Şimdi Ara

Falcon T-Rex 188

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
2.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar T-rex ile ilgili herhangi bir grup görmedim. Bilgi paylaşımı için faydalı olacağını düşündüğüm grubu kurdum. Motorumu 140 km.de 2. el aldım. Uzun yıllar Yamaha Xenter 150 cc ve T-rex'ten önce de Honda Dio kullandım. Özellikle Dio'dan sonra Trex 600 cc. gibi geldi. Motor performansını gerçekten beğendim. Frenler çok hoşuma gitti. Lastikler dişli olduğu için olsa gerek manevra kabiliyeti biraz düşük geldi. Özellikle ince tekerli olan Dio'dan sonra. Bu da normal olsa gerek. Ödemiş'ten Manisa'ya kadar 120 km. bir yol sürüşüm oldu. Bozdağlarda 40-50 km, düz yolda ise 65-75 km. hız yaptım. Manisa'da yeniden depoyu doldurduğumda 2,41 litre gibi bir sarfiyat oldu. Bu da 2 litre/100 km. gibi bir yakıt demek. 25 Nisan 2023 itibariyle bugün 475 km. de ilk yağ değişimini yaptırdım. Aşağıda belirttiğim problemlerin giderilmesi, hava filtresi temizliği vb. küçük bakımlar karşılığı 350 tl. ödedim. Karşılaştığım üç sorun şunlar:

    Bir tanesi: Depoyu tam doldurduktan 2 litre gibi bir yakıt sarfiyatının ardından ekrandaki yakıt göstergesinin benzinin bittiğini göstermesiydi. Ustamın şamandıranın değişmesi gerektiğini ifade etti. Bugün sipariş vereceğini, 2 hafta sonra geleceğini ifade etti.

    İkincisi: Motor 4500-5000 devir arasında rahatsız edici bir ses geliyordu. Ben ekzostan sanmıştım. Sorun Hava filtresi kapağı vidası altına bir pul atılınca ses kesildi.

    Üçüncüsü: Motor selesini açıp kaldırınca selenin motor gövdesine bağlantı yerinin çok sağlam olmadığı. Bağlantıyı şasiye değil de plastik kapağa yapmışlar gibi duruyor. Ve seleyi yanlara doğru hareket ettirdiğinizde sanki yerinden çıkıp elinizde kalacakmış intibası uyandırıyor. Usta da şaşırdı ve hayal kırıklığına uğradığını ifade etti. Buna yapacak bir şey olmadığını söyledi. Belki ileride bunun da bir çaresi bulunur diye düşünüyorum. Seleyi kapatınca herhangi bir sorun olmuyor fakat açınca bu durum biraz can sıkıyor doğrusu.

    Motorun sele altının bayağı geniş olduğunu söyleyebilirim. Önceki kullandığım motorların sele altından sonra küçük bir tekne gibi geldi. İşimi fazlasıyla gördü.

    Ayrıca korna sesinin biraz zayıf, dikiz aynalarının da bir küçük ve yetersiz olduğunu söyleyebilirim.

    Farlarını çok beğendim. Mercek farlar gerçekten çok iyi aydınlatıyormuş. Belki ilk deneyimim olduğu için bana öyle gelmiş de olabilir.

    Sinyal, marş düğmelerinin olduğu kısımlarda gece aydınlatması var gibi görünüyor. Ancak herhangi bir ışık koymamışlar. Basit bir işlemle belki bu aydınlatmalar yapılabilir.

    Telefondan Google Haritaları ekrana yansıtması kolay oldu. Telefonda wifi, veri, bluetooth ve gps'i açmak gerekiyor. Sonra bağlantı gerçekleşiyor.

    Amortisörler bana sert geldi. Özellikle Dio'dan sonra rahat ederim derken bunda da umduğum rahatlığı bulamadım diyebilirim. Ancak koltuğu Dio'an daha rahat olduğu da bir gerçek.

    Motorun torku gerçekten çok hoşuma gitti. Özellikle rampalarda hiç zorlanmayıp sanki düz yoldaymış gibi verim vermesini beğendim.

    Motoru almadan önce Falcon sitesinden parça fiyatlarını araştırmıştım. Xenter'dan sonra bayağı hesaplı geldi. Elbette bir Japon motoruyla kıyaslama doğru olmayacaktır.

    Grenaj birleşim yerlerinden bir tanesinde tam oturmayan kısım gördüm. Çok büyük problem olmasa da belirtmekte fayda var.

    Bugün motoru kısa süreli de olsa biraz zorladım. İzmir yolunda 107 km. yi gördüm ve gaz kestim. Son gaz olmamakla beraber 110'u rahat yapacağını düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda biraz daha hızlanacaktır diye düşünüyorum.

    Gp siperlik bulamadım. Bugün itibariyle Trendyol'da siperlik satışının başladığını da belirteyim.

    Şimdilik deneyimlerim bunlar.

    Daha sonra yaşadıklarımı sizinle paylaşmaya çalışırım.

    Foruma çok fazla giremesem de ilgisiz kalmamaya ve sorular olursa biraz geç olsa da cevaplandırmaya çalışırım.








  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Falcon T-Rex 188 Hakkında Kapsamlı Bir Kılavuz

    Falcon T-Rex 188, güçlü ve çok yönlü bir ATV'dir. Arazide gezinmekten çiftlik işlerine kadar çok çeşitli uygulamalar için uygundur. Bu incelemede, Falcon T-Rex 188'in özelliklerini, performansını ve kullanıcı yorumlarını inceleyeceğiz.

    Özellikler

    • 188 cc hacimli tek silindirli motor
    • Tam otomatik CVT şanzıman
    • 2WD/4WD seçilebilir çekiş sistemi
    • Hidrolik disk frenler
    • 12 inç alüminyum jantlar
    • Çekme kapasitesi 500 kg

    Performans

    Falcon T-Rex 188, güçlü motoru ve otomatik şanzımanı sayesinde zorlu arazilerde bile sorunsuz bir sürüş deneyimi sunar. Çekiş sistemi, farklı zemin koşullarında maksimum tutuş sağlar. Hidrolik disk frenler, güvenli ve etkili bir şekilde durmanızı sağlar.

    Kullanıcı Yorumları

    Falcon T-Rex 188 kullanıcılarından genel olarak olumlu yorumlar almıştır. Birçok kullanıcı, aracın güvenilirliğini, dayanıklılığını ve çok yönlülüğünü takdir etmektedir. Bazı kullanıcılar, rahat süspansiyon sisteminden ve kolay kullanımından da bahsetmiştir.

    Falcon T-Rex 188 Satın Alınır mı?

    Falcon T-Rex 188, arazide kullanımı kolay ve uygun fiyatlı bir ATV arayanlar için iyi bir seçenektir. Güçlü motoru, otomatik şanzımanı ve çok yönlü özellikleriyle çok çeşitli görevleri yerine getirebilir. Kullanıcı yorumları çoğunlukla olumlu olup, aracın güvenilirliğini ve dayanıklılığını vurgulamaktadır.

    Genel olarak, Falcon T-Rex 188, arazide macera arayanlar veya işlerini kolaylaştırmak isteyenler için sağlam ve yetenekli bir ATV'dir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bugün Manisa-Bozdağ şehirlararası git-gel 240 km. yol yaptım. Şehir dışında motoru üst devirlerde kullandım. Ahmetli'de depoyu doldurdum. 5,4 litre ile 166 km. yol hesabı ortaya çıktı. 1 litreye 31 km. karşılık geldi. Bunun bir kısmı şehir içi. Dönüşte MAnisa'ya girmeden önce bir daha depoyu doldurdum. Bu defa 111 km. de 3,4 litre yaktı. Burda da aynı sonuç ortaya çıktı. 1 litrede 32 km. Motoru üst devirlerde açmak genelde 95 - 105 arası gittim diyebilirim. 80-90 arası da sürdüğüm oldu. Buradan vardığım sonuç, motoru üst devirlerde hızlı kullanınca 100 km. de 3 litre yakıyor.

    Motorun azami hızı hafif yokuş aşağıda 110 km. zor gördü. İlk aldığımda tahminim 110 basar diyordum. Ancak virajlı rampalardaki performansına bakınca 130 yapacakmış hissi uyandırıyor. İzlenimim şu: T-rex torku güzel fakat son hızı idare eder cinsten. Hızdan kırpıp torka vermişler sanki.

    Ayrıca bu motoru kullanan arkadaşlar için bir uyarı da vermem gerek. Benim motorun arka tekerine giden iki kablo ekzosa değdiği için dışı sıcaktan erime yapmış. Farkedince bunun önlemini iyice erimeden aldım çok şükür. Kullanan arkadaş varsa mutlaka buna dikkat etsin.

    Ayrıca motorun internet sayfası verisi hakkında bende bazı şüpheler oluştu. 16,45 beygir gücü olan bir motor çok rahat 120'yi aşması lazımdı. Rodaj sebebiyle belki böyledir ancak yine de 105'ten sonra hızlanması için binbir naz yapmaması lazımdı. Böyle düşünmemin sebeplerinden bir tanesi satıcı Falcon firmasının motor torku için sitelerinde

    Max Tork 148.60 N.m / 6500 rpm

    yazması. İnsan bütün tüm Türkiye'ye satacağı bir ürün için bu kadar mı özensiz ve yazdığını kontrol etmek istemez.

    Tam olarak emin olmamakla beraber deponun tam olarak belirtildiği gibi 9,3 litre olduğundan da emin değilim. Belki bu konuda ben hatalıyımdır ama sanki depo o kadar yok gibi. 7 - 7,5 litre gibi. Kullanan arkadaşlarım yanlış bilgimi düzeltirlerse sevinirim.





  • Falcon t-rex 188 için bugün 500 km bakımı için 600 lira ödedim yakıt km75 kuruş gibi bir rakam çıkıyor normalmidir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternette arka tekerini yamuk olduğundan şikayet eden okumuştum. Olur mu böyle şey derken benim tekerin de yamuk olduğunu fark ettim. Allah'tan jantta bir sıkıntı yok. Resmen arka teker yamuk. Servise söylediğimde Falcon'un kullanıcı hatası olarak değerlendireceğini ifade etti. "İlk alımında fark edebilseydiniz değiştirirlerdi" gibilerinden söyledi. Ayrıca benzin şamandırası da bozuk çıktı. Kronik olarak bu varmış. Servisimin ifade ettiğine göre bu serideki motorlara kısa şamandra takmışlar. Merkezden öyle cevap verilmiş. Onu değiştirdiler. Parça fiyatı almadılar ancak yine 300 tl. usta parası aldılar. Bunun benim hatam olmadığını, her garanti kapsamındaki parça değişimi için servise ücret ödememin doğru olmadığını ifade ettim. Fakat Manisa servisindeki ustalarım, bununla ilgili ellerinden bir şey gelmeyeceğini ifade etti. Allahtan servisteki ustalarım iyi insanlar. Yoksa iş sıkıntı. Rodaj doldukça motor sesi azalmaya başladı. 1500 km. de bir yağ değişimi varmış. Önceki motorumda 2000- 2500'dü. Bunun aralığı gerçekten çok kısa.





  • Hatırlamışken: Sele, şasiye değil granaja vidalanmış. Ustam da çok şaşırdı. Sele açıkken sağa sola hafifce oynadığında bağlandı yerindeki granaj sanki kırılacakmış gibi. Şamandıra değişiminde ustama sordum şasiyeye vidalı olmadığını söyledi. İnşallah bundan sonra bir sıkıntı çıkmaz.

  • Falcon için benzin göstergesi dediğiniz gibi benim de yanıyor yarım depoda ustaya götürdüm bunlar böyle 3 lt saklıyor şamandıra da arıza yok dedi ve değişmedi tekrarmi gostersem


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reco69 R kullanıcısına yanıt

    Benzin deposu 9l. ise hangi mantıkla 3lt. den sonra ışık yansın ki? Güya cevap vermiş. Ki tahminim benzin deposu web sitesinde yazdığı gibi 9 lt. olduğunu sanmıyorum. Bende şimdiki durum 160- 170 km. sonra benzin ışığı yanıp sönmeye başlıyor.

  • Reco69 R kullanıcısına yanıt

    Benzin deposu 9l. ise hangi mantıkla 3lt. den sonra ışık yansın ki? Güya cevap vermiş. Ki tahminim benzin deposu web sitesinde yazdığı gibi 9 lt. olduğunu sanmıyorum. Bende şimdiki durum 160- 170 km. sonra benzin ışığı yanıp sönmeye başlıyor.

    Daha önce belirttiğim gibi depo full dolu iken 2 lt. sonra benzin bitti ışığı yanıyordu. Servisdeki ustamın merkezden aldığı cevaba göre ilk parti ürünlerde kısa şamandra kullanılmış. Bu yüzden garanti kapsamında değiştirildi.

  • Dediginiz gibi şamandıra nin degestirilmesini talep edeceğim Garanti kapsamında bakalım ne masraf çıkaracaklar arka tekere takıldım baktım bı eğrilik yok benimkinde ama arada ekran gidiyor üzecek galiba bizi diye tahmin ediyorum hayırlısı olsun inşaALLAH bu arada telefonum 05053044969 Recep BAŞKAYA konuyla ilgili falcon kullanıcısı arkadaşlar arayabilirsiniz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reco69 -- 30 Ağustos 2023; 19:55:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 ay önce gaz telim koptu. Usta kopan parçayı gösterdi. Paslanmış. Yağmurda mı oldu, yıkarken mi yoksa deforme mi geldi artık orası belli değil. Yenisiyle değiştirdi. Bu esnada da yağ değişimi de yapıldı. 500 Tl. ücret aldı. Gaz teli ücretin içinde mi değil mi bilmiyorum.

  • Net ve kesin sonuçtur. Mersinde şehir içinde kullanım için depoyu fulledim. Ortalama 60-90 km hızla kullandım. 1 depo 7.38 litre aldı. Toplamda net 180 km gitti. Yani şehir içinde 100 km de 4.1 litre yakıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9 lt. olmadığından şüphelenmiştim. Demek ki değilmiş. Beygir gücü için de 16 yazıyordu o zaman sitede. Sonradan onu da 12 küsüre düşürdüler. Ve benim bu motoru almamda 16 beygir yazması çok etkili olmuştu. İnsan edebinden ağzını açıp bir şey söyleyemese de kalbin dili durmuyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.