Şimdi Ara

Fiat 2.0 TwinCam 8v-16v Motor-Araç Tanıtımı. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
3
Favori
5.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alfa Romeo 155 q4 kırmızı renkli bitane herzaman sahip olmak isterim o motorun sesi tasarımı donanımları gerçekten tam bir efsane.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli abim, eline emeğine sağlık 2.0 Fiat efsanesi bizde son bulmayacak.
  • 2.0 8v SW tempra epey bir kullanmıştım zamanında oyle ahım şahım bir motor değildi o zamanın Vectra 1.8 motorluları rahat yakalıyordu 2.0 lar el sallıyordu sonra 16v olduda biraz yürür oldu. Birde hiç bitmeyen direksiyon titremesi vardı ki hala bir tempra gördüm mü gözüm hemen direksiyona kayar.
  • Bilgiye açmışız meğer. Elinize saglik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alfa ve fiat coupe de kullanılan motorlar 7 değilde 6 saniye gözüküyor hızlanma verisi ve rekor fren mesafesi Auto show dergisine damga vurmuştu Alfa 4 çekerin 20 yıl önce testlerde 34-35 metreyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat Marea Turbo gibi bir efsaneye sahip olmak guzel olurdu

    180 hplik canavar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • emeğinize teşekkürler
  • Bende Tipo sahibiyim 1.6 geçenlerde sanayide 2.0 Tipo gördüm sahibi canından bezmiş tertemiz araçtı doluydu da baya.Usta bulunmuyor malesef bu motorlara,o araç 1.6 olsa en az 15-16bin TL ederi var 13 e satmaya uğraşıyorum demişti.
  • Elinize sağlık güzel bir konu.Fiat'a bende öyle bir bağımlılık yaptı ki her araç seçimimde başka bir markaya geçemiyorum.Ama ne yazık ki markaya karşı öyle bir algı var ki milyarlarca dolar reklama para ayırsan gene düzelmez.
  • Emeğine sağlık
  • Çünkü sanayi köşelerinde müdahale edilecek bir otomobil değil. Zaten şu an 2.0 16v ve 2.0 8v olarak yürüyen temiz Fiat Tempra-Tipo'lar profesyonel atölyelerden çıkıyor (ferrari , alfa romeo özel veya yetkili servislerinden bahsediyorum). Arıza tespiti için kesinlikle bilgisayar desteği gerekiyor. Bu her otomobilde var diyebilirsiniz ama her 10.000 km'de aracın bilgisayar desteği ile birçok ayarının yapılması gerekiyor..

    Nasıl ki şu an WRC'de yarışan bir aracın arızasını Türkiye sanayisindeki sıradan bir usta yapamamaz ise bu otomobillerdeki durum da bunun birebir aynısı. Velhasıl sorun arabada değil, yeterli donanımda olmayan kullanıcı ve 'usta'larda.
  • AO A kullanıcısına yanıt
    2.0 8v motorlar 113 beygir çünkü.

    2.0 16v için biraz yürür oldu demişsiniz. 8v ile aradaki beygir farkı 35. Arada ciddi bir fark var. O dönemin C sedan bir otomobilinde 8.6 saniyelik 0-100 değeri çok iyidir. RAKİPSİZDİR. 2.0 16v motorun bugün bile bırakın C sınfıını güncel D sınıfı otomobillerin yarısından çok daha fazla performansa sahip..
  • Eline sağlık çok güzel konu. Benim bir sorum var konuyu da baltalamak istemem. Fiat palio , siena , uno da kullanılan bu 1.4 8v motor sadece bizim ülkemizde mi üretildi? Tofaş tarafından Türkiye pazarına mesela. Ya da bir hikayesi var mı ne bileyim sanki fiatın motor olsun da koyalım gitsin dediği bir motor gibi geliyor bana 1.4 8v tek nokta. Böyle motor hakkında bilgiler öğrenmeyi herzaman severim. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu için çok teşekkürler tanıttığınız arabaların ve motorların sıkı bir hayranıyım. Konuya yazan bir arkadaş gibi bende italyan arabalarından vazgeçemiyorum. 1994 yılında sıfır kilometre bir Tempra ile başlayan Fiat hayranlığım hiç marka değiştirmeden bugünlere kadar devam etti. FCA grubundan kullanmadığım tek araba Lancia kaldı. kısmet olursa onuda alıp bineceğim Bir delta hayalim var. Türkiye'de çoğu insan Fiat grubuna burun kıvırır ama zaman zaman ürettikleri, özen gösterdikleri bir modele bindiklerinde hayatlarının şokunu yaşar. Kısa bir anekdot aktarmadan geçemeyeceğim.

    sene 1995 Tempra'mız henüz 1. yaşında. Eniştemin kardeşi Almanya'dan Marmaris'e tatile gelmiş. Bizim Restaurant'ta yemek yenildi. Gece babam, eniştemin kardeşini oteline bırakacak. O zaman ilkokula gidiyorum, bende atladım arabaya Çok seviyorum arabayı. Babam fazla kullanmıyor. Fırsat çıkınca bende atlıyorum hemen

    Babam çalıştırdı yola çıktık. Eniştemin kardeşi " ya isa abi sen nerden aldın bu mercedes'i" dedi. Babam "Uğurcum bu mercedes değil, Fiat" demişti. Adam duyunca inanamamıştı. "Abi ben Mercedes zannettim. Araban çok güzelmiş konforlu" dedi. Tahminimce dijital göstergeleri falan görünce böyle teknolojik bir şeyi kesin bizim almanlar yapmıştır diye düşündü herhalde

    Wheeler Dealers programının sıkı bir izleyicisiyim. Orada mühendis edd china vardır. Eski arabalara hayat verir. Programa ne zaman bir italyan arabası gelse adam anlatırken, motoru incelerken kendinden geçer




  • tipo 2.0 16v larda diger motor seceneklerinden farklı olarak
    kırmızı zeminili arka stoplar ve analog 260 kmlik gösterge birde orta konsolda ek göstergeler vardı

    tempralarda ise kumaş cizgili koltuklar parlak alüminyum jantlar 2.0 16 v ye özgün farklardı

    fiat benim için her zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Eline sağlık çok güzel konu. Benim bir sorum var konuyu da baltalamak istemem. Fiat palio , siena , uno da kullanılan bu 1.4 8v motor sadece bizim ülkemizde mi üretildi? Tofaş tarafından Türkiye pazarına mesela. Ya da bir hikayesi var mı ne bileyim sanki fiatın motor olsun da koyalım gitsin dediği bir motor gibi geliyor bana 1.4 8v tek nokta. Böyle motor hakkında bilgiler öğrenmeyi herzaman severim. Teşekkürler.

    Merhaba..

    Hayır bizim ülkemizde üretilmedi motor. yani Tofaşın dökümü değil bu motor. Sadece ülkemizde satılan bir motoru da yok. Ateşleme sistemleri magneti marelliye ait. Sadece montajlanması Türkiyede yapılmıştır.

    Bu motoru üretildiği yıl üzerinden değerlendirmekte fayda var aslında. Motorun temeli 1.4 uno'ya dayanıyor. 1.4 Uno da bu tasarımı Tempra ve Tipo 1.6'dan aldı. Aracınızın motorunu Fiat tempra 1.6 veya 1.6 Tipo ile kıyaslarsanız çok benzer görüntüye şahit olacaksınız...
    Bu motorların güncellenmiş hali diyebiliriz. Blok ve üst kapak tasarım ve çalışma şekli olarak birebirdir. Ama statik ateşleme sistemi (distribitörsüz ateşleme) kullanıldı bu araçlarda.. 1996 Yılında üretimine başlanan 1.6 16v Fiat motoru statik ateşleme (mareada kullanılan) yeniliğiyle gelmişti. Motor temelleri uno'ya dayansa da Bu güncel bir hamleydi o yıllar için.

    Aynı zamanda tek nokta enjeksiyon sistemi de makul karşılanabilir bir yenilik. 98 yılı için...
    Bunların dışında o dönem için lambda sensörü gibi oturmuş teknolojilerin kullanılması da palio standartları için hafif karşılanamaz..

    Ama şunu belirtmek gerek. Palio'lardaki ve sienalardaki 1.2 motor 75 beygir güç üretmekte. Ancak 1.4 Siena ve Paliolar 71 beygir üretiyor. Buradaki tezatlık da tamamen motorların tasarlanma yılları.. 1.2 motorun 2000 yılından itibaren bu araçlara eklendiğini unutmamak gerek. (1.2 motorlar tek nokta enjeksiyonlu değildir)

    Zaten 2000den sonra üretimi durdu bu motorun ama elde kalan blok ve üst kapak ile 2001 yılında az da olsa bu motor satıldı. 1.4 8v motorun üretimi böylece bitirildi Ama o gelenekten gelen Fire motorlar hala devam ediyor. Tamamen farklı sistem ve tasarım ile çalışsa da 2015 olarak 1.4 fire 8v motorlar hala üretimde B sınıfı araçlar için ideal görünüyor bana göre..

    Sonuç olarak sabıka kaydı temiz olan bir motor, mekanik olarak arıza çıkartmasa da güncellenmiş elektronik birkaç sistemi olduğu için Unoya göre farklı birkaç müdahale gerektiriyor ve arıza çıkarttığı oluyor açıkcası. Belki gücüyle performans grafiğiyle dikkat çekmese de 2000'lere açılan pencerenin güncellemelerini almış diyebiliriz.

    Çok hırpalanmamış 1.4 8v motorlarla karşılaşıyorum bazen , tek bir noktadan yağ kaçağı patlağı yok. Saat gibi 250.000 de, 300.000 De çalışanları var.. Sanırım amacı ve fabrikanın vaat ettiği çizgide aracı değerlendirirsek çok ideal sınırlar içinde bir otomobil olduğunu söylemek yanlış olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 8 Ocak 2016; 5:40:20 >




  • SAİM. kullanıcısına yanıt
    Ek bilgiler için teşekkürler. Konuya yabancı olan arkadaşlar için fazla sıkıcı olmamak adına bu bilgileri eklememiştim. Belirttiğiniz güzel oldu.

    Madem konusu açıldı bunlara ek birkaç da ben bilgiler verelim.

    2.0 16v Tipo ve Temprada yağ ve su radyatörü ısısını kontrol etmek için Ön tamponda ek ızgaralar mevcuttur. Yan marşpiyeller farklı bir döküme sahiptir ve tamponlar gövde rengi ile aynıdır.

    Amartisörler daha sert ve büyüktür. Yayların boyu farklıdır ve salıncaklar daha kalındır..

    Orta konsoldaki ek göstergelerde yağ sıcaklık ve hararet göstergesi ve analog saat mevcuttur.

    Temprada ise 96 sonu çizgili kumaşlar ve 4 kollu dikişli deri direksiyon yerini deri koltuklara ve airbagli sportif direksiyona bırakmıştır.
  • Çok güzel konu emeğinize sağlık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gözlerim bravo hgtyi aradı
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    0-100 kaç sn. ye bilmem ama 16v olan motorlarıda vectra GT ler otoyolda tokatlıyordu onu çok iyi hatırlıyorum. 8v olanlar ise tam bir kazuletti zaten hızlanmamak için ayak diriyordu.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.