Şimdi Ara

EURONCAP GÜVENLİK TESTLERİNDE ARACINIZI GÖRDÜNÜZ MÜ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
1
Favori
1.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni araç alacak olsam ncap sonuçlarına bakmama gerek yok, nasıl olsa çoğu 5 yıldız almış
  • Kim bizim ülkede çarpışma testine göre araç alıyor ki ? Ona bakarsanız dünyada da farklı bir satın alma eğilimi yok gibi, yoksa her yerde volvo filan görmemiz gerekirdi
  • Aracım Vosvogen passat CC, daş gibi. bakmama gerek yok. Ne de olsa Alman
  • Small overlap daha güvenilir bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Kim bizim ülkede çarpışma testine göre araç alıyor ki ? Ona bakarsanız dünyada da farklı bir satın alma eğilimi yok gibi, yoksa her yerde volvo filan görmemiz gerekirdi

    Volvoyu öpücükle vermiyorlar herhangi markayı aldığımız paraya volvo alabilsek zaten alırız.
  • Ben ne yazmışım sen ne cevap vermişsin, konu volvo ve satın alma gücü (para) değil, çarpışma testine göre araç almak, herkes çarpışma testine göre otomobil almıyor zaten diyorum ben, siz ister volvo alın ister tata. Ucuz olupta testlerden başarıyla geçen modeller olduğunu görebilirsiniz, volvo yu örnek verdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Kim bizim ülkede çarpışma testine göre araç alıyor ki ? Ona bakarsanız dünyada da farklı bir satın alma eğilimi yok gibi, yoksa her yerde volvo filan görmemiz gerekirdi

    onu yukarda söyledim zaten.
    Sadece volvo değil,honda var mesela civic modeli gayet satan ve alınabilir bir otomobil.
    Uygun fiyatları Lpg garantisi olayı ve sorunsuzluğu da cabası.
    Suv segmentinde de ASX modeli var yine.
    İlla volvo alın diyen yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: qbvokal

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    EuroNcap tamamen bağımsız demek, at gözlükleriyle önümüze bakmak demek. Tamam bir takım fikirler verebilir aracın güvenliği bakımından ama bu konular genelde büyük kazalar için geçerli değil. Şahin'den canlı çıkmaya çalışan bir milletiz ki 5 yıldız alan araçtan mı sağ çıkamayacağız. Saçma olur ama iş büyük kazalara gelirse ki IIHS testleri gibi, Airbagi ıskalarsa bizim kafamız işte orada duracaksın. O kadar güvenlik için arge yap, airbagları koy sonra açılsın ama "kafa nereye biz oraya" tanımına uymasın. Yanlış.

    Peki sadece at gözlükleriyle IIHS ye mi bakmalıyız? Orada da göreceksiniz ki A4'e Small overlap front testi yapılmış, nedense BMW 5 serisine yapılmamış? Buyrun linkler

    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/5-series

    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a4



    Ayrca EURONCAP in bağımsız olmadığını,nerelere bağlı olduğunu bildiğimizi kaç kez daha yazmam gerekecek bilmiyorum. Konu içerisindeki mesajlara bakarsanız önceki mesajları görebilirsiniz.


    AMACIMIZ bağlılık değil, amacımız bu test verilerini irdelemek. Sadece NCAp var, bakalım diyen yok zaten, Bu konularda bilgisi olmayanlara, bizim gibi öğrenmeye çalışanlara ya da bu konuları hiç karıştırmamış olanlara forumda bilgi sağlamak.



    NCAP bağımsız mı buyrun buradan bakın kaç tane şirket var.http://www.euroncap.com/members.aspx

    BMW 5 serisini test için anlaşmalarına bağlı. Belki BMW kabul etmedi bunu nereden bilebilirsiniz? Bir kasıt aramaya gerek yok. Bu aracın yapılmış bu aracın yapılmamış o kadar. Small overlap testi yapılan araçlara bakın. Airbagler kafaya doğru açılmıyor bile. Önemli olan insanın kurtulması isterse araba un ufak olsun. Ama içindekiler içinden sağlam çıksın. İkisinin arasındaki farkı göz ardı etmeyin.

    Nasıl bilgi sağlamaya çalıştığınızı anlayamıyorum. Gelmişsiniz buraya tartışmaya. Son yazılarınıza ve üslubunuza bakın. Ben kaynak gösteriyorum bağımsız değil diye. Siz de Small overlap testi gereksiz diye önemli bir makale koyarsınız okurum hak veririm mesela ama anca "bu aracın var bu aracın niye yok?" Neye benziyor size anlatayım mı? Fenerbahçe şike yaptı tamam ama bakın onlar da yaptı demeye geliyor. Bir suçlu var gözüküyor ama onlar da suçlu böyle savunma olmaz.

    A4 Small overlap testinde başarısız olmuştur. Bunun aksini iddia etmek isteyen alıntılar/cevaplar. IIHS taraflı desin bir kaynak yollasın benim de fikrimi değiştirsin buyrun.

    Neyse arkadaşım sen çok bilgilisin, dahisin. Tartışmaya gerek yok.




  • bu sacı kalın vectra




    buda sacı ince avensis yani dandik kaportalı toyota




    ne hikmetse kalın saçlı vectranın tavanı bükülmekten kurtulamıyor...

    not: vectra c de 4 yıldız alabilmiştir.. avensis 5 yıldızla ayrılmıştır..

    bu mesajımı şu konuya atfen yazdım...


    http://forum.donanimhaber.com/m_2303020/f_//tm.htm#2303020



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avensis42 -- 11 Eylül 2013; 17:06:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eякαn

    quote:

    Orijinalden alıntı: qbvokal

    O çarpmaya yaralanmadan kurtulmak pek mümkün değil sanırım. Peki sence A4 4 yıldız mı olmalıydı? 5 i haketmiyor mu? !0 soruluk bir sınavda tek bir soruyu tam yapamadın diye direk 70 mi almalıyız? Her aracın zayıf yönleri vardır elbette. Bakın bu test sayesinde zayıf yönünü de gördük A4ün. Yani eğer bağımsız olmasaydı bu videoyu nereden bulacaktınız? Ancak toplam puanda 5 yıldızı rahatlıkla almış.

    Ben bu olayı neye benzetiyorum biliyormusunuz?
    Bir sınavda hoca sana 20 tane soru verir ve git bunları ezberle. Bu soruların arasından 10 tane soracağım sana der.
    Başka bir sınavda ise hoca bir kitap verir ve bundan sorumlusun der.
    işte ikinci sınav şekli iihs small overlap testi oluyor.
    Hocam benim tahminim iihs den daha önce haberiniz yoktu. ABD'deki bağımsız Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü nün yaptığı yeni bir testtir. euro ncap ile hiç bir alakası yoktur. Ve bu testten volvo, subaru gibi araçlar başarı ile çıkmıştır. O çarpmaya yaralanmadan kurtulmak pek mümkün değil diye yazmışsınız, o yüzden açıklama gereği duyuyorum.
    Saygılar..

    Sevgili kardeşim, benim de bu konuyu açmamdaki sebep bilgi edinmek. Fakat her konu açtığımda "üzerine alınma" Profesörler türüyor, ahkam kesiyor, ben buna kızıyorum. IIHS'den haberim vardı ama videolarını oturup da izlemedim doğru. Aslında NCAP'ten farklı çarpışma testleri yaptıklarını bilmiyordum. Buradaki insanların kabul etmek istemediği, IIHS, NCAP hiçbiri kurumsal olarak bağımsız değil, ama sonuçları bilimsel testlerle oluşturulmuş veriler. Haa bu bizim dayıgilin firma Vw bunu biraz yan çarptıralım, yanı sağlam bunun fln mı diyorlardır sizce?

    Kurumsal olarak tabi ki bağımsız değil. Sonuçta bunlarında ayakta durmak için bir mali güce ihtiyacı var bu gücü kim sağlıyor bu firmalara? Bu sadece NCAP için geçerli değil.

    Yani konu ne biz neyi tartışıyoruz. Ben demişim ki Jeep in sonuçları kötü. O zaman başka biri çıkar der ki bu aslında böyle değil de şöyle diye adam gibi açıklar (ki açıklayan var teşekkür bin kere), ahkam kesmez, artislik yapmaz. Yani ben yada bir başkası belki sizin kadar bu konuda bilgi sahibi olmayabiliriz ama bunun arz ediliş şekli çok önemli. Saygıyla sevgiyle...




  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Ben de tek tip insanı sevmem, o da her konuda kendini profesör zannedenler. Kusura bakma o da sen oluyorsun.

    Şimdi sen bu söylediklerini sanki 1.merciymişsin gibi söylüyorsun ya sanki NCAP'in yönetimindesin, IIHS de çalışmış gibi, ben bunu sevmiyorum kardeşim kusura bakma. Nerede yazarsa yazsın,bilgiyi nereden alırsan al, ne söylersen söyle, Suriye , Irak olayları da her yerde dediler ki zulüm var, müdahale gerekli. Sonra ne oldu? Amerikan askerleri gitti Iraktaki müslüman kadınlara tecavüz etti, Irak kabus oldu. Senin hikayen de buna benziyor. 1. Merci dışında böyle konularda kimseye inanmam kusura bakma.

    Ayrıca söylediğim şey yanlış olsa tamam diyebilen bir insanım ama sen yazdığım yorumları okumadığın için sanırım farkında değilsin. Diyorum ki sizlere, EURONCAP BAĞIMSIZ BİR KURUM DEĞİL. IIHS de BAĞIMSIZ DEĞİL, Bağlı olduğu birçok enstitü vs var girip bakabilirsiniz. Çünkü kurum olarak bağımsız olmaları mümkün değil. Markalar, ülkeler, üyeler desteklerini çektikleri an işleri biter. Bu kadar maliyetli testlerin finansmanını kim sağlıyor o zaman? IIHS yetkilileri kilise önünde dilenip para toplamıyorsa tabi.

    Yani yazıyorum yazıyorum dünden beri hala taktınız bağımsız değil diye. KURUM OLARAK BAĞIMSIZ DEĞİLLER, ANCAK YAPTIKLARI TESTLER HER ARAÇ İÇİN AYNI VE EŞİT- Bağımsızlık burada var-

    Şöyle düşünün, yukarıda bir arkadaşın verdiği örnek gibi bir örnek vereyim. iki hoca var sınavda biri kolay sormuş, diğeri zor. birinden 80-90-100 alırsınız, diğerinden alamazsınız.
    Zor olan IIHS'dir, kolay olan da NCAP deseniz itirazım olmaz.

    Ya da şunu da söylesen tamam olur, NCAP konuları veriyor, buna buna buna çalışacaksınız. Onlara çalışıp geliyorsunuz. IIHS'de hiç çalışmadığın yerlerden soru geliyor.

    Ama kimse güvenlik konusunda böyle bir riske girmez, bu sürücü sınavında görevlinin sürücü adayına tam not verip ertesi gün kendisinin kafa kafaya çarpışması hikayesine döner.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: qbvokal

    EURONCAP bağımsız güvenlik testleriyle tanınan bir kuruluş.

    bağımsız?
    http://www.euroncap.com/members.aspx
    Ncap a4:
    http://www.euroncap.com/results/audi/a4.aspx
    IIHS a4:


    Nasıl bir bağımsızlıktan bahsettiniz?

    işte beklediğim harika cevap... süpersiniz...

    euroncap ve yıldızlar geçidi...yakında yıldız almayanı dövecekler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 11 Eylül 2013; 17:54:05 >




  • Neyse tum forum uyeleri neyin ne olduginu size gayet guzel aciklamislar,,tartsmaya gerek yok.
    Ncap bir hikayeydi,her guzel hikayeninde sonu var tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 11 Eylül 2013; 17:53:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Sen bilirsin, sen en iyisisin yücesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Ben ne yazmışım sen ne cevap vermişsin, konu volvo ve satın alma gücü (para) değil, çarpışma testine göre araç almak, herkes çarpışma testine göre otomobil almıyor zaten diyorum ben, siz ister volvo alın ister tata. Ucuz olupta testlerden başarıyla geçen modeller olduğunu görebilirsiniz, volvo yu örnek verdim.

    Siz kim güvenliğe göre alıyor güvenliğe göre alınsaydı heryerde volvo görmemiz gerekirdi demişsiniz ona istinaden söyledim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Kim bizim ülkede çarpışma testine göre araç alıyor ki ? Ona bakarsanız dünyada da farklı bir satın alma eğilimi yok gibi, yoksa her yerde volvo filan görmemiz gerekirdi

    onu yukarda söyledim zaten.
    Sadece volvo değil,honda var mesela civic modeli gayet satan ve alınabilir bir otomobil.
    Uygun fiyatları Lpg garantisi olayı ve sorunsuzluğu da cabası.
    Suv segmentinde de ASX modeli var yine.
    İlla volvo alın diyen yok.

    O volvodan dem vurduğu için volvo ile ilgili konuştum bende biliyorum dünyada tek sağlam arabanın volvoda olmadığını

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    avrupa birliğinin bu konuda sicilinde büyük sorunlar var.
    ayrıca bunlar emperyal ülkeler,ve sattıkları malları sadece avrupaya satmıyorlar,dünyanın her tarafına gönderiyorlar.
    o açıdan arabanın orası dağılmış burası dağılmış bunlarla değil de ihracatlarına bakıyorlar.
    Ha siz IIHS nin videolarını izledikten sonra volvoyla audiye aynı yıldızı basanlara hala avrupa güvenli araç yapar insanını düşünür diyebiliyorsanız bence sakince sizin düşünmeniz lazım,bizim değil.

    İşte konuyu doğru yorumlayamadığınız buradan da belli oluyor. Yüzdelik değerlerine baktınız mı? Yetşikin, çocuk, yaya. Yani sadece 5 yıldız değil, 5 yıldızı nasıl aldığı, çarpmalarda nerelerden yaralanma riskin fazla onu da gösteriyor. Az zahmet edip sitesine girerseniz tüm bunları görürsünüz. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    bu sacı kalın vectra




    buda sacı ince avensis yani dandik kaportalı toyota




    ne hikmetse kalın saçlı vectranın tavanı bükülmekten kurtulamıyor...

    not: vectra c de 4 yıldız alabilmiştir.. avensis 5 yıldızla ayrılmıştır..

    bu mesajımı şu konuya atfen yazdım...


    http://forum.donanimhaber.com/m_2303020/f_//tm.htm#2303020

    Olay sadece sac ile alakalı olsaydı herkes çelik gibi araç yapardı kardeşim :D Şimdiki araçlar utanmasalar full plastik yapacaklar. Şasi sağlamlığı,araca gelen kuvvetin dağılımı, hava yastıklarının sayısı vb. birçok kriter gözden geçirilerek bu araçlar icat ediliyor. Bir çoğu tasarım olarak mühendislik harikası.




  • Arabayi pazarlarken 5yildizi okuyorlar millete puani degil.
    Arti bir arabaya 5yildiz veriliyorsa bu onun cok guvenli oldugunun gostergesidir,o gostergeninde ne oldugu ortaya cikmistir.
    Ncapi ve masallarini savunmaktan vazgecin,iihs nin testleri ncapin foyasini meydana dokmustur,ncap bir yildiz dagitma organizasyonudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qbvokal kullanıcısına yanıt
    Şimdi shadowgeist benim gördüğüm kadarıyla biraz fazla dikte etmeye meraklı bir arkadaş ama narsist olduğunu düşünmüyorum ki kendsine de hak vermek lazım ki NCAP testleri körler sağırlar birbirini ağırlar misalinde bir hikaye örgüsünde yapıyor testlerini. Hoş kendisini vermiş olduğu IIHS testleri de aslen çok büyük sigorta firmaları tarafından finanse edilen bir yarı bağımsız kuruluş ki bunun da testlerini totalde çok ciddiye almamak lazım.

    Yok illa test deniyorsa ve Avrupalılara bu konda bir güven yoksa Amerikan Hükmetinin testlerini izlemek kafi. bir kaç örnekte mesela IIHHS ile paralellik gösterirken birkaç dier örnekte farklı sonuçlar çıkabiliyor ama bu testleri yani Amerikan Hükümeti Ulaştırma Bakanığı'nın testleri en azından spesifik bilgiler içerdiği için neye göre 5 yıldız neye göre 4 yıldız gibi karmaşıklılığa veya muallakta kalaya yol açmıyor.

    Örneğin shadowgeist'in bahsettiği smal over.... testlerinde sıklıkla söz ettiği cc nin kapısı uçtu, c kasa sütun yamuldu gibi değerlendirmelerin asında ne kadar boş olduğunu gösteriyor. Mesela volvo s60 testinde volvo S60 testten en yüksek puanla çıkarken, C serisi daha düşük puanla çıkıyor. Testlere baktığımzda ise S60'ın A sütünu kağıt gibi bükülürken C sınıfının A sütunu sapasağlam yerinde kalmış görünüyor ancak puanlamada ise S60 daha fazla puan alıyor. Keza 2011 model C ile 2013 model arasında bile bariz puanlama farkları oluyor.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.