Şimdi Ara

FİAT EFSANE MOTORLAR(1.4 FİRE-1.3-1.9 MULTİJET-1.9 JTD) (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
269
Cevap
2
Favori
87.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor



    sizin dediğinizi doğru kabul edersek;

    Renault un yeni seymbol modelini inceledim.İki modeli var.

    1- 1.2 16V 75Bg Şehiriçi tüketimi 100Km de 7.7Lt

    2- 1.4 8V 75Bg Şehiriçi tüketim 100Km de 9.7 Lt.




    karşılaştırılan araçların motor hacimleri farklı.



    orda 16 valf dediği subap sayıdır.İkiside 1.4 16 vaflı olsaydı tabiki 16 valfli daha çok yakardı burda 1.2 motor olmasından dolayı az yakıyor.




  • [


    Orjinalden alıntı: geremy


    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü


    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor



    sizin dediğinizi doğru kabul edersek;

    Renault un yeni seymbol modelini inceledim.İki modeli var.

    1- 1.2 16V 75Bg Şehiriçi tüketimi 100Km de 7.7Lt

    2- 1.4 8V 75Bg Şehiriçi tüketim 100Km de 9.7 Lt.




    karşılaştırılan araçların motor hacimleri farklı.



    orda 16 valf dediği subap sayıdır.İkiside 1.4 16 vaflı olsaydı tabiki 16 valfli daha çok yakardı burda 1.2 motor olmasından dolayı az yakıyor.


    1.2 ile 1.4 karşılaştırılamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geremy -- 14 Ocak 2009; 18:10:31 >




  • güncel

    fiat motorları hakkında fikir bilgi paylaşımlarını bekliyoruz.
  • Merhabalar.
    Yıllık bakımı yaptırdığım zaman (1.4 fire motor) fabrikanın ücretsiz kampanya dahilinde subap kapak kontrolü yaptılar. Bu konrolden sonra aracın yakıt tüketimi arttı, performansı azaldı. Nedir bu subap kapak kontrolü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comedian9 -- 22 Ocak 2009; 21:08:53 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: comedian9

    Merhabalar.
    Yıllık bakımı yaptırdığım zaman (1.4 fire motor) fabrikanın ücretsiz kampanya dahilinde subap kapak kontrolü yaptılar. Bu konrolden sonra aracın yakıt tüketimi arttı, performansı azaldı. Nedir bu subap kapak kontrolü?


    peki bu kontrolden önce herhangi bir ses olumsuzluk varmıydı motorda.
    mesala sesli çalışma gibi.

    bende soğuk motor ilk çalışma sırasında 1-2 sn garip ve hafif bir ses vardı sıcak motorda olmuyordu
    ilk bakımdan sonra bu ses kesildi.servisde motor için yapılan bir uygulama söylenmedi.

    acaba diyorum 1.4 lerde bir sıkıntı vardıda araçlar servise geldikçe düzeltiliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: comedian9

    Merhabalar.
    Yıllık bakımı yaptırdığım zaman (1.4 fire motor) fabrikanın ücretsiz kampanya dahilinde subap kapak kontrolü yaptılar. Bu konrolden sonra aracın yakıt tüketimi arttı, performansı azaldı. Nedir bu subap kapak kontrolü?


    peki bu kontrolden önce herhangi bir ses olumsuzluk varmıydı motorda.
    mesala sesli çalışma gibi.

    bende soğuk motor ilk çalışma sırasında 1-2 sn garip ve hafif bir ses vardı sıcak motorda olmuyordu
    ilk bakımdan sonra bu ses kesildi.servisde motor için yapılan bir uygulama söylenmedi.

    acaba diyorum 1.4 lerde bir sıkıntı vardıda araçlar servise geldikçe düzeltiliyor.

    Bakımdan önce herhangi bir olumsuzluk yoktu. Subap ayarını servis düzgün yapmadığı için araç gürültülü çalışyor ve sanki motoru tutan bir şey var. Eskiden 130 km den sonra motor dahada istekli oluyordu, şimdi 140 -150 yi zor yapıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: comedian9


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: comedian9

    Merhabalar.
    Yıllık bakımı yaptırdığım zaman (1.4 fire motor) fabrikanın ücretsiz kampanya dahilinde subap kapak kontrolü yaptılar. Bu konrolden sonra aracın yakıt tüketimi arttı, performansı azaldı. Nedir bu subap kapak kontrolü?


    peki bu kontrolden önce herhangi bir ses olumsuzluk varmıydı motorda.
    mesala sesli çalışma gibi.

    bende soğuk motor ilk çalışma sırasında 1-2 sn garip ve hafif bir ses vardı sıcak motorda olmuyordu
    ilk bakımdan sonra bu ses kesildi.servisde motor için yapılan bir uygulama söylenmedi.

    acaba diyorum 1.4 lerde bir sıkıntı vardıda araçlar servise geldikçe düzeltiliyor.

    Bakımdan önce herhangi bir olumsuzluk yoktu. Subap ayarını servis düzgün yapmadığı için araç gürültülü çalışyor ve sanki motoru tutan bir şey var. Eskiden 130 km den sonra motor dahada istekli oluyordu, şimdi 140 -150 yi zor yapıyor.


    bence hemen servise git hem için hem aracın rahat olsun




  • güncel haber yokmu
  • Fiatın bresilya linea reklamlarında 1.6 150 hp benzinli motorun reklamını izledim.Bu motorlar neden ülkemize gelmiyor. Bunun için Benzin fiyatlarının yüksekliği bahane gösterilmasi bence bahane. Fiat araçlarını satarken donanımdan çok motor performansına göre satılmaslı.Mesela bmw de e sınfına kadar doananımlar üç aşağı beş yukarı aynı.Aradaki farkalr motora göre değişiyor.Fiat neden böyle bir politika güdmüyor.Ben güvenlik için para ödemekten çok performans için para ödemeyi yeğlerim. Bence 1,6 120 hp dizel, 1.9 150hp dizel, 2.5 lt 240 hp dizel motorları çok rahat bir şekilde ürün gamına koyabilir.
  • linea ya 1.6 benzinli motor çok yakışır.
  • Merhabalar arkadaşlar. yakın bir zaman içinde ekonomik ve albenili bir otomobil almak istiyorum. Bu amaçla da araştırıp derin analizler yaptıktan sonra Fiat Marea 1.9 JTD otomobilleri buldum. 2002 modellerini 13.500'e alabilmek mümkün gibi görünüyor. Belki pazarlıkla biraz daha uyguna. Siz forumun bu bölümüne emek vermiş arkadaşlardan bu tercihimle ilgili yorum almak istiyorum. Mesela: kaç binin üzerindeki kilometreli araçlara bakmamalı, alırken neleri gözönünde bulundurmalı? yakıt sarfiyatları piyasadaki diğer dizel araçlarla karşılaştırıldığında nasıl? Yedek parça vb. maliyetleri nasıl? Genel olarak bu yaşta ve örneğin 100.000 km'de bir araç almak sizce nasıl? Sizden cevap alırsam çok memnun olacağım. En derin saygılarımla.
  • marea kasa ve donanım bakımından parasını hakediyor
    jtd motor ise dizelin padişahı diyebiliriz.
    yanlız marea jtd 2. elde pek bulunmuyor.(üretim adedi ve aracın kullanıcılarda bulunması sebebi ile)
    marea benzinli alıp lpg ile iyi ekonomi sağlayabilirsiniz.

    8-10 yaşındaki arabalarda özellikle motora iyi baktırmanız lazım.boya ikinci planda.
  • 1.4 fire 8v 77 bg 115 tork

     FİAT EFSANE MOTORLAR(1.4 FİRE-1.3-1.9 MULTİJET-1.9 JTD)
     FİAT EFSANE MOTORLAR(1.4 FİRE-1.3-1.9 MULTİJET-1.9 JTD)




  • Fiat 500 Barbie, doğum günü hediyesi

    Fiat’ın küçük sınıftaki yeni modeli Fiat 500’ün dünyanın en ünlü moda bebeği olan Barbie’nin 50. yaş günü etkinlikleri amacıyla üretilen şov amaçlı versiyonu Milano’da yapılan bir özel organizasyonla tanıtıldı.17 Mart

    Avrupa’da ”2008 Yılının Otomobili” ve İngiltere’de ”2009 Yılının Şehir Otomobili” gibi küresel başarı ödülleri Fiat 500’ün Barbie’nin 50. yaş kutlamaları için hazırlanan versiyonu farklı özellikleriyle dikkat çekti.

    Barbie Fiyat 500’ü seçti

    Fiat Tasarım Merkezi ve oyuncak üreticisi Mattel işbirliğiyle geliştirilen ve kutlamaların ardından Barbie’ye hediye edilen Fiat 500 Barbie doğum günü hediyesi olarak da alıcılarına mesaj gönderdi. Fiat Tasarım Direktörü ve Fiat 500’ün tasarımcısı Roberto Giolito, ”Barbie, Fiat 500’ü seçtiyse ve doğum günü için hediye olarak istiyorsa, bunu modern zamanlara özgü yepyeni bir sinyal olarak nitelendirmek gerekmektedir. Barbie’nin 50. doğum gününü, güneşin ve yıldızların daha iyi bir görüntüsünü sunarak hayal kurmaya, özelikle de tatlı düşler görmeye devam etmesini sağlayan bir modelle, yani Fiat 500 ile kutluyoruz” dedi.



    asha




  • Avrupa'nın en çevreci üreticisi Fiat!

    İtalyan otomobil üreticisi Fiat, otomotiv verileri konusunda dünyanın en önemli hizmet sağlayıcısı konumundaki JATO tarafından gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre 2008 yılının en çevreci ve an az karbondioksit karbon salınıma sahip otomotiv üreticisi oldu. Üst üste ikinci kez Avrupa’nın en çevreci otomobil üreticisi unvanını kazanan Fiat, bu başarısını Euro 5 normunu başarıyla karşılayabilen üstün teknolojili ve aynı zamanda ekonomik benzinli ve dizel motorlarının yanı sıra LPG ve CNG yakıt türleriyle kombine edilebilen model gamıyla elde etti. Ayrıca kademeli olarak Fiat markalı tüm modellerde kullanılmaya başlanan Start/Stop sistemi gibi çevreci ve ekonomik tüketim sağlayan inovatif teknolojiler, Fiat’a 2007 yılında olduğu gibi 2008 yılında da liderliği getiren unsurların başında geliyor.

    Otomotiv verileri konusunda hizmet veren ve dünyanın önde gelen şirketlerinden JATO, 19’u Avrupa Birliği üyesi 21 ülkede gerçekleştirdiği 2008 yılı karbondioksit emisyon sonuçlarını içeren araştırma raporunu açıkladı. İtalyan otomobil üreticisi Fiat, 133.7 g/km ile 2008 yılında da Avrupa’nın en çevreci otomobil üreticisi unvanını aldı. Böylece üst üste ikinci defa Avrupa’nın en az karbondioksit emisyon salınımı gerçekleştiren otomobil üreticisi olmayı başaran Fiat, 2015 yılında uygulamaya geçecek olan 130 g/km hedefine şimdiden yaklaşmasıyla da başarısını ortaya koydu.

    Çevre dostu otomotiv teknoloji yatırımlarıyla ön plana çıkan Fiat, Euro 5 normlarını karşılayan benzinli ve dizel motor yelpazesinın yanı sıra LPG ve CNG yakıt türleriyle satışa sunduğu model yelpazesiyle de aynı zamanda yakıt ekonomisi de sunmayı başarıyor. Bununla birlikte kademeli olarak tüm Fiat markalı araçlarda kullanılmaya başlanan Start/Stop teknolojisi ise yine Fiat’ın ekonomik mobilite kavramına ekolojik çözümler sunma hedefinin bir diğer yenilikçi ayağını temsil ediyor. Özellikle sıkışık trafikte ve rölantide beklerken yakıt tüketiminin ve karbondioksit salınımının artmasını engelleyen sistem, vites boşa alındığında motoru anlık olarak durduruyor. Motoru tekrar çalıştırmak için ise vitesi seçmek yeterli oluyor. Fiat Linea’dan Fiat Grande Punto ve Fiat Bravo’ya kadar farklı modellerde kullanılan downsizing teknolojili 1.4 litre T-jet ve 1.6 litre Multijet benzinli ve dizel motorlar da daha düşük emisyon sonuçlarına ulaşılmasında etkin rol oynadı.

    mynet haberden alıntı




  • Tofaş, 3 Milyonuncu Aracını Üretti! Fiat Fiorino, Tofaş’ın Ürettiği 3 Milyonuncu Araç Olarak Banttan İndi!


    Tofaş, 3 Milyonuncu Aracını Üretti!Fiat S.p.A ve Koç Holding işbirliğiyle 41 yıldır Türkiye’de Fiat markalı binek ve ticari araç üretimi gerçekleştiren Tofaş (Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.), 3 milyonuncu aracını üretti. Türkiyenin öncü otomotiv şirketi Tofaş’ın Bursa’daki 400 bin adet üretim kapasitesine sahip fabrikasında, 3 farklı marka için üretimi gerçekleştirilen Minicargo projesinin Fiat markalı yüzünü temsil eden Fiat Fiorino, Tofaş’ın ürettiği 3 milyonuncu modeli unvanını da kazanmış oldu. Hafif ticari araç pazarında yeni bir açılım yaratan ve satışa sunulduğu günden bu yana küresel anlamda büyük başarı elde eden Fiat Fiorino, VOTY jüri üyeleri tarafından “2009 Yılının Ticari Aracı” unvanını da kazanmıştı.




  • Arkadaşlar hepinize selamlar.bende 2009 model 1,3 multijet doblo premıero aldım ama aracın daha doğrusu dizellerin yabancısıyım.aracım sıfır olduğu için acaba motoru bi uzun km yol yapıp açmalımıyım nedersiniz motor sağır kalmasın.ayrıca bu araç için tavsiyeleriniz nelerdir memnuniyetiniz nedir.arac 1, vitesteyken ikiye atana kadar zor ivmeleniyo galiba dizel ve 1,3 oluşundan galiba.yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.Adım ertan samsundan .SEVGİ VE SAYGILARLA
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 98 special

    Arkadaşlar hepinize selamlar.bende 2009 model 1,3 multijet doblo premıero aldım ama aracın daha doğrusu dizellerin yabancısıyım.aracım sıfır olduğu için acaba motoru bi uzun km yol yapıp açmalımıyım nedersiniz motor sağır kalmasın.ayrıca bu araç için tavsiyeleriniz nelerdir memnuniyetiniz nedir.arac 1, vitesteyken ikiye atana kadar zor ivmeleniyo galiba dizel ve 1,3 oluşundan galiba.yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.Adım ertan samsundan .SEVGİ VE SAYGILARLA


    forumda rodaj ve dizel kullanımı ile ilgili epey konu açıldı.
    ama kısaca dikkat edeceğin kurallar.
    -sabit hızda gitme
    -yoldan gelince motoru hemen stop etme
    -kaliteli dizel al
  • beyler bende 1.4 fire motor var aracımı özellikle soğuk günlerde çalıştırdığımda eksozdan çook keskin bir koku geliyor araç ısınınca bitiyor anlamadım valla nasıl tarif edeyim böyle acı bir koku varmı bilgisi olan başına gelen aracın gidişinde falan hiç problem yok 2006 11000 km büji yağ triğer falan hep değiştirdim dediğim gibi çok kısa süre geliyor bu koku beni korkutmaya başladıhayırdır inş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _a_s

    beyler bende 1.4 fire motor var aracımı özellikle soğuk günlerde çalıştırdığımda eksozdan çook keskin bir koku geliyor araç ısınınca bitiyor anlamadım valla nasıl tarif edeyim böyle acı bir koku varmı bilgisi olan başına gelen aracın gidişinde falan hiç problem yok 2006 11000 km büji yağ triğer falan hep değiştirdim dediğim gibi çok kısa süre geliyor bu koku beni korkutmaya başladıhayırdır inş.


    korkmanıza gerek yok.
    soğuk havalarda otomatik jikle ile çalıştığı için yani zengin karışım olduğundan duyduğunuz koku benzin kokusu.
    ilk çalıştırırken 1500 devir /dakika civarlarında çalışır ısınınca 800 lere düşer.
    bence problem yok.




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.