Şimdi Ara

FİAT EFSANE MOTORLAR(1.4 FİRE-1.3-1.9 MULTİJET-1.9 JTD) (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
269
Cevap
2
Favori
87.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hüso58

    1.3

    yetenekli yakıtta cimri sevimli başarılı yetenekli :)
  • 16V, 8V arasında ne gibi farklar var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: hüso58

    1.3

    yetenekli yakıtta cimri sevimli başarılı yetenekli :)

    aynen.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor



    sizin dediğinizi doğru kabul edersek;

    Renault un yeni seymbol modelini inceledim.İki modeli var.

    1- 1.2 16V 75Bg Şehiriçi tüketimi 100Km de 7.7Lt

    2- 1.4 8V 75Bg Şehiriçi tüketim 100Km de 9.7 Lt.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor



    sizin dediğinizi doğru kabul edersek;

    Renault un yeni seymbol modelini inceledim.İki modeli var.

    1- 1.2 16V 75Bg Şehiriçi tüketimi 100Km de 7.7Lt

    2- 1.4 8V 75Bg Şehiriçi tüketim 100Km de 9.7 Lt.




    Burada sizin söylediğinizin tam tersi durum var. Valf artmış, performans aynı, yakıt sarfıyatı ise düşük.

    Bu valf işi nedir anlayamadım vesselam..




  • mavigökyüzü hocam ben böyle biliyordum düzeltme yapayım valfi ne kadar artarsa performans ve şehir içi yakıt o kadar artar

    1.4 Fire 8v 77 Hp 115nm ş.içi7,5 / ş.dışı5,0 /

    1.4 Starjet 16v 95 Hp 125nm ş.içi8,2 ş.dışı 4,6
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafasefa


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    16V, 8V arasında ne gibi farklar var.

    hocam bildigim kadarıyla yardımcı olayım size

    valf ne kadar yüksek olursa performans ve yakıt o kadar artıyor



    sizin dediğinizi doğru kabul edersek;

    Renault un yeni seymbol modelini inceledim.İki modeli var.

    1- 1.2 16V 75Bg Şehiriçi tüketimi 100Km de 7.7Lt

    2- 1.4 8V 75Bg Şehiriçi tüketim 100Km de 9.7 Lt.




    karşılaştırılan araçların motor hacimleri farklı.




  • bende 1.9 multijet premio doblo var bu benim 5. doblom ve iş için kullanıyorum bundan öncede hep 1,9 kullandım.ama bu 1,9 multijetlerle 1,9 jtd ler inanın çok farklı ve jtd motoru gerek performans gerekse yakıt olarak çok arıyorum.jtd ile çok rahat 200 km-ye çıkarken multijet biraz daha zorlanıyor ve aynı zamanda yakıtıda çok fazla daha dün istanbula gidip geldim ve 140 km nin üzerine çıkmadım ortalama 7,5 lt yaktı,aynı kullanım şeklinde jtd motor ise 6-6,5 lt yakıyordu.
    bunların sebeplerine gelince ,
    yeni multijet motor euro 5 ,jtd ise euro 4 normlarına uygun.jtd motoru avrupada ki euro5 normuna uydurmak için aracın turbo ve enjeksiyon sistemlerinde biraz oynama yapmışlar yakıtı fazla yakmasının sebebi bu ve son dişli oranını değiştirmişler bu yüzdende aracın son hız değeri düşmüş.

    aynı zamanda 1,6 mj 120ps lik yeni bravo sahibiyim araç daha 1000 kmde geçen hafta ankaraya gittim geldim otobanda 140-150 yer yer 210 bile yaptım ve araç ortalama 6,2 lt yaktı.

    bu ikisini kıyslayıınca 1,6 motor hem yakıt hemde performans olarak çok daha verimli.
    kısacası bu yeni 1,9 multijet motordan hiç memnun değilim jtd yi çok arıyorum ve bunu bir tek ben değil daha önce jtd kullanıpta şimdi multijet kullanan bir çok kişiden duydum...
    umarım yeni doblolara bu yeni 1,6 motoru koyarlar.hem vergiden avantaj hem yakıttan avantaj hem de yüksek performans....




  • jtd ile multijetin farklı olduğunu özellikle her ikisinide kullananlar sık söylüyor.
    her zaman için jtd başka diyorlar.
  • 1 milyonuncu Grande Punto üretildi


    Fiat'ın küçük sınıfta yer alan başarılı temsilcisi Fiat Grande Punto'nun 1 milyonuncusu, İtalyan üreticinin Melfi Fabrikası'nda geçtiğimiz günlerde üretim bandından indirildi.

    Fiat’ın küçük sınıfta yer alan başarılı temsilcisi Fiat Grande Punto’nun 1 milyonuncusu, İtalyan üreticinin Melfi Fabrikası’nda geçtiğimiz günlerde üretim bandından indirildi. İlk olarak 2005 yılında tanıtılan Fiat Grande Punto, İtalyan otomobil üreticisinin küçük sınıftaki etkinliğini ve rekabetçi gücünü arttıran bir model olmasıyla ön plana çıkarken, toplam 6.5 milyon adetten fazla üretilen ilk iki nesil Punto ailesinin başarı çıtasını yükseltme misyonunu üstlenmesiyle de dikkat çekiyor.

    İtalyan otomobil üreticisi Fiat’ın gerek sportif tasarımı gerekse zengin motor/şanzıman kombinasyonu ve etkileyici yürüyen aksamıyla sınıfınında rekabet gücünü arttıran Fiat Grande Punto modelininin 1 milyonuncusu, İtalya’da bulunan Melfi Fabrikası’nın üretim bandından indirildi. İlk iki neslinde 6.5 milyon adetten fazla üretilen Punto model ailesinin Grande Punto adıyla üretilen 3. neslinin 1 milyonuncusu ise 1.4 litre 120 HP’lik T-Jet motorla, kırmızı gövde rengi ve Sport donanıma sahip olarak üretildi.

    Türkiye’de satışa sunulduğu 2006 yılından 2008 Ekim ayı sonuna kadar olan süreçte 23 bin adete yakın satılarak küçük sınıfın en gözde ve popüler otomobillerinden biri olmayı başaran Fiat Grande Punto, son olarak Ağustos ayında yeni donanım versiyonlarını da içeren bir makyaj operasyonuyla yenilenmişti. 2009 model yılına yönelik makyaj operasyonuyla donanım seçenekleri arasına eklenen Fun versiyonu, standart olarak sunulan zengin konfor ve güvenlik ekipmanlarının yanı sıra sportif tasarımlı deri direksiyon simidi ve vites topuzu, karbon görünümlü ön paneli, karartılmış arka camlar, ön sis farları, 16 inçlik alüminyum jantlar, spoyler, marşpiyeller, krom çerçeveli gösterge paneli, gövde rengi tamponlar ve kapı kollarıyla da dikkat çekiyor.

    Bu makyaj operasyonuyla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan gövde stickerlarını tercih ederek aracını kişiselleştiren müşteri oranının hızla % 14’e yükseldiği belirtilerken, Fiat Grande Punto müşterilerinin dünya çapında % 30’nun ise Blue&Me sistemini tercih ettiği de açıklandı.

    Mynet




  • Dizel otomatik Fiat Bravo Türkiye'de



    Fiat'ın Bravo modelinin hem dizel motorla hem de otomatik şanzımanla kombine edilen versiyonu, 42 bin 200 YTL'den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla satışa sunuldu.


    İtalyan otomobil üreticisi Fiat'ın, Fiat Bravo modelinin hem dizel motorla hem de otomatik şanzımanla kombine edilen versiyonu, 42 bin 200 YTL'den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla Türkiye'de de satışa sunuldu.

    Fiat'tan verilen bilgiye göre, "Dynamic" ve "Emotion" adı verilen iki farklı donanım paketiyle satışa sunulan dizel motorlu ve otomatik şanzımanlı Fiat Bravo'nun baz donanımında sürücü ve yolcu ön havayastıkları, yan havayastıkları, perde havayastıkları, ABS+EBD, çift iklimlendirmeli tam otomatik klima, viraj içini aydınlatan otomatik ön sis farları, arka park sensörleri, elektrikli ön ve arka camlar, deri direksiyon simidi üzerinden kumanda edilebilen MP3 çalarlı müzik sistemi ve 16 inç hafif alaşım jantlar standart olarak sunuluyor.

    (Mynet)




  • Elektrikli Fiorino krize takıldı



    Hafif ticari araç segmentindeki 'Fiorino' modelinin elektrikli versiyonunu üretmek için yürüttüğü çalışmanın,küresel ekonomik kriz nedeniyle bir süreliğine askıya alındığı öğrenildi.


    Türk otomotiv sektörünün önde gelen firmalarından Tofaş'ın, hafif ticari araç segmentindeki 'Fiorino'' modelinin elektrikli versiyonunu üretmek için yürüttüğü çalışmanın, küresel ekonomik kriz nedeniyle bir süreliğine askıya alındığı öğrenildi.

    AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Türk ve İtalyan mühendislerin oluşturduğu Fiat ekibi tarafından TOFAŞ'ın Uludağ Üniversitesi Görükle Yerleşkesinde faaliyet gösteren Teknoloji Geliştirme Bölgesindeki (ULUTEK) Ar-Ge merkezinde yürütülen çalışmalar, küresel krizin Türkiye'de etkisini göstermeye başlamasının ardından bir süreliğine durduruldu.

    Projeye ilişkin çalışmaların devam edip etmeyeceği yönündeki kararın TOFAŞ yönetimi tarafından önümüzdeki aylarda verileceği öğrenildi.

    -YIL SONUNDA TANITIMI YAPILMASI DÜŞÜNÜYORDU-

    Fiat bünyesinde ilk kez TOFAŞ tarafından geliştirilen ''Fiorino''nun elektrikli versiyonunun tanıtımının yıl sonunda yapılması hedefleniyordu.

    Yeni çıkacak modelin özellikle kent içi kullanıma yönelik olacağı, saatte 100 kilometre hız yapabileceği ve dolu bataryasıyla 200 kilometre yol alabileceği kaydediliyor.

    AA




  • dünya krizinden fiat ta nasibini aldı ve krize takıldı.
  • Alfa ve Lancia krize yeni araçla direnecek



    Fiat Grubu'na bağlı Alfa Romeo ve Lancia, krizin olumsuz etkilerini bertaraf etmek için 2009 ve 2010 yılında coupe, SUV ve premium kompakt sınıfta araçlar üretmeye karar verdi.


    Alfa Romeo 2009'da Alfa 149 modelini, Lancia ise bir coupe üretim bandını hizmete sokacak.

    Avrupa'daki otomobil satışlarında son 7 aydır süren durgunluk ve gerileme üreticilerin yeni model ve segmentlere giriş planlarını hızlandırdı. 2009 ve 2010 yıllarında da satışlarda düşme eğilimininin süreceği öngörüsünde bulunan Avrupalı üreticilerin krizin etkilerini bertaraf edecek en önemli silahı diğer segmentlere göre satışları daha az gerileyen premium kompakt, SUV ve kompakt binek araçlar olacak. Fiat Grup markalarından Alfa Romeo ve Lancia da coupe, SUV ve premium kompakt sınıfta araçlar üretmeye karar verdi.
    Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin verilerine göre satışlardaki daralma ağustos'ta yüzde 14,5, eylülde yüzde 8,2 ve ekimde yüzde 14,5 iken kasım ayında yüzde 25,8'lere kadar çıktı. 25 Avrupa Birliği üyesi ülkeyle İsviçre, Norveç ve İzlanda'yı kapsayan verilere göre, 2007'nin ilk 11 ayında 14.8 milyon 835 bin adet olan oto satışları bu yıl yüzde 7,1 azalarak 13.7 milyona geriledi.

    Lancia'nın hedefi niş müşteri
    Alfa Romeo 2007'de dünya genelinde 144 bin 619 adet araç satışı gerçekleştirirken, kriz nedeniyle 2008 yılını 105 bin araç satışı ile kapatmayı planlıyor. Satışa sunulmasının ardından iki ay içinde 20 bin adet satış başarısına ulaşan Mito'yu Avrupa pazarında önemli bir silah olarak kullanmayı planlayan Alfa, 2009 yılında yeni 149 modelini satışa sunacak. 2010 yılında ise SUV modelini satışa çıkaracak. Firmanın hedefi yeni modellerle satışlarını 300 bin adete çıkarmak. Alfa Romeo kompakt premium sınıfında yeni 149 modeli ile Audi A3, BMW 3 serisi gibi araçlara rakip olacak.
    2007'de 121 bin 676 araç satan Lancia ise Delta model lansmanı sayesinde dünya genelinde global kriz ortamından ve daralan pazar faktöründen Alfa'ya göre daha az etkilendi. Bu yıl 113 bin adet satışla yılı kapatmayı öngören Lancia, İtalya pazarındaki yüzde 30'luk gerilemeye karşın yüzde 7.2'lik azalış bekliyor. Lancia da "niş" müşteriyi yakalamak için bir coupe üretim bandı oluşturuyor.

    Türkiye'de yüzde 50 geriledi
    Alfa Romeo ve Lancia Türkiye İş Birim Direktörü Arzu Çolakoğlu, 2007'de Türkiye'de 648 adet Alfa sattıklarını, bu yılki daralma nedeniyle yıl sonunu 330 adet araç satışı ile kapatmayı öngördüklerini kaydetti. Lancia'da ilk olarak 2007'de 3 kapılı Ypsilon ile Türkiye pazarına girdiklerini hatırlatan Çolakoğlu şunları kaydetti: "İlk senemizde 71 adet otomobil satışı gerçekleştirirken, 2008 yılında ise satışımızı iki katına çıkararak 150 civarına çıkmayı amaçlıyoruz. Bu artışta eylül ayından itibaren Delta modelimizin de ürün yelpazesine katılmasının payı büyük. Gelecek yıl Alfa Romeo olarak 310 adet, Lancia olarak ise 270 adet otomobil satışı gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz. Birmot'un dışında Alfa Romeo ve Lancia bayilerimiz de artık İzmir, Ankara, Gaziantep ve Mersin'de mevcut."
    Lancia ve Alfa'da "kitle" pazarlaması yapmadıklarını belirten Çolakoğlu, "2009'da aktivitelerimize aynen devam edeceğiz. Sektör dışı farklı markalarla işbirlikleri ve özel müşteri aktiviteleri yaparak, satış ve pazarlamaya destek olacak çalışmalar içinde olacağız. Ayrıca ikinci el konusunda her iki markada da çalışmalarımız sürüyor" dedi.

    PAZARIN YENİ GÖZDESİ SUV
    Avrupa'da 2015 yılına kadar premium kompakt SUV ve binek premium kompakt segment satışlarının yüzde 25 civarında artması öngörülüyor. Yükselen akaryakıt fiyatları ve artan çevre normları bağlamında lüks büyük motorlu lüks SUV ve binek modellerin satışının daha küçük motorlu kompakt hacimli araçlara yönlenmesi hedefleniyor. Audi markası Q5'ten daha küçük bir model olan Q3 üzerinde çalışırken BMW'nin de X1 modelini 2010'da pazara sunması bekleniyor. Küçük lüks sınıfıni MiTo ile oluşturan Alfa'yı Audi A1 modeli ile karşılamaya hazırlanırken, Seat de kompakt SUV sınıfına gireceğini "Tribu" konsepti ile ortaya koydu. Marka, VW Tiguan'ın platformundan yararlanılarak üretilecek araç için çalışmalarını sürdürüyor. Peugeot, önümüzdeki yılın ikinci yarısında 4007'den sonra ikinci SUV'unu kompakt bir kasayla pazara sürecek. Konsept Prologue ile ipuçları belirtilen araçta 2.2 dizel motor yer alıyor. Mazda, Kazamai konseptiyle yeni kompakt SUV'unu 2/10'da pazara sunacağını açıklarken Hyundai de Avrupa pazarına 2009'da iX55 4 çeker aracı tanıtacak.

    OTOMOBİL PAZARINDA KAN KAYBI SÜRÜYOR
    Avrupa Birliği ile EFTA ülkelerinde otomobil pazarı kasım ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25,8 daralarak 932 bin adet düzeyine indi. Bu ayda en sert düşüş yüzde 94,6 ile İzlanda'da gerçekleşirken, İtalya pazarı yüzde 29,5, Fransa yüzde 14,1 geriledi. Ticari araç pazarı AB'de kasımda yüzde 31 daralırken, Türkiye'de yüzde 60 düştü. Hafif ticaride ise düşüş Avrupa pazarında yüzde 31, Türkiye'de yüzde 61,8 olarak gerçekleşti. AB ve EFTA ülkelerinde ağır ticari araç satışlarında daralma yüzde 25,6 olurken, Türkiye'de yüzde 49,3 gerileme yaşandı. Derinleşen küresel finansal krizin tüketici güvenine verdiği zararın bedelini ödediklerini belirten Avrupalı oto üreticileri, hükümetlerden destek bekliyor.

    Referans



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geremy -- 26 Aralık 2008; 10:12:26 >




  • Fiat, Fortwo ve IQ'ya rakip çıkarabilir



    Otomotiv sektöründe bugünlerde dolaşan söylentilere göre, İtalyan otomobil üreticisi Fiat'ın şehir içi kullanım için maliyetleri düşük bir model hazırlığında olduğu konuşuluyor.


    Değişik pazarlardan gelen talepler doğrultusunda pazar hedeflerini oluşturan Fiat, yeni bir marka altında ucuz otomobil üretmeye hazırlanıyor. Batı Avrupa ülkelerinde satılmak üzere planlana bu markanın altında iki ya da üç değişik model olacak. Üretim maaliyeti düşük olacak bu yeni süpermini, iki silindirli ufak bir motor ile donatılacak. Bu sayede yakıt tüketimi konusunda oldukça cimri olacak.

    İtalyan otomobil üreticisinin bu yeni modeli çıkarmasındaki en büyük nedenin, süpermini araçlara olan ilginin giderek artması olarak bakılıyor. Pazar araştırmaları gösteriyorki şu anda satışda bulunan Smart fortwo ve Toyota iQ'ya olan ilgi her geçen gün giderek artıyor. Buna ek olarak Volkswagen'ın da yeni bir minicar hazırlığında olduğu biliniyor. Bu pazardan pay almak isteyen Fiat'ta süpermini sınıfına özel bir modeli yakın bir zaman içerisinde tanıtabilir.

    Diğer bir deyişle, Avrupalılar önümüzdeki yıl içerisinde görünüm olarak şık ve yakıt tüketimi ve bakım maaliyetleri konusunda cimri biri İtalyan şehir için aracıyla karşılaşabilirler. Aracın satış fiyatı performansı da üst sınıf motosikletler ile rekabetçi olabilecek düzeyde olabilir.

    Fiat'ın bu süpermini planının günyüzüne çıkmasının ardından Amerikalı üreticilerin ne gibi bir tepki vereceği bekleniyor.

    Mynet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geremy -- 26 Aralık 2008; 10:11:40 >




  • Bursalı Fiorino İngiltere'de yılın ticari aracı



    Tofaş'ın Bursa'daki fabrikasında üretilen Fiat Fiorino ödüle doymuyor. Almanya'da ticari araç Oscar'ını alan araç İngiltere'de de yılın ticari aracı seçildi.


    Türk Otomobil Fabrikaları AŞ'nin, Bursa'daki fabrikasında üretilen ve 75 ülkeye ihraç edilen Fiat Fiorino, İngiltere'de "2008 Yılının En İyi Ticari Aracı" seçildi.
    TOFAŞ'tan yapılan yazılı açıklamaya göre, fikri mülkiyet haklarının tamamı Tofaş'a ait olan ve 390 milyon avroluk yatırım, Türk mühendis ve işçilerinin imzasıyla hayata geçirilen "Minicargo Projesi"nin Fiat markalı yüzünü temsil eden Fiorino, İngiltere'de "2008 Yılının Ticari Aracı" ödülüne layık görüldü.
    Dünyanın en önemli uzman ticari araç yayınlarından biri olan "What Van" dergisi tarafından düzenlenen organizasyonda İngiltere'de yılın ticari aracı seçilen Fiat Fiorino, aynı zamanda "2008 Yılının En İyi Hafif Ticari Aracı" ödülünü de alarak çifte başarıya imza attı.
    Fiat Fiorino, eylül ayında düzenlenen 62. Hannover Ticari Araç Fuarı'nda da VOTY (Van Of The Year) jürisi tarafından uluslararası çapta ticari araç sınıfının "Oscar"ı olarak kabul edilen "2009 Yılının Ticari Aracı" ödülüne layık görülmüştü.
    Türkiye'de, "Cargo", "Combimix" ve "Combi" model versiyonlarıyla 17 bin 570 YTL ile 27 bin 470 YTL arasında değişen Aralık ayına özel kampanyalı anahtar teslim başlangıç fiyatlarıyla satışına devam edilen Fiat Fiorino, 1.4 litre 73 HP benzinli ve 1.3 litre Multijet 75 HP'lik turbo dizel motor seçenekleriyle tüketicilerin ilgisine sunuluyor.

    AA




  • Fiat'tan 8 taksitli servis kampanyası



    Fiat, otomobil ve ticari araçlar için kış mevsiminin zorlayıcı etkilerine karşı hazırlık amacıyla yeni bir servis kampanyası başlattı.


    Fiat'tan yapılan yazılı açıklamaya göre, 31 Ocak 2009 tarihine kadar sürecek servis kampanyası kapsamında, yaş ve model sınırlaması olmaksızın Fiat markalı binek ve ticari araç sahipleri, 200 TL ve üzerindeki boya ve kaporta hariç tüm servis işlemleri için 8 taksitle ödeme avantajından yararlanabilecek.

    Fiat'ın yeni servis kampanyası, boya ve kaporta işlemleri hariç tüm mekanik-elektrik işçilik, motor yağı değişimi, mekanik yedek parça, kış lastiği ve orijinal aksesuarlar gibi servis işlemlerini kapsıyor.

    AA
  • Dizel motorlu Fiat 500 Türkiye’de



    32 bin YTL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla bayiilerde yerini alan 1.3 litre 75 HP’lik Multijet teknolojili dizel motora sahip Fiat 500; 3 farklı donanım seçeneğiyle satışa sunuldu.


    Fiat’ın küçük sınıfta trendleri belirleyen efsanevi modeli 500’ün dizel motorlu versiyonu, Ocak ayı itibariyle Türkiye’de de satışa sunuldu. 32 bin YTL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla bayiilerde yerini alan 1.3 litre 75 HP’lik Multijet teknolojili dizel motora sahip Fiat 500; Pop, Sport ve Lounge adı verilen 3 farklı donanım seçeneğiyle satın alınabiliyor.

    “Ekipman versiyonu”

    Pop, Lounge ve Sport adı verilen üç farklı donanım paketi bulunan dizel motorlu Fiat 500’ün baz ekipman versiyonunda EBD destekli ABS, sürücü ve ön yolcu havayastıkları, yan hava yastıkları, perde havayastıkları, sürücü diz havayastığı, manuel klima, gövde rengi tamponlar ve yan aynalar, krom kapı kolları, metalik boya, MP3 çalarlı müzik sistemi, yükseklik ayarlı ön ve arka kafalıklar, follow me home farlar ve katlanabilir arka koltuklar yer alıyor.

    “Farklı özellikler”

    “Lounge” versiyonunda ise “Pop” donanım seviyesine ek olarak direksiyondan kumanda edilebilen Blue& MeTM Sistemi (Bluetooth teknolojisi, USB girişli MP3 çalar ve sesli SMS okuyucu), 15 inç alaşım jantlar, sis farları, otomatik klima, sabit cam tavan, park sensörü, ön ve arka tampon üzeri krom barlar, krom kapı eşik çıtaları, krom egzoz ucu, yükseklik ayarlı deri direksiyon simidi ve deri vites topuzu gibi donanımlar yer alıyor.

    “Bluetooh teknolojisi”

    Fiat 500’ün Sport versiyonunda ise Pop donanım seviyesine ek olarak 15 inç alaşım spor jantlar, karartılmış arka camlar, 500 logolu gövde rengi yan koruma çıtaları, krom egzoz ucu, arka spoyler, sis farları, park sensörü, direksiyondan kumandalı Blue& MeTM Sistemi (Bluetooh teknolojisi, USB girişli MP3 çalar ve sesli SMS okuyucu), otomatik klima, çok amaçlı sportif gösterge tablosu ve koltuklar, yükseklik ayarlı sportif deri direksiyon simidi ve vites topuzu gibi donanımlar yer alıyor.

    “Turbo dizel motor”

    Fiat 500’ün 75 HP güç ve 145 Nm tork üreten Multijet teknolojili motorla donatılan versiyonu, 165 km/s’lik maksimum hıza erişirken, 0-100 km/s hızlanmasını 12.5 sn’de tamamlayabiliyor. Fiat 500 1.3 Multijet, 100 km’deki ortalama 5.3 litrelik yakıt tüketim değerinin yanı sıra özellikle 110 g/km’lik karbondioksit emisyon oranıyla da aynı zamanda çevreci yapısını en iyi biçimde ortaya koyabiliyor.

    asha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geremy -- 6 Ocak 2009; 5:17:34 >




  • Ve karşınızda ‘Fiorinobüs’



    ‘Minicargo’ kod adlı ticari aracı üç marka için üreten Tofaş, Bursa’daki fabrikanın içinde yolcu taşıma amacıyla bir Fiorino’yu otobüs haline getirdi


    Bursa’daki Tofaş fabrikası, yaklaşık 1 milyon metrekareye kurulu bir tesisler bütünü. Böyle olunca da, gerek fabrikayı gezmek isteyenler gerekse de bir tesisten diğerine geçmek zorunda olan personel mutlaka bir araç kullanmak zorunda.

    Bu dev fabrika içinde personelin kullandığı araçların trafik sıkışıklığı yaratmaması için, Tofaş tarafından pratik bir çözüm geliştirilmiş: Fiorinobüs...

    Daha önce de fabrikaya gelen ziyaretçileri gezdirebilmek amacıyla doğalgaz ile çalışan bir “Doblotren” geliştiren Tofaş mühendisleri, personelin fabrika alanı içindeki tesisler arasında gidip-gelebilmesi amacıyla son model bir Fiat Fiorino’dan, ring seferleri yapan “Fiorinobüs”ü imal etmişler. 6.2 metrelik bu çok özel Fiorino, standart bir Fiorino’nun yanında “sevimli dev” gibi duruyor.

    Fabrika alanı içinde çalışanların bir tesisten diğerine gitmede sorun yaşadığını gören İnsan Kaynakları bölümü, bunun için bolca insan taşıyabilecek ve ring seferler yapacak araçların hizmete alınmasını önermiş.

    Neredeyse iki kat uzadı
    Bu konuda hemen devreye giren ve daha önce de Doblotren geliştirmiş olan Tofaş’ın Ar-Ge bölümü, kolları sıvamış.
    Normalde 3.86 m boyunda olan standart bir Fiat Fiorino’yu merkeze alan mühendisler, bu aracın boyunu neredeyse iki katına çıkartmışlar. Bunun için aracı ortadan ikiye bölen ve gövdesini güçlendirilmiş malzemelerle uzatan Tofaş mühendisleri, tavanını da insanların rahatça ayakta durabilecekleri şekilde yükseltmişler. Elbette otobüslerde olduğu gibi araca bir de havalı kapı eklenmiş.

    Sürücü ve yolcu dışında ekstradan sadece beş koltuğu bulunan araç, ayakta daha fazla yolcu taşıyabiliyor. Damalı yapıştırma süslerle de ayrı bir görünüm kazanan Fiorinobüs, 2 tona yakın ağırlığına rağmen yine standart modelde kullanılan 1.3 lt hacimli dizel motorla yürüyor.

    Tofaş’ın Ar-Ge bölümü, bu aracı elbette yalnız bırakmamış ve yanına bir de benzer özelliklere sahip Doblo yapıvermiş. Şu sıralar pek kullanılmayan Doblotren ile birlikte bu üç özel araç, elbette fabrika dışına çıkmıyor. Tıpkı tesis içinde bir dönem kullanılan Kartal kamyonetler gibi...

    Levent Köprülü / Milliyet




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.