Şimdi Ara

Çinli SAIC'in tamamen katı hal bataryalı otomobili 2025'te geliyor: Dünyada ilk olacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinli SAIC'in tamamen katı hal bataryalı otomobili 2025'te geliyor: Dünyada ilk olacak
    Çinli otomobil üreticisi SAIC, tamamen katı hal bataryalı ilk otomobilini 2025'te piyasaya süreceğini açıkladı. Şirket böylece, katı hal pilini ticari olarak kullanan dünyadaki ilk üretici olacak.



    Başlangıçta üst seviye modellerde kullanılacak



    Tamamen katı hal pillerin yüksek maliyeti nedeniyle pillerin sınırlı sayıda üreticek olan MG Cyber GTS'de kullanılması bekleniyor. Geçtiğimiz aylarda konsept olarak görücüye çıkan aracın 2025'in ikinci çeyreğinde piyasaya sürülmesi bekleniyor.



    Çinli SAIC'in tamamen katı hal bataryalı otomobili 2025'te geliyor: Dünyada ilk olacak
    Geçtiğimiz yıl boyunca birkaç Çinli şirket katı hal pillerle ilgili açıklamalarda bulundu. Ancak şimdiye kadar hiçbiri ticari olarak piyasaya süremedi. Mercedes, BMW, Porsche, Hyundai-Kia, Nissan ve Toyota gibi üreticler de katı hal pilleri üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.



    Katı hal pilleri ile mevcut lityum piller arasındaki en önemli fark, adından da anlaşılacağı gibi katı hal pildeki elektrolitin katı, mevcut pillerdeki elektrolitin ise sıvı olması. Bu, kısmen bir ayırıcıya sahip olmaması nedeniyle, pilin hacmini %40 ve kütlesini %25 oranında azaltarak enerji yoğunluğunun artmasını sağlıyor. Bu tür piller, -25°C-60°C arasında geniş bir sıcaklık aralığında çalışabilmelerinin yanı sıra, 45.000 şarj-deşarj döngüsüne kadar daha uzun bir kullanım ömrü sunabiliyor. Ayrıca, katı elektrolitler yanıcı, aşındırıcı veya uçucu olmadığından dolayı piller çok daha güvenli hale geliyor ve sızıntı riski taşımıyor.



    Ayrıca Bkz.Geely, 11.250 dolarlık elektrikli otomobilini tanıttı: Geome Xingyuan



    400 Wh/kg üstü enerji yoğunluğu hedefleniyor



    Qingtao New Energy adlı girişime yatırım yaparak kendi katı hal hücre üretim faaliyetlerini sürdüren SAIC, ilk nesil hücrelerde 400 Wh/kg üstü enerji yoğunluğuna ulaşmayı hedefliyor. Bu değer, 250-300 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip mevcut lityum iyon pillerin hayli üstünde.



    Başlangıçta bu tür piller üst seviye modellerde kendine yer bulacak ve NCM kimyaya sahip lityum-iyon pillerle rekabet edecek. Çin Otomotiv Güç Pil Endüstrisi İnovasyon İttifakı Genel Sekreteri Xu Yanhua, 2030'a kadar Çin'deki batarya pazarının hala sıvı elektrolitli piller tarafından domine edileceğini belirtti.



     




    Kaynak:https://carnewschina.com/2024/09/04/mg-will-launch-an-ev-with-a-solid-state-battery-in-the-first-half-of-2025-claims-saic/







  • Çok fazla sebep var üretmesi, taşıması ve dağıtması için tatlı su tüketen oldukça verimsiz trilyon dolarlık yeni bir altyapı gereksinimi en başında geliyor şuan zaten tüm dünyada elektrik şebekesine sahibiz ve halihazırda 10 dakika şarjla 500km menzil verebilen uzun ömürlü ve delinse bile yanmayan patlamayan lifepo4 gibi bir bataryaya sahibiz ve asıl bölüm sonu canavarı olan katı hal pillerinin ise ilk örnekleri seneye geliyor ve yaygınlaştığında ne benzin dizelin nede hidrojenin esamesi okunmayacak diyebiliriz.

    Ayrıca insanlar bataryalardan korkuyor ama neden en az 250 bar ile sıkıştırılmış en yanıcı gazlardan birinin üzerinde oturmak istediklerini anlayamıyorum  

  • Bu tarz bataryalar yerine hidrojen kullanımı yaygınlaştırılmalı 1900 lü yıllarda araçlarda kullanılmaya başlamış hidrojen yakıt olarak ama petrol türevleri bazı sebeplerden ihya edilirken hidrojen yakıt projeleri rafa kalkmış 2022 de Namx markası 800km menzilli aracını tanıtmıştı aracın arka tarafında kapsül şeklinde hidrojen bataryaları var biteni çıkarıp dolusunu takıyorsun yoluna devam ediyorsun...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • coskun_ulker kullanıcısına yanıt
    Kısa özet

    Çinli SAIC'in tamamen katı hal bataryalı otomobili 2025'te geliyor: Dünyada ilk olacak

  • Mustafa Dmrl kullanıcısına yanıt
    Dostum çok güzel ve kısa özet ve özellikle teşekkür ederim, fakat bu h2 konusu hiç mi ilerlemiyor, fiziksel nedenlerden ötürü hep yerinde mi sayıyor?

  • Mylevi M kullanıcısına yanıt

    Çok fazla sebep var üretmesi, taşıması ve dağıtması için tatlı su tüketen oldukça verimsiz trilyon dolarlık yeni bir altyapı gereksinimi en başında geliyor şuan zaten tüm dünyada elektrik şebekesine sahibiz ve halihazırda 10 dakika şarjla 500km menzil verebilen uzun ömürlü ve delinse bile yanmayan patlamayan lifepo4 gibi bir bataryaya sahibiz ve asıl bölüm sonu canavarı olan katı hal pillerinin ise ilk örnekleri seneye geliyor ve yaygınlaştığında ne benzin dizelin nede hidrojenin esamesi okunmayacak diyebiliriz.

    Ayrıca insanlar bataryalardan korkuyor ama neden en az 250 bar ile sıkıştırılmış en yanıcı gazlardan birinin üzerinde oturmak istediklerini anlayamıyorum Çinli SAIC'in tamamen katı hal bataryalı otomobili 2025'te geliyor: Dünyada ilk olacak 

  • 45 bin şarj döngüsü; 123 yıl eder...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hani daha ucuzdu

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.