Şimdi Ara

General Motors Çin'de eriyor: 5 milyar dolar gelir kaybı bekliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • General Motors Çin'de eriyor: 5 milyar dolar gelir kaybı bekliyor
    BYD gibi düşük maliyetli Çinli rakipleriyle rekabet etmekte zorlanan General Motors (GM), Çin'de 5 milyar dolarlık bir gelir kaybı bekliyor. Şirket, Çin otomobil pazarındaki payını hızla kaybediyor.



    GM'nin Çin ortak girişimi olan SAIC-GM, 2024'ün dördüncü çeyreğinde gelirlerde 2.6 milyar dolar ila 2,9 milyar dolar arasında bir düşüş beklediğini açıkladı. Otomobil üreticisi ayrıca 2,7 milyar dolarlık bir yeniden yapılandırma masrafı bekliyor. GM'nin önlemleri arasında fabrika kapatmaları ve portföy optimizasyonları yer alacak. Ancak, hangi tesislerin kapatılacağı açıklanmadı.



    Bu yılki zarar 350 milyon dolar



    Çin'de üç çeyrek üst üste zarar eden GM'nın bu yılki kaybı 350 milyon dolar düzeyinde. Şirketin satışları 2024'ün ilk dokuz ayında yaklaşık %20 oranında düştü. ABD'li üreticinin Çin'deki pazar payı son 10 senede neredeyse yarı yarıya düşerek %15'ten %8,6'ya geriledi.



    GM, Çin’deki operasyonlarının kısa vadede toparlanmasını beklemediğini açıkladı. Şirket, yaptığı açıklamada, “Sermaye verimliliği ve maliyet disiplini üzerine odaklanıyoruz. Çin’deki ortak girişimimizle birlikte işimizi sürdürülebilir ve karlı hale getirmek için çalışıyoruz. 2025 yılı sonuçlarının yıllık bazda iyileşme göstereceğini öngörüyoruz” ifadelerine yer verdi.



    Ayrıca Bkz.Volkswagen ID.7'den tek şarjla 794 km menzil başarısı



    Çinliler pazarı kasıp kavuruyor



    Çoğu geleneksel otomobil üreticisi gibi GM de Çin'de BYD gibi düşük maliyetli elektrikli araç üreticileriyle rekabet etmekte zorlanıyor. BYD, Kasım ayında 506.804 araç satarak rekor kırdı ve yılın ilk 11 ayında 3,7 milyondan fazla elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satış rakamına ulaştı.



    BYD, geçen yıl Volkswagen'i geride bırakarak Çin'in en çok satan otomobil markası oldu ve Alman üreticinin 40 yıllık hakimiyetini sonlandırdı. Yurtdışına açılmaya çalışan BYD, küresel otomobil satışlarında yıl sonu itibariyle Ford'u geçerek altıncı büyük otomobil üreticisi olma yolunda ilerliyor.



    Bu arada ABD'de GM, üçüncü çeyrekte bir önceki yıla göre %60 artışla 32.095 adet elektrikli araç satarak rekor kırdı. Ford ve Hyundai'yi geride bırakan GM, Kuzey Amerika'da Tesla'dan sonra en çok elektrikli araç satan üretici oldu.



     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/12/04/gm-faces-5-billion-hit-ev-battle-china-intensifies/







  • Diğer ülkelerin vatandaşları her ülkenin malına ılımlılar fakat Çinli vatandaşlar Çin malı konusunda çok tutucular. Eğer bir ürünün kalitesi az da olsa yabancı menşeili bir ürüne yaklaşıyorsa çin malı olanı tercih ediyorlar. Ama sanırım dünyada tek bizim halkımız made in Türkiye olmasında neresi olursa olsun diyor bir ürün alırken.
    İlerleyen süreçte birçok amerikalı ve avrupalı firmanın çin pazarından çekileceği aşikâr ama buna karşılık çinli firmaları da avrupa ve amerika pazarında karanlık günler bekliyor. Kısacası çinli firmalar kendi pazarlarında büyürken globalde onları çok zor günler bekleyecek. Çin hükümetinin bu firmalara müthiş bir desteği var ama hükümetin sırtına çok büyük bir yük teşkil ediyorlar. Bu firmalar bir yere kadar dayanabilirler ama günün sonunda birçok çinli marka iflas bayrağını çekecek. Şu an nereden baksanız çinlilerin en az 50 otomobil markası vardır. Birkaç sene içerisinde tamamına yakını silinecek ve geriye sadece güçlü olan birkaç marka kalacak. (byd-geely-chery-saic-great wall motors-changan) bu markalar da ticaret savaşları böyle devam ederse bayağı yara alacak ve küçülmek zorunda kalacaklar
  • Diğer ülkelerin vatandaşları her ülkenin malına ılımlılar fakat Çinli vatandaşlar Çin malı konusunda çok tutucular. Eğer bir ürünün kalitesi az da olsa yabancı menşeili bir ürüne yaklaşıyorsa çin malı olanı tercih ediyorlar. Ama sanırım dünyada tek bizim halkımız made in Türkiye olmasında neresi olursa olsun diyor bir ürün alırken.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İlerleyen süreçte birçok amerikalı ve avrupalı firmanın çin pazarından çekileceği aşikâr ama buna karşılık çinli firmaları da avrupa ve amerika pazarında karanlık günler bekliyor. Kısacası çinli firmalar kendi pazarlarında büyürken globalde onları çok zor günler bekleyecek. Çin hükümetinin bu firmalara müthiş bir desteği var ama hükümetin sırtına çok büyük bir yük teşkil ediyorlar. Bu firmalar bir yere kadar dayanabilirler ama günün sonunda birçok çinli marka iflas bayrağını çekecek. Şu an nereden baksanız çinlilerin en az 50 otomobil markası vardır. Birkaç sene içerisinde tamamına yakını silinecek ve geriye sadece güçlü olan birkaç marka kalacak. (byd-geely-chery-saic-great wall motors-changan) bu markalar da ticaret savaşları böyle devam ederse bayağı yara alacak ve küçülmek zorunda kalacaklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkan987654321 -- 5 Aralık 2024; 1:31:14 >




  • millet ne boş yapıyor yahu! biri diyor "bizim millet tutuzu değil ama çinlü tutuzu" :))) kardeş sen otomobil yaptım diyorsun panelinden yazılımına hepsi yurtdışından geliyor. biz zaten bu yüzden sana "araba yapamazsın" dedik. "gyavurun malını getirip birleştiremezsin" demedik.



    diğeri de "evroba'da garannıh günner bekliyah" :)


    evroba artık pek tınlanmıyor. adamlar latin amerika'ya kadar vardılar. zamanlar burada pazarları da iyice ele alacaklar. yani o avrupalı veya amerikalı dolarını belki tuvalette bir yerini silmek için kullanabilecek ama o para birkaç yıla diğer ülkelerde mendil muamelesinden başka birşey görmeyecek :)

  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt

    Aynen 500 milyondan fazla nüfusu olan Avrupa tınlanmıyor sen de haklısın. Latin amerika’ya fabrika kurdukları doğru ama burada asıl amaç araçları meksika’da üretip kuzey amerika’ya satmaktı. (Abd-kanada) abd ve kanada’nın çin’e getirdiği yeni yaptırımlarla bu hayalleri de suya düştü. Çinli firmaları karanlık günlerin beklediğini ben söylemiyorum, bizzat çinli medya kuruluşları ve çinli uzmanlar bunu dile getiriyor ve birçok çinli firmaların silinip gideceğini, içlerinden sadece güçlü olanların kalacağını söylüyorlar. Abd ve avrupa’nın elektrikli araçlara olan teşviği yavaş yavaş kaldırması da bunun tuzu biberi olacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GM kendi ülkesinde bile çok satılmayan Buick markasını Çin'de sevildiği için satıyordu diye biliyorum. Eğer Çin'de satışları dibe vurursa Buick markasını kapatabilirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupalı üreticilerin kısa dönem zarar edip Çinli firmalar ile aynı fiyatlardan satıp sonra çinli firmalar piyasadan silinince eski fiyatlandirmaları yapamaz mi? Çin'de bunu uygulasalar bence işe yarar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fredd_35 kullanıcısına yanıt
    hocam kapatacaklarını en azından yakın bir gelecekte düşünmüyorum. Çin'de buick markası abd'den daha çok satılıyor ama abd'de de satışları kötü değil. cadiilac'tan daha çok satış rakamına sahipti diye hatırlıyorum en son satışlarda. Aslına bakarsanız tasarım açısından oldukça güzel modelleri var. (envision-envista-encore vb) fiyat açısından chevrolet'in altında konumlandırsalar kesinlikle iş yapacak bir marka. Türkiye'de satılmasını çok isterdim açıkçası.

  • furkan987654321 F kullanıcısına yanıt

    ahahaha 500 milyon avrupa'nın %30'u 20 yıl sonrasını bile göremeyecek :D %geri kalan %30'u da çalışamıyor vaziyette olacak :)))



    doldurulan araplar afrikalılar ile evet cazibe merkezi olacağı kesin :)))))))))))))



    işte ben ne yazmışım? vakti zamanında o amerika'ya sümüklü mendil bile atmaya tenezül etmeyecek hale gelecekler.

  • furkan987654321 F kullanıcısına yanıt

    Buick önceden Opel modellerini temel alan araçlar satıyordu. GM alt-orta segment için Chevrolet üst segmentte Cadillac üzerinde yoğunlaşsa Toyota-Lexus gibi daha doğru bir iş yapmış olmaz mı? Hatta GM adını kaldırıp direkt Chevrolet'yi şirket ismi yapabilirler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fredd_35 kullanıcısına yanıt
    hocam general motors'un bünyesinde birçok marka var. gmc-corvette-cadillac-chevrolet-buick. Bu markalar chevrolet kadar olmasa da marka bilinirliği ve satış rakamları yüksek olan markalar. Durum böyleyken bu markaları öldürüp araçları sadece chevrolet ve cadillac rozetiyle pazarlayacaklarını zannetmiyorum. general isminin de abd için çok eskilere dayanan köklü bir mazisi var. general electric ve general motors abd sanayisinin temellerini atan iki firma olduğundan gm adını kaldıracaklarını sanmam.

  • furkan987654321 F kullanıcısına yanıt

    Corvette bir marka degil Chevrolet'nin bir modeli. 2004'de Oldsmobil'i, 2008'de iflas ettiğinde Pontiac, Saturn gibi markaları kapatti. Hummer satilmaya çalışıldi. Saab kendi haline bırakıldı. Gmc'de Chevy'nin daha bol kromlu biraz daha lüks hali zaten. Devir değiştiği için daha dinamik bir yapı olarak Chevrolet/Cadillac dönüşümü doğru olur bence


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.