Şimdi Ara

Fabrika verisi max hız değerleri neden yanlış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
164
Cevap
3
Favori
16.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fabrika verisi max hız değerleri neden hep az oluyor.. araçların tamamı düz yolda verilen max hızın üstüne çıkabiliyor.. kendimden örnek vereyim 14.tsi 122bg golf sahibiyim..

    fabrika verisi max 200 diyordu fakat aracın içinde 4 kişi varken ve bagaj valiz dolu iken DÜZ yolda 220 km hıza çıktım.. bunu diğer golf sahibi arkaşlar da doğrulayacaktır.. Bu max nasıl belirleniyor acaba ?????



  • evet bu konuda örnek çok , son süratin önemi olmadığı için biraz düşük veriyorlar galiba .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    evet bu konuda örnek çok , son süratin önemi olmadığı için biraz düşük veriyorlar galiba .
    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.

    Hatta sırf sürücüyü tatmin etsin diye 100'e kadar 10'ar 10'ar artan göstergeleri 100'den sonra 20'şer 20'şer artan modeller de vardır, örneğin Passat, tek amacı sürücüyü hız olarak psikolojik olarak tatmin etmektir. Genelde ibrenin en üstünde 100 olmasına dikkat ederler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 11 Mayıs 2011; 13:15:49 >
  • Maksimum hız demek arabanın size sorun çıkarmadan sunabileceği ve tüm parçaların garantili bir şekilde çalışabileceği hız demek.Bu hızdan sonrası Allah ile senin aranda kalıyor.Yani senin golf'ün sorun çıkarmadan gidebileceği hız maksimum 200 km'dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkantasdemir -- 11 Mayıs 2011; 13:08:52 >
  • Farika hız verileri yanlış değildir, aksine en hassas ölçümlerdir. Doğru olmayan sizin yaptığınız hızdır çoğu durumda. Fabrika hızları 2 yönlü koşulan bir pistte radar veya 5. teker bilgisayarı ile ölçülür. 2 Yönlü koşunun ardından rüzgar ve eğim faktörlerini sıfırlamak için ikisinin ortalaması alınır. Örneğin fabrika aracı bir yönde 210 koşşun. Aynı araç bu defa ters yönde 180 koşşsun. Fabrika hız verisi bu iksinin ortalaması olacaktır, yani 195 kms.

    Peki sizin ölçtüğünüz hızın doğru olduğuna nasıl kanaat getiriyorsunuz?
    Göstergeye bakarak!..

    Göstergeleriniz son hızlara yakın hızlarda +%10 mertebesinde hata ile hız gösterebilir. Bu doğaldır. Bunun belli başlı 2 nedeni vardır:
    1. Cihaz üretim toleransları ve ölçüm tekniğinden kaynaklanan toleranslar.
    2.Batı ülkelerindeki yüksek tazminat oranları.

    İkincisinin açıklaması şöyle: Eğer siz hız göstergenizde 90 ile gittiğinizi görür ve o hızda giderken radara 100 ile girip ceza yerseniz, firmaya hatalı gösterge ile dava açma hakkınız doğar. Fabrikaların 0 hatalı gösterge üretmeleri 1. madde yüzünden çok zor ve pahalıdır. Bunun yerine fabrikalar hata toleransını - alandan + alana taşır ve böylece olası ceza davalarından kurtulurlar.

    Göstergeniz %10 kadar hata gösteriyor. Peki hızınızın yanlış çıkmasına yol açan başka faktörler var mı? Evet var:

    1. Aşınmış lastikler. Yeni lastiklerle ömrünün sonuna gelmiş lastikler arasında %2 kadar hız farkı vardır.
    2. Değiştirilmiş jant ve lastik ebatları. Orjinal ebatlardan farklı ebat ve yuvarlanma ölçülerine sahip lastikler takarsanız göstergeniz de daha çok yanlış göstermeye başlar (zaten yanlış gösteriyordur, iyice artar)
    3. Arkadan alınan rüzgar. Bunu anlatmaya gerek yok herhalde. Arkadan aldığınız rüzgar son hızınızı artırır.
    4. Yol eğimi. Son hızı artıran en önemli unsurlardandır. Yoldaki gözle anlaşılamayacak çok küçük eğimler bile son hızı artırma potansiyeli taşır.
    5. Lastik basıncı (doğru basınca sahip olmayan lastiklerle yapılan hızlarda göstergede olması gerekenden farklı ölçümler çıkar.

    SONUÇ:
    1.Göstergeniz hatalıdır hız yükseldikçe hatalı gösterme oranı artar. Göstergenize güvenmeyin.
    2. GPS ölçümleri de 5-10 metrelik hata toleranslarına sahiptir. Onlara çok bel bağlamayın.
    3. Polis radarına girdiğiniz hız kalibrasyonu doğru yapılmış bir radar cihazıyla ölçülmüşse doğru bir ölçümdür.
    4. lastiğinizin durumu son hız ölçümünüzü etkiler
    4.Yol ve hava durumu da son hız ölçümünüzü etkiler.

    Dolayısyla göstergede gördüğünüz SON HIZ hemen hiç bir durumda gerçek hızınız değildir.

    Edit: Ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 11 Mayıs 2011; 14:14:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.




    araç boş olsa 230'u zorlardı diye düşünüorum.. yani bu kadar yanlış gösteremez herhalde dimi.. ayrıca fabrika verisi doğru verip, bunu doğru gösterecek gösterge yapamıolar mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    evet bu konuda örnek çok , son süratin önemi olmadığı için biraz düşük veriyorlar galiba .
    Araçların kadranları hızları genelde gerçekten fazla gösteriyor. Benim araçta kadranın gösterdiği hız ile navigasyonun gösterdiği hız arasında %5-%6 fark oluyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mm0nst3r


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.




    araç boş olsa 230'u zorlardı diye düşünüorum.. yani bu kadar yanlış gösteremez herhalde dimi.. ayrıca fabrika verisi doğru verip, bunu doğru gösterecek gösterge yapamıolar mı

    yapamıyorlar değil yapmıyorlar mercedes otobüslerinde kamyonlarında yapıyor da otomobilde mi yapamıyor? passat forumunda konuşulmuştu bir tuş kombinasyonuyla gizli bir menüye giriliyor ve orada gerçek hız dijital olarak da yazıyor

    arkadaşımda seat ibiza vardı, onun kadranı da birebirdi mesela ama çoğu otomobilde baya fark oluyor, özellikle 160'dan sonra bariz derecede fark oluyor. 230'u zorlasa bile yolun ne tarafa eğimli olduğunu rüzgar faktörünü de etkilemek gerek

    sizce aracınız daha hızlı olsa, fabrika verisine daha yüksek bir değer yazmazlar mıydı?



    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    ...
    İkincisinin açıklaması şöyle: Eğer siz hız göstergenizde 90 ile gittiğinizi görür ve o hızda giderken radara 100 ile girip ceza yerseniz, firmaya hatalı gösterge ile dava açma hakkınız doğar. Fabrikaların 0 hatalı gösterge üretmeleri 1. madde yüzünden çok zor ve pahalıdır. Bunun yerine fabrikalar hata toleransını - alandan + alana taşır ve böylece olası ceza davalarından kurtulurlar.
    ...


    bence bu kısım doğru değil, "0" hatalı gösterge üretmek kesinlikle zor ve pahalı değildir, otomobil üreticileri bu hatayı kasıtlı olarak yaparlar, otobüslerde ve kamyonlarda böyle bir sapma yoktur

    GPS'e bel bağlamak doğru değildir tabi ki de hele hele bu cihaz bir cep telefonu ise, ancak kadrandan daha doğru sonuç verdiği aşikardır.

    Geçen uzun yolda karayollarının koymuş olduğu hız ölçere girerken gps'e de bakmıştım, aracın göstergesi farklı gösterse de gps ile yoldaki hız ölçer birebir aynı çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 11 Mayıs 2011; 13:26:42 >




  • Aracın ağırlığının son hıza etkisi yok denecek kadar azdır. Sadece son hıza çıkış sürenizi uzatır. Aracınızın motoru araç yol alıyorken 2 tür dirençle karşılaşır:
    1.Rüzgar/hava direnci (aracın hacminden ve yüzey özelliklerinden kaynaklanır)
    2.Yuvarlanma/yer direnci. (aracın ağırlığından kaynaklanır)

    Düşük hızlarda yer direncinin hava direncine oranı yüksekken, çok yüksek hızlarda bu oran - aracın son hızna bağlı olarak - %2-%5 arasındadır ve ihmal edilebilir.

    Aracınız yüklüyse yine çıkabileceği son hıza hemen hemen çıkarsınız ama bu daha çok mesafe ve süre alır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: mm0nst3r


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.




    araç boş olsa 230'u zorlardı diye düşünüorum.. yani bu kadar yanlış gösteremez herhalde dimi.. ayrıca fabrika verisi doğru verip, bunu doğru gösterecek gösterge yapamıolar mı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forever1907

    Araçların kadranları hızları genelde gerçekten fazla gösteriyor. Benim araçta kadranın gösterdiği hız ile navigasyonun gösterdiği hız arasında %5-%6 fark oluyor.

    Alıntıları Göster
    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mm0nst3r


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.




    araç boş olsa 230'u zorlardı diye düşünüorum.. yani bu kadar yanlış gösteremez herhalde dimi.. ayrıca fabrika verisi doğru verip, bunu doğru gösterecek gösterge yapamıolar mı


    Aracın ağırlığının son hıza etkisi yok denecek kadar azdır. Sadece son hıza çıkış sürenizi uzatır. Aracınızın motoru araç yol alıyorken 2 tür dirençle karşılaşır:
    1.Rüzgar/hava direnci (aracın hacminden ve yüzey özelliklerinden kaynaklanır)
    2.Yuvarlanma/yer direnci. (aracın ağırlığından kaynaklanır)

    Düşük hızlarda yer direncinin hava direncine oranı yüksekken, çok yüksek hızlarda bu oran - aracın son hızna bağlı olarak - %2-%5 arasındadır ve ihmal edilebilir.

    Aracınız yüklüyse yine çıkabileceği son hıza hemen hemen çıkarsınız ama bu daha çok mesafe ve süre alır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 11 Mayıs 2011; 13:24:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.


    Evet hatta traktörlerin hızları bu yüzden fevkin de fevkaladesinde yüksektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.

    Yapma Volkan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.

    Alıntıları Göster
    Tüm arkadaşların da belirttiği gibi, öncelikle kadranlardaki sapmayı göz önüne almak gerekir. Bunun yanı sıra da, eğer yanlış hatırmıyorsam, fabrikanın verdiği maks hız değeri, aracınızın 1 saatte gidebileceği maks km'dir. Yani araç, fabrikanın verdiği maks hızı uygun şartlarda sürekli koruyabilir ve saatte o sürat kadar yol alır. Elbette maks'ın üzerine çıkabilirsinz, hatta kadran hata payına rağmen çıkabilirsiniz ancak bu bir süreliğinedir. Yani maks hızı 195 km olan bir araçla, uygun yol ve hava şartlarında aracınıza zarar vermeden sürekli gidebilirsiniz. Ancak örnek verelim, 210'a çıktınız, bu süratle sürekli gidemezsiniz, eskilerin tabiri ile araç bir süre sonra şişer ve sürati düşer. Bu yüzden farbrikaların verdiği son sürat değerleri aslında doğru değerlerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.

    Yapma Volkan

    Alıntıları Göster
    fabrika son hız verilerinin bize doğru gelmesini sağlayan sistem, acaba göstergenin isteyerek yanlış ölçtürüldüğünü bilmio mu.. artık bunların kontrolünü kim yapıosa..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.


    Evet hatta traktörlerin hızları bu yüzden fevkin de fevkaladesinde yüksektir.


    Terex Titan 30 km ile giderken Mercedes E Serisi 60 km ile yetişemedi arkasından.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Şunu da kesinlikle unutmamak gerekir ki, otobüs ve kamyon gibi büyük tekerlekli araçların 100 km hızı, Golf, Focus, Accord, Avensis gibi binek araçlardan daha fazladır çünkü otobüs ve kamyonların tekerleri büyüktür.


    Evet hatta traktörlerin hızları bu yüzden fevkin de fevkaladesinde yüksektir.


    Terex Titan 30 km ile giderken Mercedes E Serisi 60 km ile yetişemedi arkasından.




    bence bu konuda zorlamamalısın..




  • Kamyonların ve otobüslerin hız göstergelerin hatasız gösterdiğine inanmıyorum. Bu bir şehir efsanesi olsa gerek

    Her mekanik cihazın mutlaka bir üretim tolareansı vardır. Göstergenin dijital olması ölçümün dijital alındığını göstermez. Nihayetinde tüm sistemler aks milinin dönüş hızını ölçerler veya tekerin dönüş hızını ölçerler (mesela ABS sensöründen alırlar) Eski göstergeler. Eddy-current dediğimiz yöntemle çalışırdı ve hata oranı çok yüksekti. Şimdikiler bir pulsemetre ile çalışıyor ama pulsemetre bile olsa hata payı var ve bu pay gözardı edilemez. Toleransı çok düşük bir sistem oluşturmak için hassas komponentler kullanmanız gerekir. Ben elektronikçi değilim ama basit bir voltmetrenin bile bir ölçüm hata payı olduğunu, ancak pahalı voltmetrelerde bu hatanın çok düştüğünü bilirim.

    Hata payı olmayan insan yapımı cihaz olmaz. Atom saatlerinin bile hata payı vardır.
    Gösterge hatası ile ilgili ve lastikten kaynaklı hatalarınızı ölçebileceğiniz bir kaç link:
    http://www.paspeedo.com/calculator.htm
    http://www.consumer.org.nz/news/view/speedometer-accuracy
    http://www.webcalc.net/calc/0787.php
    http://trafficlaw.com.au/speedos.html

    Ayrıca gösterge hata tıoleransları UNECE'nin 39 nolu yönetmeliği ile düzenlenmektedir.
    http://www.unece.org/leginstr/trans.htm
    http://live.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs21-40.html

    Buna göre;
    Gösterilen hız gerçek hızdan daha az olmamalıdır
    Gösterilen hız gerçek hızın %110 fazlası + 4 Kms fazlasını aşmamalıdır.

    Üreticiler bu toleranslar dahilinde üretim yaparlar. Yani Avrupada gösterge hataları yasayla düzenlenmiştir. Sizin sandığınız gibi keyfi bir durum söz konusu değildir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: mm0nst3r


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.




    araç boş olsa 230'u zorlardı diye düşünüorum.. yani bu kadar yanlış gösteremez herhalde dimi.. ayrıca fabrika verisi doğru verip, bunu doğru gösterecek gösterge yapamıolar mı

    yapamıyorlar değil yapmıyorlar mercedes otobüslerinde kamyonlarında yapıyor da otomobilde mi yapamıyor? passat forumunda konuşulmuştu bir tuş kombinasyonuyla gizli bir menüye giriliyor ve orada gerçek hız dijital olarak da yazıyor

    arkadaşımda seat ibiza vardı, onun kadranı da birebirdi mesela ama çoğu otomobilde baya fark oluyor, özellikle 160'dan sonra bariz derecede fark oluyor. 230'u zorlasa bile yolun ne tarafa eğimli olduğunu rüzgar faktörünü de etkilemek gerek

    sizce aracınız daha hızlı olsa, fabrika verisine daha yüksek bir değer yazmazlar mıydı?



    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    ...
    İkincisinin açıklaması şöyle: Eğer siz hız göstergenizde 90 ile gittiğinizi görür ve o hızda giderken radara 100 ile girip ceza yerseniz, firmaya hatalı gösterge ile dava açma hakkınız doğar. Fabrikaların 0 hatalı gösterge üretmeleri 1. madde yüzünden çok zor ve pahalıdır. Bunun yerine fabrikalar hata toleransını - alandan + alana taşır ve böylece olası ceza davalarından kurtulurlar.
    ...


    bence bu kısım doğru değil, "0" hatalı gösterge üretmek kesinlikle zor ve pahalı değildir, otomobil üreticileri bu hatayı kasıtlı olarak yaparlar, otobüslerde ve kamyonlarda böyle bir sapma yoktur

    GPS'e bel bağlamak doğru değildir tabi ki de hele hele bu cihaz bir cep telefonu ise, ancak kadrandan daha doğru sonuç verdiği aşikardır.

    Geçen uzun yolda karayollarının koymuş olduğu hız ölçere girerken gps'e de bakmıştım, aracın göstergesi farklı gösterse de gps ile yoldaki hız ölçer birebir aynı çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 11 Mayıs 2011; 14:11:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mm0nst3r


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.




    araç boş olsa 230'u zorlardı diye düşünüorum.. yani bu kadar yanlış gösteremez herhalde dimi.. ayrıca fabrika verisi doğru verip, bunu doğru gösterecek gösterge yapamıolar mı

    Golf 1.4 TSI ne yaparsan yap 219 km hızda kalıyor, boş-dolu her koşulda bizzat denedim, limitor mü var nedir, ne yaparsan yap 219 'da kalıyor. ( Digital gösterge verisi )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: mm0nst3r


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Fabrika hız değerleri doğru, otomobillerin göstergeleri %5 ile %10 arasında fazla gösterir, inanmıyorsanız gps ile ölçebilirsiniz, kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarda 1'e 1 doğru gösterir.




    araç boş olsa 230'u zorlardı diye düşünüorum.. yani bu kadar yanlış gösteremez herhalde dimi.. ayrıca fabrika verisi doğru verip, bunu doğru gösterecek gösterge yapamıolar mı

    Golf 1.4 TSI ne yaparsan yap 219 km hızda kalıyor, boş-dolu her koşulda bizzat denedim, limitor mü var nedir, ne yaparsan yap 219 'da kalıyor. ( Digital gösterge verisi )

    Alıntıları Göster
    Benim dizel aracda 213 ve 209 gordum max..
    Benzinlidede 215 ve 215 gordum, 225 de hafif bayir assagi fakat o sayilmaz..

    Kisacasi, Dogrular :)




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.