Şimdi Ara

Expertiz yaptırdım ama ne rapor var ne fatura ? Acil fikriniz lazım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
2
Favori
2.950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Şöyle bir olay benim başımdan geçti, 1.5 ay önce 2. el aracımı almadan önce ben de Denizli Yön otomotivden (Fiat bayii) expertiz yaptırdım, çalışanlar bakım periyodlarına mı bakacağız yoksa rapor mu istiyorsunuz dediler, ben de rapor istiyorum diyince rapor için 70 TL (Aşağı yukarı, 75 de olabilir) ücret alıyoruz, bakım peryodlarında ne değişmiş bakacaksak ücret almıyoruz demişlerdi.
    101 nokta testinin altındaki yorum kısmına değişen, boya yok ibaresini yazmışlar ve bana fatura ile beraber teslim ettiler. Bazı arkadaşlar 350 liralardan bahsetmiş, ben o zaman oldukça ucuza baktırmışım.
  • Ben scenic aracımı satarken servise götürdük bayacı kalfa kalfa baktı 3 parça boya var dedi ben dedim 3 parça değil 5 parça boya var şurda şurda saydım.(Bende anlarım boyalı parçadan) sonradan kıvırdı işte plastik parçaları boyalı saymazmışta falan falan. Motor ustası geldi kaputu açtı motor hava üflüyor mu baktı biri gaz verdi kulaklarını dikti dinledi cevap aynen şu bu motor bitmeye yakın yüzde 40-50 arası deyince kafam attı. Bin lan arabaya dedim Ankaraya test merkezine gideceğiz bütün masraflarını ödeyeceğim şu arabnın motoruna bir kişi bırak ölmeye yakın yüzde atmış desin bedava verecem dedim. Kıvırmaya başaldı işte yüzde elli normalmiş ölü sayılmazmış taminen miş gibi laflar sus dedim ustaysan tahmin etme neyse onu söle aracı boklama dedim. Alıcı arkadaş bile şaşırdı neyse rapor isteyince yok dediler niye deyince detaylı expertiz de rapor olurmuş oda 2 gün sonraya randevu veriyor ayrıca 300 artı kdv fifat veriyor. Adamlarla bir birimize giriyorduk kızdım çıktık. Aracın hiç bir şeyine bakmıyorlar ne cam otomatiklerine ne amortisörlere hatta lifa kaldırıp bakmıyorlar bile. Servise araç gösterilmez arkadaşlar orda usta musta yok hepsi elindeki talimanemeyi uyguluyor şu km de şu değişecek yazıyor sadece bunu biliyor. İyi ustanın zaten serviste ne işi var sanayide mükemmel para kazanıyorlar. Aracı sanayide götürdük kaportacı tek tek 5 parça boyayı saydı. Adamın kendi motor ustası motora en az yüzde 70-75 motoru var bu değerde 11 yaşında daki bir araca göre çok süper dedi. Serviste 1 lira masrafı olmayan tertemiz aracı nerdeyse hurdaya çıkaracaklardı.

    2 ay önce aldığım Puntoyu alırken sahibi servise gidelim dedi ben gerek yok dedim telefonla geçmişini serviste öğrendim orijinalmiş birde araç 7 binde arka tampon dedişmiş kaskodan dediler. Telefonla sigortacı arkadaşımı aradım pert falan var mı diye baktı sadece tampon değişimi var araç temiz dedi. Ankaralı bir arkadaşım Ankarada test merkezleri var oraya götürelim dedi. Gittik ben ilk defa gördüm orayı mükemmel bir yer adamlar aracı içeri alıyor 3 -4 kişi ellerine makinayı alıyor arabanın her yerine bakıyorlar arka camlarını bile kontrol ettiler çalışıp çalışmadığını. Amortisör fren testine sokuyorlar motoru performans testine sokuyorlar sonra olanı olmayı yazıp test sonuçlarını da kaşeleyip veriyorlar. Sadece 50 liraya yapıyorlar. Bu İşlemi serviste yaptırmaya kalk(Ki yaptıramayız çünkü servisin böle teknolojisi yok) herhalde 2 bin lira falan isterler.

    Orda öğrendiğime göre motor testinde sıfır aracın motoru bile en fazla Yüzde 94-96 çıkarmış. Benim aracın motoru Yüzde 89 çıkınca motoru kötü sandım onun için sormuştum açıkladı adam motoru çok süper dedi. Ayrı turbolu araçların yüzdesi yüksek çıkarmış.

    Uzun lafın kısası servise aracın geçmişin sorgulamaktan başka gidilmez.




  • Ayrıca puntoların arka kapıların altında etiketler vardır. Fabrika çıkışı yapıştırılmış hemen hemen her puntoda var. Bu etiketlere bakarakta aracın orijinalliğini anlaya bilirsiniz. Tabi boyayıp değiştirip sonradan yapıştırmadılarsa.
  • sakın alma kardeş o arabayı servisci tanıdıksa san bi ayar vercektir onlar,aynı şey 2008 de başıma geldi başka bir ile gitmistim arac almaya satıcı anlaşmış servis ile arabaya baktırlar bişey yok dediler 2 parca boya var dediler bizde guvendik aldık para falanda istemediler arabayı satarken anladım araç önden darbeli imiş ama yinede sattım sorun olmadı,ben sana alma derim o aracı.
  • Fabrika çıkış boya kalın olur muymuş, yalan bak!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaaagac

    Ayrıca puntoların arka kapıların altında etiketler vardır. Fabrika çıkışı yapıştırılmış hemen hemen her puntoda var. Bu etiketlere bakarakta aracın orijinalliğini anlaya bilirsiniz. Tabi boyayıp değiştirip sonradan yapıştırmadılarsa.

    Bu bilgi için teşekkür ederim. Yarın mutlaka bakacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skayn -- 7 Şubat 2012; 20:50:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saruhan33

    sakın alma kardeş o arabayı servisci tanıdıksa san bi ayar vercektir onlar,aynı şey 2008 de başıma geldi başka bir ile gitmistim arac almaya satıcı anlaşmış servis ile arabaya baktırlar bişey yok dediler 2 parca boya var dediler bizde guvendik aldık para falanda istemediler arabayı satarken anladım araç önden darbeli imiş ama yinede sattım sorun olmadı,ben sana alma derim o aracı.

    Arabayı yakın akrabamız, yılların kaportacısı bi ustamıza gösterdik, temiz dedi. Yine eski kaskosu ve sigorta şirketi ile görüştüm, daha yapabileceğim birşey var mı aklıma gelmiyor
  • araba kıtlığımı var kardeş illa bu aracı alcam diyosun anlamadım gitti,bu işde var bişey bence,yılların ustasıda anlamıyor bazen güven olmaz öle dışardan bakmayla
  • ya hocam bırak gitsin arkadaşların dediği gibi başka arabamı yok. ayak üstü kazılama operasyonu yapıyolar. ne demek fiş fatura almadan para almak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saruhan33

    araba kıtlığımı var kardeş illa bu aracı alcam diyosun anlamadım gitti,bu işde var bişey bence,yılların ustasıda anlamıyor bazen güven olmaz öle dışardan bakmayla


    Peki, madem o kadar kişi alma dedi, aradım almıcagım dedim. Teşekkür ederim fikirleriniz için.
  • Emin olun en doğru kararı verdinizAlsaydınız içinizde hep şüphelerle binecektiniz.Şüphe olmasın,5-6 parça boya olsun için rahat rahat binersin ama içine kurt düşmüş bir kere.Bir kere kendi arkadaşının çalıştığı yere götürüyor,sonra fısır fısır konuşmalar.Dürüst olan senin yanında konuşur bir kere.Bakın kompütesttekiler de bir şeyden anlamıyor.Kendi arabamı soktum.Ben söylemesem anlayacakları yok.Değişen parçayı kesinlikle anlamıyorlar bir kere.Ordan bakıyo,burdan bakıyo tık yok.Boya çok kötüyse kıllanıyorlar sadece.Ankara çevik kuvvetin arkasında test edilip orijinal diye aldığımız aracı sattık.Bu tramer sorgusu çıkınca baktık ki aracın pert kaydı var.O derece yani.Satın alan kişi de tanıdık bu arada.Bu olay arkadaşımın başına geldi ve bilmeden o da başkasına sattı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn
    Tatmin edici cevap alamadım. Sadece karşı tarafın stop değişmiş 600 lira ödeme yapılmış falan dedi. Bende sorguladım 600 lira doğru ama araç 94 model toyota corolla. 600 liralık ne oluşmuş olabilir ki..

    Sağ sol arka stop, tanesi 210 TL, çifti 420 tl, arka bagaj kapağındaki logo, Toyota Corolla 1.6 GLi yazıları 100 TL civarında hepsi, 80 TL de işçilik, 600 TL :)
  • Sizin durumunuz sanayide bir ustaya göstermek gibi olmuş, herşey sadece lafta kalmış. Hadi rapor verilmedi ama para alındığına göre fatura kesilmesi gerekirdi. Alacağınız arabanın %100 içinize sinmesi gerekir yoksa rahat edemezsiniz, bu yüzden araçtan vazgeçmek ile iyi yapmışsınız.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.