Şimdi Ara

Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
4.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar inceleme konusu olan aracımız “ Fiat 500 ”


    Araç tavan yapısı itibariyle üç versiyon ile sunulmakta. İlk olanı klasik tavan, ikincisi cam tavan, üçüncü seçenek ise “soft top ” diye tabir edilen açılır tavan. Yani kumaş tavan..

    Motor seçeneği olarak daha önceki yıllarda 1.4 motor seçeneği ile gelmekte olan araç artık 1.2 cc 69 hp (4 silindir) ve 0.9 Twinair 105 HP motor seçenekleri ile gelmekte ve dualogic adı verilen otomatik şanzıman ile kombine edilebilmekte..


    Araç teknik detaylarını ve donanımı hakkında detaylı bilgi isteyen web sitesine girip bakabilir..

    Ben şu an B sınıfı araçların fiyatlarının “ uçuşa geçtiği “ günümüzde onlardan daha güzel araçların varlığını ve aslında kullanışlı olduklarını kişisel düşüncelerim ile anlatmaya çalışacağım..


    - Hafif bir araç..

    Teknik listesinde aracın ağırlığı 865 kg olarak belirtilmiş. Karşılaştırma olması açısında Punto’nun ağırlığı 1030 Kg, Polo(1.2 tsi) 1107 Kg, clio (1.2 ) 1055 Kg olarak belirtilmiş.

    Kabaca diyebiliriz ki 150 kg daha hafif bir araç. Yani bu bana aracın sırtında hiç gerek yokken daimi olarak ortalama 75 kg dan iki insan taşınmadığını ifade ediyor..
    Ve bu hafiflik bana birkaç litre bagaj ve her zaman kullanılmayan arka koltuklar için aracın sırtında fazladan yük taşımanın her dur kalk sırasında şehir trafiğinde artan yakıt tüketimi ile birleşince ne kadar önemli olduğunu anlatıyor..

    - Kapılar;

    Dört kapılı B sınıfı araçlara göre kapılar geniş ve inip-binmesi kolay.. Çünkü arka kapılar yok.


    -Araç ile uyumlu iç ve dış renk,

    B sınıfı otomatik bir araç istediğimizde bize jant kapaklı, içi bomboş gözüken ve neredeyse C sınıfı bir araç parası istenilen araçlara nispet niteliğinde gayet şık ve güzel bir iç malzemesi olduğunu düşünüyorum. Sırf ikinci eli var diye alınan iki hava yastığı ve bir motordan ibaret Alman ve Fransız markalarına buradan selam ederim..


    - Cam tavan;

    Bir çok B sınıfında bu opsiyon yok bile.. Olanlarda ateş pahası..


    - Bagaj;

    Bagaj kapasitesi listesinde “185” litre olarak belirtilmiş.. Koltuklar kapatıldığında 550 litre diyor. Karşılaştırma olması açısından Punto ‘nun değerleri ise, 275 litre..


    -Arka koltuklar;

    Eğer araç hergün üçüncü ve dördüncü kişi ile kullanılmıyorsa bu araçta iki kişi “ çok rahat ” üç kişi ise “orta kıvamda” bir şekilde yolculuk eder…




    - Bence bu aracı kimler tercih edebilir ?

    - İlk olarak bekar olanlar ve öğrenciler. (bunu hepimiz biliyoruz)
    - İşe gidip gelmek ve şehir içinde ihtiyaç karşılamak isteyen herkes..
    - Evli ama çocuğu olmayanlar..
    - Evli ve bebeği olan eşler..
    - .......


    -Peki bu makine ile şehir dışına seyahat yapılır mı? Bavul taşınır mı ?

    Bence, evet. Şehir içinde araç sırtında boşuna taşınmayan bagaj hacmini ve ağırlığını gerekli olduğunda tavana ekleyeceğim bir port bagaj ile halledip istediğim yere gidebilirim. Hatta normal bagaja göre daha çok alanım olur. Araç içerisine de 3 kişi ideal olur..

    Peki, port bagaj sürüş dinamiklerini etkiler mi? 69 HP 1,2 motor araçtan bahsediyoruz. Eğer çılgın değilseniz yapılması gereken ortalama sürüş hızı zaten belli.. Nasıl bir sürüş sergilememiz gerektiği ortaya çıkmış oluyor...

    O halde neden çoğunlukla şehir içinde kullanacağımız araçlarımızı sırf arada sırada yük doldurmak için sedan yada dört kapı olarak tercih ediyoruz ??



    -Sonuç;

    Bence coupe araç korkulacak bir şey değil. Genel tabuları yıktığımızda şehir içi kullanım kolaylığı ve maliyeti çok daha ucuz, kaliteli bir araca binmek bana mantıklı geliyor.. Şehir içinde sunduğu avantajlarda cabası..

    Ve ek olarak bu bahsi geçen aracında sıfır km fiyatı diğer B sınıfı araçlar gibi pek iç açıcı değil. Ama ikinci elde gayet güzel araçlar bulunabiliyor. Bence kullanım koşulları hesap edildikten sonra alternatif olarak listemize alabiliriz..

    Peki ben olsam ne yapardım ?

    Bu aracı ikinci el alır şehir içinde kullanırdım.. (30 -35 bin tl aralığında) Geriye kalan para ile de 2.0 hacminde benzinli D sınıfı bir araç alır kalabalık ve şehir dışı işlerimi onunla hallederdim. (Mesela honda accord) ( 45 - 55 bin tl aralığında) Ama gidip de paramı 1.6 tdi dsg jetta'ya yatırmazdım. ( jetta örneğini bilerek verdim. 1.6 dizel dsg trend (boş kasa) aracın 77.500 tl olduğunu hatırlatmak isterim..)

    VE BİR NOT:
    Bir blog hesabı açınca otomobil “ ustası ” , birkaç tane test videosu çekince “ uzman ”, tanıdık arabasında beş km yolculuk yapınca “ bilir kişi “ olunan şu günlerde kimselere aldırış etmeden “ amatör , gözlemci, meraklı “ gözüyle bir “ inceleme “ yaptım. Düşüncelerimi paylaştım. Umarım faydalı bir paylaşım olur.


    Herkese iyi sürüşler dilerim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 16 Mart 2015; 23:55:27 >







  • Bol fotografli??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrMhMt

    Bol fotografli??
    Fotoğraflar Bölüm 1 ( 5 adet fotoğraf)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Fotoğraflar Bölüm 1 ( 5 adet fotoğraf)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

    Alıntıları Göster
    Fotoğraflar Bölüm 2 (7 adet fotoğraf)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 17 Temmuz 2014; 6:18:35 >




  • Dis tasarim kadar icide hos. Radikal bi tasarim. Ama heyecan veren bi motor unitesi yok sanirim. 130 150hplik...

    En yakin rakibi beattle a gore motor yonunden eli zayif.

    Tercih edecek portfoy dogal olarak 45 yasindaki adamlardan olusmuyor ve genclerinde bir nebzede olsa hiz meraki vardir ve en azindan tatminkar bir motor secenegi olmali idi...
  • 200ugececekaga kullanıcısına yanıt
    Motor konusunda yorumlarınıza katılıyorum...

    Bu makinenin "abarth" versiyonu var ama TR'ye gelmiyor... Gelse polo gti yada artık blue gt için güzel alternatif olurdu.

    Önceki model yıllarında 1.4 100 hp olan makinelerde var ama artık 1.2 ve 0,9 'lar getiriliyor ve 105 hp..

    Kişisel olarak 1,2 atmosferik motoru bildiğim kadarıyla LPG uyumlu olduğu için (tam araştırma yapmadım) tercih ederdim..
    Simit bir LPG tankı ile işlem tamam. Ekonomi üstüne ekonomi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 17 Temmuz 2014; 6:31:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Motor konusunda yorumlarınıza katılıyorum...

    Bu makinenin "abarth" versiyonu var ama TR'ye gelmiyor... Gelse polo gti yada artık blue gt için güzel alternatif olurdu.

    Önceki model yıllarında 1.4 100 hp olan makinelerde var ama artık 1.2 ve 0,9 'lar getiriliyor ve 105 hp..

    Kişisel olarak 1,2 atmosferik motoru bildiğim kadarıyla LPG uyumlu olduğu için (tam araştırma yapmadım) tercih ederdim..
    Simit bir LPG tankı ile işlem tamam. Ekonomi üstüne ekonomi.
    çok tatlı, tam şehir içi arabası...




  • Güzel inceleme teşekkürler bir arkadaşımın sevgilisinde var kızlar arasında ilgi çeken bir araç güzel bir yapısı var. Motor olarak bencede biraz zayıf kalıyor misal benim kız arkadaşım bile beğenmedi kendisi hız manyağı şuan kullandığı cooper s i değişmek istiyor bu aracı sevdi ama kullanınca vazgeçti keşke 1.4 t 120-180 arası motoru olan versiyonu gelse.
  • Motor konusunda bende katılıyorum. Ama selefleride çok güçlü değil ki. Micra 75 hp diye biliyorum. Polo 90 hp (dizeli) clio 1.2 75 hp dizeli 90 hp ... Yine aynı ruhsuzluk onlarda da var.

    Ama aralarından sıyrılmak için 1.4 120 hp gibi birşey yapsalar ile süper olur.

    Ayrıca sadece kızların değil benimde ilgimi çekiyor vallahi. Polo mu bu mu deseler bunu tercih ederdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 17 Temmuz 2014; 6:55:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Motor konusunda bende katılıyorum. Ama selefleride çok güçlü değil ki. Micra 75 hp diye biliyorum. Polo 90 hp (dizeli) clio 1.2 75 hp dizeli 90 hp ... Yine aynı ruhsuzluk onlarda da var.

    Ama aralarından sıyrılmak için 1.4 120 hp gibi birşey yapsalar ile süper olur.

    Ayrıca sadece kızların değil benimde ilgimi çekiyor vallahi. Polo mu bu mu deseler bunu tercih ederdim.

    500,cooper gibi araçlarla clio micra poloyu kıyas etmek bence doğru değil onlar çok sıradan her kesime hitap ediyor :)ama 500 olsun cooper olsun a1 olsun başka kesime hitap ediyor özellikle gençler




  • İşte bu makine öyle bir yere oynuyor ki etkisi "premium" ikinci el fiyatı ve kullanım maliyeti nissan, reno, fiat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Güzel inceleme teşekkürler bir arkadaşımın sevgilisinde var kızlar arasında ilgi çeken bir araç güzel bir yapısı var. Motor olarak bencede biraz zayıf kalıyor misal benim kız arkadaşım bile beğenmedi kendisi hız manyağı şuan kullandığı cooper s i değişmek istiyor bu aracı sevdi ama kullanınca vazgeçti keşke 1.4 t 120-180 arası motoru olan versiyonu gelse.

    1.2 69 hplik motoru evet çok atik değil ama geçen yıla kadar 1.4 100 hp'lik olanı, bu yıl ise 0.9 105 hp olanı bence bu araç için yeterli. Teknik tabloda 0.9 olanı için 0-100 km/s hızlanmasını 10 sn olarak vermiş, max. hızı da 188 km/s. Bence bu değerler segmenti için kötü değil, sonuçta Mini Cooper gibi B segmentinde değil bu otomobil.

    Ayrıca bu sene lanse ettikleri Sport versiyonu gayet erkeksi duruyor. Küçük bir araç bakıyor olsaydım, kesinlikle ilk adayım olurdu.

     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)
     Fiat 500 İnceleme (Bol Fotoğraflı)




  • Arka koltuğa iniş biniş sıkıntılı. Bagajı yok gibi bişey. Şehiriçinde tasarrufun ve pratikliğin dibi olabilir ama şehirdışına pek uygun değil. İstanbulda yaşıyor olsam tercih edebilirdim. İkinci araç olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Arka koltuğa iniş biniş sıkıntılı. Bagajı yok gibi bişey. Şehiriçinde tasarrufun ve pratikliğin dibi olabilir ama şehirdışına pek uygun değil. İstanbulda yaşıyor olsam tercih edebilirdim. İkinci araç olarak.
    Bir de ah şu Abarth'lar bir gelse





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    Bir de ah şu Abarth'lar bir gelse



    Alıntıları Göster
    Araç tercihi önemli bir konu. Paramızın yettiği yetmediği bir yana ihtiyacımız ne ise onu almamız gerekir.

    Benim aklımdaki düşünce şu. Yaşadığım Şehir İçi - Şehir dışı kullanım oranımı süre olarak tespit etmek. Km olarak yanıltıcı oluyor.
    Eğer bu tespitte ağırlıklı süre yaşadığım şehirden yana çıkar ise şöyle bir çözüm düşünüyorum.

    Şehir içi kullanım için küçük ve tüketimi çok düşük bir araç, Uzun yol için ise araç kiralamak.
    Örneğin Yaris Hibrit şehir içi tüketimi çok düşük.
    Şehirler arası tüketimi de düşük. Ancak bu tür araçlar ile uzun mesafeler gitmek yorucu oluyor ve bagaj da sıkıntı yaratıyor.
    Ayda yılda bir uzun yola gitmek için evde D sınıfı araç beslemeye ne gerek var. Üstelik büyük araç şehir içinde çok mantıksız.

    Diğer taraftan çok uzun mesafelerde uçak tercih ediliyor. Eee peki ben bu D sınıfı aracı nerede kullanacağım.

    Yaris ile hava alanına kadar gidilebilir. Bagaj için portbagaj ile sorun çözülebilir.

    Sık sık 300 - 400 km mesafeler katediliyor ise D sınıfı tercih edilebilir. Onun dışında mantıklı değil.

    C sınıfı ise tam çözüm aracı. Orta karar. Hiçbir şeye ihtiyaç bırakmıyor. Uzun yol da yapılabilir, şehir içi de kullanılabilir. Ama her ikisini de tam olarak yapamıyor.




  • Hamdi0555 H kullanıcısına yanıt
    İnceleme için teşekkürler hocam, emeğine Sağlık hiç ilgimi çeken ve bilgi sahibi oldugum bir araç değildi ama anlatım biçimin çok iyi, keyifle sonuna kadar okudum vallahi yeni incelemelerini takipteyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Araç tercihi önemli bir konu. Paramızın yettiği yetmediği bir yana ihtiyacımız ne ise onu almamız gerekir.

    Benim aklımdaki düşünce şu. Yaşadığım Şehir İçi - Şehir dışı kullanım oranımı süre olarak tespit etmek. Km olarak yanıltıcı oluyor.
    Eğer bu tespitte ağırlıklı süre yaşadığım şehirden yana çıkar ise şöyle bir çözüm düşünüyorum.

    Şehir içi kullanım için küçük ve tüketimi çok düşük bir araç, Uzun yol için ise araç kiralamak.
    Örneğin Yaris Hibrit şehir içi tüketimi çok düşük.
    Şehirler arası tüketimi de düşük. Ancak bu tür araçlar ile uzun mesafeler gitmek yorucu oluyor ve bagaj da sıkıntı yaratıyor.
    Ayda yılda bir uzun yola gitmek için evde D sınıfı araç beslemeye ne gerek var. Üstelik büyük araç şehir içinde çok mantıksız.

    Diğer taraftan çok uzun mesafelerde uçak tercih ediliyor. Eee peki ben bu D sınıfı aracı nerede kullanacağım.

    Yaris ile hava alanına kadar gidilebilir. Bagaj için portbagaj ile sorun çözülebilir.

    Sık sık 300 - 400 km mesafeler katediliyor ise D sınıfı tercih edilebilir. Onun dışında mantıklı değil.

    C sınıfı ise tam çözüm aracı. Orta karar. Hiçbir şeye ihtiyaç bırakmıyor. Uzun yol da yapılabilir, şehir içi de kullanılabilir. Ama her ikisini de tam olarak yapamıyor.

    Alıntıları Göster
    Kimse bahsetmemiş ama bu araç aynı zamanda A segmentinin ilk EURONCAP 5 yıldızlı otomobili. Başka alan oldu mu bilmiyorum. Belki de tektir A segmentinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Araç tercihi önemli bir konu. Paramızın yettiği yetmediği bir yana ihtiyacımız ne ise onu almamız gerekir.

    Benim aklımdaki düşünce şu. Yaşadığım Şehir İçi - Şehir dışı kullanım oranımı süre olarak tespit etmek. Km olarak yanıltıcı oluyor.
    Eğer bu tespitte ağırlıklı süre yaşadığım şehirden yana çıkar ise şöyle bir çözüm düşünüyorum.

    Şehir içi kullanım için küçük ve tüketimi çok düşük bir araç, Uzun yol için ise araç kiralamak.
    Örneğin Yaris Hibrit şehir içi tüketimi çok düşük.
    Şehirler arası tüketimi de düşük. Ancak bu tür araçlar ile uzun mesafeler gitmek yorucu oluyor ve bagaj da sıkıntı yaratıyor.
    Ayda yılda bir uzun yola gitmek için evde D sınıfı araç beslemeye ne gerek var. Üstelik büyük araç şehir içinde çok mantıksız.

    Diğer taraftan çok uzun mesafelerde uçak tercih ediliyor. Eee peki ben bu D sınıfı aracı nerede kullanacağım.

    Yaris ile hava alanına kadar gidilebilir. Bagaj için portbagaj ile sorun çözülebilir.

    Sık sık 300 - 400 km mesafeler katediliyor ise D sınıfı tercih edilebilir. Onun dışında mantıklı değil.

    C sınıfı ise tam çözüm aracı. Orta karar. Hiçbir şeye ihtiyaç bırakmıyor. Uzun yol da yapılabilir, şehir içi de kullanılabilir. Ama her ikisini de tam olarak yapamıyor.

    Alıntıları Göster
    Alana saygı duyuyorum fakat kendim için böyle bir arabayı almazdım. Herşeyden önce araba ile bütünleşmem aramda duygusal bir bağ kurmam gerekli ki bu araba ile kuramadım.

    Eşime de böyle bir araba almazdım çünkü bebek en çok onunla seyahat edecek. En başta onun kullandığı arabanın kaliteli, büyük ve güvenli olması gerekiyor. Yani bizim için fiat500 bu kıstasta da istek dışı kalıyor.

    İnceleme için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayacan

    Alana saygı duyuyorum fakat kendim için böyle bir arabayı almazdım. Herşeyden önce araba ile bütünleşmem aramda duygusal bir bağ kurmam gerekli ki bu araba ile kuramadım.

    Eşime de böyle bir araba almazdım çünkü bebek en çok onunla seyahat edecek. En başta onun kullandığı arabanın kaliteli, büyük ve güvenli olması gerekiyor. Yani bizim için fiat500 bu kıstasta da istek dışı kalıyor.

    İnceleme için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    İnceleme için teşekkürler, çok keyifli bir yazı olmuş.

    Fiat bayisine her girişimde içine oturup incelediğim bir otomobil Fiat 500. İki kişi için fazla fazla yeterli bir hacim sunuyor.

    Şahsi performans kriterim: her 10 kg başına 1 beygir. Bu güç ağırlık dengesi yakalanmışsa ve çok berbat bir aktarma yoksa o otomobil performanslıdır benim için. Bu bağlamda 0.9 Twinair de 500'ün yüzünü kara çıkarmayacaktır bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayacan

    Alana saygı duyuyorum fakat kendim için böyle bir arabayı almazdım. Herşeyden önce araba ile bütünleşmem aramda duygusal bir bağ kurmam gerekli ki bu araba ile kuramadım.

    Eşime de böyle bir araba almazdım çünkü bebek en çok onunla seyahat edecek. En başta onun kullandığı arabanın kaliteli, büyük ve güvenli olması gerekiyor. Yani bizim için fiat500 bu kıstasta da istek dışı kalıyor.

    İnceleme için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    inceleme için teşekkürler. elinize sağlık.

    ancak bir detay dikkatimi çekti,

    linea' daki direksiyon kumanda tuşları kullanılmış !

    gördükçe ayar oluyorum


    ayrıca

    "VE BİR NOT:
    Bir blog hesabı açınca otomobil “ ustası ” , birkaç tane test videosu çekince “ uzman ”, tanıdık arabasında beş km yolculuk yapınca “ bilir kişi “ olunan şu günlerde kimselere aldırış etmeden “ amatör , gözlemci, meraklı “ gözüyle bir “ inceleme “ yaptım. Düşüncelerimi paylaştım umarım faydalı bir paylaşım olur.
    "





  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.