Lityum da bunların en hafifi olduğu için lityumdan yapılan bir batarya en hafif batarya olacaktır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Aslında bir uçak yok :) bilmemiz gereken tek gerçek bu olsa gerek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vatana millete hayırl..... öhöööö öhöööö Euro 7 standartları öngörülenden daha pahalıya mal olacak 


    Euro 7 standartları öngörülenden daha pahalıya mal olacak


    Euro 7 standartları öngörülenden daha pahalıya mal olacak




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.