Şimdi Ara

F=ma değil! a=F/m bir daha da doğru düzgün öğretin!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
5
Favori
4.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • F=ma bunu hatırlamak için çarşaf boyutunda formül tablolarını odanıza astınız veya küçük kartlara yazıp cebinize atıp tekrar ettiniz ya da küçük el kitapları edindiniz
    veya hepsini boşverip "arkadaş bunlarla baş edilmez" "seyyar satıcı olurum daha iyi" deyip koyuverdiniz...

    Oysa hiçbirine gerek yoktu. Şimdi size o çarşaf kadar formulleri kafanıza alıp bir daha nasıl asla unutmadan kafanızda tutacağınızı anlatacağım.

    İki arkadaş yolda gidiyorsunuz, buzlanmış yolda arabasıyla yokuş başında kalan bir aile gördünüz, "ittiriverelim abi dediniz" adam arabaya bindi siz de iki kişi başladınız arkadan ittirmeye araba gitmiyor

    Yoldan geçen birini daha gördünüz "abi bi el atıver sana zahmet dediniz" adam da size katıldı yokuşun yarısına kadar geldiniz ama araba gene gitmiyor. İçeriye seslendiniz "abi yengeyle çocuklar çıkıversinsin bi daha deneyelim"

    yengeyle çocuklar çıkınca kaptırıp arabayı çıkardınız. Sen sağ ben selamet. Az önce F=ma kullanarak bir problem çözdünüz aklınıza gelir miydi? Neden gelmesin? Ya da neden gelmiyor, bakalım...

    F ingilizce ifadesi ile Force = Kuvvet (halk arasındaki kullanımı ile güç (sembolü W olan gücü bu örnek sonuna kadar unutunuz)
    m ingilizce anlamı ile mass = kütle
    a acceleration = ivme

    bir az önce duran bir arabayı ittirerek onun hızını belli bir seviyeye çıkarttınız. Bir şeyin hızını arttırırsanız ona ivme kazandırırsınız bunda bir sıkıntı var mı?
    Ancak başlangıçta yeterli ivme kazandıramadınız. Bunun üstüne aklınız (ta yaratılışından gelen bir yetenekle) hemen problemi çözmek için ilk önerisiniz yaptı "Güç yetmiyor arttır"
    Güç kaynağı olarak insan kullanıyordunuz. İsimlerinizin Nihat ve Nahit olduğunu varsayalım. 2N bu işi yapmaya yetmedi bunun üstüne 3. bir kişi çağırdınız onun adı da Nedim olsun. 3N oldunuz. 3N bu işi çözmek için aslında yeterli güç sağlardı fakat başka bir problem vardı. Hemen çözümlediniz ittirdiğiniz kütle fazlaydı. Kütleyi azalttınız ve problem çözüldü.

    İvmeye ihtiyacınız vardı (a) bunu sağlamak için güç verdiniz (F) yetmeyince kütleyi azalttınız (m). öyleyse azıcık matematik bilgisi olup bu işlere kafa yoran biri olsanız kağıt üstüne şöyle yazabilirdiniz

    a=F/m bu eşitliğe bakacak olursanız aynı başınıza gelen olayda olduğu gibi kuvveti arttırırsanız ivmeyi arttıracağınızı veya kütleyi azaltarak ivmeyi arttırabileceğinizi göreceksiniz.

    Kısacası ivme hayatınızdadır. Kuvvet hayatınızdadır, kütle hayatınızdadır.

    Fizik de hayatınızdadır.

    Birilerinin bunu sembolize etmesi konuyu bilenlerin kendi aralarında daha hızlı ve pratik bir iletişim kurmaları içindir.

    Oysa bugün daha konuyu bilmeyen çocuklara semboller öğretilerek beyinleri mahfediliyor.

    Her ne kadar eşitlik bakımından F=ma olsa da konunun anlaşılması için formulün aslı a=F/m şeklinde öğretilmelidir.

    Her kim fiziği böyle öğrenirse problemi kalmaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihbarut -- 8 Temmuz 2012; 12:11:02 >







  • ef eşittir ema
    a eşittir ef bölü em


    İlkini söylemek daha kolay
  • m.v=b.q.r 'yi nasıl öğreteceksin? ya da k.q/r 'yi falan?
  • quote:

    ef eşittir ema
    a eşittir ef bölü em


    İlkini söylemek daha kolay



    Konu "formüllerin asıllarının öğretilmeyip ezberciliğe teşvik eden eğitim sistemin" eleştirilmesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihbarut -- 8 Temmuz 2012; 10:34:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emmesen

    m.v=b.q.r 'yi nasıl öğreteceksin? ya da k.q/r 'yi falan?

    mantıkla :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihbarut

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emmesen

    m.v=b.q.r 'yi nasıl öğreteceksin? ya da k.q/r 'yi falan?

    mantıkla :)

    Fizik 1 kısmı için tamamiyle katılıyorum ancak fizik 2 için formülleri mantıkla öğretmek için en azından zaman ya da deneysel ortam gerekir onunda 1 yıllık öğretime sığdırılabileceğini sanmıyorum.
  • Her Mucit bir yoldan gider (örneğimizde Newton). Ardından gidenler için de yolu gösteren bilimsel bir makale bırakır.
    Aklın yolu birdir. Onu (Mucidi) takip eden diğer akıllar da aynı yoldan gittiği sürece aynı noktaya varır.

    Gerçeğe ulaşmak için bilginin basamaklarını tırmanan her insan zaman alsa da yorucu olsa da aynı aydınlık noktaya ulaşır.

    Bu yaklaşım çocukları karanlık içinde bırakıp bir de onlara hesap soran tüm yaklaşımlardan iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihbarut -- 8 Temmuz 2012; 10:26:56 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • r=mv/bq yapar bunu da mavi bakır diye aklında tutacaksın

    yarıçap eşittir mavi bakır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfeKIRCA

    r=mv/bq yapar bunu da mavi bakır diye aklında tutacaksın

    yarıçap eşittir mavi bakır



    Konu akılda tutmayla alakalı değil tüm formüller için öyle kısaltmalar var bizim hoca da mavi bakire derdi mesela ona ama konu sahibi bunun mantıkla öğretilebileceğini söylüyor ben de öğrenci anlamaz diye düşünüyorum.
  • keşke öğretmenimiz senin gibi anlatsaydı belki anlardım :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emmesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfeKIRCA

    r=mv/bq yapar bunu da mavi bakır diye aklında tutacaksın

    yarıçap eşittir mavi bakır



    Konu akılda tutmayla alakalı değil tüm formüller için öyle kısaltmalar var bizim hoca da mavi bakire derdi mesela ona ama konu sahibi bunun mantıkla öğretilebileceğini söylüyor ben de öğrenci anlamaz diye düşünüyorum.

    ilkokul lise bunların hepsi üniversiteye hazırlık içindir sınavda karşına çıkan soruyu yapabiliyorsan gerisi sorun değil
  • F=ma yi aklinda tutamiyorsan okuma zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    ilkokul lise bunların hepsi üniversiteye hazırlık içindir sınavda karşına çıkan soruyu yapabiliyorsan gerisi sorun değil


    bütün yazı boyunca karşı olduğum okullarda öğretilen bu mentaliteydi
  • Çok ciddi söylüyorum lisedeyken birçok fizik formülünü ezberlemezdim. Ezberlememe gerek kalmazdı. Bazılarını hiç bilmezdim, ezberlemek zorunda olduklarımı da kolayca ezberlerdim. Zaten hepsi yaşamda olan şeyler, mantıkla çıkan şeyler. Ortalama hız için bile formül ezberleyen var Son ve ilk hızı topla zamana böl işte Alınan yol formülü vardı bir de. X miydi S miydi formüller aklımda değil tam. O formül de direk çıkıyordu mantıken, gidilen yol hız ile zamanın çarpılması değil midir? Tamam işte yol = hız x zaman, ha bir de ivme varsa buna ivmeyi de ekle, mesela ivme 5 olsun 5 saniyede duran bir cisim ne kadar yol alır desin. 1. saniye sonunda hızı 5 ise 2. saniye sonunda 10 olur, sonra 15 20 25 olur bunları da toplarsan al sana gittiği yol İlk hızı varsa 0 dan başlamaz atıyorum 5 den başlar, 10 15 20 25 30 bunları topla veya ilk işlemin aynısını yap bir de her saniye 5 arttığı için 5 ile 5 i çarp yani toplam 25'i ekle tamam işte

    İngilizceleri de çok işe yarıyor. A= area , F= force, V= velocity, m= mass vs




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihbarut

    quote:

    ilkokul lise bunların hepsi üniversiteye hazırlık içindir sınavda karşına çıkan soruyu yapabiliyorsan gerisi sorun değil


    bütün yazı boyunca karşı olduğum okullarda öğretilen bu mentaliteydi

    Bu noktada işte öğrencilerin ya da öğretmenlerin suçu yok ama. Suç eğitim sistemimizde. Yoksa açıkçası banane young deneyiymiş hava kamasıymış falan ben soruyu çözebiliyor muyum ona bakarım ama yanlış işte bu ancak elden bir şey gelmez eğitim sistemi böyle oldukça insanlar da böyle öğrenecektir böyle öğretecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metalwrath

    Çok ciddi söylüyorum lisedeyken birçok fizik formülünü ezberlemezdim. Ezberlememe gerek kalmazdı. Bazılarını hiç bilmezdim, ezberlemek zorunda olduklarımı da kolayca ezberlerdim. Zaten hepsi yaşamda olan şeyler, mantıkla çıkan şeyler. Ortalama hız için bile formül ezberleyen var Son ve ilk hızı topla zamana böl işte Alınan yol formülü vardı bir de. X miydi S miydi formüller aklımda değil tam. O formül de direk çıkıyordu mantıken, gidilen yol hız ile zamanın çarpılması değil midir? Tamam işte yol = hız x zaman, ha bir de ivme varsa buna ivmeyi de ekle, mesela ivme 5 olsun 5 saniyede duran bir cisim ne kadar yol alır desin. 1. saniye sonunda hızı 5 ise 2. saniye sonunda 10 olur, sonra 15 20 25 olur bunları da toplarsan al sana gittiği yol İlk hızı varsa 0 dan başlamaz atıyorum 5 den başlar, 10 15 20 25 30 bunları topla veya ilk işlemin aynısını yap bir de her saniye 5 arttığı için 5 ile 5 i çarp yani toplam 25'i ekle tamam işte

    İngilizceleri de çok işe yarıyor. A= area , F= force, V= velocity, m= mass vs

    Baştan sona katılıyorum
    Ayrıca o son cümleye bir daha katılıyorum, İngilizcelerini bilmenin çok faydası oluyor




  • quote:

    F=ma yi aklinda tutamiyorsan okuma zaten


    doğrusu f=ma'yı kullanamıyorsan öğrenme zaten. Bilgi kirliliği yaratmasın şeklinde olacaktı.
  • Hiç formül ezberlemedim. Hep "Hızı arttıysa enerjisi artar hızla doğru orantılı." "Uzaklık artarsa karesiyle orantılı olarak azalır" tarzı sadece karesi mi tek katı mı olduğunu ezberlerdim, soruda çıkan tüm sayıları bu yöntemle çarpıp böldüm fizik hep 5 geldi. Lisede fazlasına gerek yok bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    Hiç formül ezberlemedim. Hep "Hızı arttıysa enerjisi artar hızla doğru orantılı." "Uzaklık artarsa karesiyle orantılı olarak azalır" tarzı sadece karesi mi tek katı mı olduğunu ezberlerdim, soruda çıkan tüm sayıları bu yöntemle çarpıp böldüm fizik hep 5 geldi. Lisede fazlasına gerek yok bence.

    hakikaten aynştanlık var demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    fizik hep 5 geldi. Lisede fazlasına gerek yok bence.


    sınavda başarı önemli ama hayatta başarı her zaman bir adım önde olmalı ideallerde.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.