Şimdi Ara

Far temizliğinde özel parlatıcı sprey ? Aldım uyguladım :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
17
Favori
57.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • edit: Güncelleme Ekim 2016
    Arkadaşlar her akrilik vernik aynı sonucu vermemektedir. Forumda uygulama yapmış ve memnun kalan arkadaşlara sorup marka öğreniniz Benim kullandığım fawori markaydı. Geçenlerde oto boyacıdan bir vernik aldım ama ikinci defayı bende yapamadım ilki gibi olmadı bu sefer dayımın arabasında. Kururken çatlamaya başladı ve buzlu cam gibi kaldı. Üstelik parlak şeffaf diyordu kutu üzerinde. Bu yüzden fara girişmeden önce şeffaf bir yüzeyde verniği deneyin. Örneğin bir şeffaf plastikde ya da cam üzerinde. Şeffaf yüzeyde buzlu cam gibi kuruyup kalmıyor tamamen berrak şekilde şeffaflık sağlıyorsa kullanın.

    -Ayrıca verniği kullanmadan önce bir kaynar su dolu kap hazırlayın sıcaklığı 60 70 derece civarında olsun. Verniği 10 15 dakika o sıcak su da bekletin. (kaynayan su olmasın sıcak su olsun patlatmayın şişeyi ) 10 dk sonra alın ve iyice çalkalayıp kullanmaya başlayın. Verniği akıcılığı daha iyi oluyor bu sayede ve daha iyi püskürüyor.

    --

    Merhabalar, far temizliğine giriştimde dün birini yaptım 1200 ve 3000 lik zımpara ile. sonrada bitirici parlatıcı cila uyguladım pek istediğimi alamadım, zaten matkabında şarjı bitti :) Bugün nette videoları izlerken, bir yabancı videoda birde bizim türklerin videosunda farı zımparaladıktan sonra polisaj yapmak yerine üstüne bir madde püskürtüyorlar. Ve cilalamaya göre müthiş bir koruma tabakası oluşuyor. Acaba bu sıktıkları nedir bilen var mı ? Bana sprey cila gibi geldi ama emin olamadım. Birkersinde böyle zımparaları bir maddeye yat cilası sürdüğümde sanki pürüz yok gibi parlatmıştı ama plastiğe zarar verebilir benim denediğim yüzey camdı.

    Satılabilen bişeyse 2000 lik zımparadan sonra bu spreyi uygulayarak yoğun polish işinden kurtulmuş oluruz.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 26 Ekim 2016; 20:55:06 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Far Temizliğinde Özel Parlatıcı Sprey Kullanımı

    Farların temizlenmesi, aracınızın görünümünü iyileştirmek ve yol güvenliğini artırmak için çok önemlidir. Özel parlatıcı spreyler, farlarınızın parlamasını ve yeni gibi görünmesini sağlamak için özel olarak tasarlanmıştır.

    Farlarınızı temizlerken, asetonun güçlü bir kimyasal madde olduğunu ve dikkatli kullanılması gerektiğini unutmayın. Aseton buharı gözleriniz ve solunum yollarınız için zararlı olabilir. Aseton kullanırken mutlaka iyi havalandırılan bir alanda çalışın ve maske takın.

    Aseton ile Far Temizliği

    Aseton, farlardaki oksidasyon ve sararmaları gidermek için kullanılabilir. Aseton buharı ile far temizleme, etkili bir yöntemdir, ancak çok dikkatli olunmalıdır.

    Aseton buharı ile far temizliği için şu adımları izleyin:

    • Farları iyice yıkayarak kir ve döküntüleri temizleyin.
    • Küçük bir kabın içine biraz aseton dökün.
    • Farın üzerine bir bez veya havlu yerleştirin ve kabı beze yakın tutun.
    • Asetonun buharlaşmasına izin verin. Aseton buharı farın yüzeyine ulaştığında oksidasyonu giderecektir.
    • Bez veya havluyu çıkarın ve farın yüzeyini temiz bir bezle silin.

    Özel Parlatıcı Sprey Uygulaması

    Farlarınızı temizledikten sonra özel bir parlatıcı sprey uygulayarak parlamalarını sağlayabilirsiniz. Parlatıcı spreyler, farların yüzeyine koruyucu bir tabaka oluşturarak oksidasyon ve sararmaları önlemeye yardımcı olur.

    Özel parlatıcı sprey uygulamak için şu adımları izleyin:

    • Farları iyice temizleyin ve kurulayın.
    • Farın yüzeyine eşit miktarda parlatıcı sprey sıkın.
    • Spreyi temiz bir bez veya havluyla dairesel hareketlerle yayın.
    • Fazla spreyi silin ve farın parlamasını izleyin.

    Özel parlatıcı spreyler, farlarınızı temiz ve parlak tutmanın kolay ve etkili bir yoludur. Farlarınızı düzenli olarak temizleyerek ve parlatıcı sprey uygulayarak, aracınızın görünümünü iyileştirebilir ve yol güvenliğini artırabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Baya profesyonel bir şeye benziyor yahu bu koruyucu madde. Evde yapılacak malzeme değil sanırım, bulunamaz zaten. Zımpara yöntemi ile de farlar eski haline geri dönüyormuş zaten koruyucu katman yapmazsak. Gerçektende bir kere çizik giderici pasta ve finish polish ile yapmıştım ve 1 ay sonda daha berbat buzlu cam halini almıştı. demek bu yüzdenmiş. Eskişehirde böyle detaylı yapan yerler var mı acaba.





  • hocam o siktiklari vernik
  • FthGTI F kullanıcısına yanıt
    Normal vernik değilmiş ama araştırdım baya. Akrilik vernikmiş hocam. Sertleşiyor ve cam gibi oluyor. Uzun süreli temizlik için bu yöntemi tavsiye ediyorlar ama bu da 1 2 sene sonra çatlama yapıyormuş. Tekrardan zımparalayıp yine uygulama yapmak gerekiyor sanırım. Bakayım bi piyasada bulabilecem mi Eskişehirde biraz zor gibi :)

  • Meguiars plastx kullanıyorlar far için.Ama 1200 gritten 3000 grite çok hızlı atlamışsınız ara numaralı zımparanız yok muydu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 58_transporter_58 -- 25 Haziran 2014; 17:45:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam akrilik vernik her yerde var rahat bulursun , uygulama yaparsan buraya da sonuçları yazarsan bende uygulayacağım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3000 binlik hiç bir yerde bulamadım zaten hocam. 1200 ve 2000 aldım mecburen. 2000 de yetiyor aslında ama asıl kötü olan şey alt numara zımparalarımda ara numara yoktu bir aptallık yapıp 240 dan 1200 e geçtim haliyle 240 lığın çizikleri azda olsa kaldı. Gerçi zaten 1 sene sonra yine tadilat isteyecek o zaman daha kademeli geçiş yapacağım. Biraz da şeytan dürttü işte

    Ama vernik olayını denedim ve hiç finish polish e gerek yok cam gibi oldu vallahi :) İşte dediğiniz gibi 800 1000 2000 olarak gitseydim daha süper sonuç alınır.




    @FthGTI


    Buldum ve yaptım hocam verniği. Korka korka sıktım ve gözlerime inanamadım mükemmel oldu. Yukarıda da dediğim gibi ara zımpara numaralarım olsaydı çok daha iyi sonuç alacaktım. mecburen kalın zımpara kullandım, o kadar rezil olmuşki farlarım zımpara yüzeyi gibiydi zaten pütür pütürdü. Kalın kullandım ama kalından inceye birden bire geçtim :/

    Tam usulüne uygun olarak 500 800 1200 2000 ve 3000 uygulaması yapılıp güzelcenede sabunla temizlendikten sonra akrilik vernik uygulandı mı süper sunuç alınır. İşin güzel tarafı aldığım vernik cilalanmaya uygun. 30 sn içinde kuruyor ve taş gibi oluyor. Evde 2000 ile bir plasikte zımpara yapıp üstünede finish polish ile cila çektikten sonra portakal kabuğu görünümü de tamamen gitmiş oldu. Ayrıca tavsiyem vernik sıkılacak yüzey soğuk olmasın bence. Ilık ya da sıcak olursa daha iyi olur.

    Telefon yanımdaydı pek iyi çekmediği için buğulu çıktı gerçi :)


     Far temizliğinde özel parlatıcı sprey ? Aldım uyguladım :)
     Far temizliğinde özel parlatıcı sprey ? Aldım uyguladım :)
     Far temizliğinde özel parlatıcı sprey ? Aldım uyguladım :)
     Far temizliğinde özel parlatıcı sprey ? Aldım uyguladım :)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • merhaba hocam kullandığınız akrilik verniğin markası nedir zımpara yaptıktan sonra yüzeyi temizliyoruz temizledikten sonra kurutup verniğimi sıkıyoruz ?

    sıktıktan sonra Meguiars plastx kullansak nasıl olur elimde mevcutta
  • Zımparadan sonra illaki plastx gerekli değil, kalın oasta ince pasta üstüne nano koruma atılabilir. Yada fk1000p gibi bir wax atılabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreKaanYksl

    merhaba hocam kullandığınız akrilik verniğin markası nedir zımpara yaptıktan sonra yüzeyi temizliyoruz temizledikten sonra kurutup verniğimi sıkıyoruz ?

    sıktıktan sonra Meguiars plastx kullansak nasıl olur elimde mevcutta



    Merhaba, aslında saıtıcı bütün sprey vernikler zaten akrilik vernik dedi normal vernik duymadım hiç dedi ama netteki uygulamalar ve çeşitli akrilik vernikleri görünce ben çok özel bişey sandım. Favori marka bendeki, çok hoşuma gitti açıkcası önceden kullandığım verniklere göre daha kolay uygulanıyor ama el becerisi lazım tabi biraz. Bence evde bir benzer plastik yüzeyi zımparalayıp denemeler yapın sonra uygulayın. 2 3 kat atsanız yeterli ama bizim ülkedeki üreticiler sağolsun flat uç yapmadıkları için hep yuvarlak püskürtüyorlar bu yüzden gerekli yüksekliği yakalayamadınız mi bazı yerler buğulu gibi kalıyor. Nette videolarını gördüğümüz uygulamalarda daha kolay yapıyor adamlar bence onların vernikleri biraz daha ince gibi.

    Nasıl uyguladım sorusuna gelecek olursak. Yine zımparalı temizliğimizi yapıyoruz. farın durumuna göre 1000 liktende başlayabilirsiniz 500 ya da 800 dende. Kademeli olarak arttırıyoruz zımparamızı 3000'e kadar. Daha sonra sabunlu su ile (benim tercihim yağı falan çözsün diye cif bulaşık deterjanı oldu ) süngerle bastıra bastıra sabunluyor sonra bir güzel duruluyoruz. Temiz mikrofiber bez ile silip kuruluyor ve biraz bekledikten sonra etrafıda maskeleyip verniklemeye başlıyoruz.


    Dediğiniz şeyi ben de deniyeceğim merak ediyorum açıkcası. Çünkü şu anda saf cila duruyor ve korumasız geliyor bana. Çok ince bir finish polish ya da korucuyu bir wax ile cilalamayı düşünüyorum lakin önce kemikleşmesi lazım. 30 saniyede kuruyor vernik fakat tam kemikleşmesi 24 saati bulabiliyor. Wax yaptıktan sonraki sonucu de yazarım. Bakalım bu vernikli çözüm kaç ay dayanacak :)

    Hatta aklıma şey geldi, waxı da attıkdan sonra far tekrar zarar görmesin diye şeffaf film çektirsem farlara far yerine film zarar görür


    Son olarak unuttum , vernik PARLAK vernik olacak. MAT - YARI MAT olanları da mevcut buzlu cama dönmesin sonra farlar
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: disasterx

    Zımparadan sonra illaki plastx gerekli değil, kalın oasta ince pasta üstüne nano koruma atılabilir. Yada fk1000p gibi bir wax atılabilir.

    hocam plastx dışındakileri bulamıyorum malesef burada. ÇBS nin silikonlu son kat cilası vardı onu almayı düşündüm 15TL ama vernik olayını çok merak ediyordum. Ama nano korumayı benim cilanın üstüne atmayı düşünüyorum bakalım UV ışınlarından korur sanırım verniği bozulmasını önler.
  • hocam benim aracım da Bora ve farlarından çok şikayetçiyim. ben de sizinki gibi parlatmak istiyorum. netten baktım ama farları sökmek için tamponu sökmek gerekiyormuş galiba. siz sökmeden mi yaptınız? bir de sırasıyla zahmet olmazsa madde madde yazarak bana izah ederseniz yaptığınız işlemleri ben de yapmak isterim. teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    hocam benim aracım da Bora ve farlarından çok şikayetçiyim. ben de sizinki gibi parlatmak istiyorum. netten baktım ama farları sökmek için tamponu sökmek gerekiyormuş galiba. siz sökmeden mi yaptınız? bir de sırasıyla zahmet olmazsa madde madde yazarak bana izah ederseniz yaptığınız işlemleri ben de yapmak isterim. teşekkür ederim.

    eğer far içten sararmadıysa farı sökmeye gerek yok.

    bu anlattıklarım sadece dış yüzey için

    ilk önce zımpara atıyoruz kalın numaradan başlayarak inceye kadar (800 KUM-1500 KUM-2000 KUM- 2500 KUM -3000 KUM SU ZIMPARASI)

    daha sonra zımparaladığımız farı güzelcene yıkayıp kurutuyoruz.

    daha sonra ister vernik ister plastx ile yüzeye sürülcek yani parlatma işlemi gibi düşünün.( plastx ile çok güzel oluyor fakat 6 7 aya gene sararmaya başlıyor.)


    plastx uygulama:

    UYGULAMA:
    FAR VE STOP LAMBASI PARLATMA İŞLEMİNE BAŞLARKEN ARACINIZIN BOYASINA ZARAR VERMEMEK İÇİN ZIMPARA YAPACAĞINIZ FAR VEYA STOP LAMBASININ ETRAFINI MASKELEME BANDIYLA MASKELEYİNİZ.SU ZIMPARALARINI SUDA 1-2 SAAT BEKLETİNİZ DAHA SONRA GEREKİYORSA EN KALIN KUM 800 KUM DAHA SONRA SIRAYLA EN KALIN 1500 KUMDAN -2000 KUM-25OO KUM VE EN İNCE KUM 3000 KUM A KADAR FAZLA BASTIRMADAN SUYLA DEVAMLI ISLATARAK AYNI İSTİKATMETTE İLERİ GERİ KALIN ZIMPARA İZLERİ KALMIYANA KADAR ZIMPARALADIKTAN SONRA YIKAYIN VE İYİCE KURULAYIN DAHA SONRA MEGUİARS PLASTX FAR PARLATMA CİLASINI AZAR AZAR CİLA UYGULAMA PEDİNE DAMLATIP ZIMPARALANMIŞ KURU FARLARA SAYDAMLAŞANA KADAR DEFALARCA TATBİK EDİNİZ.

    not: ürünün satışıyla alakam yok kaliteli ürün evdeki arabada denedim 6 7 ay sonra etkisi gidiyor.http://www.sanalpazar.com/Meguiars-Plastx-Ile-Far-Yenileme-cilalama-seti__isp6841109




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    hocam benim aracım da Bora ve farlarından çok şikayetçiyim. ben de sizinki gibi parlatmak istiyorum. netten baktım ama farları sökmek için tamponu sökmek gerekiyormuş galiba. siz sökmeden mi yaptınız? bir de sırasıyla zahmet olmazsa madde madde yazarak bana izah ederseniz yaptığınız işlemleri ben de yapmak isterim. teşekkür ederim.


    EmreKaanYksl, anlatmış aşamaları ve bir sorunu da belirtmiş aslında. Polisaj yönteminde nano çizikler yine kaldığı ve korumasız olduğu için far tekrar sararıyor aslında. Bende geçmişte farlar rezil duruma gelmeden önce hafif sararma aşamasında, hafif aşındırıcı pasta ve wax ile parlatmıştım müthiş bir sonuç olmasda renk açılmıştı fakat sonradan daha beter şekilde sarardı ve cam buzlu cam gibi oldu.

    Ben bu verniği uyguladım fakat 2K vernikler gibi sertleştirici özelliği yok bu akrilik verniğin. 2K verniği de bulmak mesele hiç bir yerde yok olsa da pahalıdır zaten. Neyse uzun lafın kısası vernik atınca hem son polisaja gerek kalmıyor hemde korucuyu film görevi görüp daha uzun ömürlü oluyor. Fakat bunun da bir ömrü var 1 sene sonra belki aynı duruma gelecek daha tecrübe etmedik bakalım ne olacak ama şu anki performansı beni memnun etti.

    Vernik iyice sertleşir inşallah yoksa kötü olacak, çünkü biraz fazla kat attım gibi geliyor bana. Sertleşince de parlatıcı wax geçicem üstünden.

    Uygulama esnasında ise farları sökmedim içinde problem olmadığı için dış kısmı temizlesek yeterli oluyor. Gerekli maskeleme bantı ile etrafını sarın boyaya zarar gelmesin diye gerisi kolay. Sonra EmreKaanYksl' dediği gibi düşükten yükseğe doğru zımparalamaya başlayın. makine olmadan zorluyor aslında 1500 e kadar makine ile yapmak en güzeli. Tamamen buzlu cam kıvamına gelmeli her yeri zımparalanmalı ve çok bastırmayın kalın zımpara yaparken incelere geçtiğinizde kılcal çizikler oluyor.Zımpara numarası inceldikçe su kullanmaya başlayın. Örneğin 500 lük 400 lükte gerek yokken 800 üstü kumlarda su kullanın. Ve su zımparası alın kovada dursun bunlar, sanayiden alacağın tüm zımparalar suya dayanklıdır zaten.

    zımparalama aşamaları bittikten sonra da ister vernik sıkın, ister plastx gibi parlatıcı son kat cila ile parlatmaya başlayın.

    Şu vernik işi inşallah tutar, cuma günü de uzun yola gideceğim bakalım dönüşte ne olacak farlara. Böcekler , kuş pislikleri yapışınca nasıl tepki verecek vernik.


    Ben hem uğraşmayı sevdiğim hemde temizleme setleri pahalı olduğu için kendim yapmayı denedim. Verniğe 10 TL, zımparalara 1,5 TL verdim. Birde sünger ve bali alıp sünger zımpara yaptım attım kova dolusu suya su zımparası olarak kullandım.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Klima ve fan işi ne oldu ? Panelden mi,kaynaklıymış ? Ben bu aracı yolda giderken arada sırada görüyorum sanki.Ankara'da isen seninki olabilir
  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    Hocam eline saglik muhtesem olmus , vernik iyice kurlestikten sonra merak etme farlarin cok uzun bir sure bu halini korur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: disasterx

    Zımparadan sonra illaki plastx gerekli değil, kalın oasta ince pasta üstüne nano koruma atılabilir. Yada fk1000p gibi bir wax atılabilir.

    hocam plastx dışındakileri bulamıyorum malesef burada. ÇBS nin silikonlu son kat cilası vardı onu almayı düşündüm 15TL ama vernik olayını çok merak ediyordum. Ama nano korumayı benim cilanın üstüne atmayı düşünüyorum bakalım UV ışınlarından korur sanırım verniği bozulmasını önler.

    Hocam cbs'ye falan bulaşma hiç. Megiuars, menzerna, scholl ürünlerin kullan, nano için ise nasiol zr53 süper, kullanımı basit etkisi çok güzel fiyatıda uçuk değil. Tüm arabayı yaparsan baya bir götürür.




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Klima işini halletim, termik bozulmuş içindeki. Servisi aradım komple motorla değiştiriyorlarmış 350 400 tutacaktı büyük ihtimal. Yedek parçacıya gittim sanayide onda da kapak halinde satıyorlar soketli şekilde o da 75 TL istedi. Ama bendekinin sadece termiği bozulduğu için orjinale yakın 195derecelik termik aldım eskisini keisp yenisini lehimledim mis gibi oldu :) Gitmişken polen filtresi falan da aldım değiştirdim, elim girdiği kadar iç kısmı da temizledim mis oldu nazar değmesin Hatta göğüste sıcağa ve zamanın yorgunluğuna bağlı olarak bir kaç vida deliği kırılmış gıcırtı yapıyordu. Onları da kuvvetli yapıştırıcı ile parçaları tamir edip vidalamayı başardım, aralara yeni keçe çektim ince ufak gıcırtılar da kesildi. Normalde benden başkası duymuyor ama ben kafaya takıyordum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    Hocam eline saglik muhtesem olmus , vernik iyice kurlestikten sonra merak etme farlarin cok uzun bir sure bu halini korur

    Teşekkür ederim, inşallah dediğin gibi olur hocam çünkü vernik işini ilk defa uyguluyorum böyle bir maddeye. Umarım basınçlı su falan yeyince çıkmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disasterx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: disasterx

    Zımparadan sonra illaki plastx gerekli değil, kalın oasta ince pasta üstüne nano koruma atılabilir. Yada fk1000p gibi bir wax atılabilir.

    hocam plastx dışındakileri bulamıyorum malesef burada. ÇBS nin silikonlu son kat cilası vardı onu almayı düşündüm 15TL ama vernik olayını çok merak ediyordum. Ama nano korumayı benim cilanın üstüne atmayı düşünüyorum bakalım UV ışınlarından korur sanırım verniği bozulmasını önler.


    Hocam cbs'ye falan bulaşma hiç. Megiuars, menzerna, scholl ürünlerin kullan, nano için ise nasiol zr53 süper, kullanımı basit etkisi çok güzel fiyatıda uçuk değil. Tüm arabayı yaparsan baya bir götürür.

    İyiki almamışım o zaman çbs yi :D Eskiden baya övüyorlardı aşındırıcısı vs çok güzel diye hiç denememiştim. Şu nano kafama takılıyor açıkcası ama aracımda çikler mevcut. Hafif aşındırıcı ve üstüne wax sürmeden işe yarar mı acaba.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.