Şimdi Ara

Favorit ' in bulunamayan arızası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, 18 ay önce aldığım ve bugüne kadar yağına suyuna dikkat ederek kullandığım ve beni hiç yolda bırakmayan 90 model arabam, yaklaşık bir ay kadar önce motor soğukken ara sıra silkelemeye başladı. Sonra rampalarda çekiş düştü ve hararet sürekli ortalardan inmedi. Fan sık sık devreye giriyordu. Silkeleme iyice arttı ve artık gaz yememeye başladı. İlk önce bujiler ve kabloları sonra distribütör kapağı değişti. Sonra silindir kapağı contası değişti. Usta iki subapta yamulma olduğunu bunları ve bir iki saplamayı değiştirdiğini söyledi ve arabayı aldım. 50 km yol yaptıktan aonra motor tarafından pof diye bir ses duydum ve araba stop etti. Distribütör pimi kırılmış. Yeni distribütör takıldı ve motor tekrar çalıştı. 2 km gittikten sonra araba yine silkelemeye başladı, gaz yemedi ve motor stop etti. Usta geldi yine eksantrik atlamış dedi, düzeltti ve motor yine çalıştı. Hareket ettim 500 metre sonra evimin önüne geldiğimde motor normal çalışıyordu.Rölantide çalışırken kaloriferi açtım ve motor yine titreşimli çalışmaya başladı ve daha sonrada stop etti. Çekerek sanayiye götürdük. ( Çanakkale küçük sanayi ) Eksantrik zincirinden olabilir dedi usta. Zinciri söktüğünde normal olduğunu, bir milim boşluk var ama bundan olmayacağını söyledi. Tekrar topladı ve marşa bastığımda araba çok güzel çalıştı. Gaz yemesi ve motorun sesi çok güzeldi. ( Araba aldığımdan beri yani 18 aydan bu yana dizel motor gibi çok gürültülü çalışıyordu. Zincirden kaynaklandığını söylemişlerdi. ) Bu ses bile yok gibiydi.Yaklaşık yarım saat bu şekilde çalıştı ve arızanın hallolduğunu sandık. Denemek için yola çıktım ve yine 2 km sonra çekişten düştü, silkelemeye başladı ve stop etti. Değişmeyen bobin ve beyin var bunlardan olabilir mi ? İşin kötüsü sanayide favoritten çok iyi anlayanda yok sanırım. Yardım bekliyorum, teşekkürler








  • Çekiş düşmesi ve gaz yememe sorunu bir hafta önce arkadaşımın 2010 corsa aebaasında oldu. Sanayideki usta direkt motor yağını boşaltmış ve karter kapağını söküp motorun yağlanan kısımlarını iyicr temizlemiş. Sorun giderilmiş. Motor yağını her ne kadar değiştirseniz de, motor içinde kalan eski yağ kalıntısı açıp temizlemeden gitmiyor ve yeni eklenen yağın içine de bulaşıyor. Bir baktırmanızı tavsiye ederim.
  • Çok teşekkürler. Karter söküldü temizlendi , bir hafta içinde iki kez yağ değiştirildi ama arıza devam ediyor
  • Mavria M kullanıcısına yanıt

    Hocam merhaba öncelikle yaşamış olduğunuz sorun, zaman, maddiyat ve ciddi anlamda moral kaybınız için üzüldüm bende ama bu sizi asla aracınızdan soğutmasın sonuçta yaşı dolayısı ile illaki bakım isteyecektir. Yapılacak işlemlerin çoğunu yapmışsınız fakat burada can damarı iki üç noktayı atlamışsınız.

    Benzinli araçlarda (enjeksiyon sistemini atlıyorum modelden dolayı sizde yok LPGye sonradan değineceğim) bobin buji varsa buji kablosunu takım halinde kesinlikle değiştirmek gerekiyor takım halinde 20-25k km bandında.

    Şöyle düşünün sizin araçta muhtemelen bobin tek parçadır bunu eğer ilk yıl bakımda sorun olmadan hemen değiştirip kenara yedek bir bobin koymuş olsaydınız bir çok ihtimali elemiş olurdunuz.En kötü ihtimalle yedeğini takar yine denerdiniz sıkıntıyı giderme adına...


    Şimdi 1. olarak eski tip atmosferik mpi olsun başka tip olsun motorlarda sorun çözme adına sistem şöyle işliyor. Bobin yapısı gereği soğukken ve motor yük altında olmadığı sürece ölçülse dahi düzgün çalışıyor gözüküyor (elektronik olarak bakıldığında dahi böyle ne yazık ki) taki ne zaman motorla beraber bobinde ısındığında bujiye düzgün gerilim veremiyor ama soğukken hiçbir problem vermez ölçtüğünüzde bile sağlıklı gözükür. Bobin sıkıntısıda özelllikle eski tip motorlarda bahsettiğiniz gibi özellikle torka ihtiyaç duyulduğu ve sağlıklı ateşleme ihtiyacı olan hafif rampa veya kalkışlarda, sıcakken ilk çalıştırma gibi anlarda gaz yememe gaza bastığınızda çekişin gelmemesi gibi problemleri yaratır. Bu durumlar aniden olduğunda nadirende olsa sanayi tabiriyle sıkı olmayan km görmüş motorlarda eksantrikte atlama problemleri yapabilir çünkü ateşlemeyi düzgün gerçekleşmiyor. Tabiki bobinle beraber 1000kmde olsa dahi ben bujilerinde değişmesi taraftarıyım üstünden çıkanları yine kenara koyarım.

    Diyeceğim o ki siz problem bu noktada olmasa dahi bobin( buji siz yeni almışsınız) alın ve ateşleme sistemini unutun o noktada bir eksiğiniz kalmamış olsun çünkü sorun düzelmese dahi elinizde sağlam çalıştığına emin olduğunuz yedek bir bobin olmuş olacak bu tür durumlar için ve eski araçlara biniyoruz sonuçta bobin ve buji yedek olmalı ki sanayide zaman ve nakit kaybımız olmasın.


    2. olarak (en başta LPG varsa bu kısmı eleme adına şunu belirteyim araçta lpg olsa dahi bu süreçte LPG yi kapatmış olduğunuzu düşünüyorum. Araçta LPG var ise lpg enjektörlerini ve regulatörünü motor sıcakken bir kontrol edin bunu sizinle burdan bilgi alışverişiyle nokta atışı problemi buluruz.) Öncelikle aracın benzinde kullanıldığını varsayarak şimdi burada bahsedeceğim noktaların tamamı yakıt sistemi buda bu tür araçlarda sık karşılaşılan bir durum. Öncelikle, konunuzu okurken çözüm olarak aklıma ateşleme sistemi ve yakıt sistemi geldi sadece bunu düşünme sebebim aracınızın yılı ve bahsettiğiniz sıkıntılar... Eğer araçta zaman zaman çekiş düşüklüğü meydana geliyorsa bunun sebebine mekanik olarak bakmamak lazım kompresyon bir gün az bir gün fazla çıkamaz sonuçta değilmi :)

    Benzin filtrenizi değiştirmenizi kesinlikle öneriyorum eğer değiştirdiyseniz benzin pompasını kontrol ettirmeniz gerekiyor ve sizdeki araçlara insanlar genellikle LPG ile binip çok az miktarda benzin bulunduruyor depoda.

    Benzin pompasıda deponun içinde benzinle beraber soğuma mantığıyla orda bulunduğu için araç LPG de iken benzin pompanız soğumakta güçlük çekip bozuluyor zamanla.

    Ateşleme sisteminde 1. de bahsettiğim gibi yol izlenirse işini seven bir ustaya benzin hortumunu söküp bir bidona sokun ve araca bir kaç kere kontak açma işlemiyle gelen yakıt basıncına bir baksın ustalar az basıncı hemen anlıyor zaten.

    Bence sorununuzun çözümü çok basit uzaktan kolay geliyor ama atıyorum sonuç bobinden çıksa dahi yapılan işlemlere üzülmeyin çünkü sizin artık motor için yapacağınız herşey araca fayda getirir.



    Çok uzun bir yazı oldu kusura bakmayın ama şuan araca yapılan işlemlerden dolayı kafa karışıklığı olmuştur illaki, yaşadığınız sıkıntıların neden olabileceklerinden dolayı neyi niçin değişmesi gerektiğini anlatmak istedim size... Bobin, filtre ve benzin pompasına baktır şeklinde yazmak istemedim.

    Bir sorunuz olursa elimden geldiğince yardım ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGameGuard -- 19 Aralık 2022; 16:53:30 >




  • Sorunuma kafa yorup, ayrıntılı ve uzun cevabınız için çok teşekkür ederim. Canımın sıkıldığını bile hissedip yol göstermeniz moralimi düzeltti. Yanlız olmadığımı anladım.
    İlk fırsatta önerilerinizi gerçekleştirip, sonucunu yazacağım. Samimiyetiniz için tekrar çok teşekkür ederim, saygılar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.