40bin km crossclimate, 10bin km'de nexen 4s kullandım. Türkiye şartlarında bir daha asla dört mevsim lastik almam. Lastiğin üretici bile 4 mevsimin kullanılması gerektiği dereceleri belirtiyor ama bizim millet - derecelerde de yaz sıcaklarında da çok memnun nasıl oluyorsa. Stokholm gibi yerde yaşamıyorsanız 4 mevsim tercih etmeyin. Çok soğuk yerde yaşamıyorsanız (istanbul gibi) kış lastiği yerine dört mevsim alabilirsiniz. 0 altına nadiren düşüyor |
Falken AS210 4 Mevsim Lastik İncelemesi 10bin KM 9 Ay (3. sayfa)
-
-
Üstad hangi lastiğin kullanılması gereken dereceler nerede yazıyor, bugüne kadar hiç göremedim, ciddi ciddi aydınlanmak için soruyorum, yermek için değil, bilgilendirebilirseniz çok mutlu olurum.
Stokholm örneğiniz mesela Nokian Weatherproof için geçerli olabilirdi. Çünkü hamur aşırı yumuşak olmasından dolayı kar performansı müthiş, zaten kar odaklı bir lastikti, ancak normal zamanda da güzel performans veriyordu. 40 derecede o lastiği de kullandım. Yol tutuş özellikleri hiç bir zaman değişmedi, veya öyle bir dezavantaj hissetmedim diyebilirim şahsen. Ancak ne oldu, lastik 3.senede paralandı gitti. Değiştirmek zorunda kaldım. Zaten Nokian WP konusuna baktığınızda da görebilirsiniz, şikayetler bu yönde idi hep.
Sonra Nokian Seasonproof ismi ile seriyi yeniledi ve hamuru değiştirdi, hamurun sertleştiğini de A sınıfı ıslak performansının B'ye düşmesinden anlayabiliriz bir nebze... Ve reklamlarında, tanıtım dokümanlarında "yazın 40 dereceye kadar bile dayanıklı" şeklinde reklam yapmaya başladılar.
Falken AS210 ise fiyat performans lastiği... Çok ultra muhteşem süper demiyor sanıyorum kimse ama karda yolda bırakmıyor, yazın da kendini salıp saçma sapan hareketler yapmıyor, benim için kullanım amaçlarını karşılıyor mu, karşılıyor. Bitti... Bu lastiğe dair de kaç dereceler arasında kullanılabilir, kaçtan sonra kullanılmaz, buna dair bir şey görmedim.
Aşırı ısınan lastiğin de ne hale geldiğini, nasıl eridiğini, desenlerin nasıl kendini kaybettiğini de biliyorum bu arada. Bir takım Pirelli P2500 (yine 4 mevsim) lastiği piste girip böyle yemişliğim vardı, 2-3 turda lastikler aşırı ısınıp turşuya döndü 1.4 motorlu bir arabada bile Normal kullanımlarda 40 derece sıcakta bile standart asfalt yollarda o hale getiremezsiniz lastiği...
Sanıyorum üstteki mesajlarımdan birinde de yazdım, Crossclimate "asfalt" odaklı bir 4 mevsim lastiği. CC ile karda çok memnun olmayan var. Ancak bir arkadaşım da şirket aracında bu lastiği kullanıyordu, "herhalde kullananlarda sıkıntı var, stilden kaynaklı olabilir, veya buz vesaireye denk gelip karda gitmiyor diyorlar sanıyorum" diyordu. Çünkü kendisi ara sokaklarda karlı yollarda hususi olarak kullanıp denediğini ve yolda kalacağına inanmadığını belirtmişti. Ha elbette ki ciddi bir kar lastiğinin yanında onun kadar performans veremez ancak belirli beklentileri de karşılayacak seviyede diyordu. Ancak dediğim gibi, CC'den bu anlamda memnun olmayan çoktu. Sonrasında CC+ çıkardılar, şimdi ise CC2 çıkmış sanıyorum. Demek ki geliştirme adına bir şeyler yapıyorlar, belli.
Ha bu arada, Nexen'i muhabbet konusu bile etmedim dikkat ederseniz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 9 Eylül 2022; 13:44:7 >
-
Crossclimate kullanırken sorsanız ben de memnunum derdim, ben de sorun yaşamadım. Dayanıklı da çıktı. Ama kayıyordu sıcak havada. Her virajda ötüyordu. Karda da kış lastiği gibi değildi. O yüzden önermiyorum. Yazın yaz lastiği, kışın kış lastiği performansı vermiyor hiç biri. Ülkemiz hava şartlarına genel manada uygun değiller. Bir tek karadenizde sahil şehirlerinde verimli olabilir.
Nexen kış mevsimi odaklı dört mevsimdi, 25 derece üstünde tutunamıyordu. Crossclimate yaz odaklıydı o da kış şartlarında çok iyi değildi.
-
Yaklaşık 15 bin km falken as 210 ve 10 bin km laufenn g fit 4s dört mevsim lastik kullanıyorum.
Arabalar kendi halinde orta halli arabalar...
Her halde bir daha yaz / kış lastiğine girmem 4 mevsim den devam ederim.
Sanirim tercih etmek ya da etmemek konusunda sürüş stili çok fark ediyor.
Kışın Bursa / Eskişehir yazın ege... En ufak bir sıkıntı yaşamadım her iki lastiktede...
Gücüm oldukça 4 mevsime devam...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lastikler 2. Yılı dolduracak 3. Kısa gireceğiz. Bu yıl aslında tam olarak hamurun kalitesi ortaya çıkacak.
Pejo'da kullanan arkadas köy yollarında canını okudu lastiğin acaip virajlı yollarda gerçekten hızlı sürüyor birebir tanık olunca anladım.
Aldığınız falkende fabrikasyon bir sorun yoksa kesinlikle işinizi görecektir.
Hayatın bu kadar pahalı olduğu bir ülkede c segment araca iki takım Michelin alacak her yil sok tak +otel parası verecek zenginliği olan tabiki bu lastiği almasın. Onun bu konuda ne işi var çık dışarı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 sene 25000 km'dir kullanıyorum. Yazları ve sıcak havalarda virajlarda, dönüşlerde cayır cayır ötme yapıyor.
Kışın sabah gizli buzlanmalarda çok kayma yapıyor. Kar performansı da ortalama diyebiliriz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
https://www.youtube.com/watch?v=Ec0oXXICdyg&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Falken AS210'un kış yönünü ağır bulanlar için, daha ortalama bir dört mevsim lastik istiyorsanız, Goodyear EagleSport All Season bakabilirsiniz.
Dunlop Sport All Season lastiğin birebir aynısı ve TR üretimidir.
Goodyear,Falken, Dunlop bunlar Sumitomo üretimi lastiklerdir, hepsi ortak mühendislik ürünüdür.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 15 Ekim 2022; 16:46:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
haklısınız sanırım. istanbul için eaglesport all season daha mantıklı gibi görnüyor. as210 ile fiyatları yakın
dunlop all seaon ile eagle sprt4 season birebir aynı lastiklermi?
www.tyrereviews.com2022 Auto Bild All Season Tyre Test - Tyre Reviews and Testshttps://www.tyrereviews.com/Article/2022-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 15 Ekim 2022; 17:6:51 > -
Birebir aynı lastikler ama kimse bilmez, çok dillendirmeyelim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 15 Ekim 2022; 21:32:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Lastikle ilgili performans yorumu yapayım. 2.yilinu doldurdu ve yol tutuşunda zorladığım zaman hissedilir bir fark olmaya başladı. Özellikle ıslak zeminde veya ankaranin tozlu yollarında 4 lastikten kayma veya erken patinaj başladı diyebilirim. Buradaki performans kaybını % olarak verirsem 10-20 arasında olabilir. Sakın kullanımda hala hissedilir bir fark yok. Yaklaşık 20-25bin km yaptım lastiklerle.
Bu arada benzer kullanımda Ekim ayında yazlık veya kışlık bir marka nasıl tepki verirdi bilmiyorum sicalik 5-25 arası değişiyor. Ne yazlık ne kışlık lastik için ideal şartlar değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yazlık lastik tavsiyeniz var mı? Falken bayağı pahalandı. Araç 2005 corolla sadece izmirde kullanılıyor.
-
Aracınız ve lastik ebatınız nedir bilmem ama şahsi fikrim Petlastan uzak durun. Goodyear Effient grip Performance modeline bakabilirsiniz, Lassa Greenways bakabilirsiniz. Goodyear Ve Lassa yumuşaktır konforludur. 15 bin km Lassa, 50 bin km de Goodyear kullandım memnundum. Sonra Petlasa geçince memnun kalmadım. Şöyle özetlemek gerekirse 2018 üretimi kışlık Dunlop Winter Sport 500'lerim 2020 üretimi Petlas Pt525 (Petlas'ın iyisi) den daha konforlu ve rahat geldi açıkcası. 10 gün önce kışlık Dunlopları taktım araca ve Petlasları sattım. Kışlıklarım bitince Falken AS210 düşünüyorum ben de. İstanbul Sarıyerde yaşıyorum aracım Fiat Linea
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sryrcngz -- 26 Ekim 2022; 10:49:51 > -
Falken bende alacaktım ama pahalandı. Araçta eskimiş goodyear effficient grip var. Aracım corolla. Falken önceden fiyat performans konusunda öndeydi sürekli zamlanıp bir de piyasada eskisi kadar bulunmaz oldu.
Petlas hiç düşünmedim. Ucuz lastiklerde hamur çabuk sertleşiyor. Fiyat farkı ve kalite 1-2 sene sonra ortaya çıkıyor.
-
Merhaba arkadaşlar,Honda Civic 2018 aracıma falken as210 taktırdım.
Bir hafta oldu 120 üzerine çıktım lastik uyarısı veriyor araç,
Bu normal mi? Baktırmak gerek mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lastik hakkında 3.5 yıl oldu son durumu anlatmak isterim.
Düzenli arka ön yapmadığım için ön lastiklerin canını okumuşum 9 ay kadar önce arkaları öne aldım onlar sıfır gibiydi fakat on lastiklerin durumu pek iç açıcı değil.
Bir kaç defa kapana ters girme gibi durumlar olmuştu onlardan dolayı 2-3 diş koparmış lastikten
Yaklaşık 40bin km oldu ve 4. Yılına yaklaşacak lastikler. Performans süresi bu kadar diyebilirim.
Bu yaz veya ekime doğru mevcut ekonomik koşullardan dolayı yine 4 mevsim ile devam edicem gibi duruyor. Mevsimler de ayarsız olduğu için iç bölgelerde soğuk ve buz varken deniz kıyılarında 15-20 derece sıcaklık oluyor.
4 mevsim lastiğin en güzel özelliği bence bu. Her koşulda işinizi görüyor.
Falken as220 çıkardı fakat sadece belirli ölçülerde.
Genel olarak as210 ile devam ediyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Falken AS210 Dört Mevsim Lastiklerin sıfır diş derinlikleri nedir ? internette bu bilgiye ulaşamadım. teşekkürler
-
Ben Qashqai de 3 yıldan beri kullanıyorum ama bıraktım şimdi, çünkü kış performansı yazlık lastikten hallice, ve dişleri filan çabuk kopyaya başlıyor. şimdi Hankook Kinergy H750A kullanıyorum, fiyat olarak aynı bantta gibi ve testlere internet performansına göre daha iyi görünüyor, daha sessiz ve yumuşak, deneyip göreceğiz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_kid1 -- 26 Eylül 2024; 9:44:21 > -
geçen sene eylül'de taktırdım as210 vector bulamayınca ve bulup da göndermedikleri ve gönderip de kargoda kaybettikleri için. kış olmadı pek bu sene ama kuru olarak beğendim frenlemesini tabi konya dümdüz yer yollar da iyi belediyeleri çalışıyor ama önceki gy effiency1'den iyi geldi. tabi 2018 üretim 2020'de alınıp 3 sene kullanılan lastikten sonra ne taksan daha güzel olur ama bu kadar da olmaz. 2300 liradan almıştım geçen sene şimdi uçmuş. illet ölçü 215/50 R17
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X