Herkese merhaba 1.3 euro 5 aracınıza egr dpf iptali ve chip tuning yaptık 1 hafta sonra arıza lambası yaktı ve arac 3500e kadar cekişi yok 3500e gelince koltuğa yaslayıp duman atıyordu yani cekiş artıyordu. P2299 arıza kodundan yola cıktık cünkü bu kod limp modunda yani koruma moduna alıyor. P2299 Arıza acıklaması gaz pedalı ve fren pedalına aynı anda basılıyor diyor. Arızayı silip stop edip calıştırınca bilgisayara arıza düşüyor ama ekranda arıza lambasını 10 dakika yol testi yapılınca yanıyordu. Cihaz bağlanarak yapılan kontrolde gaz pedalı 0-100 arası değişiyordu yani sağlamdı. Fren sensörü kontrol edilince ac kapa şeklinde sağlıklı değerdi. Bu testleri yaparken tesisatı sallamanız veya yola cıkıp arac hareket halinde iken denemenizde fayda var cünkü bazı tesisat arızaları hareket halinde iken belli olur ayrıca soketlere oksitlenme ihtimaline karşı kontrol edin. En son euro5 1.3 başka doblo dan motor beynini aktardık kodlama vs yapmadık arıza cözüldü biz cok uğraştık uğraşanlar icin bilgimi paylaşmak istedim |
Fiat Doblo 1.3 Euro5'te Çekiş Düşüklüğü ve P2299 Arıza Kodu
Giriş
Fiat Doblo 1.3 Euro5 araçlarda, çekiş düşüklüğü sorunu yaşanabilir ve bu soruna genellikle P2299 arıza kodu eşlik eder. Bu arıza, motorla şanzıman arasındaki basınç ayarının bozulmasıyla ilgilidir.
Arıza Kodunun Anlamı
P2299 arıza kodu, "Emme Manifoldu Darbe Sensörünün A Sinyal Devre Aralığı/Performansı" anlamına gelir. Bu arıza kodu, emme manifoldunda bulunan darbe sensörünün düzgün çalışmaması nedeniyle ortaya çıkar.
Belirtiler
P2299 arıza koduna eşlik eden çekiş düşüklüğü sorunu, genellikle şu belirtilerle kendini gösterir:
- Gaz pedalına basınca motor devrinde artış olmaması veya çok yavaş artması
- Motorun rölantide düzensiz çalışması
- Aracın hızlanmakta zorlanması
- Motorun boğulması veya stop etmesi
Çözüm Yolları
P2299 arıza kodu ve çekiş düşüklüğü sorunu için çözüm yolları şunlardır:
- Darbe sensörünün değiştirilmesi: Arızalı darbe sensörü, çekiş düşüklüğü sorununa neden olabilir. Sensörün değiştirilmesi, sorunu çözmek için gerekli olabilir.
- Emme manifoldu basıncının kontrol edilmesi: Emme manifoldu basıncı, sensörün doğru çalışması için hayati önem taşır. Basınç ayarlarının kontrol edilmesi ve gerekirse ayarlanması gerekebilir.
- Turboşarjın kontrol edilmesi: Turboşarj, emme manifoldunda basınç oluşturmak için kullanılır. Turboşarjın arızalı olması, basınç ayarlarının bozulmasına ve çekiş düşüklüğü sorununa yol açabilir.
Sonuç
Fiat Doblo 1.3 Euro5 araçlarda görülen çekiş düşüklüğü sorunu ve P2299 arıza kodu, genellikle emme manifoldu darbe sensörü veya emme manifoldu basıncındaki sorunlardan kaynaklanır. Sorunun doğru bir şekilde teşhis edilmesi ve uygun onarımların yapılması, aracın performansının ve güvenliğinin korunması için gereklidir.