Arkadaşlar T-rex ile ilgili herhangi bir grup görmedim. Bilgi paylaşımı için faydalı olacağını düşündüğüm grubu kurdum. Motorumu 140 km.de 2. el aldım. Uzun yıllar Yamaha Xenter 150 cc ve T-rex'ten önce de Honda Dio kullandım. Özellikle Dio'dan sonra Trex 600 cc. gibi geldi. Motor performansını gerçekten beğendim. Frenler çok hoşuma gitti. Lastikler dişli olduğu için olsa gerek manevra kabiliyeti biraz düşük geldi. Özellikle ince tekerli olan Dio'dan sonra. Bu da normal olsa gerek. Ödemiş'ten Manisa'ya kadar 120 km. bir yol sürüşüm oldu. Bozdağlarda 40-50 km, düz yolda ise 65-75 km. hız yaptım. Manisa'da yeniden depoyu doldurduğumda 2,41 litre gibi bir sarfiyat oldu. Bu da 2 litre/100 km. gibi bir yakıt demek. 25 Nisan 2023 itibariyle bugün 475 km. de ilk yağ değişimini yaptırdım. Aşağıda belirttiğim problemlerin giderilmesi, hava filtresi temizliği vb. küçük bakımlar karşılığı 350 tl. ödedim. Karşılaştığım üç sorun şunlar: Bir tanesi: Depoyu tam doldurduktan 2 litre gibi bir yakıt sarfiyatının ardından ekrandaki yakıt göstergesinin benzinin bittiğini göstermesiydi. Ustamın şamandıranın değişmesi gerektiğini ifade etti. Bugün sipariş vereceğini, 2 hafta sonra geleceğini ifade etti. İkincisi: Motor 4500-5000 devir arasında rahatsız edici bir ses geliyordu. Ben ekzostan sanmıştım. Sorun Hava filtresi kapağı vidası altına bir pul atılınca ses kesildi. Üçüncüsü: Motor selesini açıp kaldırınca selenin motor gövdesine bağlantı yerinin çok sağlam olmadığı. Bağlantıyı şasiye değil de plastik kapağa yapmışlar gibi duruyor. Ve seleyi yanlara doğru hareket ettirdiğinizde sanki yerinden çıkıp elinizde kalacakmış intibası uyandırıyor. Usta da şaşırdı ve hayal kırıklığına uğradığını ifade etti. Buna yapacak bir şey olmadığını söyledi. Belki ileride bunun da bir çaresi bulunur diye düşünüyorum. Seleyi kapatınca herhangi bir sorun olmuyor fakat açınca bu durum biraz can sıkıyor doğrusu. Motorun sele altının bayağı geniş olduğunu söyleyebilirim. Önceki kullandığım motorların sele altından sonra küçük bir tekne gibi geldi. İşimi fazlasıyla gördü. Ayrıca korna sesinin biraz zayıf, dikiz aynalarının da bir küçük ve yetersiz olduğunu söyleyebilirim. Farlarını çok beğendim. Mercek farlar gerçekten çok iyi aydınlatıyormuş. Belki ilk deneyimim olduğu için bana öyle gelmiş de olabilir. Sinyal, marş düğmelerinin olduğu kısımlarda gece aydınlatması var gibi görünüyor. Ancak herhangi bir ışık koymamışlar. Basit bir işlemle belki bu aydınlatmalar yapılabilir. Telefondan Google Haritaları ekrana yansıtması kolay oldu. Telefonda wifi, veri, bluetooth ve gps'i açmak gerekiyor. Sonra bağlantı gerçekleşiyor. Amortisörler bana sert geldi. Özellikle Dio'dan sonra rahat ederim derken bunda da umduğum rahatlığı bulamadım diyebilirim. Ancak koltuğu Dio'an daha rahat olduğu da bir gerçek. Motorun torku gerçekten çok hoşuma gitti. Özellikle rampalarda hiç zorlanmayıp sanki düz yoldaymış gibi verim vermesini beğendim. Motoru almadan önce Falcon sitesinden parça fiyatlarını araştırmıştım. Xenter'dan sonra bayağı hesaplı geldi. Elbette bir Japon motoruyla kıyaslama doğru olmayacaktır. Grenaj birleşim yerlerinden bir tanesinde tam oturmayan kısım gördüm. Çok büyük problem olmasa da belirtmekte fayda var. Bugün motoru kısa süreli de olsa biraz zorladım. İzmir yolunda 107 km. yi gördüm ve gaz kestim. Son gaz olmamakla beraber 110'u rahat yapacağını düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda biraz daha hızlanacaktır diye düşünüyorum. Gp siperlik bulamadım. Bugün itibariyle Trendyol'da siperlik satışının başladığını da belirteyim. Şimdilik deneyimlerim bunlar. Daha sonra yaşadıklarımı sizinle paylaşmaya çalışırım. Foruma çok fazla giremesem de ilgisiz kalmamaya ve sorular olursa biraz geç olsa da cevaplandırmaya çalışırım. |
Falcon T-Rex 188 Hakkında Kapsamlı Bir Kılavuz
Falcon T-Rex 188, güçlü ve çok yönlü bir ATV'dir. Arazide gezinmekten çiftlik işlerine kadar çok çeşitli uygulamalar için uygundur. Bu incelemede, Falcon T-Rex 188'in özelliklerini, performansını ve kullanıcı yorumlarını inceleyeceğiz.
Özellikler
- 188 cc hacimli tek silindirli motor
- Tam otomatik CVT şanzıman
- 2WD/4WD seçilebilir çekiş sistemi
- Hidrolik disk frenler
- 12 inç alüminyum jantlar
- Çekme kapasitesi 500 kg
Performans
Falcon T-Rex 188, güçlü motoru ve otomatik şanzımanı sayesinde zorlu arazilerde bile sorunsuz bir sürüş deneyimi sunar. Çekiş sistemi, farklı zemin koşullarında maksimum tutuş sağlar. Hidrolik disk frenler, güvenli ve etkili bir şekilde durmanızı sağlar.
Kullanıcı Yorumları
Falcon T-Rex 188 kullanıcılarından genel olarak olumlu yorumlar almıştır. Birçok kullanıcı, aracın güvenilirliğini, dayanıklılığını ve çok yönlülüğünü takdir etmektedir. Bazı kullanıcılar, rahat süspansiyon sisteminden ve kolay kullanımından da bahsetmiştir.
Falcon T-Rex 188 Satın Alınır mı?
Falcon T-Rex 188, arazide kullanımı kolay ve uygun fiyatlı bir ATV arayanlar için iyi bir seçenektir. Güçlü motoru, otomatik şanzımanı ve çok yönlü özellikleriyle çok çeşitli görevleri yerine getirebilir. Kullanıcı yorumları çoğunlukla olumlu olup, aracın güvenilirliğini ve dayanıklılığını vurgulamaktadır.
Genel olarak, Falcon T-Rex 188, arazide macera arayanlar veya işlerini kolaylaştırmak isteyenler için sağlam ve yetenekli bir ATV'dir.