Şimdi Ara

Türkiye'nin otomobili ilk etapta yüzde 30 yerli olacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
0
Favori
6.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Yerli otomobil projesinin en büyük destekçilerinden biri olan TAYSAD Başkanı Alper Kanca, geçtiğimiz hafta Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu’nun (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş’ı ağırladı. Projeyle ilgili bilgiler alan Kanca, görüşme sonrası yaptığı açıklamada otomobilin yerlilik oranını değerlendirdi.
     

    Yerli otomobil ne kadar yerli? 

    Hürriyet’e konuşan Alper Kanca, Türkiye’nin otomobili projesiyle ilgili önemli bir itirafta bulundu. Türkiye’nin yeni nesil araçlar ve gelişmeler konusunda zayıf kaldığını belirten Kanca, sonuç olarak treni kaçırmadığımızı ve çalışmaların hızlı bir şekilde devam ettiğini dile getirdi. Kanca, yerlilik oranıyla ilgili sorulan soruyu da, “Türk tedarik sanayisi olarak yerli otomobilin ancak yüzde 30’unu karşılayabiliriz” şeklinde yanıtladı. Açıklamanın tamamı şu şekilde:

     
     

    "Türk tedarik şirketleri bir aracın kaportası ve bir sürü noktasında dünyada uzman. Ama önümüzde yeni bir süreç var. Bu süreçte yeni nesil araçlar ve gelişmeler var. Elektrikli, otonom gibi... Biz bu konuda açıkça söylemem gerekirse zayıfız. Türkiye’nin otomobili projesi de yeni nesil bir proje olacak. Elektrikli ve ileri teknolojilerle donatılacak. Biz yapabileceğimiz kadarına destek olacağız. Ama kendimizi geliştirip daha fazla katkı sağlamak için çalışacağız.

     

    "Dünya devleri de tek başına ilerleyemiyor" 

    Dünyada da birçok dev yeni nesili çözemedi tek başına ilerleyemiyor. Uluslararası işbirlikleri yapıyor. Sonuçta bir çocuk yürümeden önce koşamaz. Bu yüzden biz de Türkiye’nin otomobili ile kendimizi geliştireceğiz. Türkiye’nin otomobilinde yerlilik oranına gelirsek eğer, biz Türk tedarik sanayisi olarak yerli otomobilin ancak yüzde 30’unu karşılayabiliriz. Daha fazlasını da belki yaparız ama o zaman maliyetler devreye giriyor."

     







  • Yerli araba konusu çıkar, seçim vaadi, gaz verme çabaları vs

    Yerli araba konusu biraz sessiz kalır, ne oldu bir ara yerli araba işi vardı, seçim bitti o iş yalan oldu galiba vs



    Sadece ama sadece eleştirmeyi biliyorsunuz, hiç birşeyden memnun olmayan etrafınızada mutsuzluk saçan bir zihniyete sahipsiniz ve tek kelimeyle ukalasınız.



    Konuya gelecek olursak, ben ve benim gibi bir çok kişinin ilgiyle takip ettiği bir meseleden bahsediyoruz. Buradaki boş eleştirileri göz ardı edersek ve tıpkı haberde verildiği gibi gerçekçi yaklaşımlarda bulunursak yapıcı eleştirilerde bulunabiliriz. Türkiye olarak otomotiv yan sanayide ne kadar iyi olursak olalım bir çok konuda dünyanın gerisinde olduğumuz gerçek. Yerli arabamız %100 yerli olacak deselerdi mantıksız bir adım atılmış olurdu. Çünkü dünya üzerinde bir çok firma ortak girişimlerle gelişmelerini sürdürmekte. Yerli arabamızın %30 yerli ürünlerden oluşmasını bir ayıp olarak görmüyorum. En nihayetinde ortaya bir ürün çıkacak ve bu ürünün optimum maliyette elde edilmesi gerekirki mantıklı bir yatırım olmuş olsun. İlla herşeyi yerli olacak diye çok daha uyguna mal edilebilecek bir parçaya yüksek ARGE maliyetleri çıkarmanın manası yok. Kendi sektörümden örnek verecek olursam, uçak üreticisi olarak dünya devi AIRBUS ı örnek alalım. AIRBUS bildiğiniz üzere Fransa ~ Almanya ortaklığıyla kurulmuş bir firmadır. Peki Airbus uçakların yüzde kaçını Airbus kendi üretiyordur sizce? Ben söyleyeyim SIFIR. Tüm dünyanın çeşitli bölgelerinde imal ettirdiği parçaları Toulouse / FRANSA ' ya getirip birleştiriyorlar ve o üreticilerin hepsinden de daha fazla kazanıyorlar. Örneğin o uçakların en arkasındaki kuyruk dikmesi dediğimiz kısım Japonya'da üretiliyor. Ana gövde üzerindeki levha parçalar Türkiye'de üretiliyor. Kaymağı yiyen kim; Airbus.



    Bugün BMW, Audi vs gibi bir çok firmanın kalıpları Bursa'da üretiliyor. Cam düğmesi, ıvır zıvır plastiklerinin çoğu İstanbul'da üretiliyor, Neredeyse tüm avrupa markalarının civata vs bağlantı elemanlarının tümü İzmir'de üretiliyor. Kısacası otomobilimizin %30 yerli olmasının hiç bir sakıncası yok. Benim tek isteğim var, iç pazarı hedefleyip, milli duygularıda öne çıkararak sadece yatırdığımız parayı kısa sürede geri alıp iyi bir kar edelim mantığıyla ortaya dandik birşey çıkartmasınlar. Gerçektende rakipleriyle baş edebilecek, dünya üzerinde adını duyurabilecek teknolojisiyle, güvenliğiyle ve performansıyla öne çıkabilecek bir model ortaya koymaları tek dileğim.



    Bİzler burada istediğimiz kadar eleştirelim yada övelim, sonucu sadece zaman gösterecek. Sabırla bekleyenlerdenim.
    Güzel itiraf olmuş. Sadece kaporta yapabiliriz demişler, sen de bunu kabul etmişsin, sonra teknoloji ile öne çıkalım demişsin. Bmw, Mercedes, Tesla tamamen kendi teknolojisini kullanıyor Bu yüzden markalar. Sana ise ameliligi yaptiriyorlar. Devrim arabasi bile motoru yerli idi. Daha birkac ay önce sanayi bakanin pil teknolojisinde Tesla'dan ileriyiz dedi ve inandin sen. Sonra ülke neden gelişmiyor. Yazik...
  • Gerçekçi konuşmuş.

  • Acaba fiati mi yoksa renoyu mu kamuflajliyacaklar?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yıllardır üretime geçmedi gitti kurban olduğum.
    borladamı çalışacak editör bey

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yerlilik ve kalite ile birlikte özellikle MARKAYI bilinir kılmak daha değerli.

  • Bence yabancı bir marka satın alınıp onun üzerinden de ilerlenebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malezya bile araba yapıyor.Biz direk uçağa atlayalım bence.Araba çok demode oldu artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sıktı artık!



    Ortaya ürün çıkana kadar gündeme gelmemeli, uzattıkça uzattılar.. Yok şöyle yerli, yok bu kadar yerli, yok pil fabrikası şöyle olacak... Ortada bir şey yok, hem övülüyor hem eleştiriliyor. Boşa muhabbet, boşa gündem..

  • AHMET Bey nerede?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gelecek elektrikli araçlarda bunu hala anlayabilmiş değiller amerika bile petrol zengini bir ülke olmasına rağmen elektrikli araçlara bu kadar yatırım yapıyorsa Türkiye varını yoğunu bu alana yatırmalı. Petrol ve türevlerine verdiğimiz para biryana ayrıca çevre kirliliği( bataryaların ne olacağı muaamma ancak geri dönüşüm çözüm olabilir petrolde böyle bir şansınız yok) sorunuda var. Eğer petrolden kurtulabilirsek dış politikada daha bağımsız olabiliriz. Ülke olarak elektrik potansiyeli çok çeşitli ve fazla bir ülke olmanın avantajını devlet büyüklerimizin görmesi gerekiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • %30 herhalde tamponlar,aynalar,koltuk döşemesi falan olsa gerek.
    kalan kısımları da ithal ettik mi tamamdır yerli ve milli arabamız inşallah.
  • 2028 - Haber başlıkları
    - Marsa koloni kuruldu.
    - Uçan arabalar yaygınlaşmaya başladı.
    - İphone XXXXSLX ekrandan parmak izi okuyabilir.
    - Yerli otomobil çıkış tarihi kesinleşti gibi deniliyor olabilir.

  • hic yoktan muammadan kurtulduk.

  • Muhafız. kullanıcısına yanıt
    Zaten öyle yaptılar :DD Chrysker arabayı aldılar kaç senedir üzerine bişey yapamadılar gitti (kamuflajlı boya hariç)

  • CHP/HDP’liler eleştirir şimdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • %10 olsun ona da razıyım tek yapıp bitirsinler de.

  • strong mind strong body S kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet.

    Sen değilsin, seni tanımıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • i10 i20 falan daha yerli o zaman %62 yerlilik oranı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İtalya'da üretilen Fiat'larda bile daha yüksek oranda Türk malı parça kullanıldığını düşünürsek, adamlar açık açık "Bizim otomobil işi yalan oldu" demeye getirmişler.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.