sadece düşük kükürtlü motorin kullanmak için araçlarda bir değişiklik yapılması gerekmez diye düşünüyorum. tek ekonomik sorun düşük kürkürtlü motorin üretmenin maliyeti olur diye düşünüyorum ki zaten ondan büyük ne maliyet olucak :)
AYNEN KATILIYORUM....
Maliyetler açısından sonuna kadar haklısın,zaten ben de aynı şeyi söylemiştim.Fakat çok teknik bir konu daha var işmakineleri açısından .Ama bunu hükümetin göze almadığını belirteyim. Bu hantal ve güç için yaratılmış dizel motorlu iş makinaları dizel pompaları yüksek püskürtme oranına sahip değildir, yani daha düşük kaliteli setan sayılı mazot için tasarlanmıştır.Makine mühendisliği bir tasarım ve design işidir.Eğer siz düşük kaliteli bir yakıta göre motoru tasarlamışsanız ve yüksek kaliteli yakıt koyarsanız motora daha fazla sarfıyat ile karşılaşırsınız,eğer bu durum yüksek güç isteyen işlerdeyse daha bariz olarak ortaya çıkar.Zaten insaat ve mütaatlik işleri ile uğrasan buyuk firmalar daha ekonomik olsa en iyi yakıtı kullanırlar .Bunu satış fiyatını göze alarak değil ,adamların cebinden çıkan ay sonu mazot parası olarak düşün.Ben çogunun bu kaliteli mazot çıktığında acaba maliyetler düşer mi diye denediğini duydum ,daha fazla yaktığını şef mühendisler rapor edince heemn eski kalitesiz mazota yönelmişlerdir.
Bu konu çok derin bir konudur ama kolay anlaşması için herkezin bildiği 98 oktanlı yakıt ile örnek verebilirim.Birçok sürücü bu yüksek kaliteli yakıtı bern de dahil olmak üzere ilk çıktıgında denedim.Tartışmayı uzatmamk için ilk çıktığı zamanlar 98 oktanlı benzinle 95 oktanlı benzinin aynı birim fiyatla kullanıldığını belirteyim.Evet aracın performansı arttı ve son hızı 15-20km daha fazla olmaya başladı çünki beygir gücü artmıştı, fakat gelelim tüketim değerlerine sabit 90km hızla birçok kere denedim uzun yollarda fazla yakıyor 35-50 km kadar daha erken bitiyordu yakıt.Ben nedenlerini zaten çok iyi bildiğim halde acaba nasretttin hocanın göle maya çalması olayı gibi yaa tutarsa diye denemekten kendimi alamadım.Sonuç tabii ki göl maya tutmadı. Eskiler hatırlar renaultlar falan normal benzinle çalışır , koyun 95 oktan süper benzini daha fazla yakar .Eğer konunun detayını merak edersen konunun sıkıştırma oranlarıyla alakalı olduğunuı belirteyim. iyi çalışmalar
quote:
Orjinalden alıntı: vasago
sadece düşük kükürtlü motorin kullanmak için araçlarda bir değişiklik yapılması gerekmez diye düşünüyorum. tek ekonomik sorun düşük kürkürtlü motorin üretmenin maliyeti olur diye düşünüyorum ki zaten ondan büyük ne maliyet olucak :)
Ya hakkaten kaçaklar yeni arabalarda çok can yakıyor yahu.... Temizmi pismi ne halt olduğu belli değil zaten...
Beyler Crdi alacağım kısmetse, ve özellikle NORMAL MAZOT kullanacağım
Fark olacak mı göreceğiz
Dedikleriniz olsa idi, şu anda bizim komşumuzun emektar mercedes i delim delim delinmişti ama vallahi taş gibi...
Ha dieceksiniz, o eski motor bunlar yeni, yeniler HASSASTIR filan alakasız...
Dediğiniz mantığa HASAN 2 SALAK OSMAN 4 eski yeni fark etmez bütün motorları deler...
Mühendisler, araçları üretirken belli koşulları göz önüne alıp ona göre üretim yaparlar.
Ortam şartlarına, çalışılan işe uygun malzeme seçimi yapılır...
Bütün üretilen araçlar NORMAL Mazotla çalışabilmek üzere tasarlanmıştır...
Yani daha önceden de dediğim gibi, TÜPRAŞ ın mazotunu kullanan , kaçak olmadığına güvendiğiniz bayiilerden güvenle alışveriş yapabilirsiniz ,garantisi benim
antiochos arkadaşımızın aşıgıda belirtiği ''Bütün üretilen araçlar NORMAL Mazotla çalışabilmek üzere tasarlanmıştır'' görüşü yanlıştır.Aracında nasıl mazot kulanacağın senin bilecegin bir iş en fazla 2 yıl daha kullanırsın daha sonra hepsi aynı kaliteye çıkarılacak yönetmeliğe göre topikte anlatmaya çalıştım.Ancak yeni nesil common rail TDCI araçlar euro dizel standartı yakıta göre tasarlanmıştır.Eğer normal dizel kullanırsanız güç kaybı olur,benden söylemesi .
Bütün üretilen araçlar NORMAL Mazotla çalışabilmek üzere tasarlanmıştır...
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos Dedikleriniz olsa idi, şu anda bizim komşumuzun emektar mercedes i delim delim delinmişti ama vallahi taş gibi...
Ya senin komşunun Mercedes '93 model ne alaka yeni nesillerle? Ayrıca H2SO4 metallerde korozyon yapar mı yapmaz mı kısaca bir söyler misin?
quote:
Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos Dedikleriniz olsa idi, şu anda bizim komşumuzun emektar mercedes i delim delim delinmişti ama vallahi taş gibi...
Ya senin komşunun Mercedes '93 model ne alaka yeni nesillerle? Ayrıca H2SO4 metallerde korozyon yapar mı yapmaz mı kısaca bir söyler misin?
Tabiiki, daha iyi mazot daha iyidir. Katkılı düşük kükürtlü mazot daha iyidir...
Ama dediğim gib delse 93 Mersoyu deler...
Zaten dizel motorlarda eliniz mahkum korozyon temizliği yapılmalıdır. O motorlar belli yıllardan sonra temizletilir... Böyle içini görseniz resmen kapkara kaplanmış ,denizin dibindeki bi kaç yıllık çapa gibi olmuş...
Normal mazot aldığınızda ,yani TRCAPITAL sende gönül rahatlığıyla alabilrisin:
dikkat etmen gereken şey şu:
Kalitesiz mazot,kaçak mazot olmamalı... Tüpraş artık kaliteli mazot üretiyor...
Hemde 50ppm
Dediğim gibi güvenilir bayii,dinlenmiş mazot..
Tek karşılaşacağın tehlike kalitesiz mazottaki partiküllerden dolayı enjektörünün tıkanması...
Bizim tanıdığımız kaç yıldır normal mazot kullanıyor, her yerdende alıyor, işte bi kere enjektör mü filtre mi ne tıkadı, ondan yolda kaldı o kadar...
Korozyon azaltıcı, pas korozyon önleyici yağ kullanmalısınız...Katkılı yağ yani...
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos
quote:
Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos Dedikleriniz olsa idi, şu anda bizim komşumuzun emektar mercedes i delim delim delinmişti ama vallahi taş gibi...
Ya senin komşunun Mercedes '93 model ne alaka yeni nesillerle? Ayrıca H2SO4 metallerde korozyon yapar mı yapmaz mı kısaca bir söyler misin?
Trcapital, anlatmaya çalıştığım H2SO4 metallerde korozyon yaparsa, 85 Mercedeste de yapar, 2005 Focustada... Bütün dizel motorların ,taaa ilk dizel motordan beri felsefesi aynıdır. 3 aşağı 5 yukarı belli yenilikler vardır... İşte enjeyksiyonlu püskürtme, direk silindire püskürtme vs...
antiochos, turboyu atlıyorsun, motordan çıkan sülfitler, turbo kabatçıkları metalden yapıldığı sürece her zaman zarar verir. Olay nedir? Motorun yapıldığı malzemeyle turbo kanatçıklarının yapıldığı malzemenin kalınlığının aynı olmamasıdır. İkisinde de korozyon olur ama turbo kanadı 3 sene sonra deliniyorsa motor 20 sene sonra delinir. Ayrıca Eurodizelin içinde, saydığın bütün koruyucu ve temizliyici maddeler var, gidip ayrıca koruyucular falan almıyorsun. Ben cidden, kesinlikle Eurodizel dışında mazot almıyorum, hatta 11bin km'de araba hepsini Opet'ten aldım, yarım litre başka mazot karışmadı. Zaten eskiden kullandığım benzinliye göre çok ucuza gittiğimden oradaki 13 kuruşluk fark beni rahatsız etmiyor. Daha önce de demiştim, kükürdü çok daha fazla oranda azaltsınlar, çok daha kaliteli ve zararsız dizel yakıt yapsınlar benzin fiyatına satsınlar, yine alırım. Kaç yıllık birikimlerimiz var o arabada, önemsiz bir sorun çıksa, yapılabilecek bir arıza da olsa tık dedimi insan arabadan soğuyor.
93 mercedes te korozyon oluşmadığını siz nerden biliyorsunuz , motorun içini gördün mü ki, sonuçta focus 2005 model daha mercedes le kıyaslamak için çok yol alması lazım focusun (bende de var focus)malzeme bilimi diye birşey var.Mercedes iel focusu değil , mercedes ile yen,i mercedesi kıyaslamalısın.Koy bakalım canım 2005 model 270 dizel mercedese normal mazotu , sonra görelim arızaların çokluğunu .Yeni Mercedeste en çok çıkan arızalardan biri normal mazot kullanan bizim akıllı türk arkadaşlardır, vereceksin 70-80K euro sonra normal dizel koayacaksın arabana nasıl olsa aynı diye , sonra da servise durumu anlatmaya çalış bakalım kabul ettirebilecek misiniz.
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos
quote:
Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos Dedikleriniz olsa idi, şu anda bizim komşumuzun emektar mercedes i delim delim delinmişti ama vallahi taş gibi...
Ya senin komşunun Mercedes '93 model ne alaka yeni nesillerle? Ayrıca H2SO4 metallerde korozyon yapar mı yapmaz mı kısaca bir söyler misin?
Tabiiki, daha iyi mazot daha iyidir. Katkılı düşük kükürtlü mazot daha iyidir...
Ama dediğim gib delse 93 Mersoyu deler...
Zaten dizel motorlarda eliniz mahkum korozyon temizliği yapılmalıdır. O motorlar belli yıllardan sonra temizletilir... Böyle içini görseniz resmen kapkara kaplanmış ,denizin dibindeki bi kaç yıllık çapa gibi olmuş...
Normal mazot aldığınızda ,yani TRCAPITAL sende gönül rahatlığıyla alabilrisin:
dikkat etmen gereken şey şu:
Kalitesiz mazot,kaçak mazot olmamalı... Tüpraş artık kaliteli mazot üretiyor...
Hemde 50ppm
Dediğim gibi güvenilir bayii,dinlenmiş mazot..
Tek karşılaşacağın tehlike kalitesiz mazottaki partiküllerden dolayı enjektörünün tıkanması...
Bizim tanıdığımız kaç yıldır normal mazot kullanıyor, her yerdende alıyor, işte bi kere enjektör mü filtre mi ne tıkadı, ondan yolda kaldı o kadar...
Korozyon azaltıcı, pas korozyon önleyici yağ kullanmalısınız...Katkılı yağ yani...
Benim bildigim yeni nesil dizel araçların turbo basınçları yuksek oldugu için normal mazot zararlı. Turbo basıncı arttıkça kukurt oranı daha düşük yakıt kullanmak gerekiyor diye okumuştum. Neden oldugunu bilimsel olarak acıklıyamam, simdi unutmusum ama bu boyleydi. Simdiki dizeller de turbo neredeyse 2 bar ve yukarısına cıkacak. Zaten turbosu olmayan dizeller ve dusuk basınçlı motora sahip dizeller genelde normal dizel kullanıyor. Asagıdaki linkte dizel motorlar ve turbo basınçlarıyla ilgili biseyler yazıyor. İlgilenen varsa okumasını tavsiye ederim.
Sen arabaya 3 yıl mazot koyma gene korozyon olur, hatta mazot kullanırsan, arabayı kullanmamaktan daha az korozyon olur...
Dediğim gibi , içinizin rahat etmesi de önemli...
Araçlar normal mazot çalıştıracak şekilde üretilir...
Eurodisel diye bir mazot çeşiti yoktur...
Eurodiesel belli standartlara sahip katkılı yakıttır...
Herkes gönlünü rahat ettirecek şekilde araçlarına istedikleri mazotu koyabilirler...
Ben Tüpraşın mazotunu kullanacağım şahsen...
Arada katkı da koyarım o ayrı mesele...
normal havada olan korozyon ile H2SO4 den oluşacak korozyon arasında dağlar kadar fark var, bu hiç sigara içmeyen birinin kirli hava soluması ile günde 4 paket sigara içenin kirli hava soluması arasındaki bariz fark kadar bellidir. H2SO4 den oluşacak korozyon normal havada 10 yılda oluşacak duruma 1 ayda sokar çeliği ,en derin noktasına kadar işler.Yani akciyer kanseri karşılığıdır.Ancak normal havadan oluşacak korozyon motorunn içinde sıfır değil ancak basit bir temizlemeyle kurturabilen düzeyde zarar verir. Şimdi ben 4 paket sigara içiyorum bende normal insan ile akciyerlerim aynıdır diyorsan , o başka konu.Çok sanslısın derim başka ne diyeyim ama istatiksel olarak tamamen ispatlanabilir şekilde akciyerlerin bitmiştir , diyebilirim .İlk koşuda tekleme bariz beliriri.İstersen o mercedesi olan kişiye focuslar la kapışma testine sokalım bakalım kaçıncı testte motoru kırarsın....
burada eurodizel hakkında doğru söylenen sadece bunlar ,diğerleri yanlıştır Orjinalden alıntı: antiochos
Eurodisel diye bir mazot çeşiti yoktur...
Eurodiesel belli standartlara sahip katkılı yakıttır...
antiochos , sana kişisel uzun bir mesaj atmıştım sorduğun sorular ile ilgili ama bir türlü gitmiyor dolu diyor mesaj kutun,1 sayfa geleceginle ilgi yazmıştım yazık oldu valllahi yazıya
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
antiochos , sana kişisel uzun bir mesaj atmıştım sorduğun sorular ile ilgili ama bir türlü gitmiyor dolu diyor mesaj kutun,1 sayfa geleceginle ilgi yazmıştım yazık oldu valllahi yazıya
Tüh abi ya hemen boşaltayım
Bende PM beklediğim bir kaç kişiden niye alamıyorum diyordum, onlarda söylemedi...
Rica etsem aynı yazıyı boş bir anında yeniden yazabilri misin??
Forumda sana daha danışacağım çok şey olacak...
Shell'in internet sitesinden alıntı."Dizel yakıt enjektörlerinin lider üreticisi Bosch’a göre; “Modern dizel motorların yakıt sistemleri ve enjektörleri son derece hassastır. Sıradan bir yakıt kullanımı sonucunda oluşan kirlilik ve korozyon yüzünden enjektörler yetersiz püskürtme yapabilir. Bu da verimsiz yanma ve güç kaybına sebep olur.” Bana göre bu cümlenin ana fikri, yeni nesil dizel araçlarda normal motorin kullandığınız takdirde, yetersiz yanmadan dolayı hem daha fazla yakıt tüketirsiniz hem de aracınızın hassas yakıt sistemlerine zarar verirsiniz..
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
normal havada olan korozyon ile H2SO4 den oluşacak korozyon arasında dağlar kadar fark var, bu hiç sigara içmeyen birinin kirli hava soluması ile günde 4 paket sigara içenin kirli hava soluması arasındaki bariz fark kadar bellidir. H2SO4 den oluşacak korozyon normal havada 10 yılda oluşacak duruma 1 ayda sokar çeliği ,en derin noktasına kadar işler.Yani akciyer kanseri karşılığıdır.Ancak normal havadan oluşacak korozyon motorunn içinde sıfır değil ancak basit bir temizlemeyle kurturabilen düzeyde zarar verir. Şimdi ben 4 paket sigara içiyorum bende normal insan ile akciyerlerim aynıdır diyorsan , o başka konu.Çok sanslısın derim başka ne diyeyim ama istatiksel olarak tamamen ispatlanabilir şekilde akciyerlerin bitmiştir , diyebilirim .İlk koşuda tekleme bariz beliriri.İstersen o mercedesi olan kişiye focuslar la kapışma testine sokalım bakalım kaçıncı testte motoru kırarsın....
Abim motor yağlanmazsa oluşan korozyon çok yüksek miktarda olmazmı ? Sağlıklı bir araç az km. yapmış ama aynı zamanda hemen hemen hergün illa bir kaç km. kullanılan araç değil midir?
Buradan yola çıkarak yorum yaptım...
Onun dışında Normal Mazot kullanılabilir den kastım: yani ben şimdi Tüpraştan mazot alsam gönül rahatlığıyla kullanamaz mıyım?
H2S04 zarar verir ama motorda kullanılan çelik vs. her neyse, ona uygun alaşımda üretilmiyor mu? Engineering Materials bilgimi kullanayım biraz
Demek istediğim şu Eurodizel dediğimiz kandırmaca bence:
şöyle ki Eurodizelle Tüpraş dizel arasındaki tek fark katkı olması...
Kandrımaca derken de şunu dedim aynı mazot TR de de var...
Ve çok daha ucuz...
50ppm mazot var TR de...
Ben aracımda Eurodizel kullanmak istemiyorum, biri 2.27ytl biri 1.98 olmalı arada 30kuruş fark var bu çok para... Tam fiyatlarını bilmiyorum da yani baya fark var...
quote:
Orjinalden alıntı: burakki
Shell'in internet sitesinden alıntı."Dizel yakıt enjektörlerinin lider üreticisi Bosch�a göre; �Modern dizel motorların yakıt sistemleri ve enjektörleri son derece hassastır. Sıradan bir yakıt kullanımı sonucunda oluşan kirlilik ve korozyon yüzünden enjektörler yetersiz püskürtme yapabilir. Bu da verimsiz yanma ve güç kaybına sebep olur.� Bana göre bu cümlenin ana fikri, yeni nesil dizel araçlarda normal motorin kullandığınız takdirde, yetersiz yanmadan dolayı hem daha fazla yakıt tüketirsiniz hem de aracınızın hassas yakıt sistemlerine zarar verirsiniz..
Bu doğru yanlış yakıt kullandığında enjektöre zarar veriyor...
Mesela bizim tanıdığımızın enjektörü tıkandı, ama bunu Shell gibi firmalar kullanıyor kazın ayağı öyle değil...
98 oktan yüksek performans falan hikayesi uydurdular, ama kazın ayağı öyle değil ,millet bi aldı dünya para verdi, çekişi düştü aracının 98 e sövdü
Dediğim gibi Eurodizeli içi rahat etmek isteyenler alsın bence... Ben BP veya Opetten normal,dinlendirilmiş Tüpraş mazotu alacağım... Her depoya bi kapak ta kaliteli katkı tamamdır
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos biri 2.27ytl biri 1.98 olmalı arada 30kuruş fark var bu çok para... Tam fiyatlarını bilmiyorum da yani baya fark var...
İzmir için biri 2,14 biri 2,01, bence çok fark yok, öyle depoya kapak kapak katkı katacağına. Yani bu kişisel tercihin tabii ki, istersen sulu mazot katarsın kimse karışamaz, saygı duyarım ama bence kıyma yepyeni arabana. Ben yanlışlıkla normal mazot koysam arabaya yanlışlıkla benzin koymuş gibi paniklerim resmen. Allah korusun ikimizi de ama kul yapısı bunlar eninde sonunda, bakalım hangimiz daha önce servise gideceğiz