Şimdi Ara

Falken AS210 4 Mevsim Lastik İncelemesi 10bin KM 9 Ay

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
11.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese,


    Megane 4 hb 1.2 tce(2016) icon manuel araca sahibim 205/50/17 lastikleri (650TL alındı tanesi). Daha önce forumda araçla ilgili yaşadığım sorunları vs yazmıştım ona profilimden ulaşabilirsiniz,


    Bu sefer de 4 Mevsim lastik deneyimimden bahsetmek istiyorum.


    Yılın büyük bir bölümünü Ankara'da ve Eskişehir'de geçiriyorum. Özellikle kış aylarında kesinlikle buralardayım. Onun haricinde bu süreç içinde İstanbul, İzmir, Mersin Antalya ve bunların yol güzergahlarından geçiyorum. İşin Özü -25 +40 derece sıcaklıklarda Lastiği kullandım :)


    Lastikler 2020 Tarihli ve Ekim 2020 tarihinde araca Ankara'da bayisinden taktırdım ( internet fiyatına yakın fiyat verildi bu gerçekten marka için güzel bir artı bana göre )


    O sıralarda hava ekim ayına göre sıcak ve güneşli idi. Üstünden çıkan lastikler 2015 üretimi Run Flat Pirelli Cinturato P7 idi.

    İlk fark kesinlikle lastik gürültüsünde ve fren mesafesinde başladı. Çıkan lastiklerin dişleri vs iyi durumda olmasına rağmen ve performans lastiği olmasına rağmen hamuru çok sertleşmişti yol tutuşu ve fren mesafesi ömrünü doldurmuştu. Uğultu oldukça azaldı ve Falkenler Reinforced yanak olduğu için konfor arttı.


    Lastiğin tipinden bahsetmek istersem Kış Lastiğini temel alan bir 4 mevsim lastik. İnce dişleri oldukça fazla ve dişli kışlık bir yapısı var. V desen kullanılıyor.

    Bu lastiklerin bence en büyük handikapları yoğun yağmurda zorlarsanız su kanalları olmadığı için iyi bir yaz lastiği kadar kısa fren mesafesi verememesi. İçinde su kanalı olmadığı için su tahliyesinde sorun yaşıyor ( Limitlerde kullanmazsanız yağmurda kesinlikle hissetmezsiniz)


    Lastiği kullandığım Bölge Ankara Bilkent Üniversitesi. Ankara'yı bilenler bilir kampüs içi ve çevresi hep yokuştur ve çok fazla tümsek vardır sürekli gaz fren gidersiniz. Aynı zamanda tepede olduğu için iyi bir kar ve don alır. Petlas ile sıkıntı yaşamamış ve sorunsuz 3 yıl geçirmiştim bu lastiklerle de herhangi bir problem yaşamadım sadece 4 mevsim olduğu için bunu bilerek aracı sürdüm. Çok kaliteli bir Nokian Kış lastiğinden geçen belki farkı anlar fakat kışın karda da aracı zorlamak büyük risk. Yol tutuş bir kere kaybolursa bir daha ya refüjdesiniz ya kaldırıma çıkarsınız. O yüzden kış için çıkarımım KESİNLİKLE ORTALAMA BİR KIŞ LASTİĞİ PERFORMANSI veriyor.


    Bu süreçte araya korona vs girince Eskişehir'e döndüm ve kışın büyük çoğunluğu burada geçti. Yine burası da oldukça dona çeken bir bölge. Özellikle güneş almayan sokak aralarında 5-6cmlik kalın buz tabakaları oluyor. Bu tabakalar üstünde haliyle kaysa da yaz lastiği gibi yağ gibi kaymıyor ve bir şekilde duruyor araç. ( Bu iklimde yaz lastikli Astra Sedan(2016) 18 inc Fabrika lastikleri ile kesinlikle yolda durmuyor. buz gördüğü anda arkası önü farklı yere oynuyor.) O yüzden kış lastiği buz üstünde fayda etmez desek de yazlığa göre kesinlikle bir yol tutuşu var.


    Mevsim geçişlerinde gün içinde hem yağmur hem güneş hem de yerde 5 cm kar gördüğüm anlar oldu. Bu senaryo için bence rakipsiz bir lastik. Hava ısınınca kışlık gibi ne aşırı ses yapıyor ne de yol tutuşu ve fren mesafesini kaybediyor.


    Mayıs, Haziran, Temmuz aylarında İzmir Buca ve Genel olarak bütün İzmir çevresini gezdim. Yazın yol tutuşu çıkan Pirellilerden kat kat daha üstün(4 tekerden kayma yaşıyordum virajlarda). Yeni lastik her zaman eski lastiğin canını okuyor. En dandik lastiği de taksanız hamuru eskiyen lastik maalesef bütün özelliğini kaybediyor. Virajlarda tutarsız bir kayma veya fren mesafesinde dikkat çeken bir uzama yoktu. Sadece V desen ve kışlık yapısından dolayı sessiz bir yaz lastiğine göre biraz daha fazla uğultu olabilir ( örnek Michelin primacy 4 ve continental premium 5).


    Temmuz ayında İzmir-Eskişehir , Eskişehir-Ankara , Eskişehir-İstanbul yaptım. Havalar oldukça sıcaktı ve ne İstanbul trafiğinde ne de sıcak asfalt Ankara yokuşlarında saçma bir tepki göstermedi. Tedirgin eden bir durum olmadı. Bu süreçte oldukça fazla çukurlara düştüm ve korktuğum başıma gelmedi. YANAKLARI oldukça sağlam balon yapma ihtimali yumuşak Avrupa lastiklere göre oldukça az.


    Bu kurban bayramı tatilinde iki arkadaş turneye çıktık ve Eskişehir-Kütahya-Afyon-Isparta-Antalya-Burdur yollarında gezdik. Antalya gittiğimde 40 derece idi ve köprülü kanyona gittik en yukarıları ve yolları çok kötü olan kısımlarında kullandım. Toprak yolda da oldukça başarılı bir yol tutuşu var. (dişli yapısı buralarda kesinlikle yardımcı oluyor toprağı tutuyor). Köy yollarından ve dağlardan hep gittik bazen sert kullansam veya virajı tahmin edemesem de lastikler kesinlikle yolu tuttu. Bariz bir ESP ve ABS müdahalesi yaşamadım. Özellikle korkum Antalya Sıcağında lastiğin su koy vermesi idi fakat performanslı gitmeme rağmen sert frenlere rağmen çok şahane bir geri dönüş aldım. O kadar bozuk yollarda da patlamaması balon yapmaması ayrı bir güzellik oldu.


    Aynı lastikten 16 jant ölçüsünde pejo 407 arkadaşa aldık o da kışın kayak merkezlerine yazın tatil beldelerine gitti ve en ufak şikayeti şu anlık yok. Ayın lastikten babamın Egea'ya da almak istedim fakat Eskişehir'de bu lastikten yok. Firma şu sıralar Türkiye'ye bu lastiği yeni üretim vermiyor ve internette 'de hep 2020 tarihliler var. Bulabilseydim kesinlikle Falken alacaktım fakat Bridgestone'un 4 mevsim olanını 16 jant ölçüde tanesi 550Tl'den taktık. Kışlık küçük dişleri olmayan Michelinin 4 mevsim lastiğine benzeyen bir yapısı var. Kışın onu da teste edeceğim şimdilik yazın sorunsuz.


    Sonuç olarak aldığım zaman tanesini 650Tlden almıştım ve Petlas kışlık lastiğin tanesi ortalama bu fiyatta idi. Fiyat olarak o yüzden rakipsiz bir modeldi. aynı zamanda 205/50/17 ölçüsü ara ölçü olduğu için çoğu markada fiyatlar aşırı uçuyordu. Michelin 4 mevsim tanesi 1000Tl üzerindeydi. Yılda 10 bin yaptığım için bunun 3-4 bini kışlık geri kalanı da yazlık ile oluyordu. Haliyle iki lastikte diş derinliği olarak sıfıra yakın kondisyonda olduğu halde yıldan dolayı çöp oluyordu. Yıllık verdiğim iki lastik değişim + otel ücreti de çabası (200TL). Falken'den beklentim 50bin km 5 yıl beni götürmesi. 5 yılda şu anki fiyatlardan 1000TL lastikçiye değişim ücreti vereceğim için lastik bana 1600TL'ye mal oldu aynı zamanda sök tak olayından da kurtuldum.


    Benim gibi bir yaşam tarzı olanlara KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM,


    Kime tavsiye etmem derseniz, Erzurum Kars gibi çetin kış koşullarında veya Mersin Antalya güney Doğu gibi sıcağın son noktalarını yaşayanlara çok km yapıyorlar ise yazlık yerine tavsiye etmem. Yıllık az km yapıyorlarsa yine TAVSİYE EDERİM.


    Türkiye şartlarında kesinlikle en iyi FİYAT/PERFORMANS lastiği Falken AS210 4 Mevsim'dir.(Bana göre!)


    Şuan taze olduğu için performansı çok güzel eğer bunun %70-80inini 3-4 yıl daha saklayabilirse Falken çok Kaliteli ve F/P bir lastik yapmış diyebilirim.


    Sorusu olanları aşağıya bekliyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batkent -- 25 Şubat 2024; 23:45:6 >







  • Lastikler 2. Yılı dolduracak 3. Kısa gireceğiz. Bu yıl aslında tam olarak hamurun kalitesi ortaya çıkacak.
    Pejo'da kullanan arkadas köy yollarında canını okudu lastiğin acaip virajlı yollarda gerçekten hızlı sürüyor birebir tanık olunca anladım.
    Aldığınız falkende fabrikasyon bir sorun yoksa kesinlikle işinizi görecektir.
    Hayatın bu kadar pahalı olduğu bir ülkede c segment araca iki takım Michelin alacak her yil sok tak +otel parası verecek zenginliği olan tabiki bu lastiği almasın. Onun bu konuda ne işi var çık dışarı
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Falken AS210 4 Mevsim Lastik İncelemesi: 10.000 km ve 9 Ay Sonra

    Falken AS210 4 Mevsim Lastikleri farklı koşullarda performansları nedeniyle oldukça popüler bir seçim haline geldi. 10.000 km ve 9 aylık kullanımın ardından, bu lastiklerin sağlamlığı, yol tutuşu ve genel sürüş kalitesi hakkında değerli bilgiler sunabiliriz.

    Yol Tutumu

    Falken AS210 lastikleri, hem ıslak hem de kuru zeminlerde sağlam bir yol tutuşu sağlar. Lastiklerin agresif diş desenleri, virajları alırken ve ani duruşlarda denge ve kontrol sağlar. Ayrıca, geniş omuz blokları, özellikle ıslak koşullarda gelişmiş viraj tutuşu sunar.

    Sürüş Konforu

    Bu lastikler, sürüş konforundan ödün vermeden yol tutuşu sağlar. Lastiklerin değişken diş bloğu dizilimi, sürüş sırasında gürültüyü azaltırken, optimize edilmiş sırt deseni titreşimleri emerek daha yumuşak bir sürüş sağlar.

    Dayanıklılık

    10.000 km'lik kullanımın ardından, Falken AS210 lastikleri hala mükemmel durumda. Lastiklerin sağlam gövde yapısı, darbelere ve hasarlara karşı direnç sağlar. Ayrıca, lastiklerin uzun ömürlü olması için özel olarak tasarlanmış bir bileşikten yapılmıştır.

    Genel Performans

    Falken AS210 4 Mevsim Lastikleri, çeşitli koşullarda güvenilir ve çok yönlü bir performans sunar. Sağlam yol tutuşu, sürüş konforu ve dayanıklılık kombinasyonu, farklı iklim bölgelerinde ve sürüş stillerinde araç sahipleri için mükemmel bir seçimdir.

    Diğer Önemli Detaylar

    • Falken AS210 lastiklerinin fiyat-performans oranı oldukça rekabetçidir.
    • Lastikler, farklı araç türleri için çeşitli boyutlarda mevcuttur.
    • Falken AS210 lastikleri, 45.000 kilometre garantilidir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben de arabayı 2019 Ekimde aldığımda üzerinde 2017 tarihli Alman üretim Goodyear Vector 4 Seasons vardı. Faturası da 2018 tarihliydi, daha 1 sene kullanılmıştı yani yeni denilebilirdi.

    Kocaeli'de kış aylarında pek güven vermedi, ev biraz da şehir dışında olunca kar ve buz Ankara kadar olmasa da epey oluyor ki Vector 4 Seasons en iyi 4 mevsimlerden biridir.

    2020 yazına girerken yazlık olarak Nokian Powerproof, sonrasında kışa girerken paraya kıyıp Goodyear Ultragrip Performance+ kış lastiği aldım. Ebat 225/45/17. Fiyatı 850 TL gibiydi adet başına. Geçtiğimiz kış lastikleri epey zorladım, türlü ortamda kullandım, inanılmaz güven verdi. O yüzden 4 mevsime pek sıcak bakmıyorum.

    Frenaj konusunda da memnuniyetsizliğim vardı, ilk aldığımda kullanırken. Arabayı aldıktan 3-4 ay sonra bakıma götürdüğümde 4 disk 4 balata orjinal taktık, lastiklerle yine istediğim performansı alamayınca Nokianları taktım, o zaman farkı anladım.

    Benim tecrübelerime göre 4 mevsim bana uymuyor pek, ne güzel ki size güzel tecrübeler yaşatmış. Güle güle kullanın.




  • Sattığım arabada falken as 210 vardı. Bende genel anlamda gayet memnun kalmıştım.

    Sanırım bu arabama da as 210 alırım...
    Bu arada inceleme çok güzel olmuş teşekkürler...
  • Otomobilde 2 şeyden tasarruf olmaz diye heryere yazıyorum forumda
    1 Lastik
    2 Motor yağı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Ben de arabayı 2019 Ekimde aldığımda üzerinde 2017 tarihli Alman üretim Goodyear Vector 4 Seasons vardı. Faturası da 2018 tarihliydi, daha 1 sene kullanılmıştı yani yeni denilebilirdi.

    Kocaeli'de kış aylarında pek güven vermedi, ev biraz da şehir dışında olunca kar ve buz Ankara kadar olmasa da epey oluyor ki Vector 4 Seasons en iyi 4 mevsimlerden biridir.

    2020 yazına girerken yazlık olarak Nokian Powerproof, sonrasında kışa girerken paraya kıyıp Goodyear Ultragrip Performance+ kış lastiği aldım. Ebat 225/45/17. Fiyatı 850 TL gibiydi adet başına. Geçtiğimiz kış lastikleri epey zorladım, türlü ortamda kullandım, inanılmaz güven verdi. O yüzden 4 mevsime pek sıcak bakmıyorum.

    Frenaj konusunda da memnuniyetsizliğim vardı, ilk aldığımda kullanırken. Arabayı aldıktan 3-4 ay sonra bakıma götürdüğümde 4 disk 4 balata orjinal taktık, lastiklerle yine istediğim performansı alamayınca Nokianları taktım, o zaman farkı anladım.

    Benim tecrübelerime göre 4 mevsim bana uymuyor pek, ne güzel ki size güzel tecrübeler yaşatmış. Güle güle kullanın.

    çok şaşırdım hocam sözde testlerde daha önde olan bir lastik. Falken benim yaşam ve sürüş tarzıma fiyat performans olarak çok güzel oturdu.


    araç şuan 60 bin'e geliyor bende 15-20bin km sonra 4disk 4 balata komple sıfır TRW olarak değiştireceğim fren kaliperlerinin de tamir takımları varmış onları da alıcam. Hidroliği de tekrar değiştiririm.


    Sizin lastik hamurunda bir sıkıntı olmuş olabilir(bazıları 2 yılda özelliğini kaybediyor) veya testlerde büyük bir torpil var :)





  • Boş DH konuları ve üyelerinden sonra ilaç gibi. Teşekkürler  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Boş DH konuları ve üyelerinden sonra ilaç gibi. Teşekkürler  

    ben teşekkür ederim hocam okuduğunuz için,


    Çoğu konuda ya fanatiklik var ya da kullanım tarzı hakkında bilgi verilmeden tavsiye ediliyor veya bir ürün kötüleniyor,


    Bence her ürünün uyduğu bir kullanım senaryosu ve kullanıcı kitlesi var önemli olan bunu araştırıp bulmak. Egea'ya aldığımız 4 mevsim Bridgestone A005ler sözde testte en birinci lastik bakalım bizim senaryoda nasıl olacak göreceğiz :)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    4 Mevsim Lastik hakkında
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Bu mesaj silindi.

    hocam umarım desen değişimi kışlık performansdan ödün vermez. Şuanki desen benim işimi fazlasıyla görüyor. Lastiğin en büyük artısı bana göre iyi bir kışlık lastik gibi görev yapması.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    hocam umarım desen değişimi kışlık performansdan ödün vermez. Şuanki desen benim işimi fazlasıyla görüyor. Lastiğin en büyük artısı bana göre iyi bir kışlık lastik gibi görev yapması.



    Alıntıları Göster

    Diğer sessiz dört mevsim lastikler gibi yaz ağırlıklı olması benim de işime gelmez açıkçası. Bekleyip göreceğiz.

  • Dört mevsim lastiklerin bir de ömür sorunu var. Acaba bu lastiğin kullanım ömrü ne kadar... İlk nesil CrossClimate bu konuda oldukça kötüydü.

  • Lastik testinde aşınmada fena değil.

    Falken AS210 4 Mevsim Lastik İncelemesi 10bin KM 9 Ay
  • Ankarada bildiğiniz gibi artık kışın doğru düzgün kar olmuyor hatta öğlen sıcak bile oluyor. Kışlık lastik olarak conti ts860 yerine bunu alıp kışın kullansam daha mı mantıklı olur? Dikmen yokuşları vs. hafif kar yediğinde çıkılır mı bu lastikle?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtesHırsızı

    Ankarada bildiğiniz gibi artık kışın doğru düzgün kar olmuyor hatta öğlen sıcak bile oluyor. Kışlık lastik olarak conti ts860 yerine bunu alıp kışın kullansam daha mı mantıklı olur? Dikmen yokuşları vs. hafif kar yediğinde çıkılır mı bu lastikle?

    hocam ben yerde bir karış kar varken de yerler buz olmuşken de kullandım sorun yaratmadı hiç. Kışlık kullanım için biçilmiş kaftan düşünmeden alabilirsiniz. Dikmen taraflarına da sık sık geldim sorun olmadı. Ha yer cam gibi buz olmuştur o zaman bir şey beklemeyin :)

  • batkent B kullanıcısına yanıt

    Aldığınız bayinin ismini veya google haritalar konumunu öm'den atmanız mümkün mü?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtesHırsızı

    Aldığınız bayinin ismini veya google haritalar konumunu öm'den atmanız mümkün mü?

    FALKEN-İmece Jant Lastik

  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtesHırsızı

    Ankarada bildiğiniz gibi artık kışın doğru düzgün kar olmuyor hatta öğlen sıcak bile oluyor. Kışlık lastik olarak conti ts860 yerine bunu alıp kışın kullansam daha mı mantıklı olur? Dikmen yokuşları vs. hafif kar yediğinde çıkılır mı bu lastikle?

    Dört mevsim lastiği karda size yardımcı olur.Kış lastiği ile farkı daha çok buzda olur.Buz da kış lastiği gibi performans alamazsınız

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Bu mesaj silindi.

    Lastik omrunu arttirmasalar olurdu zaten amacimiz yumusak lastik onemli olan Islak fren mesafesi fakat ondaki iyilestirme de hic radikal olmamis. %20-25 civari bir gelisme cok ileriye tasiyabilirdi. Su kanali koysalar Bence yeterli lastige

  • Megane 3 de kullanıyoruz Falken i İstanbul,Bilecik cok memnunuz.F/P olarak cok iyi lastik bence...

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.