Şimdi Ara

Far temizliğinde özel parlatıcı sprey ? Aldım uyguladım :) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
17
Favori
56.989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pike Fighter

    Uygulamadan sonra 2 yıla yakın vakit geçmiş. Son durumu öğrenebilir miyiz hocam?

    Tabi hocam yazayım hatta yarın unutmazsam foto çekerim taze taze :)

    Şu anda farlarım halen tertemiz, sadece taş falan gelen yerler oldu mıcırlı yolda tek tük kaportadaki delik gibi 1mm lik ufak noktalar oluştu bazı yerlerde ama 2 senedir solma hiç olmadı aynı canlılıkta duruyor.

    En güzel yanı ise plastik değil akrilik vernik olduğundan sıvı aşındırıcı olmayan cilalar ile kaportayı parlatırken farlada da sürüyorum kiri lekeyi atıyor mis gibi oluyor :)
  • Bu konuyu görmesem meguiarsın kitine 140lira verecektim. 800den 3000e kadar zımpara ve verniği iki araba için 35liraya aldım. Sağol be hocam. İyi ki varsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pike Fighter -- 5 Nisan 2016; 18:16:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haha :D Çok pahalı hocam ya onlar, bir de o tarz temizliklerde son kat olarak bir koruyucu atılmadığı için (her ne kadar koruyucu pasta yapılıyor dense de) zamanla atmosfer koşullarından dolayı sararma tekrarlıyor.

    Zaten farın uzun süre sararmasını engelleyen dışındaki kaplama, bu kaplama çizilip soyulunca zamanla matlaşıyor yüzey. Yeni arabalarda düzelttiler herhalde solan far pek görmüyorum ama eskilerde çok oluyor.

    Benim bu uygulamada zımparalamadan sonra vernik atarak hava ile temas kesildiği için tekrardan sararma olmuyor. Hayır sararsa da uzun vade de olur o zamana kadar da işlem kendini amorti eder zaten :)

    Ama verniklemeden önce boş bir karton ya da her hangi bir parçada verniğin ne kadar mesafeden pürüzsüz attığına bakıp öyle uygulamaya başla hocam, yoksa pütür pütür mat kalabilir ya da çok yakın olursa akma oluşabilir. Akrilik vernik sıkınca hemen kuruyor ama kemikleşmesi 1 günü bulur 1 günlük süre içinde biraz dikkatli davranmak lazım.

    Aseton, izopropil, buz çözücü gibi solvent içeren ürünler zarar verebiliyor bunları uzak tutmakta fayda var. Ama akıp gitmiyor ya da çok kötü duruma sokmuyor tabi ama uzun süre maruz kalırsa çözünme yaşanabilir. Kısa süreli bir alkol temasından sonra eğer matlaşma sezersen üstünden oto cilası ile geçince yine pırıl pırıl oluyor. Vernik bozulana kadar cilala parlat :D vernik bozulunca tekrardan zımpara aşaması ve vernik attın mı tekrar yenilenir farlar




  • bu temızlık ıcın 100 max 150 tl yı gozden cıkardım. Bı yere goturup yaptırcam acayıp sinirime gidiyor. Ben bu spreyı alsam nerden alabılırım dısarda. Bırde zımpara dedıgımız sey farın camını cızmez mı yav
  • Pike Fighter kullanıcısına yanıt
    nereden aldınız ?
  • Akrilik vernik ile far yenileme akımına bende katıldım :) 1000-1500-2000-2500-3000 zımparadan sonra attım. Bazı yerlerde boya damlaları oldu olsun, eskisinden daha sıfır oldu.

  • Zımparalar ikmalden, vernik garip boyadan. İkisi de ostimde hocam.

    Hocam dediğin çok önemli gerçekten. Ne 1 karıştan yakın ne de uzak tutulmalı sprey. Uzak tutsan nokta oluyor, yakın tutsan akma oluyor. Tek seferde 1 karış mesafeden mümkün olduğunca parlatana kadar vernik uygulanmalı. Sol farda hafif bi akma meydana geldi bizim araçta. Bunu düzeltmek için polisaj makinasıyla bişeyler yapsak düzelir mi acaba hocam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pike Fighter -- 6 Nisan 2016; 23:43:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Akrilik vernik ile far yenileme akımına bende katıldım :) 1000-1500-2000-2500-3000 zımparadan sonra attım. Bazı yerlerde boya damlaları oldu olsun, eskisinden daha sıfır oldu.




    sende akıtmışsın hocam benimkide öyle oldu bu işin daha iyi bir yolu yokmu ya




  • EnergyBlue kullanıcısına yanıt
    Eskı halı var mı acaba ?
  • Pike Fighter kullanıcısına yanıt
    malesef ıstanbuldayım
  • EnergyBlue kullanıcısına yanıt
    Akma çok yakından bakmadıkça belli olmuyor zaten görüntüyü bozacak türden bir akma olmamış, çok dert edersen tekrar zımparalayıp yapabilirsin :) ama ilk defa böyle bir boya işi yapıyorsan hocam bir acemi için güzel sonuç almışın pırıl pırıl olmuş farlar.




    Akma olmaması için taktik şu, standart uzaklık 15 - 20 cm dir. Bazı spreyler güçlü oluyor ya da ağzı kötü oluyor yoğun spreyleme yapıyor fakat bilindik kaliteli bir marka alırsanız uygulama mesafesi 15-20 cm tam güzel değerdir.

    Bu mesafeden farınızın yapısına göre yatay bir eksen belirleyip o uzaklıkta hiç duraksama yapmadan tek seferde bütün farın tek kat verniğini bitirmek. Ay şuraya az geldi galiba deyip bir kısıma bir fıs fazla atsanız bile bozuluyor benim de var farın bir köşesinde benzer durum ama farkedilmiyor :D

    Verniği yaparkenki hızınız da önemli. Yatay eksnde A noktasından B ye çok hızlı kayarsanız da vernik az gelir bu sefer pürüzlü kalır. En temizi farklı bir yüzeyde vernik kutusunun sprey gücünü öğrenip e alışkanlığı kazanmak için bir iki deneme yapmak güzel olacaktır.

    Daha sonra netteki sprey boya teknik videolarına bakarak biraz tecrübe kazanılabilir :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pike Fighter

    Zımparalar ikmalden, vernik garip boyadan. İkisi de ostimde hocam.

    Hocam dediğin çok önemli gerçekten. Ne 1 karıştan yakın ne de uzak tutulmalı sprey. Uzak tutsan nokta oluyor, yakın tutsan akma oluyor. Tek seferde 1 karış mesafeden mümkün olduğunca parlatana kadar vernik uygulanmalı. Sol farda hafif bi akma meydana geldi bizim araçta. Bunu düzeltmek için polisaj makinasıyla bişeyler yapsak düzelir mi acaba hocam?

    Hocam absürt bir görünüm yoksa far güzel gözüküyorsa dert etmene gerek yok ama görüntüyü bozacak şekilde kötü bir görünüm varsa sıfırdan tekrar yapabilirsin bu bir seçenek.

    Diğer bir akıma gelen ama denemediğim yol ise lokal düzeltme. Akma türüne göre bir zımpara belirlenip tekrardan o bölgeyi çok bastırmadan zımparalayarak akmalar alınıp, uzaktan lokal olarak akma yapmayacak şekilde bir iki fıs vernik atılır. Daha sonra en ince zımpara ile tekrar far komple zımparalanıp 3000 lik ile mesela daha sonra üstüne bir iki kat son aşama verniği atılarak düzeltilebilir belki. Tıpkı oto kaportacılarındaki lockal çizik düzeltip boya yapma tekniği gibi.

    Bende görüntü hala yeni gibi ama taş vuruklarından oluşan çizikler canımı sıktığından tekrar yapacağım bir ara. Komple yapmadan önce lokal deneme yaparım lokal olursa hiç baştan zorlu zımpara aşamalarına girmeye gerek kalmaz :D buraya sonucu yazarım ama yakın zamanda yapabilir miyim bilmiyorum. :D




  • yararlı konu diş macunu da işe yarar derleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.B.D(azimBora)

    yararlı konu diş macunu da işe yarar derleri.

    Diş macunu çok az olan yıpranmalarda yararlı oluyor hem de geçici bir çözüm tekrar sararıyor. Farda aşırı yıpranma varsa zımpara işleminden başka kurtuluş yolu yok :) Zımpara tekniğinin sonunda da iki farklı yöntem var, biri benim yaptığım akrilik vernik ile vernikleme yöntemi, diğeri ise biraz daha basit ama pahalı olan cilalama yöntemi (meguias, 3m ) gibi markaların setleri kullanılıyor cilalama da.

    Tavsiyem sprey boyaya eli yatkın kişilerin akrilik vernik tekniğini denemeleri. :)
  • Akrilik vernik denemeyi düşünüyorum. İnternette deneyenlere baktığımda verniğin sonradan çatladığını yazmışlar. Altına şeffaf plastik astarı atmaya karar verdim. Mat kalırsa üzerine vernik atılabilir.

    Aracımın farları cam olduğu için sıkıntı yok. Park lambaları ve stoplar berbat durumda olduğu için deneyeceğim.
  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdi tam olarak gerekli olanlar 3 tane Zımpara ve akrilik vernik spreyi mi. Zimparanin adlarını Kaclık olduğunu söylemiştin. 150 tl vercektim temizlenmesi için bi Kendim deneyim diyorum. Yapamazsakta bi zararı olmaz dimi. Zimparalar ve vernik kaca patlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallahi ben araştırdığım zamanlarda bizim Türklerden yapan pek fazla kişi yoktu sadece sanayide falan yapan tek tük adamlar varmış. O zamanlar çatlıyor ediyor gibi şeyler duymadım ama yabancı forumlarda çok bakmıştım normal vernik değil de özellikle üstünde atmosfer koşullarından etkilenmeyen, her yüzeyde kullanılabilen diye yazması önemli. Hangi markayı aldım unuttum şu anda ama konu içinde yazmışımdır herhalde

    Nazar değmesin bir gram çatlama olmadı ama sadece kaportaya taş gelince nokta halinde delik olur ya boyada. Mıcır geldiğinde farlara nereye geldiyse orada nokta halinde delik oluştu bazı herlerde, sağolsunlar yol çalışları hep yazın yapıldığı için millet tatile giderken harap oluyor arabalar




  • WSniper10 W kullanıcısına yanıt
    Zımpara olarak 1000 2000 3000 alman yeterli farın durumuna göre değişir tabi. Benimkiler rezil derecede çizikti bende 1000 lik yetmedi 600 800 1000 2000 kullandım 3000 bulamadım.

    Zımparaları oto sanayide bulursun ancak, normal hırdavatçılarda bulunmuyor çok aradım ben.

    Verniği ne marka aldığımı hatırlamıyorum şu an konuda yazmışımdır mutlaka geçmiş sayfalara bakarsın hocam. Sorunsuzca 2 senedir çatlamadan duruyor, bir daha yaparsam bende aynısından alacağım. Eğer bulamazsan onu arka kısmında açıklamalara bak. Atmosfer koşullarından etkilenmeyen, tahta, taş,plastik vs gibi her çeşit yüzeyde kullanılabilen ŞEFFAF renksiz vernik yazssın. Boyacıya akrilik istiyorum dersen bunların hepsi akrilik zaten der ya da anlamaz o ne der ama normal vernik ile sertleşen vernik arasında fark var. Biri sıcakta kala kala sararır bozulur çatlar diğeri kemik gibi sertleşir cam gibi şeffaf olur.


    Bu konu bu kadar tuttuysa bir girşimci şimdiye kadar başlamıştır çalışmalara oto far yenileme verniği falan çıkarır piyasaya yakında 15 liralık sprey olur 35 40 lira




  • Zımpaları gitti gidiyordan aldım ama bir türlü cesaret edemedim. (Galiba satıcı Butcher19 idi )
  • Mika için diş macunu diğerleri için 2000 ve vernik lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.