Şimdi Ara

Evren Canlı mıdır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evren Canlı ise Tanrımıdır?yada biz insanlarda yaşayan trilyonlarca bakteri gibi Evrenle ortak yaşam mı sürdürüyoruz.
    İnsanda,İnsana ait olmayan trilyonlarca bakteri var,bizim yediklerimizi,içtiklerimizi parçalayarak bize ve kendilerine besin ve enerji sağlıyorlar.Hem biz insanları canlı tutuyorlar,hemde bakteriler canlı kalıyorlar.
    Neden Evrenle,Uzaydaki Canlılar ortak bir birliktelik sürdürmesin.

    Dinle - Bilim birleşecekse evrende birleşecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soygar -- 4 Mart 2020; 13:5:28 >







  • tespiti doğu yapmak lazım.

    şimdi bi güç var diyelim. bu güç bilinen tek yaşam ürünlerini bi yere sıkıştırmış. yani kainatta bildiğimiz kadarı ile başka bi yaşam yok. dünya yaşam için son kale gibi gözüküyor. en nihayetinde güneşin ömrü bittiğinde burası da yok olacak ve kainat yine var.

    bu açıdan kainatala bi birlikteliğimiz yok zaten. tamamı bilinen manada taş kaya ışınım vs. bunun parçası olduğumuzda bizi alkışlayacak başka bi canlı materyal kalmayacak ki neyin bütünleşmesi olsun da bu durum destanımsı anlatılsın.

    ...................

    kainatın geri kalan kısmı dünyanın atmosferinden başlayarak canlılık için ölümdür.

    ortak yaşam falan da yoktur. ayın üstünde güneşlenmeyi denersek orada binlerce yıldır duran kaya parçası ile aramızda yüzbin tane fark ortaya çıkar. en nihayetinde o taşa döneriz belki ama bu ortak bir anlam değil.

    ..................................

    uzayda bildiğimiz tek canlı türü de biziz. başka bi yaşam varsa bilemem.

    kısaca kainatla ortaklık demek bu aşamada onun olduğu şeye benzemekse bu durum canlılıktan feragat etmek demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 1 Mart 2020; 13:3:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    tespiti doğu yapmak lazım.

    şimdi bi güç var diyelim. bu güç bilinen tek yaşam ürünlerini bi yere sıkıştırmış. yani kainatta bildiğimiz kadarı ile başka bi yaşam yok. dünya yaşam için son kale gibi gözüküyor. en nihayetinde güneşin ömrü bittiğinde burası da yok olacak ve kainat yine var.

    bu açıdan kainatala bi birlikteliğimiz yok zaten. tamamı bilinen manada taş kaya ışınım vs. bunun parçası olduğumuzda bizi alkışlayacak başka bi canlı materyal kalmayacak ki neyin bütünleşmesi olsun da bu durum destanımsı anlatılsın.

    ...................

    kainatın geri kalan kısmı dünyanın atmosferinden başlayarak canlılık için ölümdür.

    ortak yaşam falan da yoktur. ayın üstünde güneşlenmeyi denersek orada binlerce yıldır duran kaya parçası ile aramızda yüzbin tane fark ortaya çıkar. en nihayetinde o taşa döneriz belki ama bu ortak bir anlam değil.

    ..................................

    uzayda bildiğimiz tek canlı türü de biziz. başka bi yaşam varsa bilemem.

    kısaca kainatla ortaklık demek bu aşamada onun olduğu şeye benzemekse bu durum canlılıktan feragat etmek demektir.
    Uzayda bizden başka gezegende canlı yaşam olmadığı kanıtlandı ise dediğin doğru olabilir,Ama böyle bir veri ortada yok,
    Sadece bizim galakside 1 trilyon gezegen var,Bilinen uzayda 2 trilyon galaksi var,Kendi güneş sistemimizi bile bilmiyoruz.

    İnsan bedeninde trilyonlarca bakteri var,ne bizim günlük yaşamımızda bakterilerden haberi oluyor,nede bakterilerin bizden aldıkları besinleri ayrıştırıp çeşitli proteinlere dönüştürürken bizden haberi oluyor,Ortaklaşa yaşayıp gidiyoruz.

    Evrendeki fizik kuralları dünyada yaşamı başlatıp,bilinç geliştirdiyse,Evreninde bilinç geliştirmediğini kim söyleyebilir,Bu tanım,dünyadaki binlerce dinin tanrı tanımından daha akla yakın.

    https://neu.edu.tr/insan-sagligina-yararli-bakteriler-probiyotikler/

    Evren  Canlı mıdır ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soygar -- 1 Mart 2020; 16:51:11 >




  • soygar kullanıcısına yanıt
    ilgi için teşekkürler.

    mevcuda baktığımızda kainatta tekil gibi duruyoruz. 2. bi dünya yok gibi.

    olursa kötü olmaz ama şu an için organik denen kökene tabi tek yer burası.

    ..................

    bi kısım canlıların bizimle kurduğu ortak yaşamlar mevcut olabilir. ancak bu durum yine aynı ekosisteme tabi. bu açıdan bu ortak yaşam şekilleri yine dünyaya özgü şeyler.

    ...................

    anlaşıldığı kadarı ile şu an için aranan ve bulunan ekosistem dünya. bunun bi şekilde anlamını anlamak ve kıymetini bilmek lazım.

    bana göre dünya bir sonuca benziyor. bu sonuç bir kısım nedenler üretiyor.

    neden-sonuç kısmı bakımından sonu ölüm olan kesinliğe bağlanan her neden unsur olarak canlılık başlığında değerlendirilemez halde olur.

    belki ölüm denen şeyin tanımı yapılırsa bu sonucun neden kısmında yer alan şey bi şekilde hayat denen argumanın devamı olduğumuzu ve başka hayatların da en azından organik kökene tabii olanlarının varlığına delil olabilir.

    ancak şu an için sonuç kısmından yola çıkarsak neden denen unsurun hayatiyetle alakalı olamayacağı düşünülebilir.




  • Evren canlı değil. Bizim bile canlı olup olmadığımız muamma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iamburak

    Evren canlı değil. Bizim bile canlı olup olmadığımız muamma
    Evrenin içinde olan gezegende yaşıyoruz,Biz yaşıyorsak evrene ölü diyemeyiz,Bizim gibi başka gezegenlerde'de yaşam olasılığı çok yüksek,Ölü bir Evrende yaşam ne arıyor o zaman
    Evren 13,5 milyar yıldır,genişleyip,değişiyor,Yaşlı yada dev yıldızlar patlıyor,yeni yıldızların ve gezegenlerin oluşmasını sağlıyor,değişim her an devam ediyor evren içinde
    Evren canlı gibi davranıyor,Bilinci olmayabilir ama ölü demek için kesin veriler olmalı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soygar

    Evrenin içinde olan gezegende yaşıyoruz,Biz yaşıyorsak evrene ölü diyemeyiz,Bizim gibi başka gezegenlerde'de yaşam olasılığı çok yüksek,Ölü bir Evrende yaşam ne arıyor o zaman
    Evren 13,5 milyar yıldır,genişleyip,değişiyor,Yaşlı yada dev yıldızlar patlıyor,yeni yıldızların ve gezegenlerin oluşmasını sağlıyor,değişim her an devam ediyor evren içinde
    Evren canlı gibi davranıyor,Bilinci olmayabilir ama ölü demek için kesin veriler olmalı..

    Alıntıları Göster
    Hocam kusura bakmayın ama düşünme şekliniz saçma. Bir canlının yaşadığı yer ille de bir canlı olmak zorundadır diye bir şey yok. Çölde yaşayan hayvanlar da var o zaman çöldeki kumlara da canlı diyelim. Evren gayet candızdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iamburak -- 4 Mart 2020; 12:44:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hareketli ve değişen bir şeyi canlı olarak adlandırıyorsan veya canlılığı hareket etmek ve değişmek olarak tanımlıyorsan, elbette ki evren canlılığa uyuyor yani aslında neden böyle tanımlanmasın? "Canlılık" ama hareket ve değişimin de ötesinde kendi kendisini programlayabilen ve belirli şablonları izleyen varlık dizisi, otomat yapıda kopyalama ve üretim yapan, tepki veren bir kompleksite. Hareket ve değişim de farklı etkileşimler yaratarak canlı veya cansız olan ama genellikle birbirine benzeyen - lakin bir noktada bambaşka olan - farklı olgu kuşakları meydana getiriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada soru eki mıdır, mısın, mı, mi vb ayrı yazılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iamburak kullanıcısına yanıt
    Dünya ile Evreni bir tutmuşsun,Benzetmen yanlış bence
    Dünyadaki yaşamın ana kaynağı Güneş
    Güneş!Evrendeki orta düzey yıldızlardan biri,Evrendeki"KÜTLE ÇEKİM,ELEKTRO MANYETİK,GÜÇLÜ NÜKLEER,ZAYIF NÜKLEER GÜÇLER" olmasa güneş bile olmaz.
  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    dikkate alacağım sagol
  • bakara 26 da sivrisinek örneği var. ilahiyat dilediğini bununla da şaşırtır deniyor.

    bana göre bu meal yanlış yani o sadece sinek olmalı idi.

    ........................

    şimdi sivrisinek dahi bir canlı mıdır? ya da sinek?

    mevcutta bir şeyin yaratılmış olması ya da yaratılmış gibi gösterilmesi mümkün mü?

    yani mevcudat bir şekilde yola konulan taş gibi de değerlendirilebilir mi?

    ...........................

    konu bakımından mesela arı seni soktu. bal arısıydı. arka tarafı senin üstünde bıraktı ve artık ölecek ancak halen can çekişiyor yani hareketi var. şimdi bu hareket armonisi ne kadar canlılık taşır? hatta o esnada zehir zerkeden iğne dahi etinin üstünde hareket halinde iken. ortada iki ayrı hareket var ve bu durum senin de canını yakıyor iken canlılık denen unsur neye göredir?

    faraziye yapalım, diyelim ki arı zehrine allerjin var ve sen de öleceksin. bu an itibari ile harekete tabi yaşam nasıl tanımlanır?

    ............................

    bal arısına da vahyettik denmekte. kainattaki yaşamsallık adına acaba durumumuz bu olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 4 Mart 2020; 17:0:10 >




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Kaotik Evren Teorisini duydun mu? İnsanlığa yeni tartışma alanı açıyor.







  • soygar kullanıcısına yanıt
    ilgi için teşekkürler.

    videoyu seyretmedim. uzun geldi yalan yok.

    kaotik ifadesini duydum hatta burada da kainatın bir kaos olduğu çok kere söylendi. ancak içeriğini bilmiyorum.

    kısmi olarak ifade edebileceğim şeyler. yoksa formülden denklemden anlamam.

    .......................

    chaotic...

    bi biletiniz var diyelim. bununla şahıslaşmış olmayan ancak fikir birlikteliği olan yapılar görüyor olun. yani size ali mehmet ahmet değil de ahmet ali mehmet olacak şeyi göstersinler.

    bu aşamada müşahhaslık yoktur ancak bu şey şahıslaşınca bu olacak denen bir safahada biletinizle bu durumu seyrediyorsunuz.

    bu durum bir değişim gerektirmekte.

    ......................

    sperm yumurta ve bir değişim hali düşleyelim. olacak olan şeyin maddesi sperm ve yumurta iken yani müşahhaslaşmış bir kısım şeyler var iken kaotizm adına biz daha öncesine gitmek durumundayız. yani fikirsel olarak bir çocuk yapayım denen o evredeyiz. hanım da acaba yapalım mı diyor.

    ......................

    ortada çocuk falan yok sadece düşünsellik var. anladığım kadarı ile bir kavram var ve bu kavram bu düşselliğin değişimini görme adına bir kısım beyin fırtınalarını kaotik olmakla nitelendiriyor.

    mesela acaba bakabilir miyiz? bu devirde çocuk çok zor. iyi eğitim alabilecek mi? ya bana bir şey olursa hanım bu durumla nasıl başeder? vs.

    bu düşünsellik halleri kaotik olan hale gönderme yapıyor diyebilirim.

    her daim müşahhaslaşmış bir nesneyi sonuç vermeyecek düşünsellik aşamaları kaotizmi açıklamakta.

    yani bu düşünceler eşliğinde spermim var hanımın yumurtası var çocuk yapmak için imkanım var ancak yani alinin ahmetin vs silüeti var kendi yok. ancak kaotik hal buna rağmen mesela abi bu iş bana ağır gelecek diyor ve materyal var iken bu materyalin görünen kainattaki izdüşümünü hasıl etmiyor. bir nevi atom altı parçacıklar gibi.

    ...........................

    kaotik kainat bu açıdan tabir edilirse her daim müşahhaslaşmış bir nesneyi sonuç vermeyen ancak vermese dahi silüeti mevcut olan bir modelleme olmalı.

    yani kaotik halde varlık her daim mevcuda gelen değildir ancak bu onun izdüşümünün olmadığı an için geçerlidir. izdüşümü olmayan bir şeyin varlığı ise bize göre salt kaostur. acaba çocuğa bakabilir miyim? vs düşünceler bakımından bu kainat tamam manada hasıl etme değil husule getirme konusunda soru işaretleri taşır.

    .........................

    teorik olarak kainatın mevcut bir şekli varsa onun şekli yerine ? koyduğumuzda kaotik olanı açıklamış olabiliriz. ancak ? bu işaret dahi somut yani müşahhas olduğu sürece bu modeli açıklamaktan acizdir. ? (bu) işaret dahi akıllardaki düşünsellikten öte olmayan bir yaklaşım olarak anlamlıdır.




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Binlerce yıllık tartışmalar,Günümüz insanlığının aradığı yanıtları vermiyor,Sorunlara yeni sorunlar katıyor eski bilgiler
    Yeni bir bakış açısı şart,Bu bakış açısı bilim insanlarından çıkacak gibi,Kaotik Evren-Kaos teoriside bunlardan biri
  • canlımıdır değilmidir soru belki doğru sorulmadı

    ama evrendeki en ufak zerrelerin bile birbirlerinden haberi var ve aralarında iletişim var
  • kitabi manada can denen nesne hayatiyete bağlanmamış bir şey. dumansız ateş deniyor.

    cin ya da şeytan denen yapı da bu şekilde anlatılıyor.

    ..................

    insan denen varlığın hayatiyeti de hareketi de tartışmalı. yani bitkilerin bir hareket mevcut ancak çok yavaş.

    insanımısıların yani bizlerin hareketi mevcut bu hareketler canlılık emaresi sayılabilir mi?

    kitabi bakımdan kalbin diriltilmesi ya da ruh gibi haller ileri sürülmüş. yani bu hallere kadar mevcut hal bir şey olabilir ancak bu halden sonrası farklı kabul edilmekte.

    .................

    kalbin ihyası esasen elin kolun varken hareket edememe halidir. teorik olarak kalpsiz yani sert mizaç ya da yüreksiz yani korkakça bir tavır sergileme durumu mevcut. ruh argumanı sertlik ve korku denen unsurları izale etme amaçlı görülüyor.

    sert davranmak ya da korku emaresi göstermek ya da bunu cesaret zannetmekle gösterdiğin fiil esasen fiil olarak kabul görmez manasında.

    ...................

    insan olanın bitki olduğunu kabul edersek bu şeyin beyni değil kalbi tutum bakımından anlamı vardır. eli kolu yoktur ancak duygulara hitap edebilir. düşünceye sevk edebilir.

    ruhsuz denebilecek bir halde iken ruh bahşedebilir. veya savunması yoktur ancak kendisine karşı ruh sahibi olan bu güzelliği yerinde sevme onu tabiat adına koruma yolunu seçer vs.

    ...................

    teorik olarak bir şeyin fiilde bulunması aranmaksızın anlam ihtiva ettiği bir hal söz konusu edilecekse hareketin özünün güneşe yönelmesi denen bir hal aranır.

    fotosentez yapma amaçlı bir tavır var. ayçiçeği güne döner. hareketi dinseldir yani dini rızkı vardır.

    ...................

    teorik olarak güneş ve yıldız gibi parıldayan cisme yönelim ibrahimi dinlerin zaten başıdır.

    bu açıdan hareket özünde din denen şey yani rızık amaçlı yapılan şeye hasredilmişe benzer.

    .....................

    varlığın en temel öğesi oksijen ve bitkiler olunca bu da insan olarak tanımlanırsa hayvanları hareketi ve dinsellik taşıyan fiilleri de mevcut olabilecektir.

    teorik olarak hareket rızkına yönelik olarak anlam kazanan şey temelde insanın dini olan şeye gönderme taşır dersek bitkilerin fotosentez amaçlı olarak güneş ile ilgili tavrı belirteç olacaktır deriz.

    ......................

    bu açıdan hayvanların dinsel retoriği ışık üzre anlam kazanırsa gece bakımındna ay veya yıldız ışığının da anlamı ortaya çıkar.

    buradan hareketle güneşe baktı aya baktı ve yıldıza baktı bunlar benim ilahım olamaz dedi denen safha bakımından bir geçişlilik mevcuttur.

    yani din denen şeyin özü bu açıdan hareketi salt gıda aramaya hasretmeme adına bir içsellik taşıyarak insanımsıya nakil olur. bizler sadece ekmek için bu işi yapmayız dendiğinde düşünsellik esasen duygusallık boyutuna kayar ve mesela bir hanıma yönelim veya bir çocuğun etrafında pervane olan ebeveyn gibi dinselliğin riitüelleri derece ve mana kazanır.

    .............................


    sizi harekete geçirip canlılık unsuru katan olay ya da olgunun etrafında döndüğünüzde bunun kaynak ya da mehaz olma durumuna göre kainat oluşur dersek bu mikro kainatların ne kadar can taşıyabileceği hususu önem arz eder denecektir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.