Şimdi Ara

FCA ile VAG birleşecek mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobil dünyasında hergün birbirinden farklı ve tutarsız haberler ardı ardına geliyor,
    yaklaşık bir ay kadar önce FCA'nın 7milyar dolar zarar açıklamasınınardından AlfaRomeo ve Maserati'yi satacağı dillendiriliyordu; Fakat Marcionne böyle bir durumun söz konusu olmadığını söylemişti.
    yine bir hafta kadar önce FCA'nın Amerikada emisyon ile başı derde girmiş hisse senetleri bir anda yüzde 15 değer kaybetmiş 4.300.000.000 dolar ceza ile karşı karşıya kalabileceği bir anda gündeme düşmüştü. Abd'den sonra Almanyada da emisyon skıntısı yaşayan Fiat modellerinden ötürü sıkıntıda.
    Volkswagen'in de dieselgate ile bir uzunca bir süredir sıkıntıda olduğunu biliyoruz

    asıl bomba haber burda, bir kaç gündür İtalyan basınında Vag ile FCA'nın birleşebileceği konuşuluyor. (fikrimce boş haberler)

    http://www.clubalfa.it/21980-fiat-chrysler-e-volkswagen-ipotesi-fusione-prende-piede-negli-ambienti-finanziari.html







  • Şahsi fikrim mümkün değil. Bunlardan birisi niş bir üretici olsa (Jaguar, Aston Martin gibi) belki olabilirdi. Gerçi o zaman da birleşme değil satın alma olurdu. Veya farklı kıtalarda ağırlığı olan üreticiler olsaydı yine mümkün olabilirdi.(Renault-Nissan gibi)

    Fakat iki dev üretici. İkisi de büyük oyuncu. Aynı kıtada ağırlıktalar. Üretimleri birbirine benziyor. Yani birisi genelde arazi taşıtı ağırlıklı diğeri spor araç ağırlıklı birbirlerini tamamlayıcı bir üretim durumları da yok.

    Lambo-Ferrari, Lancia&Fiat&Chrysler-VW, tam olmasa da Alfa&Maserati-Audi&Porsche gibi birbiriyle çakışan markaları var. VW Group'da Jeep ve Dodge'un tam karşılığı yok FCA'da da Seat, Skoda, Bentley ve Scania'nın. Ama Scania hariç birbiriyle çakışmayan markaların da bazı modelleri benzer. Touareg-Grand Cherokee gibi.

    Böyle bir durumda nereden kazanç sağlayacaklar bu tip bir birleşmeyle? Biri üretemediği şanzıman veya motor tipi mi alacak diğerinden? Arazi taşıtı, ciddi bir SUV'si olmayan 4 çeker sistem mi alacak? Lüks segmentte veya ulaşılabilir segmentte markası yok o boşluğu mu dolduracak? Ayrıca birbirine ezelden beri gıcık olan iki grup bu. Galatasaray&Fenerbahçe gibi. Yönetim nasıl oluşacak? Söz hakkı kimde olacak? Tek kar, pek sanmam ama mali olabilir geçici olarak. Bir de üretim adedi ve ellerinde bulundurdukları marka adedi olarak açık ara dünyanın en büyük grubu olurlar,şanları yürür.

    Bana kalırsa otomotiv sektöründe en mantıklı satın alma ve birleşme PSA'nın Aston Martin'i satın alması ve Mitsubishi ile birleşmesi olur. PSA gibi dev bir grup premium üstü hatta egzotik tabir edilen sınıfta köklü bir marka sahibi olur ve grubun prestijini artırır. Aston geri kaldığı bir takım teknolojileri geliştirebilmek için mali kaynak ve büyük bir grubun desteğini bulur. PSA Mitsu ile arazi aracı üretimindeki eksiklerini giderir ve ABD ve Japonya pazarına girmiş olur. Mitsu batıp, yok olmaktan kurtulur, ayrıca adam gibi dizel motorlar, otomatik şanzımanlar, tasarımlar ve güncel güvenlik teknolojilerine kavuşur. İşte böyle satın alma ve birleşmelerin gayet mantıklı ve boşluk dolduran yönleri olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Galathian -- 17 Ocak 2017; 21:2:49 >




  • Birleştirilmiş şeyleri yine birleştiremezsin :)
    Finans kökenli haberleri dert etmeyin sıkıntı sadece VW yada Fiat binek tarafına ait değil. Renault da aynı dertten müzdarip şuan psikolojik ağızlarla değer kaybını düşük tutmak için kasıp duruyorlar. Peugeot zaten sırada. PSA yani Fransanın kendi içinde bir mahkeme, tekrar herşeye yeni bakış durumu var. Akabinde diğerleri var yani isterlerse, göze alabilirlerse istisnasız herkes. :)
    O yüzden dedik yıllarca ulaşabildiğimiz insanlara üreticilere çok aldanıyorsunuz, aldandınız. Bir iki adamın elinde değil artık hiçbir şey ama yine de birilerine bağlı Diesel ICE'in hayatı tahmin edilenden çok daha erken bitebilir. Peki EU sanayisinin buna hazırlığı var mı yeterli olarak yok çatır çatır her ülkede kesilen cezaları ödeyecekler :) O açıkları kim kapatacak yine dünyalılar.
    Bunların bu noktaya hiç gelmeden çözülmesi gerekiyordu ama yapmadılar devran her zaman salladıkları gibi yürümüyor. Böyle birşeye ihtimal veren başkaları da var benim tahminim bunları bir taraftan da alttan VW grubun pompaladığı yönünde.. Baktılar tek başına ipe çekiyorlar madem öyle alayınızı götürürüm demeye çalışıyor olabilir. Herkes herkesin yaptığı hile hurdaları biliyor sonuçta. :D




  • Alfa Romeo zarar ediyorsa hemen satın alalım. Millileştirelim.. Olsun yerli arabamız.. FCA ile VAG birleşecek mi?
  • Hayır kesinlikle birleşmesinler. Doğuş her ikisininde distribütörü olup milletin canına okur, her taraf vag grubu araçları gibi birbirine benzeyen otomobillerle dolar.
  • guyverland kullanıcısına yanıt
    herkes herkesin hilesini biliyor evet aynen vw dieselgate skandalı ABD'de ilk patlak erdiğinde Volvo'dan "bu bilinmeyen bişey değil" dedi amiyane tabirle "biz emisyon kasarken Vag çatır çatır hileli dizel motorları sattı" demeye getirdi işi.

    ilk kısımda da dediğim gibi Finans çevrelerinin piyasayı yönlendirmeye çalıştıkları bir gerçek ama böyle al gülüm sat gülüm gel birleşelim canım benim vs bişey beklemiyorum kısa hatta orta vadede..
  • Hocam, sen bu saçma konuları açmaktan bıkmadın mı? Birleşmek nikah dairesinde imza atmak kadar basit bir işlem mi?
    Yeter gerçekten.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • -Ben bugün bir haber aldım Onur abi bilmiyorum. %99 doğru deniliyor dünde yazdı gerçi fca, torinodan arkadaşımla konuştum. fca bitmiş..

    -ha vag grubuna geliyor?

    -bitmiş..

    -hayırlısı olsun..

    -bitmiş ee çünkü fca italya defterini kapatmış bu emisyondan dolayı

    -çok rahatsız oldu diyorsun.

    -evet fca parası hazır bunu da bugün öğrendim hayırlı olsun vag grubuna

    -arkadaşlarımıza söyleyelim alt yazıyla da duyururlarsa ee bu son dakika gelişmesi canlı yayında forumumuzda.

    -iki dev arasındaydı fca, biri vag diğeri general motors fca kabul etmiş.

    -o zaman fca büyük bir ihtimalle yeni sezonda vag grubunda sevgili otomobil severler bu konuda çok önemli bir kaynak sevgili ee.

    -kaynakta çok önemli de onun için yani emin misin diye 2-3 kere daha sordum. eminim deyince..

    -bu menajer mi? yoksa?

    -onun tipinde iiee (gülüşmeler) işi bilen biri. ben bunu bak forumda söylerim dedim. akşam yazıcam dedim. ne demek dedi ya söyle dedi bizde öyle saklı gizli bişey olmaz.

    -güzel o zaman bana da zamanın da öyle dediler de mahkemelik oldum (gülüşmeler)

    -mahkemelik olacak bir şey yok onur abi sonuçta imzadır her şey. her şey olabilir. benim için söz de çok önemlidir. vermiş olduğum sözlerin arkasında durmaya çalışan bir yapıdayımdır.

    -fca'da şu söylediğine çok uygun bir yapıda.

    -fca da, fca da, fca da bitmiş evet.




  • Öncelikle merhaba,

    FCA ile Vag birbirini satın alamaz nedeni ise Rekabet Kurulu izin vermez..Zaten Vag grubunun gücüde yetmez FCA yı almaya.Aynı şeyi FCA için söyleyemem çünkü en zengin aileler arasında yer alan Agnelli ailesi yönetiyor..Ama dediğim gibi Rekabet Kurulu var..

    Gelelim Fiata 7milyar dolarlık bir zararı açıkladığı yok İtalyan kaynaklar hemde sağlam kaynaklar aksine 2014 yılında 7milyar dolar borcu 2016sonu ile 4,5seviyelerine indirdiler..Sergio Marchione amaçı 2018e kadar 4,5 milyarlık borcu sıfırlamak..Analistler bunun gerçekleşeceğini söylüyor..Fiat grubunda zarar eden marka yok.Sadece Alfa oda Giorgio platformlarına 5milyar dolardan fazla yatırım yapılmasından kaynaklanıyor..

    2017-2018de bu durum düzelecek..

    Birleşme isteğindeki temel amaç büyük bir ihtimal Fiat,Jeep,Chrysler gibi Halk markalarına yeni yatırım yeni platformların geliştirmek yerine Vag(Vw,Skoda platformları) ile ortak paylaşımlara girerek maliyeti düşürmek olacak..Bu devirde hiçbir üretici kendi kendine platform geliştirmiyor çünkü maliyetleri çok yüksek oluyor...

    Özellikle Fiat 2018den sonra ciddi değişim geçirecektir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 10 Mart 2017; 19:18:52 >




  • Bal gibi olur.

    Ayrica VAG'a yarar ABD'de biraz sekli olur hem de pick up yapmayi ogrenirler

    Lakin fiyat ne olur onu merak ediyorum.
  • Bölünmeleri daha iyi olur. Ferrari, Alfa Romeo ve Maserati ile Lamborghini, Porsche ve Audi ayrı gruplar olurlarsa güzel olmaz mı?
  • Orhan Hoca kullanıcısına yanıt
    Eğer ayrı ayrı birleşme olursa değerleri ve mali açıları dahada yükselir..Ama şuanda ne ferrari,Alfa,Maserati Fiat bünyesinden ayrı Ne de Audi,Porsche ayrı...
  • alfayı türkler satın alsın, logoyu da değiştirelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Experimentation

    alfayı türkler satın alsın, logoyu da değiştirelim

    evet haç ı kaldıralım arabayı açarken glik glik sesi yerine besmele çeksin
  • FCA hiçbir markasını satmaz...
  • Mal Sergio muhabbet tadında ortaya bi laf attı dünya peşine takıldı durdu. Bu adam konuşmayı bilen biri değil anlamıyor insanlar biz onu formula 1'den biliyoruz. İyi bir yöneticidir otomotiv yönüyle 10 yıllık çalışmayla doğru planlarla fiat'ı kurtardı, diriltme çalışmalarını güzel organize etti şeklinde bakarız ama konuşmayı bilmez. Zaten VAG da akabinde yalanladı boş boğazlık yapıyor demeye getirdi.
    Bu boş boğazlığı eskiden VW yapıyordu piyasa da yiyordu peşine takılıp duruyordu açıklamaların :) onlar cebelleşirken şimdi sıra Sergio'a geldi. :)

    FCA'nın 2020 e kadar planları ortada aşmaları gereken büyük süreçler var daha. Asli hedefleri amerikayı oturtabilmek. Çoğunluk varlık kuvvetini oraya harcıyorlar hedeflerini defalarca yazdık çizdik. FCA iyi gideceği düşünülen bir organizasyon çok beleşe gelmedikçe VAG birşeyleri satışa koysa bile şuan alamaz. Aklı yerinde, işi bilen adamlar zaten bu evlilik bahsine gülüp geçtiler işte vurgun haberciliği yapıyor millet.:) Öngörü ihtimali borç harcın hududundan dolayı olaki VAG'ın bazı markalarını satışa koyabileceği üzerineydi. O dahi olmayabilir.
    Opel'e gelince öyle düz hesap yazıldığı çizildiği gibi değil işler. Opel'in varlığı kadar devasa borcu var. Ve bunların birçoğu yatırım borcu değil. Kurtarımı zor bir marka. PSA'a asıl olacak faydası da Vauxhall'dır aslen. Avustralya gibi bazı alanlarda iyi oyuncudur.
    Mesela gençler biz alamaz mıydık diye sorunca şöyle demiştik. Yok öyle bir kafa da şayet başka bir galaksi de başka bir gezegen türkiyesinde olsaydı şayet Vauxhall geçişi yönüyle türklere şerh koyabilirlerdi rahatlıkla. Bu da opel'i mantıksız bir satın alma yönüne evriltirdi.

    Gelelim yazılara Rekabet kurulu izahı çok yersiz bir tema. Rekabet kurulları yerel, lokal çalışır uluslar arası değil. ICN farklı ülkeler arasında ki işlerde en fazla tavsiye niteliğinde karar açıklar. Kaldı ki olsa dahi piyasa çoğunluğunu değiştirmez bu evlilik geride daha birçok group kalıyor. Daimler Chrysler satın alım işinde rekabet kurulu duydunuz mu siz hiç. Kaldı ki yerelde de evliliklerin rekabetten kurtarır yönü çoktur group satın alımları gibi işlemez.
    İşin Agnelli kudreti ile de alakası yok VAG hissedarlarından da econo. group üyeleri var elbet bunların cemiyetinde bir tek consiusa yok :)

    "Bölünmeleri daha iyi olur. Ferrari, Alfa Romeo ve Maserati ile Lamborghini, Porsche ve Audi ayrı gruplar olurlarsa güzel olmaz mı?"

    Bu çoğunlukla olamaz realist değil. Alfa Romeo, Maserati, Lamborghini gibi markaları tekil işletemezsin böyle bir varlıkları yok şuan. Bunların geçmişi batak markalar arasında. Bugün pahalı sport işini kudretlice, büyük group'lar altında olmadan yapamazsın. Pagani, Koenig gibi markalar işte o yüzden hiçbir zaman Lambo düzeyine erişemez.
    Lamborghini o yüzdendir ki el değiştirip duruyordu finansal yönden batak Ferrari'nin aynı duruma düşmemesinin nedeni çok daha erken Fiat gibi bir grubun eline geçmiş olmasıydı. Dünya Bugatti gibi markaları yuttu.
    Ferrari zaten ayrı yapılandırıldı FCA tedarikçisi şuan ama Alfa ve Maserati ayrılamaz zaten şuan ağ eski Fer-Mas gibi Alfa-Mas. şeklinde kuruluyor. Porsche yönteminde bağımsız ve zaten ayrıydı finansal krizi ile sonunda VAG kudreti altına geçti. Audi AG zaten ayrı yönetiliyor. Lambo işletim ve finansal olarak Volkswagen'e değil Audi yöneticilerine bağlı. Bu tip şeyleri anlamak için Volkswagen group işte demekten fazlasını öğrenmek gerekiyor. VAG ilginç bir group yapılandırmasına sahip.

    Dünyada trend satın alarak ve evlilikler ile büyüme yönünde uzun zamandır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Mal Sergio muhabbet tadında ortaya bi laf attı dünya peşine takıldı durdu. Bu adam konuşmayı bilen biri değil anlamıyor insanlar biz onu formula 1'den biliyoruz. İyi bir yöneticidir otomotiv yönüyle 10 yıllık çalışmayla doğru planlarla fiat'ı kurtardı, diriltme çalışmalarını güzel organize etti şeklinde bakarız ama konuşmayı bilmez. Zaten VAG da akabinde yalanladı boş boğazlık yapıyor demeye getirdi.
    Bu boş boğazlığı eskiden VW yapıyordu piyasa da yiyordu peşine takılıp duruyordu açıklamaların :) onlar cebelleşirken şimdi sıra Sergio'a geldi. :)

    FCA'nın 2020 e kadar planları ortada aşmaları gereken büyük süreçler var daha. Asli hedefleri amerikayı oturtabilmek. Çoğunluk varlık kuvvetini oraya harcıyorlar hedeflerini defalarca yazdık çizdik. FCA iyi gideceği düşünülen bir organizasyon çok beleşe gelmedikçe VAG birşeyleri satışa koysa bile şuan alamaz. Aklı yerinde, işi bilen adamlar zaten bu evlilik bahsine gülüp geçtiler işte vurgun haberciliği yapıyor millet.:) Öngörü ihtimali borç harcın hududundan dolayı olaki VAG'ın bazı markalarını satışa koyabileceği üzerineydi. O dahi olmayabilir.
    Opel'e gelince öyle düz hesap yazıldığı çizildiği gibi değil işler. Opel'in varlığı kadar devasa borcu var. Ve bunların birçoğu yatırım borcu değil. Kurtarımı zor bir marka. PSA'a asıl olacak faydası da Vauxhall'dır aslen. Avustralya gibi bazı alanlarda iyi oyuncudur.
    Mesela gençler biz alamaz mıydık diye sorunca şöyle demiştik. Yok öyle bir kafa da şayet başka bir galaksi de başka bir gezegen türkiyesinde olsaydı şayet Vauxhall geçişi yönüyle türklere şerh koyabilirlerdi rahatlıkla. Bu da opel'i mantıksız bir satın alma yönüne evriltirdi.

    Gelelim yazılara Rekabet kurulu izahı çok yersiz bir tema. Rekabet kurulları yerel, lokal çalışır uluslar arası değil. ICN farklı ülkeler arasında ki işlerde en fazla tavsiye niteliğinde karar açıklar. Kaldı ki olsa dahi piyasa çoğunluğunu değiştirmez bu evlilik geride daha birçok group kalıyor. Daimler Chrysler satın alım işinde rekabet kurulu duydunuz mu siz hiç. Kaldı ki yerelde de evliliklerin rekabetten kurtarır yönü çoktur group satın alımları gibi işlemez.
    İşin Agnelli kudreti ile de alakası yok VAG hissedarlarından da econo. group üyeleri var elbet bunların cemiyetinde bir tek consiusa yok :)

    "Bölünmeleri daha iyi olur. Ferrari, Alfa Romeo ve Maserati ile Lamborghini, Porsche ve Audi ayrı gruplar olurlarsa güzel olmaz mı?"

    Bu çoğunlukla olamaz realist değil. Alfa Romeo, Maserati, Lamborghini gibi markaları tekil işletemezsin böyle bir varlıkları yok şuan. Bunların geçmişi batak markalar arasında. Bugün pahalı sport işini kudretlice, büyük group'lar altında olmadan yapamazsın. Pagani, Koenig gibi markalar işte o yüzden hiçbir zaman Lambo düzeyine erişemez.
    Lamborghini o yüzdendir ki el değiştirip duruyordu finansal yönden batak Ferrari'nin aynı duruma düşmemesinin nedeni çok daha erken Fiat gibi bir grubun eline geçmiş olmasıydı. Dünya Bugatti gibi markaları yuttu.
    Ferrari zaten ayrı yapılandırıldı FCA tedarikçisi şuan ama Alfa ve Maserati ayrılamaz zaten şuan ağ eski Fer-Mas gibi Alfa-Mas. şeklinde kuruluyor. Porsche yönteminde bağımsız ve zaten ayrıydı finansal krizi ile sonunda VAG kudreti altına geçti. Audi AG zaten ayrı yönetiliyor. Lambo işletim ve finansal olarak Volkswagen'e değil Audi yöneticilerine bağlı. Bu tip şeyleri anlamak için Volkswagen group işte demekten fazlasını öğrenmek gerekiyor. VAG ilginç bir group yapılandırmasına sahip.

    Dünyada trend satın alarak ve evlilikler ile büyüme yönünde uzun zamandır.

    Farkındaysan Vw CEO'su Şuan için emisyonu düşünüyoruz diye bir söylemde bulunuyor.Kısa vadede olmamakla birlikte 2018-2019arası olabilir..




  • Dünya, iki büyük devin görüşmesine kilitlendi

    Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in CEO'su Matthias Mueller, Fiat Chrysler'ın patronu Sergio Marchionne ile birleşme görüşmeleri yapabileceğini ihtimalini yok saymayacağını ifade ederek önceki açıklamalarının tersi bir beyanda bulundu.

    Mueller, VW'nin yıl sonu bilançosu hakkındaki basın toplantısının ardından gazetecilere, "Konuşma (olasılığını) gözardı edemem" dedi.

    Mueller geçen hafta Fiat Chrysler ile birleşmeye ihtimal vermediğini, VW'nin yeterince sorunu olduğunu ve emisyon skandalının yanı sıra şirketin yeniden yapılanması gibi büyük kapsamlı sorunlarla uğraştıklarını söyleyerek ifade etmişti.

    'AYLARDIR GÖRMEDİM' DEMİŞTİ!

    Mueller, geçen haftaki Cenevre otomobil fuarında Reuters'a açıklamasında "Herhangi bir konu hakkında görüşmeye hazır değiliz... Aylardır Marchionne'yi görmedim" demişti.

    Marchionne uzun süredir çevreyi daha az kirleten ileri teknoloji araçların geliştirme masraflarının şirket birleşmeleriyle paylaşılabileceğini savunuyor ve bu taleplerini basın aracılığıyla ortaya koyuyor

    Mueller, "Sayın Marchionne değerlendirmelerini sadece sizinle değil de benimle de paylaşsa çok faydalı olur" dedi.

    SON HAMLE İLE ZOR DURUMDA KALDI

    Son olarak Fransız PSA grubunun Opel'i General Motors'dan GM.N satın alması Fiat Chrysler'ı Avrupa'da zor durumda bıraktı. Borçlu otomotiv üreticilerinden Fiat Chrysler Avrupa pazarında sadece yüzde 7 civarında paya sahip. Şirketin yüzde 2.5 olan faaliyet kâr marjının yanı sıra temiz ve otonom araç teknolojilerindeki harcamaları da çoğu rakibinin gerisinde kalıyor.

    Mueller PSA'nın Opel'i satın almasının Avrupa'daki üreticiler üzerindeki konsolidasyon baskısını artırıp artırmamayı değerlendirmeyi reddederken, Volkswagen'in elektrikli ve otonom araçlardaki ağırlığını artırmayı öngören strateji değişikliğinin de arkasında durdu. Mueller, "Marchionne olsun olmasın, Volkswagen'in geleceğine inanıyorum" dedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bal gibi olur.

    Ayrica VAG'a yarar ABD'de biraz sekli olur hem de pick up yapmayi ogrenirler

    Lakin fiyat ne olur onu merak ediyorum.

    En iyi pickup amarog zaten
  • en iyi asfalt pick-up'ı olabilir ama iş araziye gelince o kadar da iyi değil.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.