Şimdi Ara

Çinli BYD'nin araç başına kârı Avrupa'da 10 kat daha fazla

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'nin ardından Avrupa Komisyonu da harekete geçti ve Çin menşeli elektrikli otomobillere ilave gümrük vergisi getirdi. %10'luk gümrük vergisinin üzerine eklenecek olan ek vergi oranları üreticiye göre %17,4 ile %38,1 arasında değişiyor. Örneğin; BYD Group için %17,4 oranında ek vergi belirlenirken SAIC Group için en yüksek oran uygulanacak.



    Avrupa'nın uygulayacağı ek vergi oranları belli olmadan önce, ki %20 civarında olması bekleniyordu, yapılan bir araştırmada Çinli üreticilere %30 ek vergi uygulansa bile Avrupa'da yüksek kâr elde etmeye devam edeceklerine ilişkin bir araştırma paylaşılmıştı. Bugün bu araştırmayı farklı örnekleriyle birlikte siz değerli okurlarımıza aktarmak istedik.



    BYD Seal U, Avrupa'da 10 kat fazla kâr getiriyor




    BYD üzerinden yapılan araştırmanın sonucunda, markanın Avrupa'daki kâr payının Çin'dekinin 10 katı olduğu ifade ediliyor. Nakliye ve vergiler gibi gider kalemleri de hesaplanarak denkleme dahil edildiğinde BYD'nin sattığı her bir Seal U modelinden Çin'de 1300 euro, Avrupa'da ise 14300 euro kâr elde ettiği belirtiliyor. Atto 3 modelinde ise aradaki kâr farkı çok daha fazla.



    Bu kapsamda, BYD Seal U modeline uygulanacak %30'luk ek vergi bile markanın Çin'de ve Avrupa'daki kârlılığını eşitlemeye yetmiyor. Şirket bu durumda bile Avrupa'da sattığı her bir Seal U modelinden %15 (4700 euro) daha fazla kâr elde etmeyi başarıyor. Bu da Çinli üretici için Avrupa'yı hala çekici bir ihracat pazarı haline getiriyor. Kaldı ki yukarıda belirttiğimiz gibi BYD'ye %30 değil %17,4 ek vergi uygulanacak.



    BMW iX3 için bu fark sadece %9




    Öte yandan, ek vergi kararının Çin'de üretim yapan Batılı otomotiv şirketleri üzerinde daha kötü etkisi olacak gibi görünüyor. Örneğin; BMW'nin Şanghay'da ürettiği elektrikli BMW iX3 modeli ele alındığında Avrupa'daki kâr oranı Çin'dekine göre sadece yüzde 9 (nakliye gibi masraflar çıkarıldığında) daha fazla. Ek vergi getirilmesi, şirketin Avrupa'da Çin'e göre daha az kazanması anlamına geliyor. Üstelik Alman üretici Volkswagen ve Tesla için de benzer bir durum geçerli.



    Çinli üreticiler neden daha avantajlı❓



    Araştırmaya göre Çinli üreticiler ile yabancı üreticiler arasında bu kadar fiyat farkı olmasının iki temel nedeni var: Birincisi, her iki taraf da Çin'den devlet desteği almasına rağmen Çinli üreticilere sağlanan yardımlar daha fazla. İkinci sırada ise Çinli üreticilerin dikey entegrasyonunun diğerlerine göre daha yüksek olması geliyor.



    Ayrıca Bkz.AB’den Çinli elektrikli araçlara yüzde 38 ek vergi! Türkiye'de fiyatlar artabilir



    Dikey entegrasyon, bir şirketin tedarik zincirinin entegre ve o şirkete ait olduğu anlamına geliyor. Örneğin; BYD, otomobil üretmekle kalmayıp kendi lityum madenlerine sahip bir şirket olarak kendi bataryalarını ve kendi elektrik motorlarını üretiyor. Kendi sigorta şirketine sahip olan BYD'nin araçlarını taşıyan büyük nakliye gemileri bile kendisine ait.



    Sonuç olarak, beklendiği gibi ek vergi gelse de durum epey karmaşık. Çin'de ürettiği otomobilleri Avrupa'ya gönderen Batılı markalar bu durumdan daha fazla etkilenecek gibi görünüyor. Bu nedenle Tesla vb. markalara istisna uygulanması gündemde. Araştırmanın sonuçlarını daha detaylı incelemek için kaynak kısmındaki linke göz atabilirsiniz.




    Kaynak:https://rhg.com/research/aint-no-duty-high-enough/







  • 1 adet otomobilden byd firması Çin'de 1.300 euro, Avrupa'da ise 14.300 euro kazanıyormuş. Aynı aracı üretirken bir damla emeğil olmayan bazı kişi ve kuruşlar ise (araç ülkede dolaşırken yılda 2 kez mtv almalarına, kullandığı benzinden yüzde 50 vergi almalarına, geçtiği yol ve köprülerden ayrı ayrı ücret almalarına, muayene yapıyoruz derken ücret rağmen) aynı araçtan satışı sırasında en az 41.000 USD. (%10 gümrük+%40 gümrük+80 ötv+%20 kdv. vs) 1.300.000 TL ilk vergi almakta-kazanç sağlamaktalar.
  • Gariban dostu Çini deviremeyecekler ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısaca ister Çinli ister Avrupalı olsun tüm firmalar Avrupa'da insanları kazıklıyor.

  • bu kadar korkulacağına rekabet olsa keşke

  • disparity kullanıcısına yanıt

    avrupalı işçi hans'ı çin-hindistan ayarındaki maaşlarla 1 saat bile çalıştıramazsın ki..

  • 1 adet otomobilden byd firması Çin'de 1.300 euro, Avrupa'da ise 14.300 euro kazanıyormuş. Aynı aracı üretirken bir damla emeğil olmayan bazı kişi ve kuruşlar ise (araç ülkede dolaşırken yılda 2 kez mtv almalarına, kullandığı benzinden yüzde 50 vergi almalarına, geçtiği yol ve köprülerden ayrı ayrı ücret almalarına, muayene yapıyoruz derken ücret rağmen) aynı araçtan satışı sırasında en az 41.000 USD. (%10 gümrük+%40 gümrük+80 ötv+%20 kdv. vs) 1.300.000 TL ilk vergi almakta-kazanç sağlamaktalar.

  • Hariç derken o gider kalemleri de dikkate alınarak markaya kalan kâr hesaplanmış. Bu masraflar düşüldüğünde demek istedim, yanlış anlaşılmaya neden olan kelimeyi değiştiriyorum.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • batılılar çine el attı demiştik bu da onu doğruluyor, bu şekilde ibreyi kendi markalarına kaydıracaklar ya da bu çin markalarından bile kazanç sağlayacaklar dolaylı ya da doğrudan, avrupa savaş kafasını yüzyıl savaşlarında bıraktı sadece max verim istiyor, herkes ve her şeyden

  • BYD Çinli bir üretici. Operasyonlarını Avrupa'da sürdürmesi sırasında bir fiyat farkı oluşacaktır illa ki. Bunun oranı hakkında yorum yapmıyorum ancak Avrupalı bir üreticinin Çin'de daha ucuza satış yapmasına ne diyeceksiniz?
    Ne kadar kâr ettiğinin peşine düşmek aptalca. Pazar koşullarına göre fiyatlama yapılır. Maliyetinin düşük olması daha düşük kâr etmesini gerektirmez. Ayrıca BYD Çin'deki fiyatıyla satış yapsa diğer bütün markalar kepenk indirecek demek ki. Piyasayı öldürmemişler dhaa ne istiyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Köpek yiyenlere daha asıl şamarı vurmadık.

    Çin malı arabanın pazardan çekiliyor mu ? Etliekmek yeyin…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Almanya'daki Futbol Şampiyonasında maçları izlerken bir çok kez reklamını gördüm .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruk

    BYD Çinli bir üretici. Operasyonlarını Avrupa'da sürdürmesi sırasında bir fiyat farkı oluşacaktır illa ki. Bunun oranı hakkında yorum yapmıyorum ancak Avrupalı bir üreticinin Çin'de daha ucuza satış yapmasına ne diyeceksiniz?
    Ne kadar kâr ettiğinin peşine düşmek aptalca. Pazar koşullarına göre fiyatlama yapılır. Maliyetinin düşük olması daha düşük kâr etmesini gerektirmez. Ayrıca BYD Çin'deki fiyatıyla satış yapsa diğer bütün markalar kepenk indirecek demek ki. Piyasayı öldürmemişler dhaa ne istiyorsunuz?

    Vergi gelmese bir sonraki aşama oydu zaten, rakamları görmüyor musunuz

    Ve buraya yazıyorum çin istila siyasetini terketmezse daha büyük vergiler, soruşturmalar,rekabet cezaları gelecek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haksız rekabet Çin'liler için var, bırakın şu ucuz komünizm ayaklarını.


    Tesla Y ile rakibi olan Çinliler aynı kalitede mi? Bunu sorun kendinize.

  • buzdagibalik B kullanıcısına yanıt
    Ona rağmen devlette para sıkıntısı var, daha da fazla nasıl para üretiriz olayına bakıyorlar; harç pulu, vs. vs.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    25 yıl sonra ülkede çalıştıracak mühendis doktor hans bulamayacaksın :) okullara bakman yeterli. artık her yerde arap ve zenci veletleri var. 3-5 senemiz daha var. sonra buradan komple dönücez.

  • Onyargisiz kullanıcısına yanıt
    Gariban adam araç yakitini litre değil kuruş olarak hesaplar , pahali veya 0 arabaya binmez , Şahin doğan kartal toros broadway ya da linea Egea megane biner , yerli araba kullanir, parcasi ucuzdur ,pek çoğu LPGli kullanir. Yakit tüketimi görece fazla arabaya bir de yedek parça bekleme süresi uzunluğu eklerseniz pek de bahsettiğiniz kesime hitap eden araçlar olmadigini görürsünüz. Bunlardan birini alan kimseye anca vag/psa/kore grubu alamayip gücü buna yeten alicilardir. 10-15 sene önce de Cherry vardi , ne oldu da 10 senedir ortalarda görünmeyen marka son 1 senede popüler oldu anlamak güç :) ha 10 sene öncesinde vergiler de bu kadar yüksek değildi , o zamanlar neden bu kadar sükse yapamadi da şimdi böyle onu da sorgulamak gerek. Sonuç 0 araba alma niyeti olan kimse gariban değildir benim gözümde , sevgilerle

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • AlperInTheHouse A kullanıcısına yanıt

    Bunu önce bende anlamadım,sonra çözdüm Chery almış arabası elde patlamasın diye çin goygoyu yapıyor.

    Forumda vw ciler hondacilar bitti bunlar çıktı şimdi piyasaya


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Valla Bayram tatilini geçirdiğim 5 yildizli otelde en az 4 tane cherry tiggo 7 mi 8 mi çok dikkat etmediğim arabalar vardi. Gariban olsa o otelde işleri ne diyeceğim :) şuan kaldigim yazlikta da en az 3-4 tane cherry görmüştüm , burasi altinoluk iskele tarafi , kordon arkasi evler en az 200k Euro. Yani bir gariplik var , kendilerini acindirmami desem , sizin dediğiniz gibi mi desem bilemedim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • AlperInTheHouse A kullanıcısına yanıt

    Çok zorlama bu Şangay tayfayi engelleyip kaçıyorlar millet ucuza lüks arabaya biniyormuş hükümet ondan vergi koymuş çöp togg satmak icinmiş haa bide buraya fabrika acmiyorlarmis çünkü hukukun üstünlüğünü arıyorlarmıs 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 22 Haziran 2024; 14:31:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.