Merhaba herkese, Megane 4 hb 1.2 tce(2016) icon manuel araca sahibim 205/50/17 lastikleri (650TL alındı tanesi). Daha önce forumda araçla ilgili yaşadığım sorunları vs yazmıştım ona profilimden ulaşabilirsiniz, Bu sefer de 4 Mevsim lastik deneyimimden bahsetmek istiyorum. Yılın büyük bir bölümünü Ankara'da ve Eskişehir'de geçiriyorum. Özellikle kış aylarında kesinlikle buralardayım. Onun haricinde bu süreç içinde İstanbul, İzmir, Mersin Antalya ve bunların yol güzergahlarından geçiyorum. İşin Özü -25 +40 derece sıcaklıklarda Lastiği kullandım :) Lastikler 2020 Tarihli ve Ekim 2020 tarihinde araca Ankara'da bayisinden taktırdım ( internet fiyatına yakın fiyat verildi bu gerçekten marka için güzel bir artı bana göre ) O sıralarda hava ekim ayına göre sıcak ve güneşli idi. Üstünden çıkan lastikler 2015 üretimi Run Flat Pirelli Cinturato P7 idi. İlk fark kesinlikle lastik gürültüsünde ve fren mesafesinde başladı. Çıkan lastiklerin dişleri vs iyi durumda olmasına rağmen ve performans lastiği olmasına rağmen hamuru çok sertleşmişti yol tutuşu ve fren mesafesi ömrünü doldurmuştu. Uğultu oldukça azaldı ve Falkenler Reinforced yanak olduğu için konfor arttı. Lastiğin tipinden bahsetmek istersem Kış Lastiğini temel alan bir 4 mevsim lastik. İnce dişleri oldukça fazla ve dişli kışlık bir yapısı var. V desen kullanılıyor. Bu lastiklerin bence en büyük handikapları yoğun yağmurda zorlarsanız su kanalları olmadığı için iyi bir yaz lastiği kadar kısa fren mesafesi verememesi. İçinde su kanalı olmadığı için su tahliyesinde sorun yaşıyor ( Limitlerde kullanmazsanız yağmurda kesinlikle hissetmezsiniz) Lastiği kullandığım Bölge Ankara Bilkent Üniversitesi. Ankara'yı bilenler bilir kampüs içi ve çevresi hep yokuştur ve çok fazla tümsek vardır sürekli gaz fren gidersiniz. Aynı zamanda tepede olduğu için iyi bir kar ve don alır. Petlas ile sıkıntı yaşamamış ve sorunsuz 3 yıl geçirmiştim bu lastiklerle de herhangi bir problem yaşamadım sadece 4 mevsim olduğu için bunu bilerek aracı sürdüm. Çok kaliteli bir Nokian Kış lastiğinden geçen belki farkı anlar fakat kışın karda da aracı zorlamak büyük risk. Yol tutuş bir kere kaybolursa bir daha ya refüjdesiniz ya kaldırıma çıkarsınız. O yüzden kış için çıkarımım KESİNLİKLE ORTALAMA BİR KIŞ LASTİĞİ PERFORMANSI veriyor. Bu süreçte araya korona vs girince Eskişehir'e döndüm ve kışın büyük çoğunluğu burada geçti. Yine burası da oldukça dona çeken bir bölge. Özellikle güneş almayan sokak aralarında 5-6cmlik kalın buz tabakaları oluyor. Bu tabakalar üstünde haliyle kaysa da yaz lastiği gibi yağ gibi kaymıyor ve bir şekilde duruyor araç. ( Bu iklimde yaz lastikli Astra Sedan(2016) 18 inc Fabrika lastikleri ile kesinlikle yolda durmuyor. buz gördüğü anda arkası önü farklı yere oynuyor.) O yüzden kış lastiği buz üstünde fayda etmez desek de yazlığa göre kesinlikle bir yol tutuşu var. Mevsim geçişlerinde gün içinde hem yağmur hem güneş hem de yerde 5 cm kar gördüğüm anlar oldu. Bu senaryo için bence rakipsiz bir lastik. Hava ısınınca kışlık gibi ne aşırı ses yapıyor ne de yol tutuşu ve fren mesafesini kaybediyor. Mayıs, Haziran, Temmuz aylarında İzmir Buca ve Genel olarak bütün İzmir çevresini gezdim. Yazın yol tutuşu çıkan Pirellilerden kat kat daha üstün(4 tekerden kayma yaşıyordum virajlarda). Yeni lastik her zaman eski lastiğin canını okuyor. En dandik lastiği de taksanız hamuru eskiyen lastik maalesef bütün özelliğini kaybediyor. Virajlarda tutarsız bir kayma veya fren mesafesinde dikkat çeken bir uzama yoktu. Sadece V desen ve kışlık yapısından dolayı sessiz bir yaz lastiğine göre biraz daha fazla uğultu olabilir ( örnek Michelin primacy 4 ve continental premium 5). Temmuz ayında İzmir-Eskişehir , Eskişehir-Ankara , Eskişehir-İstanbul yaptım. Havalar oldukça sıcaktı ve ne İstanbul trafiğinde ne de sıcak asfalt Ankara yokuşlarında saçma bir tepki göstermedi. Tedirgin eden bir durum olmadı. Bu süreçte oldukça fazla çukurlara düştüm ve korktuğum başıma gelmedi. YANAKLARI oldukça sağlam balon yapma ihtimali yumuşak Avrupa lastiklere göre oldukça az. Bu kurban bayramı tatilinde iki arkadaş turneye çıktık ve Eskişehir-Kütahya-Afyon-Isparta-Antalya-Burdur yollarında gezdik. Antalya gittiğimde 40 derece idi ve köprülü kanyona gittik en yukarıları ve yolları çok kötü olan kısımlarında kullandım. Toprak yolda da oldukça başarılı bir yol tutuşu var. (dişli yapısı buralarda kesinlikle yardımcı oluyor toprağı tutuyor). Köy yollarından ve dağlardan hep gittik bazen sert kullansam veya virajı tahmin edemesem de lastikler kesinlikle yolu tuttu. Bariz bir ESP ve ABS müdahalesi yaşamadım. Özellikle korkum Antalya Sıcağında lastiğin su koy vermesi idi fakat performanslı gitmeme rağmen sert frenlere rağmen çok şahane bir geri dönüş aldım. O kadar bozuk yollarda da patlamaması balon yapmaması ayrı bir güzellik oldu. Aynı lastikten 16 jant ölçüsünde pejo 407 arkadaşa aldık o da kışın kayak merkezlerine yazın tatil beldelerine gitti ve en ufak şikayeti şu anlık yok. Ayın lastikten babamın Egea'ya da almak istedim fakat Eskişehir'de bu lastikten yok. Firma şu sıralar Türkiye'ye bu lastiği yeni üretim vermiyor ve internette 'de hep 2020 tarihliler var. Bulabilseydim kesinlikle Falken alacaktım fakat Bridgestone'un 4 mevsim olanını 16 jant ölçüde tanesi 550Tl'den taktık. Kışlık küçük dişleri olmayan Michelinin 4 mevsim lastiğine benzeyen bir yapısı var. Kışın onu da teste edeceğim şimdilik yazın sorunsuz. Sonuç olarak aldığım zaman tanesini 650Tlden almıştım ve Petlas kışlık lastiğin tanesi ortalama bu fiyatta idi. Fiyat olarak o yüzden rakipsiz bir modeldi. aynı zamanda 205/50/17 ölçüsü ara ölçü olduğu için çoğu markada fiyatlar aşırı uçuyordu. Michelin 4 mevsim tanesi 1000Tl üzerindeydi. Yılda 10 bin yaptığım için bunun 3-4 bini kışlık geri kalanı da yazlık ile oluyordu. Haliyle iki lastikte diş derinliği olarak sıfıra yakın kondisyonda olduğu halde yıldan dolayı çöp oluyordu. Yıllık verdiğim iki lastik değişim + otel ücreti de çabası (200TL). Falken'den beklentim 50bin km 5 yıl beni götürmesi. 5 yılda şu anki fiyatlardan 1000TL lastikçiye değişim ücreti vereceğim için lastik bana 1600TL'ye mal oldu aynı zamanda sök tak olayından da kurtuldum. Benim gibi bir yaşam tarzı olanlara KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM, Kime tavsiye etmem derseniz, Erzurum Kars gibi çetin kış koşullarında veya Mersin Antalya güney Doğu gibi sıcağın son noktalarını yaşayanlara çok km yapıyorlar ise yazlık yerine tavsiye etmem. Yıllık az km yapıyorlarsa yine TAVSİYE EDERİM. Türkiye şartlarında kesinlikle en iyi FİYAT/PERFORMANS lastiği Falken AS210 4 Mevsim'dir.(Bana göre!) Şuan taze olduğu için performansı çok güzel eğer bunun %70-80inini 3-4 yıl daha saklayabilirse Falken çok Kaliteli ve F/P bir lastik yapmış diyebilirim. Sorusu olanları aşağıya bekliyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batkent -- 25 Şubat 2024; 23:45:6 > |
Falken AS210 4 Mevsim Lastik İncelemesi: 10.000 km ve 9 Ay Sonra
Falken AS210 4 Mevsim Lastikleri farklı koşullarda performansları nedeniyle oldukça popüler bir seçim haline geldi. 10.000 km ve 9 aylık kullanımın ardından, bu lastiklerin sağlamlığı, yol tutuşu ve genel sürüş kalitesi hakkında değerli bilgiler sunabiliriz.
Yol Tutumu
Falken AS210 lastikleri, hem ıslak hem de kuru zeminlerde sağlam bir yol tutuşu sağlar. Lastiklerin agresif diş desenleri, virajları alırken ve ani duruşlarda denge ve kontrol sağlar. Ayrıca, geniş omuz blokları, özellikle ıslak koşullarda gelişmiş viraj tutuşu sunar.
Sürüş Konforu
Bu lastikler, sürüş konforundan ödün vermeden yol tutuşu sağlar. Lastiklerin değişken diş bloğu dizilimi, sürüş sırasında gürültüyü azaltırken, optimize edilmiş sırt deseni titreşimleri emerek daha yumuşak bir sürüş sağlar.
Dayanıklılık
10.000 km'lik kullanımın ardından, Falken AS210 lastikleri hala mükemmel durumda. Lastiklerin sağlam gövde yapısı, darbelere ve hasarlara karşı direnç sağlar. Ayrıca, lastiklerin uzun ömürlü olması için özel olarak tasarlanmış bir bileşikten yapılmıştır.
Genel Performans
Falken AS210 4 Mevsim Lastikleri, çeşitli koşullarda güvenilir ve çok yönlü bir performans sunar. Sağlam yol tutuşu, sürüş konforu ve dayanıklılık kombinasyonu, farklı iklim bölgelerinde ve sürüş stillerinde araç sahipleri için mükemmel bir seçimdir.
Diğer Önemli Detaylar
- Falken AS210 lastiklerinin fiyat-performans oranı oldukça rekabetçidir.
- Lastikler, farklı araç türleri için çeşitli boyutlarda mevcuttur.
- Falken AS210 lastikleri, 45.000 kilometre garantilidir.