Şimdi Ara

F1 Racing

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FORMULA1 ile ilgili tüm görüş ve bilgiler buraya




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _rabbit_ -- 2 Nisan 2005, 11:34:46 >



  • şuan yarış var izlesek sonra anlatsak olur mu kardeşim
  • başlık XXX içeride formula 1 ne alaka anlamadım.
  • öğrenecek daha konu başlığı düzeltiriz şimdi daha yeni üye burada
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kastalia

    öğrenecek daha konu başlığı düzeltiriz şimdi daha yeni üye burada




    ablası öğret yaw
  • öyle bir film var izle ve alakayı bul abicim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _rabbit_

    öyle bir film var izle ve alakayı bul abicim



    yuh sana ne diyim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ne yuhu yaw değiştirdik işte abi daha ne istiyon
  • sevenler bilir



  • eline sağlık f1 ciler akın eder birazdan

    bende caddecilere bi topic açim mi ki yaw
  • Rabbit kardeşimizin resmine muhalefen olsun.
    Onun koyduğu resimde Mercedes önde Ferrari arkada.
    Benim resimde de Ferrari önde Mercedes arkada.



  • yahu benim anlamadığım ve bir mana veremediğim bi durum var.arkadaşlar bir McLaren'e nie Mercedes diorsunuz?yada bir B.A.R.'e Honda?kardeşim mercedes yada honda sadece motor partnerleri.otomobiller birer McLaren ve birer B.A.R. veya Sauber veya Minardi.her F1 takımı F1 kitabına göre otomobillerini,%100 ve kesin olarak sedece kendileri üretmelidir.sadece fren,elektronik ve motorunu dışardan alabilirler.sonuçta McLaren mercedesten önce yıllarca Ford,Tag,Peugeot ve Honda motorlarıda kullandı.uzun lafın kısası o otomobil bir Mercedes deil,McLaren.ayrıca çok daha derine inersek o motorlarda birer Mercedes deil.şaşırdınız mı? bilmeyenler için hemen açıklama yapiyim.motorlar tamamen Mario Illien in sahip olduğu F1 motoru üreticisi ILMOR firmasının üretimleri.Ilmor F1 de çok eski ve köklü bir motor üreticisidir.tıpkı Judd ve Hart gibi sadece F1 motorları üretir ve uzmanlık alanları budur.Mercedesle olan anlaşmaları gereği motorlarını mercedes için üretirler.tıpkı Petronas ın Ferrari den motorları alıp üzerlerine Petronas etiketi vurulması gibi Ilmor ların da üzerine Mercedes etiketi vurulur.

    herşeye biraz daha dikkat eder daha iyi analiz ederseniz F1 den daha fazla zevk alırsınız

    Ferrari,Renault,B.A.R.,Red Bull,Sauber,McLaren,Minardi,Jordan,Toyota ve Williams

    işte F1 pistlerindeki otomobiller bunlar.görüldüğü gibi Honda,Mercedes,Ford,BMW ve Petronas ın pistlerde yarışan bir otomobilleri yok.onlar sadece motor tedarikçisi.otomobilleri üretmiyorlar.

    dahada incesi Mercedes Ilmor a,Petronas Ferrari ye,Ford ise Cosworth ve Zetec gibi firmalara motor ürettiriyorlar.




  • ya aslında ikilileri birbirinden ayırarakda tek olarak da söylemek yanlış.Sonuçta iki firmanın ortak bir ürünü var ortada.

    MCLaren aslında MERCEDES MCLaren

    B.A.R aslında BAR HONDA diye söyleniyor spikerler tarafından.
  • spikerin ne dediğinden kime ne? ortak oldukları tek alan McLaren in Mercedesten motor alması.başka bişi yok.önümüzdeki sezon ne olur bilinmez.McLaren bi bakmışsınız Ford dan Minardi bir bakmışsınız Judd dan motor almaya başlamış.bu otomobilin bir Judd veya Ford olduğu anlamına mı geliyor?bakınız şu net ve kesin bir kuraldır.bir F1 takımı otomobilini tüzüğe göre çok net ve tartışılmaz bir şekilde kendisi üretmek ZORUNDADIR.yani bu hususta McLaren veya B.A.R veya Minardi farketmez.otomobillerini tamamen kendi fabrikalarında kendileri üretirler.yani Mercedes McLaren yada B.A.R honda felan diil direk ve net olarak McLaren,B.A.R.,Minardi veya Jordan dır.ayrıca öyle olduğunu düşünmekte çok saçmalık.ne yani McLaren bugün otomobillerini Mercedese yaptırıyor geçmiştede Ford,TAG PORSCHE,PEUGEOT ve HONDA yamı yaptırıyodu?yok böle bişi.bir McLaren tamamen bir McLaren bir Minardi tamamen bir Minardi bir Sauber de tamamen bir Sauberdir.içlerinde ne motoru olursa olsun bu birşeyi değiştirmez.




  • o araçların en önemli parçası motordur.motorsuz kasayı istersen anadola yaptır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eradnan

    o araçların en önemli parçası motordur.motorsuz kasayı istersen anadola yaptır.

    doğru söze ne denir, aracı götüren motor
    f1 de montoya yı destekliyorum baba adam gerçi son zamanlarda bi düşüş var ama önümüzdeki yıllarda bi patlama bekliyorum kendisinden...
    yav şu istanbul ayağına gidebilsem süper olacak yaşayan efsane michael schumaer i görsem bomba olur onu da çok severim ama sürekli yarış kazanınca sıkılıyo insan bi yerden sonra...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eradnan

    o araçların en önemli parçası motordur.motorsuz kasayı istersen anadola yaptır.


    son derece saçma ve bir okadarda seviyesiz bir cevap.

    şase her zaman en önemli olandır.elinizde iyi bir şase olmadan ne kadar mükemmel bir motora sahip olunursa olunsun bir değeri yoktur.başarı gelmez.ancak tersi bir durumda orta sınıf bir motora mükemmel bir şase şampiyonluk veya en azından zaferler getirebilir.örnek 1992-1993 ve 1994 yıllarındaki Benetton otomobilleridir.Benetton Ferrari ve Renault motorları kadar yeterli olmayan Ford Zetec motorlarıyla mükemmel otomobilleri sayesinde zaferler ve en sonunda 94 te şampiyonluğu almıştır.tam tersi örnek ise yine dönemin en güçlü motorlarından biri olan Peugeot motorlarına sahip olmasına rağmen McLaren in ürettiği yetersiz şaseler yüzünden başarılı olamayışı gösterilebilir.yani otomobilin şasesi her zaman motordan daha önemlidir.kullanacak bir motor herzaman her koşulda bulursunuz.mühim olan mükemmel bir şaseye sahip olabilmek.artı işin en önemli kısmının bu olmasından dolayı F1 de bu kural var.

    "takımlar otomobillerini kendileri üretmek zorundadır."




  • sayın biber açıklamanızı anlıyor ve bu işle ilgilenmediğimi bilmenizi isterim sadece mantıki yönden motor daha önemli gibi gelmişti bana şimdi şasenin öneminide kavradım sayenizde...

    seviye nasıldır....
  • yahu ismimi çok mu merak ettin?soraydın bana söylerdim zaten profilime bakmakla uğraşmazdın hiç yaww

    bide seviyesiz derken kötü nietli deildim yawww.yani çok yüzeysel bir yorum demek istedim ama kelimeyi yannış kullandım.kabul ediyorum.hızlı hızlı yazarken olur arada

    F1 e dönecek olursak eğer,şaka deil gerçekten otomobilin şasesi motordan kat kat daha önemlidir.şasenin ne kadar dengeli olduğu,ağırlık dağılımı,hızlanmaya ve frenlemeye verdiği dinamik tepkiler,sürülebilirliği,kavraması ve daha sayılamayacak kadar fazla hayati konu şaseye bağlıdır.

    bir motor üreticisinden ise beklenen sadece hafif,güçlü ve dayanıklı bir motordur.ama mükemmel bir şase olduktan sonra motorunuzun 955 yerine 950 beygir olması 18.500 devir çevirecek yerde 18.000
    çevirmesi ciddi bir problem yaratmaz.bu açığı iyi bir otomobil hayli hayli kapatır ve fazlasını bile sunar.




  • evet f1'de şasede de motor kadar önemli olabilir fakat bu beni çokda fazla ilgilendirmiyor.

    ben caddeye bakarım yani reel hayata ,yani modifiyeciler olarak bizim ilgi alanımıza şaseden önce direk motor girmektedir.ki kaç tane modifiyeci arabasına tuning uygularken şasesini veya denge çubuklarını değiştirir ki adam direk motora ya chip takar yada turbo kit satın alır.Yani f1 denilen zengin veletlerin sporları bizim türk milletine biraz uzak kalır.Buda zaten f1'de türk pilot bulunmamasından veya türk takımı olmamasından anlaşılır.


    değerlendirmenizi 2. paragrafı okumadan yapın orda biraz saçmaladım




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.