Şimdi Ara

Fabrika verisi max hız değerleri neden yanlış (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
164
Cevap
3
Favori
16.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim aracın klimasında dijital hız gösteriyor ayrıca navigasyondan da bakıyorum.Kadranda %5 hata payı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mm0nst3r


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.




    araç boş olsa 230'u zorlardı diye düşünüorum.. yani bu kadar yanlış gösteremez herhalde dimi.. ayrıca fabrika verisi doğru verip, bunu doğru gösterecek gösterge yapamıolar mı

    Golf 1.4 TSI ne yaparsan yap 219 km hızda kalıyor, boş-dolu her koşulda bizzat denedim, limitor mü var nedir, ne yaparsan yap 219 'da kalıyor. ( Digital gösterge verisi )




    bir sınırlama falan mı var.. varsa nie böyle birşeye gerek duyulmuş 220 için, yoksa yokuş aşağı, rüzgar arkada, ağırlık bunların etkisiyle değişmesi gerekmez mi????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.

    Yapma Volkan





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Kamyonların ve otobüslerin hız göstergelerin hatasız gösterdiğine inanmıyorum. Bu bir şehir efsanesi olsa gerek

    Her mekanik cihazın mutlaka bir üretim tolareansı vardır. Göstergenin dijital olması ölçümün dijital alındığını göstermez. Nihayetinde tüm sistemler aks milinin dönüş hızını ölçerler veya tekerin dönüş hızını ölçerler (mesela ABS sensöründen alırlar) Eski göstergeler. Eddy-current dediğimiz yöntemle çalışırdı ve hata oranı çok yüksekti. Şimdikiler bir pulsemetre ile çalışıyor ama pulsemetre bile olsa hata payı var ve bu pay gözardı edilemez. Toleransı çok düşük bir sistem oluşturmak için hassas komponentler kullanmanız gerekir. Ben elektronikçi değilim ama basit bir voltmetrenin bile bir ölçüm hata payı olduğunu, ancak pahalı voltmetrelerde bu hatanın çok düştüğünü bilirim.

    Hata payı olmayan insan yapımı cihaz olmaz. Atom saatlerinin bile hata payı vardır.
    Gösterge hatası ile ilgili ve lastikten kaynaklı hatalarınızı ölçebileceğiniz bir kaç link:
    http://www.paspeedo.com/calculator.htm
    http://www.consumer.org.nz/news/view/speedometer-accuracy
    http://www.webcalc.net/calc/0787.php
    http://trafficlaw.com.au/speedos.html

    Ayrıca gösterge hata tıoleransları UNECE'nin 39 nolu yönetmeliği ile düzenlenmektedir.
    http://www.unece.org/leginstr/trans.htm

    Buna göre;
    Gösterilen hız gerçek hızdan daha az olmamalıdır
    Gösterilen hız gerçek hızın %110 fazlası + 4 Kms fazlasını aşmamalıdır.

    Üreticiler bu toleranslar dahilinde üretim yaparlar. Yani Avrupada gösterge hataları yasayla düzenlenmiştir. Sizin sandığınız gibi keyfi bir durum söz konusu değildir.



    Az önce siz söylemiştiniz sanırım kalibrasyonu yeni yapılmış radarla yapılan ölçüm doğrudur diye, peki neye göre kime göre doğru? Otomobiller için hız nedir? Bir otomobilin bir saatte aldığı yolun km cinsinden değeridir, doğru mu? Peki km nedir, 1000 metreye denk gelen ölçü birimi, peki metre nedir?

    Metre; ışığın boşlukta 1/299.792.458 saniyede aldığı yol olarak tanımlanmıştır. Peki saniye nedir?

    Saniye; en düşük enerji seviyesindeki Sezyum-133 atomunun (133 Cs) iki hyperfine seviye arasındaki geçiş radyasyonunun 9.192.631.770 perioduna karşılık gelen süredir.

    Bu değerler ilgili cihazlarda doğru tanımlanmış ise gerçek hız doğrudur.

    Eğer iddianıza göre kalibrasyonu yeni yapılmış radar cihazının ölçümü doğru ise bu ölçümle kamyon/otobüs kadranlarını karşılaştırmanızı öneriyorum, eğer jant/lastik ebatları değişmemiş ise, lastik aşınmaları gibi ufak faktörleri gözardı ettiğimizde ölçülen ve gösterilen hızın birebir aynı olduğu görülmektedir.

    Elimde bulunan gps cihazı ile gerek otomobilde gerekse otobüste bu ölçümleri yapıyorum, otobüs kadranı ile gps birebir aynı çıkarken otomobillerde bu fark gerçekten çok fazla. Seat'ın Ibiza modelinde de kadran ve gps birebir aynı değeri gösteriyor. Gerçek hız nedir sorusunun cevabını arıyorsak bu konu çok fazla uzar gider ve ger.ek hız insan yapımı aletlerle ölçüldüğü sürece gerçek hız olmayacaktır.

    Demek istediğim son dönem standart halde olan büyük ticari araçların göstergeleri ile, kalibrasyonu yeni ve doğru bir şekilde yapılmış radar cihazlarının ölçtüğü hız aynıdır. Otomobillerde ise genelde %5 ile %10 arasında değişen (hatta %10'un 4 km/h fazlası da olabiliyormuş sanırım) kadran sapması adı verilen hatalar mevcuttur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Farika hız verileri yanlış değildir, aksine en hassas ölçümlerdir. Doğru olmayan sizin yaptığınız hızdır çoğu durumda. Fabrika hızları 2 yönlü koşulan bir pistte radar veya 5. teker bilgisayarı ile ölçülür. 2 Yönlü koşunun ardından rüzgar ve eğim faktörlerini sıfırlamak için ikisinin ortalaması alınır. Örneğin fabrika aracı bir yönde 210 koşşun. Aynı araç bu defa ters yönde 180 koşşsun. Fabrika hız verisi bu iksinin ortalaması olacaktır, yani 195 kms.

    Peki sizin ölçtüğünüz hızın doğru olduğuna nasıl kanaat getiriyorsunuz?
    Göstergeye bakarak!..

    Göstergeleriniz son hızlara yakın hızlarda +%10 mertebesinde hata ile hız gösterebilir. Bu doğaldır. Bunun belli başlı 2 nedeni vardır:
    1. Cihaz üretim toleransları ve ölçüm tekniğinden kaynaklanan toleranslar.
    2.Batı ülkelerindeki yüksek tazminat oranları.

    İkincisinin açıklaması şöyle: Eğer siz hız göstergenizde 90 ile gittiğinizi görür ve o hızda giderken radara 100 ile girip ceza yerseniz, firmaya hatalı gösterge ile dava açma hakkınız doğar. Fabrikaların 0 hatalı gösterge üretmeleri 1. madde yüzünden çok zor ve pahalıdır. Bunun yerine fabrikalar hata toleransını - alandan + alana taşır ve böylece olası ceza davalarından kurtulurlar.

    Göstergeniz %10 kadar hata gösteriyor. Peki hızınızın yanlış çıkmasına yol açan başka faktörler var mı? Evet var:

    1. Aşınmış lastikler. Yeni lastiklerle ömrünün sonuna gelmiş lastikler arasında %2 kadar hız farkı vardır.
    2. Değiştirilmiş jant ve lastik ebatları. Orjinal ebatlardan farklı ebat ve yuvarlanma ölçülerine sahip lastikler takarsanız göstergeniz de daha çok yanlış göstermeye başlar (zaten yanlış gösteriyordur, iyice artar)
    3. Arkadan alınan rüzgar. Bunu anlatmaya gerek yok herhalde. Arkadan aldığınız rüzgar son hızınızı artırır.
    4. Yol eğimi. Son hızı artıran en önemli unsurlardandır. Yoldaki gözle anlaşılamayacak çok küçük eğimler bile son hızı artırma potansiyeli taşır.
    5. Lastik basıncı (doğru basınca sahip olmayan lastiklerle yapılan hızlarda göstergede olması gerekenden farklı ölçümler çıkar.

    SONUÇ:
    1.Göstergeniz hatalıdır hız yükseldikçe hatalı gösterme oranı artar. Göstergenize güvenmeyin.
    2. GPS ölçümleri de 5-10 metrelik hata toleranslarına sahiptir. Onlara çok bel bağlamayın.
    3. Polis radarına girdiğiniz hız kalibrasyonu doğru yapılmış bir radar cihazıyla ölçülmüşse doğru bir ölçümdür.
    4. lastiğinizin durumu son hız ölçümünüzü etkiler
    4.Yol ve hava durumu da son hız ölçümünüzü etkiler.

    Dolayısyla göstergede gördüğünüz SON HIZ hemen hiç bir durumda gerçek hızınız değildir.

    Edit: Ekleme

    Çok güzel bir yazı olmuş.Benim araçta da gps ile yaptığım ölçümde %4 hata payı olduğunu gördüm.




  • Bildiğim kadarıyla max hız olarak yazılan değer aracın en kısa sürede çıktığı en yüksek hız.Diyelim ki bir arabanın max hız değeri 240 olarak verilmiş ve bu hıza 30sn de çıkıyor, bu araba aslında 242 de yapabilir ama 40sn de 242ye çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.

    ne alakası var 1 kilo demir mi ağırdır 1 kilo pamuk mu gibi olmuş
  • Şimdiye kadar maksimum hızını denediğim araçlarda hepsinde fabrika verilerinin 25-30km/h fazlasını gösteriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.


    ne alakası var 1 kilo demir mi ağırdır 1 kilo pamuk mu gibi olmuş


    Elbette demir ağır.

    1 kilo demire kafa at bakalım, ne oluyor sonrasında?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 11 Mayıs 2011; 14:40:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.


    ne alakası var 1 kilo demir mi ağırdır 1 kilo pamuk mu gibi olmuş


    Elbette demir ağır.

    1 kilo demire kafa at bakalım, ne oluyor sonrasında?




    iyidi

    ama dediğin yanlış sende biliyorsun




  • Kuşkusuz yeni kalibre edilmiş bir radar cihazıyla yapılan ölçümde dahi hata payı vardır. Ancak ihmal edilebilir hata payı ile ihmal edilemeyecek kadar büyük hata payı arasındaki farkı anlatmama gerek yok sanırım. Kalibre edilmiş radar cihazı 90 kms gerçek hızı 89,999999 hata payı ile ölçüyorsa aynı hızı 100 kms olarak ölçen kadranınızdaki hata payının aynı olduğunu söyleyemeyiz herhalde. Bu iki hata payına aynı gözle mi bakacağız?

    Öte yandan otobüs ve kamyonların göstergesi doğru, otomobillerinki hatalı göstermektedir iddianız şunu açıklamanızı gerekli kılıyor: firmalar neden otobüslere hata payı çok düşük kadran koyuyorken otomobillere hata payı yüksek kadaran koyuyor? Bunun rasyonel bir açıklaması var mı?

    Kaldı ki, UNECE'nin regülasyonu kamyon-otobüs -otombil ayrımı yapmaksızın tüm karayolu araçları (vehicle) için kadran hatası düzenlemeleri getirmektedir.

    Öte yandan, biraz araştırırsanız elinizdeki telefon veya basit mobil GPS cihazlarının yüksek hata payları ile çalıştığını da görebilirsiniz. Bu benim iddiam değil, bir vakıa. Bu tür GPS cihazlarında sapma metrelerce olabilmektedir. Yani GPS'e de bence çok güvenmeyin.

    Benim otobüs işletmecisi tanıdığım yok, dolayısıyla test edemem ama şunu gözlemledim: Otobüsün kadranı ile takometrenin göstergesi arasında fark vardı. Şimdi hangisi doğru? takometre mi kadran mı? Bu da benim kişisel gözlemim.

    Kişisel subjektif gözlemlerimizden ziyade somut verilere bel bağlasak daha doğru olur kanaatindeyim ve somut veriler kadran hatası konusunda araç tipi ayrımı yapmıyor. yaparsa da nedenini açıklamak gerek.



    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Kamyonların ve otobüslerin hız göstergelerin hatasız gösterdiğine inanmıyorum. Bu bir şehir efsanesi olsa gerek

    Her mekanik cihazın mutlaka bir üretim tolareansı vardır. Göstergenin dijital olması ölçümün dijital alındığını göstermez. Nihayetinde tüm sistemler aks milinin dönüş hızını ölçerler veya tekerin dönüş hızını ölçerler (mesela ABS sensöründen alırlar) Eski göstergeler. Eddy-current dediğimiz yöntemle çalışırdı ve hata oranı çok yüksekti. Şimdikiler bir pulsemetre ile çalışıyor ama pulsemetre bile olsa hata payı var ve bu pay gözardı edilemez. Toleransı çok düşük bir sistem oluşturmak için hassas komponentler kullanmanız gerekir. Ben elektronikçi değilim ama basit bir voltmetrenin bile bir ölçüm hata payı olduğunu, ancak pahalı voltmetrelerde bu hatanın çok düştüğünü bilirim.

    Hata payı olmayan insan yapımı cihaz olmaz. Atom saatlerinin bile hata payı vardır.
    Gösterge hatası ile ilgili ve lastikten kaynaklı hatalarınızı ölçebileceğiniz bir kaç link:
    http://www.paspeedo.com/calculator.htm
    http://www.consumer.org.nz/news/view/speedometer-accuracy
    http://www.webcalc.net/calc/0787.php
    http://trafficlaw.com.au/speedos.html

    Ayrıca gösterge hata tıoleransları UNECE'nin 39 nolu yönetmeliği ile düzenlenmektedir.
    http://www.unece.org/leginstr/trans.htm

    Buna göre;
    Gösterilen hız gerçek hızdan daha az olmamalıdır
    Gösterilen hız gerçek hızın %110 fazlası + 4 Kms fazlasını aşmamalıdır.

    Üreticiler bu toleranslar dahilinde üretim yaparlar. Yani Avrupada gösterge hataları yasayla düzenlenmiştir. Sizin sandığınız gibi keyfi bir durum söz konusu değildir.



    Az önce siz söylemiştiniz sanırım kalibrasyonu yeni yapılmış radarla yapılan ölçüm doğrudur diye, peki neye göre kime göre doğru? Otomobiller için hız nedir? Bir otomobilin bir saatte aldığı yolun km cinsinden değeridir, doğru mu? Peki km nedir, 1000 metreye denk gelen ölçü birimi, peki metre nedir?

    Metre; ışığın boşlukta 1/299.792.458 saniyede aldığı yol olarak tanımlanmıştır. Peki saniye nedir?

    Saniye; en düşük enerji seviyesindeki Sezyum-133 atomunun (133 Cs) iki hyperfine seviye arasındaki geçiş radyasyonunun 9.192.631.770 perioduna karşılık gelen süredir.

    Bu değerler ilgili cihazlarda doğru tanımlanmış ise gerçek hız doğrudur.

    Eğer iddianıza göre kalibrasyonu yeni yapılmış radar cihazının ölçümü doğru ise bu ölçümle kamyon/otobüs kadranlarını karşılaştırmanızı öneriyorum, eğer jant/lastik ebatları değişmemiş ise, lastik aşınmaları gibi ufak faktörleri gözardı ettiğimizde ölçülen ve gösterilen hızın birebir aynı olduğu görülmektedir.

    Elimde bulunan gps cihazı ile gerek otomobilde gerekse otobüste bu ölçümleri yapıyorum, otobüs kadranı ile gps birebir aynı çıkarken otomobillerde bu fark gerçekten çok fazla. Seat'ın Ibiza modelinde de kadran ve gps birebir aynı değeri gösteriyor. Gerçek hız nedir sorusunun cevabını arıyorsak bu konu çok fazla uzar gider ve ger.ek hız insan yapımı aletlerle ölçüldüğü sürece gerçek hız olmayacaktır.

    Demek istediğim son dönem standart halde olan büyük ticari araçların göstergeleri ile, kalibrasyonu yeni ve doğru bir şekilde yapılmış radar cihazlarının ölçtüğü hız aynıdır. Otomobillerde ise genelde %5 ile %10 arasında değişen (hatta %10'un 4 km/h fazlası da olabiliyormuş sanırım) kadran sapması adı verilen hatalar mevcuttur.




  • Çok basit bir tümdengelim göntemi ile de her aracın kadranında sapma olduğu sonucuna da varmak mümkün aslında.

    Nasıl derseniz, şöyle açıklayabilirim: Radar cezaları belirlenen hız sınırlarının yüzde onu oranında aşılması halinde yazılıyor. Bu cezanın uygulanmasında otobüs, kamyon, binek, motorsiklet, bisiklet, traktör, jip vs ayrımı yok. Otobüs, kamyon ve benzerlerinin kadranları bu kadar az sapmayla çalışsaydı, bu kuralın onlar için farklı uygulanması gerekirdi ki eşitlik sağlanabilsin. Kural herkese aynı uygulanıyorsa demek ki her araç için bu sapma aşağı yukarı aynı.



    Ama 1 kilo demirin 1 kilo pamuktan ağır olduğu ve kamyon - otobüsün 100 kilometre hızının arabanın 100 km hızından daha fazla olduğunu konusunda çok iddialıyım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Çok basit bir tümdengelim göntemi ile de her aracın kadranında sapma olduğu sonucuna da varmak mümkün aslında.

    Nasıl derseniz, şöyle açıklayabilirim: Radar cezaları belirlenen hız sınırlarının yüzde onu oranında aşılması halinde yazılıyor. Bu cezanın uygulanmasında otobüs, kamyon, binek, motorsiklet, bisiklet, traktör, jip vs ayrımı yok. Otobüs, kamyon ve benzerlerinin kadranları bu kadar az sapmayla çalışsaydı, bu kuralın onlar için farklı uygulanması gerekirdi ki eşitlik sağlanabilsin. Kural herkese aynı uygulanıyorsa demek ki her araç için bu sapma aşağı yukarı aynı.



    Ama 1 kilo demirin 1 kilo pamuktan ağır olduğu ve kamyon - otobüsün 100 kilometre hızının arabanın 100 km hızından daha fazla olduğunu konusunda çok iddialıyım.

    abi 2 araç yan yana 100 le gidiyorsa nasıl biri diğerinden hızlı gider tamam kadranda belki 100 göstermez ama 100 le giden 2 araç 100 le gidiyordur bu budur yani




  • hız sınırında yüzde 10 payı kadranlarımıza güvenmememiz gerektiğini gösteriyor. Benim aracımda navigasyona göre hızlı. Ayrıa ülkemde orjinal jant lastik kullanımı az olduğundan sonuçlqrı siz düşünün...
  • Kadran sapması avrupada araç satabilmek için yasal zorunlulukdur hem üretici kendini koruma adına bunu yapar hemde güvenlik için.



    Avrupa Komisyonunun (European Commission) araç üreticileri için bunu bir zorununluluk olarak belirlemesi.



    4.4. The speed indicated must never be less than the true speed.

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...75L0443:en:NOT

    Hiç bir aracın hız kadranı gerçek hızdan düşüğünü gösteremez.
    Kadranlar fabrikasyon olarak buna göre kalibre edilir.
    Hız arttıkça bu kalibrasyondan dolayı gerçek hız ile kadaran hızı arasındaki fark da büyür.

    Komisyon kararı gereğince motorlu taşıtlar hız göstergesi ekipmanı ile ilgili 75/443/EEC komisyon direktifi ve bu direktifin değişikliğe uğramış 97/39/EC direktifine göre, hiçbir hız göstergesi gerçek araç hızından daha düşük bir değer gösteremez.
    Bu direktifte hız göstergesi ile aracın gerçek hızı arasında bir eşitlik verilmiştir. Bu eşitliğe göre; hız göstergesi (V1) ile aracın gerçek hızı (V2) arasındaki fark 0’a eşit yada daha büyük ve bu fark aracın gerçek hızının onda birinin 4 km/h ile toplamından daha küçük ya da eşit olarak verilmiştir.

    0 ≤ v1 - v2 ≤ V2/10 + 4km/h

    Bu formüle göre 180 km/s gösterge hızına sahip olan aracın gerçek taşıt hızı 160 km/s olabilir.


    Ayrıca bir yolun eğimi,arkadan alınan rüzgar ve kandrandaki sapmayla 200km son hızı olan bir araç 220km yapar.

    Fakat gerçek hızı 200kmdir kısacası fabrika verisi neyse odur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Kuşkusuz yeni kalibre edilmiş bir radar cihazıyla yapılan ölçümde dahi hata payı vardır. Ancak ihmal edilebilir hata payı ile ihmal edilemeyecek kadar büyük hata payı arasındaki farkı anlatmama gerek yok sanırım. Kalibre edilmiş radar cihazı 90 kms gerçek hızı 89,999999 hata payı ile ölçüyorsa aynı hızı 100 kms olarak ölçen kadranınızdaki hata payının aynı olduğunu söyleyemeyiz herhalde. Bu iki hata payına aynı gözle mi bakacağız?

    Öte yandan otobüs ve kamyonların göstergesi doğru, otomobillerinki hatalı göstermektedir iddianız şunu açıklamanızı gerekli kılıyor: firmalar neden otobüslere hata payı çok düşük kadran koyuyorken otomobillere hata payı yüksek kadaran koyuyor? Bunun rasyonel bir açıklaması var mı?

    Kaldı ki, UNECE'nin regülasyonu kamyon-otobüs -otombil ayrımı yapmaksızın tüm karayolu araçları (vehicle) için kadran hatası düzenlemeleri getirmektedir.

    Öte yandan, biraz araştırırsanız elinizdeki telefon veya basit mobil GPS cihazlarının yüksek hata payları ile çalıştığını da görebilirsiniz. Bu benim iddiam değil, bir vakıa. Bu tür GPS cihazlarında sapma metrelerce olabilmektedir. Yani GPS'e de bence çok güvenmeyin.

    Benim otobüs işletmecisi tanıdığım yok, dolayısıyla test edemem ama şunu gözlemledim: Otobüsün kadranı ile takometrenin göstergesi arasında fark vardı. Şimdi hangisi doğru? takometre mi kadran mı? Bu da benim kişisel gözlemim.

    Kişisel subjektif gözlemlerimizden ziyade somut verilere bel bağlasak daha doğru olur kanaatindeyim ve somut veriler kadran hatası konusunda araç tipi ayrımı yapmıyor. yaparsa da nedenini açıklamak gerek.

    Çekici, kamyon ve otobüs kullananlar, profesyonel sürücülerdir, meslekleri gereği bu işi yapmaktadırlar, trafik kuralları bunlar için çok daha katıdır, bu araçları kullananlarda alkol limiti 0 promil iken, otomobil sürücülerinde 0,50 promil yasal sınır vardır. Bir otomobil sürücüsünün alkollü olarak polise yakalanması ile bir otobüs şöförünün yakalanması arasında cezai olarak dağlar kadar fark vardır.

    Bahsi geçen kadran hatası düzenlemelerine aykırı bir durum yoktur, otomobillerde bu hata üst sınıra yakınken, otobüslerde alt sınıra yakındır.

    GPS'e çok da güvenmiyorum, sadece gps ile karayollarında bulunan hız ölçer tabelaları karşılaştırdığımda iki basamaklı anlamlı sayılar mertebesinde fark olmamaktadır.

    Yeni nesil otobüslerde, bahsettiğiniz kırmızı ekranlı takometrelerden ziyade daha teknolojik takoğraflar bulunmaktadır ve takoğraftaki hız ile kadrandaki hız birebir aynıdır. Çünkü bu araçlarda takoğraf fabrika çıkışlı olarak bulunurken, bulunmnası sorunluyken, eskiden dışarıda sonradan taktırılıyordu dolayısıyla kadranın ve takoğrafın hız verisini aldıkları yerler arasında farklılıklar oluyordu, eski takoğraf genelde tekerlekten hız bilgisi almakta iken yeni nesilde kadran da takoğraf da araç beyninden idare edilmektedir.




  • Bunu ciddi olarak söylemiyorsun değil mi?
    Sadece polemik mi yapıyorsun?

    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.
  • Aracın son hızı, son viteste max gücünü ürettiği devirdeki hızıdır. Teorik olarak olması gereken budur...
    Mesela max gücünü 4000 de veren Tdci focusun fabrika verisi olarak belirtilen son hızı 190 dır... 5.vites 4000 devirde kadranda görülen hız ise 200 (+-3) gibidir. Bu da arkadaşların hata payı dediği olay. Kadran yaklaşık %10 fazla gösteriyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik
    kamyon - otobüsün 100 kilometre hızının arabanın 100 km hızından daha fazla olduğunu konusunda çok iddialıyım.

    eğer kadrandaki hız ile reeldeki hız konusunda söylüyorsan haklısın diyebilirim.
    ama diğer türlü mantıksızlık var.
    100 km/saat şeklinde ifade edilen hız birimi demek; 1 saat boyunca 100km hızla gidersen,katedeceğin mesafe 100 kilometredir, demektir.
    Yanılıyor muyum?

    bir de tekerlek muhabbeti boyutu-hız ilişkisi var ki ona hiç girmeyeyim
  • Benim dediğim şey de tam olarak tekerlek boyutu ve hız ilişkisi.

    Yukarıda hepimizin bilgisine çok güvendiği tralles üstadın da çok isabetle açıkladığı gibi, tekerlek büyükse, hız da büyüktür. Traktörün 100 km/s hızı otobüsün 100 km/s hızından fazladır.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.