Şimdi Ara

Far temizliğinde özel parlatıcı sprey ? Aldım uyguladım :) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
17
Favori
57.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ufuk_acar kullanıcısına yanıt
    Sandığın gibi zıplama durumu yok gözden kaçırmış oluğunu düşündüm . Zıp zıp lafını sana iade ediyorum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk_acar

    Simdi baktigim kadari ile bi parlak vernik var birde akrilik vernikte parlak mat yari matparlak var.

    Bunlarin hangisi iyidir.

    Akrilikler icin uv ve sararmaya dayaniklidir yazmiyor.

    Ama sadece parlak vernik icin uv sararma vs ye dayaniklidir diyor.

    Ben boyacıya sorduğumda doğru mu yoksa bilindik esnaf tavırıyla mı söyledi bilemicem " abicim bütün sprey vernikler akrilik zaten " demişti.

    Benim aldığımda yazıyor muydu yazmıyor muydu unuttum şimdi ama yazıyordu sanırım. Ve ayrıca üstünde, cam, taş, ahşam her yüzeyde kullanılır, dış ortamda atmosfer koşullarından etkilenmez diyordu. Bu vernik çeşidi kemikleşip sertleşiyor yumuşak kalmıyor.

    Birde normal parlak vernikler var zor kurur, akma yapar ve kolay kolay sertleşmez reçine gibi kalır. Genelde kutu vernik oluyor bunlar .

    Mat vernikle işimiz yok bizim, tamamen parlak vernik almanız lazım sıktığınızda pürüzlü gibi durur ama bir iki kat sonra cam gibi şeffaflaşıyor. Yüzey ise ne aşırı sıcak ne aşırı soğuk olacak. Şu mevsimde akşam 5 den sonra gölgede uygulamak ve tozsuz bir ortamda yapmak en güzeli.

    Zımpara işi çok önemli. Kalından inceye gidilir hep ama önce denemek için inceden kalına gidin. Eğer matlaşma çok ise far camında direk kalın zımpara ile başlamayın. Zira kalın zımpara kalın oyuklar açar ve bir sonraki zımpara ile bu delikleri yok edemezseniz ilerde hafif çatlaklar ve çizgiler belli olabilir.

    Durum çok kötüyse 800 ile başlayın bir. Mat yüzey tam temizlenmiyorsa bir düşüğe geçin o da yetmezse bir düşük kuma geçin. mat yüzey temizlendikten sonra tekrardan kum sayısını yükselterek 2000 bulabilirseniz 3000 ile zımparalayıp işi bitirin ve düzgüncene verniği 15cm mesafeden bir kaç kat üst üste sıkın. Zımpara geçişleri 5-10 dk süreyle olabilir. Verniğin kuruması 5dk yapışkanlığın gitmesi yarım saat kemikleşmesi 1 günü buluyor. Ertesi gün güneşte kalsa da bir zararı yok.




  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    Ustadim nefis bi anlatim ile cok guzel islemissiniz ellerinize saglik cok tesekkur ederim. Peki ist da her urunu bulabilecegim icin su urunu alin kullanin dediginiz bir urun varmi. Direkt gidip onu alayim:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk_acar

    Ustadim nefis bi anlatim ile cok guzel islemissiniz ellerinize saglik cok tesekkur ederim. Peki ist da her urunu bulabilecegim icin su urunu alin kullanin dediginiz bir urun varmi. Direkt gidip onu alayim:)

    Ben kutusunu attığım için hangi markaydı unuttum vallahi önceki sayfada yazmışımdır belki. Ama sanırım Filli boya gibi bişeydi herhalde hatta çok iyi birdaha bundan alırım demiştim.

    Bizim Türk markalarının tek dez avantajı var FLAT uç yok sprey boyalarda. Keşke ekstradan kapak içinden çıksa bu uç. Yuvarlak bazen sorun yaratıyor böyle narin uygulamalarda. Flat uç olsa mesela boya makinesi gibi sağ sol yaparak çok rahat vernik ya da boya atılır Yabancı markaları da araştırmıştım, yurt dışında flat uçlu bazı boya markaları. Boya tabancaları gibi uçları var. :D




  • Vernik sıkınca gece far yanarken hare yapiyor mu far camı?

    Mesele o iste
    Hare yapiyorsa yeterince saydam değil demektir
    Isigi daha az iletir
  • bir oto kaporta boyacısı ile görüştüm farlarımı komple kendim zımparalayıp hazır edip burada bıraksam bir araca vernik atarken benim farlara da vernik atarmısınız diyerek başlayan sohbet 2k akrilik vernik kullandıklarına ve hiç bir şekilde pul pul dökülme atma vs yapmıyacağına kadar devam etti. sprey e vereceğim parayı onlara verdim kabul etmediler yinede dukkana bırakıp farlarımı alıp cıktım. sonuc gercekten muhteşemdi. sıfır hata (ki bunda cok ıyı bır zımpara gecmısı de sebep)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk_acar

    bir oto kaporta boyacısı ile görüştüm farlarımı komple kendim zımparalayıp hazır edip burada bıraksam bir araca vernik atarken benim farlara da vernik atarmısınız diyerek başlayan sohbet 2k akrilik vernik kullandıklarına ve hiç bir şekilde pul pul dökülme atma vs yapmıyacağına kadar devam etti. sprey e vereceğim parayı onlara verdim kabul etmediler yinede dukkana bırakıp farlarımı alıp cıktım. sonuc gercekten muhteşemdi. sıfır hata (ki bunda cok ıyı bır zımpara gecmısı de sebep)




    2K akrilik vernik en güzeli zaten ama piyasada zor bulunuyor boyacılar da falan var. Normalde önemsiz bir işlem derler ama sorarsan kıymete biner sanayi esnafı böyle olduğundan pek gitmemiştim servise. Verniksiz far patlatmaya ise çiftine 60 lira demişlerdi geçen sene. Ben 15 liraya kendim yaptım işte sonuç ortada taş gibi :D Siz kaça yaptırdınız ? Ve zımpara geçmişi iyi ise sonuç 2 kat daha iyi oluyor. Ben ilkbaş şeytan dürttü kalın zımpara kullanmıştım dikkatli bakınca ilk kalın zımparanın kılcal çizikleri gözüküyor hafif. : 9




  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    Sanai de ac gozlu oluyorlar biraz tanidik yoksa arada. Mah.esnafi daha konusulabilir oluyor.

    Zimpara da eski vernik tamamen en ufak parlaklik kalmiyacak sekilde 800 ve 1200 kullandim. 800ile tum vernigi sokup attim. 1200ile puruzsuz yuzey sagladim. Sadece tek farda zimpara islemi 30dk dan fazla surdu:) dairesel kuvvetli titiz bi calisma sonucu kaportacida pek begenmisti.

    20tl bi yemek parasi biraktim almak istemesede.

    Guzel is cikti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk_acar

    Sanai de ac gozlu oluyorlar biraz tanidik yoksa arada. Mah.esnafi daha konusulabilir oluyor.

    Zimpara da eski vernik tamamen en ufak parlaklik kalmiyacak sekilde 800 ve 1200 kullandim. 800ile tum vernigi sokup attim. 1200ile puruzsuz yuzey sagladim. Sadece tek farda zimpara islemi 30dk dan fazla surdu:) dairesel kuvvetli titiz bi calisma sonucu kaportacida pek begenmisti.

    20tl bi yemek parasi biraktim almak istemesede.

    Guzel is cikti.

    Güzel halletmişsiniz hayırlı olsun :) Burada kolay gibi anlatsak ta vernikleme boyama falan zor işler. İşi ustasına bırakarak iyi yapmışınız. Ben meraklıyımdır hobi işlerine çok boya vernik yaptım ama her seferinde bir noktada mutlaka yamukluk olabiliyor. Birde makineyle atmıştır onlar daha kısa sürede bitirmişlerdir :D
  • Aynen tampon boyayacakti. Su saatte zimparaladigin farlari getir tampona vernik atarken farlara da atariz dedi. Bi gun de beklettim iyice kemiklessin diye ne hare izi ne vernikde dalga nede nokta hic bir sey olmadi cok sukur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar, birkaç gündür bu tip far temizleme konularını okuyorum, baya teorik bilgi edindim

    Bu arada PlastX ürünü her ne kadar "far cilası" diye satılsa da, aslında aşındırıcı özelliği yüzünden "far camı PASTASI" şeklinde bir ürün. Ürünü uyguladıktan sonra "yav 1 sene sonra farlar aynı haline geldi, aman dikkat, üzerindeki koruyucu katmanı kaldırıyorsunuz" diyenlerin şikayetleri de aslında bu yüzden.

    Bu anlamda vernik de güzel bir çözüm olmasına rağmen, verniği atacak kişinin el becerisine göre de farın optik özelliği değişebilir, kötüleşebilir gibi geliyor bana. Yani atıyorum bir boyacı yerine ben yapmaya kalksam, içine edebilirim gibi geliyor

    Meguiar's aslında PlastX'i "far temizleme" olarak böyle satıyor. Yani PlastX aslında son ürün değil, ara ürün kıvamında.

    http://www.meguiars.com.tr/shop/index.php?route=product/product&product_id=993

    Bu durumu keşfedince, birkaç forumda da PlastX'in aslında "cila" değil, "pasta" olduğunu okuyunca bu kiti bulup aldım. Kitte PlastX'ten sonra uygulanacak bir de cila var. Yani Plastx gerçekten pasta, diğer ürün de cila/koruyucu görevi görüyor. Bu sayede kafamdaki "ee zımpara ve plastx'ten sonra koruyucu olmayacak, nasıl olacak sahi?" sorusu da netleşmiş oldu.

    Plastx uygulayan ve sonrasında tekrar solma sorunu yaşayan ya da bundan endişe edenler, bu üründeki cilayı sanıyorum tek olarak da bulabilir ve uygulayabilirler. Headlight Protectant'mış ismi.


    Bunun haricinde, bu kiti aldığımdan bahsetmiştim, içinde uygulama için su zımparası, bezi, Plastx ve koruyucu cilası var. Kitteki su zımparaları yanlış hatırlamıyorsam 2000-2500-3000 ve 4000 diye falan gidiyordu, baya bi inceliyorlar yani.

    Ha bu arada, birçok yerde su zımparalarını 1-2 saat suda bekletmekten bahsedilmiş hep. Daha önce 1200kum su zımparası almıştım, aldığım yerde adam "yooo öyle bişey yok ki, zımpara yaparken yüzeye hortumla su da tutsanız olur" dedi. Meguiar's'ın setinde de zımparaları 1-2dk suda bekletin diyor. Acaba dedim uygulama yapan arkadaşlar birinin yazım yanlışı sonucu boşa mı 1-2 saat bekletiyor diye düşünmüyor da değilim

    Yarın veya Pazar günü aracımın farlarına dalacağım. Farlar sararıp flulaşmadı ama kılcal şekilde aşırı çizik var, bir de bir farın üzerinde anahtarla çizilmiş gibi ama çok derin olmayan bir çizik var. Kit haricindeki 1200'lük zımparayı bunun üzerinde uygulamayı düşünüyorum.

    Diğer yandan, nasıl yaparım ederim diye düşünen arkadaşlar için:
    1200'lük zımparayı farın aydınlatma ile alakasız ve kılcal çizikleri içeren bir yerinde denedim. Dairesel hareketler yaptım, kitte her zımparada farklı yönde yapın diyor mesela. İlk zımpara yukarı-aşağı hareket, ikincisi sağa-sola, diğeri yine aşağı yukarı olacak deniliyor. Denediğim yer baya bi buğulu oldu, eyvah içine ettim heralde diye düşündüm, hemen Plastx'i alıp bastıra bastıra sildim, gerçekten de ürün baya işe yarıyor. Zımparada çok inceye gitmenin sebebi Plastx'e az iş kalması. Diğer türlü 1200'lüğün bile lekesini alabildim sırf Plastx'le ama elle baya bastırıp 3-4 sefer uğraşmak gerekiyor. Bu kadar özensiz dikkatsiz uygulamaya rağmen denediğim yerdeki çizikler çok yakından bakmadan kabak gibi görünenlere göre baya bir yok oldu. Demek ki esaslı uygulamayla baya baya olacak bu iş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Selamlar, birkaç gündür bu tip far temizleme konularını okuyorum, baya teorik bilgi edindim

    Bu arada PlastX ürünü her ne kadar "far cilası" diye satılsa da, aslında aşındırıcı özelliği yüzünden "far camı PASTASI" şeklinde bir ürün. Ürünü uyguladıktan sonra "yav 1 sene sonra farlar aynı haline geldi, aman dikkat, üzerindeki koruyucu katmanı kaldırıyorsunuz" diyenlerin şikayetleri de aslında bu yüzden.

    Bu anlamda vernik de güzel bir çözüm olmasına rağmen, verniği atacak kişinin el becerisine göre de farın optik özelliği değişebilir, kötüleşebilir gibi geliyor bana. Yani atıyorum bir boyacı yerine ben yapmaya kalksam, içine edebilirim gibi geliyor

    Meguiar's aslında PlastX'i "far temizleme" olarak böyle satıyor. Yani PlastX aslında son ürün değil, ara ürün kıvamında.

    http://www.meguiars.com.tr/shop/index.php?route=product/product&product_id=993

    Bu durumu keşfedince, birkaç forumda da PlastX'in aslında "cila" değil, "pasta" olduğunu okuyunca bu kiti bulup aldım. Kitte PlastX'ten sonra uygulanacak bir de cila var. Yani Plastx gerçekten pasta, diğer ürün de cila/koruyucu görevi görüyor. Bu sayede kafamdaki "ee zımpara ve plastx'ten sonra koruyucu olmayacak, nasıl olacak sahi?" sorusu da netleşmiş oldu.

    Plastx uygulayan ve sonrasında tekrar solma sorunu yaşayan ya da bundan endişe edenler, bu üründeki cilayı sanıyorum tek olarak da bulabilir ve uygulayabilirler. Headlight Protectant'mış ismi.


    Bunun haricinde, bu kiti aldığımdan bahsetmiştim, içinde uygulama için su zımparası, bezi, Plastx ve koruyucu cilası var. Kitteki su zımparaları yanlış hatırlamıyorsam 2000-2500-3000 ve 4000 diye falan gidiyordu, baya bi inceliyorlar yani.

    Ha bu arada, birçok yerde su zımparalarını 1-2 saat suda bekletmekten bahsedilmiş hep. Daha önce 1200kum su zımparası almıştım, aldığım yerde adam "yooo öyle bişey yok ki, zımpara yaparken yüzeye hortumla su da tutsanız olur" dedi. Meguiar's'ın setinde de zımparaları 1-2dk suda bekletin diyor. Acaba dedim uygulama yapan arkadaşlar birinin yazım yanlışı sonucu boşa mı 1-2 saat bekletiyor diye düşünmüyor da değilim

    Yarın veya Pazar günü aracımın farlarına dalacağım. Farlar sararıp flulaşmadı ama kılcal şekilde aşırı çizik var, bir de bir farın üzerinde anahtarla çizilmiş gibi ama çok derin olmayan bir çizik var. Kit haricindeki 1200'lük zımparayı bunun üzerinde uygulamayı düşünüyorum.

    Diğer yandan, nasıl yaparım ederim diye düşünen arkadaşlar için:
    1200'lük zımparayı farın aydınlatma ile alakasız ve kılcal çizikleri içeren bir yerinde denedim. Dairesel hareketler yaptım, kitte her zımparada farklı yönde yapın diyor mesela. İlk zımpara yukarı-aşağı hareket, ikincisi sağa-sola, diğeri yine aşağı yukarı olacak deniliyor. Denediğim yer baya bi buğulu oldu, eyvah içine ettim heralde diye düşündüm, hemen Plastx'i alıp bastıra bastıra sildim, gerçekten de ürün baya işe yarıyor. Zımparada çok inceye gitmenin sebebi Plastx'e az iş kalması. Diğer türlü 1200'lüğün bile lekesini alabildim sırf Plastx'le ama elle baya bastırıp 3-4 sefer uğraşmak gerekiyor. Bu kadar özensiz dikkatsiz uygulamaya rağmen denediğim yerdeki çizikler çok yakından bakmadan kabak gibi görünenlere göre baya bir yok oldu. Demek ki esaslı uygulamayla baya baya olacak bu iş.

    dedikleriniz tamamen doğru, pasta çekenler bilir, güneş altında boyada deli gibi hareler ve makinenin izleri gözükmektedir ve mat durur öyle bırakırsanız da matlaşıp boya soluk gözükmeye başlar. Bunun için üstüne pastadan sonra birde hare gidermek için ince çizikleri yok etmek adına wax uygulaması yapılır. Hatta en son kat katman kaplama yapanlar da var ama o isteğe bağlı oluyor genelde.

    Far için olan kitler de dediğiniz gibi pastalayıp bırakıyor ve bir sonraki durum ise eskisinden daha kötü bir far oluyor 1 2 senede. Cila da dediğiniz gibi riskli ama gözden çıkarılmış bir farınız varsa deneyebilirsiniz ben memnunum şu anda Hatta akrilik cila olduğu için boya için olan waxları sürdüğümde bile parlıyor pırıl pırıl oluyor far :)

    Uygulamanızı merakla bekliyorum son ciladan sonra nasıl olacak fırsatınız olursa foto çekerseniz memnun oluruz




  • Dis macunu is gorurmu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu işlemi clio aracıma yapabilecek birisi varmıdır :)
  • AKRİLİK VERNİK SPREYİ UYGULAMASI BİR HARİKA !

    - ZIMPARA İŞLEMİ BİTTİKTEN SONRA GAZETE İLE FARIMIZI ÇERÇEVELİYORUZ. (SAОA, SOLA SPREY GELMESİN)

    - 20 CM GERİDEN AKRİLİK VERNİK SPREYİMİZİ SIKIYORUZ.

    - TEK SEFER GEÇMEYE ÖZEN GÖSTERİN AYNI YERDEN TEKRAR TEKRAR GEÇERSENİZ MACUN KIVAMI ALIR.

    - KURUDUKTAN SONRA CAM GİBİ OLACAKTIR.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M0STW4NT3D -- 31 Ekim 2015; 3:18:39 >




  • elinize sağlık valla çok güzel olmuş benim aracın farlarıda matlaştı görüşü baya kısıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M0STW4NT3D

    AKRİLİK VERNİK SPREYİ UYGULAMASI BİR HARİKA !

    - ZIMPARA İŞLEMİ BİTTİKTEN SONRA GAZETE İLE FARIMIZI ÇERÇEVELİYORUZ. (SAОA, SOLA SPREY GELMESİN)

    - 20 CM GERİDEN AKRİLİK VERNİK SPREYİMİZİ SIKIYORUZ.

    - TEK SEFER GEÇMEYE ÖZEN GÖSTERİN AYNI YERDEN TEKRAR TEKRAR GEÇERSENİZ MACUN KIVAMI ALIR.

    - KURUDUKTAN SONRA CAM GİBİ OLACAKTIR.




    Elinize sağlık güzel olmuş yeni bir akım başlattık herhalde :) akrilik vernik ile yenileme. Gerçi yurt dışında falan yapanlar vardı da Türkiye de sanayi dışında pek cesaret eden yoktu sanırım.

    Derin çizik ve taş darbesi gibi şeyler olmadığı sürece uzun uzun yıllar kullanırsınız sararmadan. Gerçi bende mıcır falan da geldi yoğun dolu altında da kaldım nokta nokta bazı yerlerde kalkmalar oldu ama bütünlük bozulmuyor hiç bir şekilde. Şu an hala taş gibi nazar değmesin.

    Normalde plastiğe cila sürülmüyor ama bu artık akrilik vernik olduğundan sıvı wax tarzı aşındırıcılığı çok düşük olan parlatıcıları sürebilirsiniz. Farınız anında parlar hemde su itici özelliği geri gelir. Ben sık sık olmasa da ara sıra sürerim.

    Yalnız alkol içeren ürünleri değdirmemeye özen gösterin. Özellikle izo propil alkol verniği sökmeye başlıyor pütür pütür bir yüzey bırakıyor. Cila yaparken sürmüştüm meraktan :) Sonra üstünden wax ile geçince eski haline döndü neyse yoksa mat bir şekilde kalacaktı. Alkole dikkat edin ve alkol içeren temizleyicilerden kaçının.




  • M0STW4NT3D M kullanıcısına yanıt
    Hangi marka sprey ile sıktınız bende yaptım aynısını Düfa marka ile ama nedense iyi olmadı kimi yerler dalga dalga oldu kimi yerler az vernik aldı birde spreyi çok sıkınca spreyin ağzında köpürme oluyor ve kimi yerlere az gidiyor az giden yere tekrar sıkıncada akmaya başlıyor tam bir işkenceydi benim için

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • powermoon kullanıcısına yanıt
    Küçük sanayide hangi blok hangi dükkan acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uygulamadan sonra 2 yıla yakın vakit geçmiş. Son durumu öğrenebilir miyiz hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.